Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Tomega:

Nee, dat zie je niet juist. Zij wisten inderdaad niet wat ze deden, er was hun een verblinding gegeven.
Mij agressie toerekenen met het voorbeeld dat ik gaf, is een levend voorbeeld hoe corruptie
woord en beeld en gezindheid kan vergiftigen.

De Liefde die je evenzo corrupt verbeeldt als mijn geprojecteerde agressie,
zou inhoudelijk jou moeten leren wat ware liefde is. En doen inzien,
dat wat je mij toeschuift, tekort doet aan mijn woorden, en aan mij,
en aan de Liefde, en ook aan God.

Er staat nergens dat hen verblinding was gegeven. Dan had Jezus wel andere woorden gebruikt.

Je ben altijd redelijk agressief naar anderen, dat is gewoon aantoonbaar. En ook vol oordelen. Dus geen corruptie van mijn kant maar gewoon een feitelijke constatering.

En de Liefde is dan ook maar corrupt. Je voelt je meer thuis bij doodstraffen dan bij liefde, dat is helder. En vervolgens een echte jij-bak. Je gaat, bij weerwoord, al heel snel over op de frontale persoonlijke aanval. Dat siert je niet.

Inhoudelijk is het weinig.

4 uur geleden zei Fundamenteel:

Aah u noemt dat inhoud? Roflol

Tja…..zodra de inhoud je niet ondersteunt, beginnen dit soort reacties. Jammer, je kan beter op de inhoud reageren.

bewerkt door HJW4
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 83
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat komt omdat de Van Dale niet aangeeft wat woorden objectief (behoren te) betekenen, maar in welke betekenis(sen) zij in het algemeen gebruikt worden. Zij is dus niet voorschrijvend, maar verslagleg

En toen kwam Jezus ❣️ En die zei: Dit zeg IK daarover:    Mattheus 5:38  .....38  Jullie hebben gehoord dat gezegd werd... Dit zeg Ik daarover: verzet je niet tegen wie kwaad doet, maar

Liefde kent meer dan 1 definitie maar het is de onvoorwaardelijke liefde die wellicht het meest puur is. Hoe fout ze ook doen, je blijft van ze houden. Maar uw meeste naasten, zeggen ook vaak dingen d

13 minuten geleden zei HJW4:

Je ben altijd redelijk agressief naar anderen, dat is gewoon aantoonbaar. En ook vol oordelen. Dus geen corruptie van mijn kant maar gewoon een feitelijke constatering.

Wat jij zegt, klaagt tegen zichzelf.

15 minuten geleden zei HJW4:

Je voelt je meer thuis bij doodstraffen dan bij liefde, dat is helder. En vervolgens een echte jij-bak.

Wat jij zegt, is van jou.

18 minuten geleden zei HJW4:

Je gaat, bij weerwoord, al heel snel over op de frontale persoonlijke aanval. Dat siert je niet.

Fraai zelfvervullend denken, om op toegedichte agressie, te concluderen dat het voorbeeld van straffen van extreme zondaars, getuigt van mijn agressie en niet past in de liefde van God.

Dat ik reageer met betekenisvol onderscheid, is in een omgeving van wereldgezindheid, emotioneel geconstitueerd geloof, en een algeheel gebrek aan kennis, eerder gewenst en communicatief, dan wat jij daarin legt.

Dat iets persoonlijk klinkt is niet vreemd want de woorden worden gesproken door een persoon. Maar wie lichtgeraakt van karakter is, moet beginnen met de eigen woorden zorgvuldig plaatsen.  Ik hoop dat je nog wat ruimte hebt in je goede voornemens en wens je een gezegend 2024.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei HJW4:

Het wil zeggen dat er geen schuldbesef hoeft te zijn om tot vergeving te komen.

Zonder schuldbesef is de zonde uitsluitend zonde onder een uiterlijke wet. Want normaliter is schuldbesef een vereiste om van zonde te kunnen spreken. De wet is hier een hulpmiddel en rechtvormend. Maar wat er wel vereist is bij zondaren, dat is berouw. Dat is bekeringsgezindheid. Moordenaar 1 lastert en wordt bestraft. Moordenaar 2 heeft berouw en ontvangt het paradijs. Schiet de Liefde van God dan tekort en is de bestraffer dan liefdeloos agressief?? Wees toch verstandiger.  

 Lucas 23:39-42 En een der kwaaddoeners lasterde Hem, zeggende: Indien Gij de Christus zijt, verlos Uzelven en ons. Maar de andere bestrafte hem. Wij ontvangen straf, waardig hetgeen wij gedaan hebben; maar Deze heeft niets onbehoorlijks gedaan. En Jezus zeide tot hem: Voorwaar, zeg Ik u: Heden zult gij met Mij in het Paradijs zijn.

Mattheūs 24:40,41 Dan zullen er twee op de akker zijn; de één zal aangenomen en de ander zal achtergelaten worden. Er zullen twee vrouwen malen met de molen; de één zal aangenomen en de ander zal achtergelaten worden.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Tomega:

Wat jij zegt, klaagt tegen zichzelf.

Wat jij zegt, is van jou.

Fraai zelfvervullend denken, om op toegedichte agressie, te concluderen dat het voorbeeld van straffen van extreme zondaars, getuigt van mijn agressie en niet past in de liefde van God.

Interessant. Wat je zegt, klaagt tegen jezelf. Dat geldt dan uiteraard ook voor jouw woorden. Dan klaag je wel heel veel over jezelf.

Ik heb het niet over straffen van extreme zondaars, maar over het extreem straffen. Wraak nemen is dan een beter woord. De doodstraf is wreed en kennen we gelukkig niet meer.

Je bent verbaal altijd behoorlijk agressief. Dat is niet vermeend, maar geconstateerd.

Wreedheid past niet in Liefde. Je kent de Liefde niet en dat leidt tot deze gedachten.

Maar goed, ik laat het hierbij.

3 uur geleden zei Fundamenteel:

Tomega als agressief labelen...

Ze zouden HJW eens naar het front moeten sturen om als een herboren man terug te komen. Wat een kruidje roer me niet zeg....

 

Ga je mee ? Komen we samen herboren terug ?

bewerkt door HJW4
Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei HJW4:

Interessant. Wat je zegt, klaagt tegen jezelf. Dat geldt dan uiteraard ook voor jouw woorden. Dan klaag je wel heel veel over jezelf.

Ik heb het niet over straffen van extreme zondaars, maar over het extreem straffen. Wraak nemen is dan een beter woord. De doodstraf is wreed en kennen we gelukkig niet meer.

Je bent verbaal altijd behoorlijk agressief. Dat is niet vermeend, maar geconstateerd.

Wreedheid past niet in Liefde. Je kent de Liefde niet en dat leidt tot deze gedachten.

Maar goed, ik laat het hierbij.

Ga je mee ? Komen we samen herboren terug ?

Ik vrees dat wij elkaar niet overleven lol

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei HJW4:

Interessant. Wat je zegt, klaagt tegen jezelf. Dat geldt dan uiteraard ook voor jouw woorden. Dan klaag je wel heel veel over jezelf.

Jij is een persoonlijk voornaamwoord en je een onbepaald voornaamwoord.

3 uur geleden zei HJW4:

Ik heb het niet over straffen van extreme zondaars, maar over het extreem straffen. Wraak nemen is dan een beter woord. De doodstraf is wreed en kennen we gelukkig niet meer.

Waar het oog op onbereikbare afstand wordt gezet, is er nooit een oog te vinden van gelijke grootte.
Waar een tand van ongeëvenaarde scherpte wordt voorzien, zijn alle andere tanden bot. 
Waar de doodstraf een label krijgt van onbereikbaar wreed,
daar is geen enkele misdaad gruwelijk genoeg voor het legitimeren van de doodstraf.

Dat een beschaving geen doodstraf kent, zegt iets over de maatschappij
en haar doorstane ontwikkeling van gevestigd gezag en bereikte orde.
Maar niet dat de doodstraf nooit weer noodzakelijk kan zijn.
Hier de beschaving handhaven tegen beter weten is,
is als het late Rome, dat deals sluit met barbaren.
Strikt genomen is dan ook moreler dat de beschaving,
de maat van de straf weegt tegen het misdrijf,
een blauw oog voor een blauw oog, en een uitgeslagen tand voor een uitgeslagen tand,
of wat door het slachtoffer als lossing wordt geaccepteerd.

3 uur geleden zei HJW4:

Je bent verbaal altijd behoorlijk agressief. Dat is niet vermeend, maar geconstateerd.

En jij bedankt daarvoor, denk ik, hoewel ik me wel distantieer van je typering.
Onzin en slap geouwehoer honoreren met een dankbaar zijn voor de uitgewisselde gelijkwaardige inzichten,
is in strijd met alle regels van moraal, waarheid, en geestelijke zwaartekracht.
Maar sociaal intelligent is het soms wel. Die intelligentie ontbreekt mij helaas,
en ik moet zeggen, dat sommige omgevingen daar ook ongevoelig voor zijn.
Want daar gaat het voor een substantieel deel om domweg doordrammen en drama,
waar onwettigheid, dwaasheid, en emotionele mispercepties net zo lang rond blijven zingen,
tot het als een refrein door iedereen uit volle borst instemmend wordt meegezongen.

3 uur geleden zei HJW4:

Wreedheid past niet in Liefde. Je kent de Liefde niet en dat leidt tot deze gedachten.

Jouw woorden, jouw typering, jouw jij-bak, jouw onrecht.

3 uur geleden zei HJW4:

Maar goed, ik laat het hierbij.

Daar is geen sprake van, jij bent de beschuldiger, ik heb daarom het laatste woord:
Ik moet puntiger en harder tegen je zijn, want je emotionele gesteldheid is tegen de persoon gericht,
en daar helpt helemaal geen enkel woord en geen enkele discussie tegen.
Jij functioneert daardoor niet als gelijkwaardig gesprekspartner. 

3 uur geleden zei HJW4:

Wreedheid past niet in Liefde. Je kent de Liefde niet en dat leidt tot deze gedachten.

Liefde is relatief en ook wreedheid is relatief. Dat de doodstraf wreed is, is een klucht, in een land waar het minder gezonde al vooraf wordt weg geselecteerd, en wordt gesproken over voltooid of zinloos leven van ouderen en ongeneeslijk zieken.

De waarheid is, dat de doodstraf helemaal geen emotionele waardering heeft.
Pas als je uit motieven van wreedheid gaat doden, maak je de doodstraf wreed.
Maar dat zit dan niet in de doodstraf, maar in de wreedheid, die daarachter zit.
Dat is de wreedheid die jij mij maar zo even in de schoenen schuift,
waar jijzelf een wolk van een onderscheidingsvermogen laat zien.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-12-2023 om 23:40 zei Fundamenteel:

Wie de Vader lief heeft, gaat geen mensen pleasen en affirmen als dat tegen Zijn Woord ingaat he.

De vraag is wat er wel of niet tegen dat Woord ingaat. 

Moeten we mensen stenigen, handen afhakken, een oog voor een oog en een moord voor een moord e.d. of .. onze naaste liefhebben als onszelf, vergeef het hen, keer je andere wang toe, Wat Gij niet wilt wat U geschiedt... etc etc. Moet je je moeder en vader eren of juist met ze strijden? 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Petra.:

De vraag is wat er wel of niet tegen dat Woord ingaat. 

Moeten we mensen stenigen, handen afhakken, een oog voor een oog en een moord voor een moord e.d. of .. onze naaste liefhebben als onszelf, vergeef het hen, keer je andere wang toe, Wat Gij niet wilt wat U geschiedt... etc etc. Moet je je moeder en vader eren of juist met ze strijden? 

 

Die vraag kunnen we enkel beantwoorden op basis van de Bijbel en niet de wereldgeest. Ik vind dat onze Bijbel vrij duidelijk is en voorbeelden genoeg deelt om twijfel uit te sluiten. Enfin, rond over wat we bezig zijn dan. ;)

Nogmaals Petra, christendom voert geen lijfstraffen uit. Althans niet zoals Hij dat voordeed. Hij zei: Sta op en zondig niet meer.

Hij zei bij die vergiffenis en genade niet: doe maar op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid