Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik heb nog nooit zelf geprobeerd om te vasten, een stip op mijn hoofd te zetten, mijn voorhuid er af te snijden of me in een klooster af te zonderen.
En ik ben dat ook niet van plan.
Ik hoef dat allemaal niet te doen om er over te kunnen oordelen, mijn IQ is daarvoor ruim toereikend.

Uw correct Nederlands is het enige dat blijk van kennis geeft? Maar uw EQ zit toch echt onder de bodem hoor. Daar kan geloof wel bij baten hoor DBI.

Bekeer u van uw harteloze wegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 58
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wees niet de jager, maar de prooi.

Dat ga ik zeker openbaren als open goal om opnieuw nagetrapt te worden... Laat maar zo en blijf maar gewoon bij het onderwerp. Een christen kan zichzelf wel christen af verklaren, maar in re

Als ik je dan een aantal tips uit eigen ervaring mag geven: Laat het versterven zélf niet het doel zijn. Het gaat er niet om hoe streng je vast, maar of het je liefde tot God én je naasten doet v

26 minuten geleden zei Petra.:

Valentijnsdag! 

Ga je het samen met je lief doen? 

Hoewel we nog samen zijn, geen Valentijn dit jaar. Ze krijgt nog wel een kaartje...

Het plan is morgen naar de kerk gaan, Bijbel lezen en de rozenkrans verder leren handteren. Het bezoek aan de kerk heeft me wijzer gemaakt. Raar dat ik geroepen was naar die kerk te gaan en een gesprek aan te gaan. Ook al duurde het nog geen 20 minuten...

21 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ai nou zeg. De duivel zal niet slapen vannacht.

Ja humor kan ook nog aardig binnenkomen, ik hou wel van een schepje sarcasme.

Wees die aardige kerel, blijf in die rol hangen. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

De vasten duurt 46 dagen tot 31 maart, op zondag vasten we dus niet; halleluja!

Wat ik het meest heb onderschat tijdens de vastenperiode, is mijn suikerverslaving, zij het onbewust. Het sobere dieet was op zich niet nieuw voor me, aangezien ik vaak al genoegen nam met slechts één maaltijd per dag. Echter, het missen van mijn chocomelkske had een grotere impact dan ik had verwacht, resulterend in vermoeidheid, duizeligheid en een gebrek aan concentratie.


Gedurende deze periode ben ik actief bezig met het bidden van de Rozenkrans, wat me bewuster heeft gemaakt van Maria's rol in het christendom. Maria dient ook als een rolmodel voor christenvrouwen en wordt boven alle vrouwen gezegend. De reflectie op de geheimen tijdens het bidden van de Rozenkrans heeft me dieper in mijn geloof gebracht. Mijn Bijbels zijn weer binnen handbereik en ik besteed dagelijks tijd aan lezen, onderzoek en het begrijpen van de onderliggende boodschappen. Elke keer dat ik de Bijbel herlees met deze inzichten, krijgt het meer betekenis.


Mijn diepvries en koelkast zijn nu gevuld met vis, terwijl melk is vervangen door amandelmelk en eieren en vlees tijdelijk zijn uitgesloten. Op donderdag heb ik een intense aanval ervaren, bijna psychotisch te noemen, waarin niet alleen een gebrek aan suiker, maar ook mijn innerlijke demonen protesteerden tegen deze veranderingen. Door vol te houden en het proces te respecteren, was deze episode op vrijdagochtend voorbij. Het heeft me echter alerter en zelfbewuster gemaakt, hoewel ik er niet trots op ben. Een broeder praatte common sense in mijn hoofd, daardoor ben ik een broeder rijker omdat die ondersteuning en eerlijke raad zeer zeldzaam zijn.
Ondanks zwakheden van het vlees, zoals intiem zijn en sigaretten roken, lijkt er een positieve verandering te zijn opgetreden. Er heeft een wonder plaatsgevonden, en ik vermoed dat de Rozenkrans daarvoor verantwoordelijk is. Mijn jongste dochter was (is) enorm opstandig en rebels vanwege mijn sterke standpunten waar zij anders over denkt. Deze strijd duurt al jaren en is natuurlijk nog niet voltooid. Ik bevestig niet op basis van gevoelens, maar op feiten. De tijd zal het haar leren. Maar voor het eerst in jaren ervaarde ik geen opstand, maar gehoorzaamheid. Vanaf het eerste moment ging ze aan tafel, en toen ik hen vroeg om God te danken voor hun eten, was zij de eerste! Ze verklaarde zichzelf de laatste keer nog als sataniste om tegen mij te rebelleren. En alsof dat nog niet verrassend genoeg was? Ze knielde later op de avond neer, maakte een kruisteken en zei: "Aub God, zorg ervoor dat mijn vader niet meer naar sigaretten ruikt." Ja, dat maakte natuurlijk indruk en het was de Heilige Geest die zich kenbaar maakte in mijn huis. PRAYER WORKS! Waar komt dit anders vandaan? Ik hoefde zelfs geen moeite te doen, het kwam allemaal zo natuurlijk. Het is dan ook mijn plicht om tijdens deze vastenperiode te stoppen met roken, om haar een Obewijs van haar gebed te leveren.

Verloopt dus niet van een leien dakje, maar het geeft wel vrucht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-2-2024 om 11:31 zei Fundamenteel:


Gedurende deze periode ben ik actief bezig met het bidden van de Rozenkrans, wat me bewuster heeft gemaakt van Maria's rol in het christendom.


Wat ik persoonlijk mooi vind het Wees Gegroet is dat er staat: “Wees gegroet Maria, vol van genade, de Heer is MET u”.  Ik geloof dat protestanten die de Mariaverering versmaden (dat doen ze gelukkig lang niet allemaal, maar er zijn er wel bij die haar volkomen buiten spel zetten) een groot probleem hebben als ze de Heere Jezus ontmoeten in Zijn Koninkrijk. Want de Heer is met Haar. Het WeesGegroet heeft een zuiver Bijbelse grondslag. Lucas 1:48.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Flawless victory:


Wat ik persoonlijk mooi vind het Wees Gegroet is dat er staat: “Wees gegroet Maria, vol van genade, de Heer is MET u”.  Ik geloof dat protestanten die de Mariaverering versmaden (dat doen ze gelukkig lang niet allemaal, maar er zijn er wel bij die haar volkomen buiten spel zetten) een groot probleem hebben als ze de Heere Jezus ontmoeten in Zijn Koninkrijk. Want de Heer is met Haar. Het WeesGegroet heeft een zuiver Bijbelse grondslag. Lucas 1:48.

Wel Maria heeft al een wederopstandig gekregen, haar graf was leeg. Als protestant zijnde, die nu wel de Rozenkrans bidt, begrijp ik ten volle de protestanten hun standpunt, maar ook iets beter dat van de katholieken. Elizabeth zei wel dat ze de gezegende onder de vrouwen is. Maar toen Jezus Zijn moeder en Zijn broers dichterbij Hem wensten te komen, zei Hij dat iedereen in de massa Zijn broeder en moeder is.

Ik geloof toch ook nog steeds dat we dood blijven tot de wederopstandig. Jezus is aan een nieuw Jeruzalem bezig en zal daarmee terugkomen, dan zal Hij de doden opwekken. Zo staat dat toch in de Bijbel.

1 Thessalonicenzen 4

Oei ik mix wat door elkaar, ik dacht dat we in het andere onderwerp bezig waren. My bad.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Fundamenteel:

Wel Maria heeft al een wederopstandig gekregen, haar graf was leeg.

Allereerst staat nergens in de bijbel dat het graf van Maria leeg was.  Ten tweede krijgen we in de opstanding een geheel nieuw lichaam. Niet het oude opgepimpte lijk maar helemaal nieuw. Vlees en bloed kunnen het Koninkrijk niet beërven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Fundamenteel:

Wel Maria heeft al een wederopstandig gekregen, haar graf was leeg. Als protestant zijnde, die nu wel de Rozenkrans bidt, begrijp ik ten volle de protestanten hun standpunt, maar ook iets beter dat van de katholieken. Elizabeth zei wel dat ze de gezegende onder de vrouwen is. Maar toen Jezus Zijn moeder en Zijn broers dichterbij Hem wensten te komen, zei Hij dat iedereen in de massa Zijn broeder en moeder is.

Ik geloof toch ook nog steeds dat we dood blijven tot de wederopstandig. Jezus is aan een nieuw Jeruzalem bezig en zal daarmee terugkomen, dan zal Hij de doden opwekken. Zo staat dat toch in de Bijbel.

1 Thessalonicenzen 4

Oei ik mix wat door elkaar, ik dacht dat we in het andere onderwerp bezig waren. My bad.

Een vraagje tussen door, ben jij multidenominatiaal?  Ben je een protestant met katholieke trekjes of een katholiek met protestantse trekjes?   Of een ongelovige met gelovige trekjes die YT predikanten bestudeerd?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Hopper:

Een vraagje tussen door, ben jij multidenominatiaal?  Ben je een protestant met katholieke trekjes of een katholiek met protestantse trekjes?   Of een ongelovige met gelovige trekjes die YT predikanten bestudeerd?

Ik volg enkele predikanten op, niet enkel via youtube, ik bestudeer de Bijbel en eer mijn katholiek erfgoed; doch ben ik een baptist.

Maar ik volg Jezus eerst, hoewel dat grandioos mislukt haha

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik volg enkele predikanten op, niet enkel via youtube, ik bestudeer de Bijbel en eer mijn katholiek erfgoed; doch ben ik een baptist.

Maar ik volg Jezus eerst, hoewel dat grandioos mislukt haha

Ja, dat volgen van Jezus wil nog niet zo.   Enfin, succes met vooral het volgen van Jezus.  Die denominaties boeien mij niet zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Hopper:

Ik had belangstelling in u als mens, Fundamenteel....

Waarom? Zo interessant ben ik niet.

6 uur geleden zei Monachos:

Als je in de RK verhalen over Maria gelooft ben je dus afgestapt van 'sola scriptura'.

Ik geloof dat Maria een voorbeeldmoeder en voorbeeldvrouw is. Haar rol binnen christendom kan niet genegeerd worden.

8 uur geleden zei Flawless victory:

Allereerst staat nergens in de bijbel dat het graf van Maria leeg was.  Ten tweede krijgen we in de opstanding een geheel nieuw lichaam. Niet het oude opgepimpte lijk maar helemaal nieuw. Vlees en bloed kunnen het Koninkrijk niet beërven.

Omdat ze nog leefde toen de apostelen de Bijbel schreven.

Dus Jezus steeg niet als mens van vlees en bloed op naar de hemel? Zijn graf was niet leeg?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Mijn ideeën zijn zo oninterresant dat ze het gros alhier ondersteboven prikkelen en dan maar op de man spelen. ;)

Op een forum zijn tegengestelde ideeën een noodzaak, als we het allemaal eens waren dan kan het forum wel dicht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ik vind het vooral absurd dat er op een christelijk forum twist is rond geslacht, waarvan er maar 2 zijn.

Er is geen twist, ik ken maar één geslacht, namelijk het mijne.  Van Jezus mag ik over de andere mensen niet oordelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Hopper:

Er is geen twist, ik ken maar één geslacht, namelijk het mijne.  Van Jezus mag ik over de andere mensen niet oordelen.

Gij moogt wel oordelen, alleen niet onrechtvaardig.

20 minuten geleden zei Monachos:

Hoe lees je dan 1 Kor. 15:

50 Dit spreek ik evenwel uit, broeders: vlees en bloed kunnen het Koninkrijk Gods niet beërven en het vergankelijke beërft de onvergankelijkheid niet.

?

Ik heb Korinthe erbij willen nemen, maar dat loopt maar tot en met 13? De KJV erbij genomen en de context weergeeft inderdaad het spirituele lichaam. Maar ik lees dat meer als in: vlees en bloed ALLEEN het Koninkrijk niet kunnen erven. Hoewel ik me kan vergissen.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid