Spring naar bijdragen

Weten jullie dan niet dat je lichaam een tempel is van de Heilige Geest?


Aanbevolen berichten

Weten jullie dan niet dat je lichaam een tempel is van de Heilige Geest? Hij woont in jullie. Jullie hebben Hem van God gekregen. Jullie zijn niet van jezelf!  (1 Korintiërs 6)

 

Na al het gehakketak of we Jezus wel of niet moeten aanbidden (Mag je zelf weten) is het verstandig om eens aandacht te geven aan het inwonend aspect van de heilige Geest.  Ons aller lichamen is een deel van het lichaam van Christus.   De lichamen zijn de delen van Christus, maar de Geest is één.  Als je maar zou weten dat je geest niet van jezelf is.

Als je jezelf aan de Heer geeft (schenking), wordt je geest één geheel met Hém.  Hoef je ook niet meer te hakketakken of je Jezus moet aanbidden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 62
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zit je zomaar één geheel te zijn met je Heer Baäl.   "Baäl (hebreeuws ba'al: heer, bezitter) is een bij de westsemitische volken gebruikelijke aanduiding voor de mannelijke godheid, die echter in

Waarom zouden mensen dat doen? Dit is een Nederlands forum en discussies gaan dus in het Nederlands. Jij copy paste een lap Engels omdat je geen zin heb om je punt daaruit samen te vatten in het NL, m

Ik ben nogal zuinig op mijn geest.  Beter gezegd.. extreem zuinig.. op alles wat van mij is. Zo ook mijn zieleheil.  Hence: Mijn lichaam, mijn geest, mijn ziel.. is van mij.  Er is er maar 1 met

5 minuten geleden zei Petra.:

Ik ben nogal zuinig op mijn geest.  Beter gezegd.. extreem zuinig.. op alles wat van mij is. Zo ook mijn zieleheil. 

Hence: Mijn lichaam, mijn geest, mijn ziel.. is van mij.  Er is er maar 1 met onvoorwaardelijke zeg daarover; daar ben ik mee getrouwd. 

In het Koninkrijk Gods gaat het er anders aan toe.   Daar zijn we niet van ons zelf.  Daar heeft de mens zichzelf weggeschonken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Hopper:

Als je jezelf aan de Heer geeft (schenking), wordt je geest één geheel met Hém.  Hoef je ook niet meer te hakketakken of je Jezus moet aanbidden.

Zit je zomaar één geheel te zijn met je Heer Baäl.  

"Baäl (hebreeuws ba'al: heer, bezitter) is een bij de westsemitische volken gebruikelijke aanduiding voor de mannelijke godheid, die echter in Israël ook wel op Jahwe werd toegepast, zoals sommige bijbelplaatsen (Hos 2,15) en eigennamen (Esbaäl: 1Kr 8, 33) bewijzen. Ofschoon het OT wel spreekt van meerdere b.s (be'ālīm) blijkt uit de Amarnabrieven en de ugaritische teksten, dat het niet om lokaal gebonden goden gaat, maar om manifestaties van de ene B., die ook Hadad of Melkart wordt genoemd.

Een nadere bepaling kon een geografische aanduiding zijn, zoals bv. B.-Peor, of het karakter van een plaatselijke B. aangeven. Zo heet bv. de godheid van Sichem B.-Berith (de heer van de verbondssluiting; Ri 8, 33) en die van Ekron B.-Zebub (heer der vliegen; 2Kg 1,2), waarschijnlijk een verbastering van B.-Zebul (verheven? heer); vgl. Beëlzebul (Mt 10,25)."
"

https://nl.wikipedia.org/wiki/Baäl

https://www.stilus.nl/oudheid/wdo/OOSTEN/GODSDIEN/BAAL.html

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Petra.:

Zit je zomaar één geheel te zijn met je Heer Baäl.  

"Baäl (hebreeuws ba'al: heer, bezitter) is een bij de westsemitische volken gebruikelijke aanduiding voor de mannelijke godheid, die echter in Israël ook wel op Jahwe werd toegepast, zoals sommige bijbelplaatsen (Hos 2,15) en eigennamen (Esbaäl: 1Kr 8, 33) bewijzen. Ofschoon het OT wel spreekt van meerdere b.s (be'ālīm) blijkt uit de Amarnabrieven en de ugaritische teksten, dat het niet om lokaal gebonden goden gaat, maar om manifestaties van de ene B., die ook Hadad of Melkart wordt genoemd.

Een nadere bepaling kon een geografische aanduiding zijn, zoals bv. B.-Peor, of het karakter van een plaatselijke B. aangeven. Zo heet bv. de godheid van Sichem B.-Berith (de heer van de verbondssluiting; Ri 8, 33) en die van Ekron B.-Zebub (heer der vliegen; 2Kg 1,2), waarschijnlijk een verbastering van B.-Zebul (verheven? heer); vgl. Beëlzebul (Mt 10,25)."
"

https://nl.wikipedia.org/wiki/Baäl

https://www.stilus.nl/oudheid/wdo/OOSTEN/GODSDIEN/BAAL.html

 

Geen idee, Petra.  Het zegt me allemaal niks.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 5-2-2024 om 19:14 zei Hopper:

In het Koninkrijk Gods gaat het er anders aan toe.   Daar zijn we niet van ons zelf.  Daar heeft de mens zichzelf weggeschonken.

Praat voor jezelf.

12 uur geleden zei Hopper:

Geen idee, Petra.  Het zegt me allemaal niks.

Dat is vreemd. Je verwijt anderen bepaalde zaken niet te weten, maar blijkt zelf ook verstoken van basale kennis.

Op 5-2-2024 om 18:33 zei Hopper:

Weten jullie dan niet dat je lichaam een tempel is van de Heilige Geest

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6-2-2024 om 07:33 zei Petra.:

Zit je zomaar één geheel te zijn met je Heer Baäl.  

"Baäl (hebreeuws ba'al: heer, bezitter) is een bij de westsemitische volken gebruikelijke aanduiding voor de mannelijke godheid, die echter in Israël ook wel op Jahwe werd toegepast, zoals sommige bijbelplaatsen (Hos 2,15) en eigennamen (Esbaäl: 1Kr 8, 33) bewijzen. Ofschoon het OT wel spreekt van meerdere b.s (be'ālīm) blijkt uit de Amarnabrieven en de ugaritische teksten, dat het niet om lokaal gebonden goden gaat, maar om manifestaties van de ene B., die ook Hadad of Melkart wordt genoemd.

Een nadere bepaling kon een geografische aanduiding zijn, zoals bv. B.-Peor, of het karakter van een plaatselijke B. aangeven. Zo heet bv. de godheid van Sichem B.-Berith (de heer van de verbondssluiting; Ri 8, 33) en die van Ekron B.-Zebub (heer der vliegen; 2Kg 1,2), waarschijnlijk een verbastering van B.-Zebul (verheven? heer); vgl. Beëlzebul (Mt 10,25)."
"

https://nl.wikipedia.org/wiki/Baäl

https://www.stilus.nl/oudheid/wdo/OOSTEN/GODSDIEN/BAAL.html

 

I suspect what we have now in Western Society, with abortion leading the way, is a shadow form of the Baal worship that existed three thousand years ago. Hinged on the sacrifice of children to the god Baal in exchange for blessing, protection and prosperity, is the pagan religion of the same name that seems to be manifesting today in the West under the guise of human rights for women and the transgender community.  Yes, remember Ahab and Jezebel, King and Queen of Israel? There are many Biblical references to pagan worship infecting Hebrew religious practices, particularly that of the pagan Cannanite god Baal, but perhaps it is particularly pronounced during the lifetime of the foreign Queen Jezebel, wife of Israel’s king in the time of the prophet Elijah. (read 1 Kings 16 – 2 Kings 9)  Baal sought child sacrifice. Baal worship gave honour to women. Baal worship is and has always been pagan; today it is replacing the laws and beliefs based upon Judaeo-Christian roots, which honours the GOD of the Bible, His laws and His ways. Yet if you asked most people who believe and follow this new morality, I suspect few would have ever heard of Baal. In fact, some would even consider themselves Christian or Jewish and standing for the rights, freedoms and needs of their fellow human beings as an act of Christian love. Others defend Secular Humanism, not as a faith or religion but as a principle.  I have watched over the decades the escalation of free sexuality. First it exploded as promiscuity, and then to homosexual expression. Beastiality is now on the rise in some Western cultures. But perhaps the most bizaare indicator of extreme change has been the redefining of male and female. Common sense and biology have been replaced by vague feelings of “what I feel like, is what I am” and it has become politically incorrect and taboo to define girls and boys according to their biological parts (I’ve witnessed it in Spain, USA, Canada to site three nations).  I have been reading a book which has suddenly helped me to put my finger on what is really happening. Jonathan Cahn’s book, The Paradigm discusses the parallel spiritual activities behind the Clinton and Obama years with that of Ahab and Jezebel. The information he provides has made me realise the overall sexual transformation is rooted in Baal Worship… The transgender issue, homosexual rights and freedoms, abortion-on-demand are all rooted in the pagan belief system of Baal. This explains the “religious fervour” of politicians who demand changes in our society and disregard sense, freedom, protection of children and the unborn. It’s a religion!

https://laruspress.com/child-sacrifice-transgender-issues-and-baal-worship/

Lees het er aub helemaal op na ;) Of gaat ge met Baal aanbidding ook cherrypicken? 😛

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Lees het er aub helemaal op na ;) Of gaat ge met Baal aanbidding ook cherrypicken? 😛

Waarom zouden mensen dat doen? Dit is een Nederlands forum en discussies gaan dus in het Nederlands. Jij copy paste een lap Engels omdat je geen zin heb om je punt daaruit samen te vatten in het NL, maar verwacht wel dat anderen die lap Engels gaan lezen? 🤣

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Petra.:

Sja.. Baal is de Heer. Of je de Heer wil aanbidden moet je uiteraard zelf weten. 

Weet u wat er allemaal onder aanbidden valt?

Je hoeft daarvoor niet eens te buigen, he? Gewoon meelopen met abortusrechten, lgbqt rechten  en daarin Gods Wet als haatspraak wegzetten is reeds voldoende.

Dus als ge Hopper wilt wijzen op Baal aanbidderij, ervaar ik dat als buitenstaander meer in u. ;)

En ja ik doe dat ook :D No problem. BTC is reeds verdubbeld in waarde sedert ik ermee begon. Het gouden kalf zal dan mijn Baal aanbidderij zijn. ;) Hoewel 0,0 voor mezelf is

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 5-2-2024 om 18:33 zei Hopper:

Na al het gehakketak of we Jezus wel of niet moeten aanbidden (Mag je zelf weten) is het verstandig om eens aandacht te geven aan het inwonend aspect van de heilige Geest.

Houdt u er rekening mee dat er wellicht ook forumleden zijn, die de Heilige Geest niet hebben?

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Jahu:

Houdt u er rekening mee dat er wellicht ook forumleden zijn, die de Heilige Geest niet hebben?

Paulus predikte ook voor de ongeestelijken.   De Universele Geest is binnen ieders bereik.  Mits we het idee maar kunnen loslaten dat de geest ons eigen geest is.  We zijn geen eigenaar van onze geest, het is geen bezit.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Hopper:

Paulus predikte ook voor de ongeestelijken.  

Had hij na zijn prediking dan een verzameling ongelovigen? De ongelovigen werd door hem Christus Jezus gepredikt, en Die gekruisigd, om hen tot geloof in Hem te brengen.

8 minuten geleden zei Hopper:

De Universele Geest is binnen ieders bereik.

Geen interesse, het gaat mij om de Heilige Geest, en die ontvangt een mens uitsluitend van de Doper met de Heilige Geest: de Heer Jezus Christus.

10 minuten geleden zei Hopper:

 Mits we het idee maar kunnen loslaten dat de geest ons eigen geest is.

Uw geest is van u, Gods Geest is van God, en Hij deelt Hem uit aan wie Hij wil. (Joh.5:21)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Dat beloof ik:

Waarom zouden mensen dat doen? Dit is een Nederlands forum en discussies gaan dus in het Nederlands. Jij copy paste een lap Engels omdat je geen zin heb om je punt daaruit samen te vatten in het NL, maar verwacht wel dat anderen die lap Engels gaan lezen? 🤣

Ja ochot, ge zou u maar eens 5 minuten moeten verdiepen of moeite moeten doen om tot context te komen. Wat is nuance toch moeilijk voor velen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

 

Dus als ge Hopper wilt wijzen op Baal aanbidderij, ervaar ik dat als buitenstaander meer in u. ;)

En ja ik doe dat ook :D No problem. BTC is reeds verdubbeld in waarde sedert ik ermee begon. Het gouden kalf zal dan mijn Baal aanbidderij zijn. ;) Hoewel 0,0 voor mezelf is

 

Een flinke EMP en Bitcoin is niet meer bruikbaar.

Alle rijkdom in rook vervlogen. Alle moeite voor niets.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja uw fiatgeld op de bank ook niet meer he?

Wat trouwens snel kan gebeuren, niet via EMP maar een grootschalige hack. Wellicht vlak voor de oorlog hier uitbreekt.

Algemeen wordt aangenomen dat de Opname der Gemeente een giga EMP wereldwijd zal veroorzaken… 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Flawless victory:

Algemeen wordt aangenomen dat de Opname der Gemeente een giga EMP wereldwijd zal veroorzaken… 

Ja dat was in uw eerste post  niet duidelijk.

In ieder geval, aanbidding is een breed concept. Het is dus absurd dat een pro abortion feministe daar even een anrer op gaat aanspreken. No offence Petra, love ya anyway 😛

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja dat was in uw eerste post  niet duidelijk.

In ieder geval, aanbidding is een breed concept. Het is dus absurd dat een pro abortion feministe daar even een anrer op gaat aanspreken. No offence Petra, love ya anyway 😛

Ik geloof dat het enige wat de problemen van de wereld kan oplossen is Gods Koninkrijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Flawless victory:

Ik geloof dat het enige wat de problemen van de wereld kan oplossen is Gods Koninkrijk.

En dus niet de mens, en zeker niet door wetten uit te vinden die haaks op Zijn Wet staan. 

We zijn geboden standvast te staan, te weerstaan en alles gedaan te hebben om te blijven staan.

"Hij komt het later oplossen" is dus geen excuus om mee te lopen met de wereld.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Fundamenteel:
7 uur geleden zei Dat beloof ik:

Waarom zouden mensen dat doen? Dit is een Nederlands forum en discussies gaan dus in het Nederlands. Jij copy paste een lap Engels omdat je geen zin heb om je punt daaruit samen te vatten in het NL, maar verwacht wel dat anderen die lap Engels gaan lezen? 🤣

Ja ochot, ge zou u maar eens 5 minuten moeten verdiepen of moeite moeten doen om tot context te komen. Wat is nuance toch moeilijk voor velen...

Waarom zou ik dat doen ?  Dit is een Nederlands forum en discussies gaan dus in het Nederlands. Jij copy paste een lap Engels omdat je geen zin heb om je punt daaruit samen te vatten in het NL, maar verwacht wel dat anderen die lap Engels gaan lezen? 🤣

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Waarom zou ik dat doen ?  Dit is een Nederlands forum en discussies gaan dus in het Nederlands. Jij copy paste een lap Engels omdat je geen zin heb om je punt daaruit samen te vatten in het NL, maar verwacht wel dat anderen die lap Engels gaan lezen? 🤣

Ge kunt ook gewoon uw bakkes houden en uw subjectief gelal achterwege laten?

Ben jij mod? Ben jij on topic? Ik verwacht dat mensen op een forum lezen voor ze reageren ja. Shame on me.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

En dus niet de mens, en zeker niet door wetten uit te vinden die haaks op Zijn Wet staan. 

We zijn geboden standvast te staan, te weerstaan en alles gedaan te hebben om te blijven staan.

"Hij komt het later oplossen" is dus geen excuus om mee te lopen met de wereld.

Als fervent bitcoinverzamelaar en naar eigen zeggen ex-christen ben jij niet in de positie een ander waar dan ook op aan te spreken.

Iets met splinter en balk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Flawless victory:

Als fervent bitcoinverzamelaar en naar eigen zeggen ex-christen ben jij niet in de positie een ander waar dan ook op aan te spreken.

Iets met splinter en balk.

Vraag ik anderen crypto te zegenen? Of erken ik daar het gouden kalf in? ;) Dus den balk was reeds bekend.

Wacht, ik kom naar jullie kerk en ga daar vragen crypto als offerande te aanvaarden en al wie mij durft aanspreken: verkondigt haatspraak.

Zo ver de balk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid