Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 60
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wees niet de jager, maar de prooi.

Dat ga ik zeker openbaren als open goal om opnieuw nagetrapt te worden... Laat maar zo en blijf maar gewoon bij het onderwerp. Een christen kan zichzelf wel christen af verklaren, maar in re

Als ik je dan een aantal tips uit eigen ervaring mag geven: Laat het versterven zélf niet het doel zijn. Het gaat er niet om hoe streng je vast, maar of het je liefde tot God én je naasten doet v

Posted Images

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Mijn ideeën zijn zo oninterresant dat ze het gros alhier ondersteboven prikkelen en dan maar op de man spelen. ;)

Op een forum zijn tegengestelde ideeën een noodzaak, als we het allemaal eens waren dan kan het forum wel dicht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hopper:

Op een forum zijn tegengestelde ideeën een noodzaak, als we het allemaal eens waren dan kan het forum wel dicht.

Ik vind het vooral absurd dat er op een christelijk forum twist is rond geslacht, waarvan er maar 2 zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ik vind het vooral absurd dat er op een christelijk forum twist is rond geslacht, waarvan er maar 2 zijn.

Er is geen twist, ik ken maar één geslacht, namelijk het mijne.  Van Jezus mag ik over de andere mensen niet oordelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:
4 minuten geleden zei Monachos:

Denk/geloof je dat Jezus bloed had in Zijn opstandingslichaam?

Ja.

Hoe lees je dan 1 Kor. 15:

50 Dit spreek ik evenwel uit, broeders: vlees en bloed kunnen het Koninkrijk Gods niet beërven en het vergankelijke beërft de onvergankelijkheid niet.

?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
26 minuten geleden zei Hopper:

Er is geen twist, ik ken maar één geslacht, namelijk het mijne.  Van Jezus mag ik over de andere mensen niet oordelen.

Gij moogt wel oordelen, alleen niet onrechtvaardig.

20 minuten geleden zei Monachos:

Hoe lees je dan 1 Kor. 15:

50 Dit spreek ik evenwel uit, broeders: vlees en bloed kunnen het Koninkrijk Gods niet beërven en het vergankelijke beërft de onvergankelijkheid niet.

?

Ik heb Korinthe erbij willen nemen, maar dat loopt maar tot en met 13? De KJV erbij genomen en de context weergeeft inderdaad het spirituele lichaam. Maar ik lees dat meer als in: vlees en bloed ALLEEN het Koninkrijk niet kunnen erven. Hoewel ik me kan vergissen.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben instinctief gaan bidden en onbewust deed ik mijn paternoster uit om in gebed te gaan... Dat zegt wel iets. Geef ons toch God Zijn tuin als een paradijs zoals Hij het ordained (gewijd) heeft. Waar zijn we in de wereld toch mee bezig om een paar mensen het gelijk te geven? What are we fighting for? (<- sink and synch in)

Ik ben gewoon gelovig in God de Vader, de Zoon en de Heilige Geest en heb daarbij al mijn errors. Maar uiteindelijk: SOLA SCRIPTURA. Van Genesis tot en met de Openbaringen, geen compromis. God kan dat allemaal en ik geloof dat simpelweg. Want ik weet waarvan Hij me gehaald heeft, VEEL meer tussen hemel en aarde dan wij aankunnen als mensen. Het portaal is Jezus Christus en den Heiligen Geest.

Soli Deo Gloria!

Link naar bericht
Deel via andere websites