Spring naar bijdragen

🌈💖 De Regenboogverklaring: ​ een christelijk excuus voor lhbti-discriminatie🌈💖 ​


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat heeft niets met met vrijheid van religie te maken. Dit is  gewoon belediging en discriminatie. 1:05: "Als ik zo'n bisschop te pakken krijg scheur ik hem aan stukken". Wat is dat voor gek ?!

Is er ook conversietherapie voor vaders die tekort schieten in de opvoeding van hun kinderen.   Kinderen die de dupe zijn geworden om dat een vader niet de huwelijkse staat met zijn vrouw kan onderh

Een getuigenis is geen wetenschappelijke onderbouwing. Onverholen discriminatie.

Posted Images

5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Mensen mogen daarvan denken en zeggen wat ze willen. Homoseksualiteit is abnormaal.

Evenveel waarde. Het is subjectief.

Iemand die kennis heeft willen nemen van de feiten in de gepubliceerde documentaires weet dat homoseksualiteit deel uitmaakt van de van God geschapen natuur en dat het geen keuze is maar een biologisch feit.    En zolang jij doorgaat met haatzaaien en desinformatie plaatsen in deze topic blijf ik documentaires plaatsen.  

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Figulus:

Wat een nonsens redenatie en weer vreselijk simplistisch gesteld. Bij het beoordelen van kwalificaties voor een baan of academische prestaties komt evengoed discriminatie om de hoek kijken. Wij verwijzen mensen niet naar concentratiekampen, maar naar hun eigen soort.

soort nog wel.. Ben je wel goed in de bovenkamer?

Tevens kan je academische prestaties leren, net als dat je slimmer kan worden door dingen te lezen. Voor seksualiteit geld dit niet. We mogen ook geen Joden discrimineren, die dat door geboorte zijn. Dus waarom wel seksualiteit?Tevens zijn christenen gewoon mensen die geloven in de Bijbel en dat Jezus voor hun zonden gestorven is. Dat kunnen homo's ook en lesbiennes. Dus waarom zou je hen dat weigeren?

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Flawless victory:

Iemand die kennis heeft willen nemen van de feiten in de gepubliceerde documentaires weet dat homoseksualiteit deel uitmaakt van de van God geschapen natuur en dat het geen keuze is maar een biologisch feit.    En zolang jij doorgaat met haatzaaien en desinformatie plaatsen in deze topic blijf ik documentaires plaatsen.  

Iemand die kennis heeft moet niet liegen en vals getuigen. Wij, traditionelen, verwerpen al die propaganda en dwaalleren en gaan Zijn Woord voor waar nemen. Het is zonde en dus is de pride flag de enige belediging en haatzaaierij die gaande is. Haar plebs spreekt boekdelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Flawless victory:

Iemand die kennis heeft willen nemen van de feiten in de gepubliceerde documentaires weet dat homoseksualiteit deel uitmaakt van de van God geschapen natuur en dat het geen keuze is maar een biologisch feit.    En zolang jij doorgaat met haatzaaien in deze topic blijf ik documentaires plaatsen. 

Dat is een aanname die je een ander niet kunt opleggen. Nergens is er bewijs te vinden voor deze absolute uitspraak. De exacte oorzaken en mechanismen die ten grondslag liggen aan seksuele oriëntatie kunnen niet volledig worden begrepen volgens de wetenschap. Dus je bewering berust op een aanname die zich baseert op een onvolledig ontwikkelde wetenschap.

3 minuten geleden zei Bekeerling14:

soort nog wel.. Ben je wel goed in de bovenkamer?

Tevens kan je academische prestaties leren, net als dat je slimmer kan worden door dingen te lezen. Voor seksualiteit geld dit niet. We mogen ook geen Joden discrimineren, die dat door geboorte zijn. Dus waarom wel seksualiteit?Tevens zijn christenen gewoon mensen die geloven in de Bijbel en dat Jezus voor hun zonden gestorven is. Dat kunnen homo's ook en lesbiennes. Dus waarom zou je hen dat weigeren?

Als jij als poesje aan komt zetten bij mijn hond, kom je er wel achter dat ik uitstekend spoor in mijn bovenkamer.

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Figulus:

De exacte oorzaken en mechanismen die ten grondslag liggen aan seksuele oriëntatie kunnen niet volledig worden begrepen volgens de wetenschap. 

Voor een deel is dat zo. Maar wat absoluut en objectief bewezen is is dat homoseksualiteit geen keuze is.  Als je dat niet weet dan had je maar moeten kijken.    Ze zouden dat objectieve onderzoek ook eens bij jou en je holmaatje moeten doen.  Dat zou een hele interessante uitkomst brengen vermoed ik zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Figulus:

Dat is een heel inconsistente bewering.

Dit is een hele onwetende uitspraak van je.  Het is in meerdere docu’s aan bod gekomen en objectief aangetoond. Met het gesprek met de wetenschappers erbij. Ga je huiswerk maar doen. Ik zal een tipje van de sluier oplichten: je lul liegt niet.  En daar is nul komma nul keuze bij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Flawless victory:

Dit is een hele onwetende uitspraak van je.  Het is in meerdere docu’s aan bod gekomen en objectief aangetoond. Met het gesprek met de wetenschappers erbij. Ga je huiswerk maar doen. Ik zal een tipje van de sluier oplichten: je lul liegt niet.  En daar is nul komma nul keuze bij.

Ha, je lul achterna lopen is het meest stomme dat je kunt doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Figulus:

Ha, je lul achterna lopen is het meest stomme dat je kunt doen.

En je homoseksualiteit laten onderdrukken door conversietherapie is nog veel stommer wat je kunt doen en schadelijk voor jezelf maar ook voor de mensen die je daarin betrekt, zoals huwelijkspartners. 

En al die zogenaamd geconverteerde of bekeerde christelijke homoseksuelen durfden geen van allen die wetenschappelijke test aan te gaan om te bewijzen dat ze nu straight zijn. Het zijn niet meer dan huichelaars geworden. En het spat er vanaf. Keurig getrouwd, dat wel. Tel uit je winst.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Flawless victory:

En je homoseksualiteit laten onderdrukken door conversietherapie is nog veel stommer wat je kunt doen en schadelijk voor jezelf maar ook voor de mensen die je daarin betrekt, zoals huwelijkspartners. 

Waar beweer ik dat ik het eens ben met conversietherapie zoals door jou gedefinieerd? Wat er aan de hand is, is dat bekering wordt verward met therapie. Voorts heb ik gewoon walging van de mensen die zich als volgt profileren:

Ik ben zo dankbaar voor Planet Fitness voor het prioriteren van mijn gevoelens en illusie boven de veiligheid, gevoelens en veilige ruimte voor echte vrouwen. Dank je, Planet Fitness, voor het reduceren van vrouwelijkheid tot een man die lippenstift en roze kleren draagt. Waarom zou ik dat moeten accepteren? Het is gewoon ronduit walgelijk te noemen hoe deze mensen zich presenteren. Daar is niets natuurlijks aan te bekennen wat mij betreft. Mocht ik een poging tot versieren van mij mee maken door zo een, dan grijp ik deze graag tussen de benen totdat er inderdaad onzijdigheid ontstaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Flawless victory:

En je homoseksualiteit laten onderdrukken door conversietherapie is nog veel stommer wat je kunt doen en schadelijk voor jezelf maar ook voor de mensen die je daarin betrekt, zoals huwelijkspartners. 

En al die zogenaamd geconverteerde christelijke homoseksuelen durfden geen van allen die wetenschappelijke test aan te gaan om te bewijzen dat ze nu straight zijn. Het zijn niet meer dan huichelaars geworden. En het spat er vanaf. Keurig getrouwd, dat wel. Tel uit je winst.

En christendom tot acceptatie dwingen is demonisch.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

En christendom tot acceptatie dwingen is demonisch.

Het christendom is nergens toe gedwongen. Het christendom evolueert en plaatst het bijbelse liefdesgebod  voorop. Het Bijbelse Liefdesgebod is zo sterk dat de kerk beseft dat ze in het licht daarvan homoseksuelen niet mag afwijzen en niet mag verhinderen dat zij leven overeenkomstig hun identiteit en hun verlangens. De liefdesrelatie tussen homoseksuelen kan goed als een vervulling van het bijbelse liefdesgebod gezien worden. Homo’s kunnen net zo goed als hetero’s een relatie opbouwen waarin eros, philia én agape een plaats hebben. De kerk ziet in dat het navolgen van Jezus in de liefde - die geen onderscheid tussen mensen maakt, man noch vrouw, Jood noch Griek- van een hoger belang  is dan de in de bijbel besproken en in sommige kerken nog gehandhaafde verboden.

En daar gaat dit topic over, de excuses van christenen voor vroegere discriminatie van queers.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Flawless victory:

Het christendom is nergens toe gedwongen. Het christendom evolueert en plaatst het bijbelse liefdesgebod  voorop. Het Bijbelse Liefdesgebod is zo sterk dat de kerk beseft dat ze in het licht daarvan homoseksuelen niet mag afwijzen en niet mag verhinderen dat zij leven overeenkomstig hun identiteit en hun verlangens. De liefdesrelatie tussen homoseksuelen kan goed als een vervulling van het bijbelse liefdesgebod gezien worden. Homo’s kunnen net zo goed als hetero’s een relatie opbouwen waarin eros, philia én agape een plaats hebben. De kerk ziet in dat het navolgen van Jezus in de liefde - die geen onderscheid tussen mensen maakt, man noch vrouw, Jood noch Griek- van een hoger belang  is dan de in de bijbel besproken en in sommige kerken nog gehandhaafde verboden.

Bs christendom evolueert niet.

De Bijbel bepaalt christendom, niet de tijdsgeest. En uw gedram als bs verwerpen is niet gelijk aan haatzaaien. 

Dus stop met christendom op uw gevoelens aan te passen, onze Heer te beledigen en u boven Hem te stellen. Uw werken toonde al wie uw vader  is. Dus klep toe over wat christendom is of zou moeten zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

En christendom tot acceptatie dwingen is demonisch.

Net als het dwingen van andere religies tot acceptatie van christendom. Ook demonisch..

Leave other religieuzen alone!

Met andere woorden: Kruip eens niet zo in een slachtofferrol.

Geen lhbtq-er zal ooit christendom verwerpen (omdat het christendom is) terwijl menig christen wel lhbtq-er verwerpt omdat die mensen zijn zoals ze zijn..Dus jij bent het die anderen "vervolgt" of haatzaait over een ander. Niet andersom.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Bekeerling14:

Net als het dwingen van andere religies tot acceptatie van christendom. Ook demonisch..

Leave other religieuzen alone!

Met andere woorden: Kruip eens niet zo in een slachtofferrol.

Geen lhbtq-er zal ooit christendom verwerpen (omdat het christendom is) terwijl menig christen wel lhbtq-er verwerpt omdat die mensen zijn zoals ze zijn..Dus jij bent het die anderen "vervolgt" of haatzaait over een ander. Niet andersom.

 

Wij verwerpen lgbqt maar roepen de lgbqter tot bekering van hun zondes. Het is geen en en verhaal. Christendom of lgbqt. Dat verenigen is godslasterlijk voor al wie de Bijbel las en gelooft.

Dus lgbqters zijn identiek zondaars als al de rest en kunnen niet bekeren met liefde voor de zonde.

Punt amen en uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Wij verwerpen lgbqt maar roepen de lgbqter tot bekering van hun zondes. Het is geen en en verhaal. Christendom of lgbqt. Dat verenigen is godslasterlijk voor al wie de Bijbel las en gelooft.

Dus lgbqters zijn identiek zondaars als al de rest en kunnen niet bekeren met liefde voor de zonde.

Punt amen en uit.

liefde is geen zonde. Of dit nou man-vrouw is, of vrouw-vrouw, man-man..

Men vergeet ook dat Genesis en andere bijbelse boeken geschreven zijn toen de wereld nog niet zo vol was en de mens geen parasiet. Vandaar ook "ga heen en vermenigvuldig uzelf". Misschien zijn de andere seksuele geaardheidheden wel de manier van de Natuur om ons wat in te tomen? En daar ga je doorheen walsen door een dogma van de jaren stillekes..

Open uw ogen en zie, in plaats van vast te houden aan ideeen van 2500 jaar geleden. En als je je wel vasthoudt aan die ideeen, ga dan ook van de pc af. PC's waren er nog niet 2500 jaar geleden!

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Bekeerling14:

liefde is geen zonde. Of dit nou man-vrouw is, of vrouw-vrouw, man-man..

Men vergeet ook dat Genesis en andere bijbelse boeken geschreven zijn toen de wereld nog niet zo vol was en de mens geen parasiet. Vandaar ook "ga heen en vermenigvuldig uzelf". Misschien zijn de andere seksuele geaardheidheden wel de manier van de Natuur om ons wat in te tomen? En daar ga je doorheen walsen door een dogma van de jaren stillekes..

Open uw ogen en zie, in plaats van vast te houden aan ideeen van 2500 jaar geleden. En als je je wel vasthoudt aan die ideeen, ga dan ook van de pc af. PC's waren er nog niet 2500 jaar geleden!

In christendom is er geveinsde liefde, onnatuurlijke liefde en oprechte liefde. Wellicht vergeet ik nog wat. Maar de mens van nu bepaalt niets over christendom. Wij nemen dat aan zoals dat overgeleverd is en moeten dat hetzelfde overleveren. Dat is een gebod. 

Dus feel free to disagree, maar ga dan naar satanisme en laat christenen met die dwaalleren met rust.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad, het onteren van ouders zijn ze ook goed in. Hoewel de reclame, typisch Amerikaans, erg lullig is. Wat een stelletje griezels. Ik snap er werkelijk waar niks van dat het zo ver heeft kunnen komen. Ronduit walgelijke en ziekmakende mensen.

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

In christendom is er geveinsde liefde, onnatuurlijke liefde en oprechte liefde. Wellicht vergeet ik nog wat. Maar de mens van nu bepaalt niets over christendom. Wij nemen dat aan zoals dat overgeleverd is en moeten dat hetzelfde overleveren. Dat is een gebod. 

Dus feel free to disagree, maar ga dan naar satanisme en laat christenen met die dwaalleren met rust.

We nemen aan? Haha, en dat met de huidige wetenschap en historische kijk op de bijbel.. We weten nu hoe de Bijbel tot stand is gekomen.. Dan kan er duizend keer van alles staan in de Bijbel, maar dat noemen ze "wc-eend adviseert wc-eend".. 

Je bent gegijzeld door de bijbel en daarmee door de achterlijke kijk op seksualiteit en nog veel meer. 

 

 

27 minuten geleden zei Figulus:

Inderdaad, het onteren van ouders zijn ze ook goed in. Hoewel de reclame, typisch Amerikaans, erg lullig is. Wat een stelletje griezels. Ik snap er werkelijk waar niks van dat het zo ver heeft kunnen komen. Ronduit walgelijke en ziekmakende mensen.

Sorry hoor, maar mensen die praten zoals jij zijn walgelijker dan die mensen van de lhbtq gemeenschap..

En hoezo onteren ze de ouders? Veel ouders helpen de kinderen die zich in een ander lichaam gevangen voelen. Of die homo of lesbo zijn. Want ouderliefde is onvoorwaardelijk, in tegenstelling tot de liefde van veel christenen en de liefde van jullie God die er enkel is voor hen die erin geloven. En die die God ervoor eren. Dat is geen onvoorwaardelijke liefde. 

Gelukkig hebben veel ouders dat wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Bekeerling14:

We nemen aan? Haha, en dat met de huidige wetenschap en historische kijk op de bijbel.. We weten nu hoe de Bijbel tot stand is gekomen.. Dan kan er duizend keer van alles staan in de Bijbel, maar dat noemen ze "wc-eend adviseert wc-eend".. 

Je bent gegijzeld door de bijbel en daarmee door de achterlijke kijk op seksualiteit en nog veel meer.

Veel plezier op de wc.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Bekeerling14:

We nemen aan? Haha, en dat met de huidige wetenschap en historische kijk op de bijbel.. We weten nu hoe de Bijbel tot stand is gekomen.. Dan kan er duizend keer van alles staan in de Bijbel, maar dat noemen ze "wc-eend adviseert wc-eend".. 

Je bent gegijzeld door de bijbel en daarmee door de achterlijke kijk op seksualiteit en nog veel meer. 

Jup zelfs al zou de wetenschap onze Bijbel ontkrachten, dan nog nemen we dat aan zoals onze voorvaderen dat bewaarde. En we hebben gevochten dat hetzelfde terug over te leveren. Iedere generatie haar strijd, maar deze is dan toch al gestreden. :) The devil is a defeated foe!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid