Spring naar bijdragen

Het Hallelujah topic.


Aanbevolen berichten

Om God eer te bewijzen zingen we Hallelujah.  Gezien het feit dat ik zelf zo vals zing als een kraai nodig ik jullie uit muziekjes te plaatsen van Halleluja's welke jou het meeste aanpreekt/aanspreken.  

Bij deze de aftrap met mijn eigen favoriet.  Maar laat je niet beïnvloeden door mij, wat raakt jou?!?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

You don’t really care for music, do you?

_O- Ok..toegegeven.. hilarisch! 

 

Gooi ik fijn 'mijne' nog een keer naar binnen.. dat is Lucy Thomas. 

Al vind ik die niet het mooiste, want Leonard heeft een stem en een feeling waar geen mens aan kan tippen. 

En ik herinner me er nog steeds eentje van Chaim, van een meneer met een gitaar, die ik eigenlijk het mooiste vind. Maar geen flauw idee heb wie het is. 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallel is Hebreeuwse voor loven of prijzen. Ja in het woord Halleluja is de afkorting van yah, God. Letterlijk dus: prijs God, of loof God.

Dat kan ik niet helemaal goed rijmen met de christenen die bij hoog en laag volhouden dat Jehova de naam is van God, want die zouden dan in mijn ogen als gevolg daarvan de term Halleluja niet moeten willen gebruiken, maar Halleljehova of iets dergelijks.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Leonard Cohen's "Hallelujah" in het Jiddish, dat zingt over Koning David en Simson die beiden hun voornaamste fout begingen na te zijn verleid. Hun liefde was geen triomftocht, maar bleek tevens een gebrek in het prijzen van JHWH; momenten waarin de band met JHWH op de proef werd gesteld. Beiden, David en Simson, vielen eraan ten prooi. Maar anderzijds is er niets mooier dan liefde.

Leonard Cohen was geboren en opgegroeid in een Joods gezin, identificeerde zichzelf als een religieuze Jood en heeft zijn hele leven lang een diepe verbondenheid met het Jodendom behouden.

klik

Door Dani'el Kahn

bewerkt door Chaim
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid