Spring naar bijdragen

Toch meer dan 2 genders?


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei GaitJ:

Fundamenteel is van de dubbele moraal. Hij stigmatiseert inderdaad mensen, dat is een feitelijke constatering, Dat jij het met zijn stigmatisering eens zou zijn, verandert daar niets aan.

Ik zie wat je doet, en ik zie wat het met de mensen doet die het betreft. En dat is kapot maken, in dit geval geen mening, maar een constatering.

Jij beschuldigt mij vals van liegen, en dan ben ik gekomen om ruzie te maken.....jaja.

 

Maar alles eens doorlezend. Ik ben in "gesprek" met twee mensen: de een heeft ASS en de ander schizofrenie.

En beide gaan ze ongeremd los op anderen. Het is me allemaal wat.

@Barnabas let us stop feeding the troll en oog houden op wat van waarde en belangrijk is.

Hoe de transgender juridisch en maatschappelijk hervormen?

3 minuten geleden zei Barnabas:

Wanneer ze toegeven aan zichzelf zijn is de keuze om te sterven. Dat gaat dus niet. Wie zijn leven wil behouden zal het verliezen. Het leven is in Christus en het behoud van het leven (van de ziel staat er letterlijk volgens de voetnoot) is om Christus aan te doen en zijn wil te volbrengen. Daartoe moet men het vlees kruisigen en doen wat door Christus opgedragen wordt. Dat zijn goede werken doen en het is alleen mogelijk goede werken te doen wanneer men Chrisitus aan doet,

Zo is dat. Maar ze willen de leugen geloven en aan de kern voorbij gaan. Om degene die de kern willen onderzoeken dan terug te duwen.

Heb afkeer van deze.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 256
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

https://www.nytimes.com/2021/10/28/opinion/loudoun-county-trans.html "De grote leugen van rechts over een aanranding in Virginia   Maar deze week, tijdens een zitting van de jeugdrechtb

Lees je wel ???  Want je maakt er heel wat anders van als wat ik opschrijf !!!!  

Een gezond en volwassen mens zou erkennen dat hij een verkeerd voorbeeld heeft aangedragen. En zo verwacht je dat je tot een gesprek kunt komen ? Je zou wat aan je taalgebruik gaan doen en dat

3 minuten geleden zei GaitJ:

Fundamenteel is van de dubbele moraal. Hij stigmatiseert inderdaad mensen, dat is een feitelijke constatering, Dat jij het met zijn stigmatisering eens zou zijn, verandert daar niets aan.

Ik zie wat je doet, en ik zie wat het met de mensen doet die het betreft. En dat is kapot maken, in dit geval geen mening, maar een constatering.

Jij beschuldigt mij vals van liegen, en dan ben ik gekomen om ruzie te maken.....jaja.

 

Maar alles eens doorlezend. Ik ben in "gesprek" met twee mensen: de een heeft ASS en de ander schizofrenie.

En beide gaan ze ongeremd los op anderen. Het is me allemaal wat.

Dat is nou jouw probleem. Dat je geen eigen verantwoordelijkheid neemt, jezelf niet verloochent en ons niet helpt om ons kruis te dragen. Wanneer je zou stoppen met beledigen en ter zake blijft blijft de discussie draagbaar. Maar wanneer je zo los gaat houdt het op. Dan is de keuze om jou te negeren en er onderling verder over te praten want dat heeft dan geen zin meer. Laat de oplossing aan ons over want je bent niet redelijk.

6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Heb afkeer van deze.

Ik begin te begrijpen waarom. Laten we er onderling maar verder over praten en een oplossong zoeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Barnabas:

Dat is nou jouw probleem. Dat je geen eigen verantwoordelijkheid neemt, jezelf niet verloochent en ons niet helpt om ons kruis te dragen. Wanneer je zou stoppen met beledigen en ter zake blijft blijft de discussie draagbaar. Maar wanneer je zo los gaat houdt het op. Dan is de keuze om jou te negeren en er onderling verder over te praten want dat heeft dan geen zin meer. Laat de oplossing aan ons over want je bent niet redelijk.

Ik begin te begrijpen waarom. Laten we er onderling maar verder over praten en een oplossong zoeken.

Een simpele vraag is al teveel voor de "love bombers."

Bv: Wat betekenen vrouwenrechten en -priveleges nog als iedereen die zich vrouw voelt er beroep op kan doen?

Waarom is het niet inclusief de transgender juridisch en maatschappelijk naast man en vrouw te plaatsen? Zoals man en vrouw onderscheden werden dan. Samenleven ja, maar vrouwen en mannen die zich als hun biologische zelf identificeren, horen ook bij de diversiteit. Velen willen de kinderen geen genderideologie meegeven of jongens en mannen in ruimtes exclusief voor vrouwen. Er wordt verwacht dat scholen daar ook streng op toezien en overheden beleid voeren dit te respecteren.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Fundamenteel:

@Barnabas let us stop feeding the troll en oog houden op wat van waarde en belangrijk is.

Hoe de transgender juridisch en maatschappelijk hervormen?

Lijkt me inderdad verstandig om het hoofd erbij te houden en niet in te gaan op pesterijen.

Wat van waarde is is dat transgenders die hun zijn als een probleem zien erkent worden en begeleidt worden met teksten uit de bijbel. Natuurlijk is het moeilijk wanneer je een dergelijk probleem hebt net zoals wanneer je schizofrenie hebt. Dan is het moelijk om normaal te doen. Maar mijn ervaring is dat wanneer je Christus erkent en in Zijn wegen gaat wandelen er veel kan veranderen.

Er is een tekst waarin God spreekt over alcohol en het verdraaien van het recht maar ook over begrip opbrengen voor de bitter bedroefde waarbij hij gebruik van alcohol opdraagt (een zondige oplossing) opdat het leven nog enigzins draagbaar is. Van daaruit kan men werken aan een beter leven. Degene die de alcohol gebruikt vergeet dan even zijn armoede, dat ook naar een ellendige situatie verwijst. Wanneer hij dan nuchter wordt kan hij gaan werken aan een beter leven. Daartoe moet men dan Christus omarmen en met Hem verder gaan, dan komt er herstel.

Zie Spreuken 31;4-7: "Het past koningen niet, Lemoël, het past koningen niet wijn te drinken, of dat vorsten vragen: Waar is er sterkedrank? Anders zal hij  drinken en vergeten wat verordend is, de rechtszaak van alle ellendigen verdraaien.

Geef sterkedrank (en hier gaat het om) aan wie dreigt om te komen, en wijn aan hen die bitter bedroefd van ziel zijn. Laat hem drinken en zijn armoede vergeten, en niet langer aan zijn moeite denken."

Dus de oplossing is een zondige oplossing waarbij God toestaat dat er zonde is maar waar het op aankomt is te wandelen in Christus en hoe beter dat lukt wanneer de zonde bedreven is hoe meer men op Christis gaat gelijken. Het gaat dus om het zoeken naar de weg eruit en die te bewandelen en dat moet je willen.

22 minuten geleden zei Fundamenteel:

Een simpele vraag is al teveel voor de "love bombers."

Dan zullen wij het hen uit moeten leggen zonder ons aan hun commentaar te storen. Dat moeten we aan de moderator overlaten. Gewoon aangeven wanneer je beledigd wordt. Daarbij moet wel onderscheid gemaakt worden in het verdedigen van jezelf waarbij de waarheid van andermans gedrag dat tegen je gericht is om je onderuit te halen en hypocrisie.

bewerkt door Barnabas
tekstbewerking en uitleg toegevoegd
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:

Bv: Wat betekenen vrouwenrechten en -priveleges nog als iedereen die zich vrouw voelt er beroep op kan doen?

Dat is dus inderdaad het verdraaien van het recht waar tegen Lemoël over gesproken wordt. Hij wil koning zijn en wordt gewaarschuwd dat hij het recht van de (zelfs alle) ellendigen zal gaan verdraaien wanneer hij toegeeft aan de zonde van het drinken van wijn. Dat kan dus ook een ander verdovingsmiddel zijn zoals sex.

Toegeven aan de drang om vrouwen te zien waarbij men Christus vergeet ontspoort dus en men begint de logica te verdraaien door genders toe te voegen alsof deze waarheid zijn. Dan ontspoort het omdat men alles op één hoop gooit en geen onderscheid meer kan maken. Dan is het nodig dat anderen ingrijpen en gezonde grenzen stellen waarbij zij het commentaar van de leugenaar naast zich neerleggen.

5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Uitleggen aan woke activisten vertaalt zich zo:

 

 

Ik vond dat begin van het filmpje bij het barbieonderwerp erg leuk. Zo'n heel lief meisje en zo'n strenge kerel erbij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Barnabas:

Dat is dus inderdaad het verdraaien van het recht waar tegen Lemoël over gesproken wordt. Hij wil koning zijn en wordt gewaarschuwd dat hij het recht van de (zelfs alle) ellendigen zal gaan verdraaien wanneer hij toegeeft aan de zonde van het drinken van wijn. Dat kan dus ook een ander verdovingsmiddel zijn zoals sex.

Toegeven aan de drang om vrouwen te zien waarbij men Christus vergeet ontspoort dus en men begint de logica te verdraaien door genders toe te voegen alsof deze waarheid zijn. Dan ontspoort het omdat men alles op één hoop gooit en geen onderscheid meer kan maken. Dan is het nodig dat anderen ingrijpen en gezonde grenzen stellen waarbij zij het commentaar van de leugenaar naast zich neerleggen.

Wat het pad naar de antichrist en het transhumanisme is...

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

@Barnabas let us stop feeding the troll en oog houden op wat van waarde en belangrijk is.

 

Je partner in crime peert hem ook al. Ook daar krijg je niet de gewenste aandacht van.......Je zult het toch anders aan moeten pakken.

17 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja we komen er nog op terug. Hopende dat de tegenzijde eens kan laten zien wat we nu over het oog zien.... Behalve hun love bombing en vingergewijs dan :D

Je ziet liefde over het oog, je ziet compassie over het oog, je ziet mensen over het oog. Alles op het altaar van de haat.

bewerkt door GaitJ
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ja we komen er nog op terug. Hopende dat de tegenzijde eens kan laten zien wat we nu over het oog zien.... Behalve hun love bombing en vingergewijs dan :D

Ik denk dat we een statement moeten maken: Transgender kan genezen.

Alle zonde kan vergeven worden, dat is de genade van God en die treedt in werking op voorwaarde dat onze zonden beleden worden. Aan elkaar dan wel aan God in oprechtheid en waarheid. Dat is de reiniging door het bloed van Jezus dat nooit faalt.

De vaderen hebben grenspalen gezet en de schrift geeft aan dat deze niet verplaatst moeten worden. De Vader is de Vader in de hemel en die heeft de wet van Mozes gegeven waarin het een man verboden is om het uiterlijk van een vrouw aan te nemen. een man zal geen vrouweklederen dragen of gemeenschap met een man hebben. Dat is transgender. Wie deze grenzen accepteert is bij de Vader en wordt gezond.

Daarbij moet vermeldt worden dat er zonde is die niet tot de dood leidt. Het gebruiken van wijn is normaal en het drinken van extra wijn is geen doodzonde maar zelfs een advies van God voor hen die in droefenis verkeren. Je zou het kunnen vergelijken met het gebruiken van drugs voor hen die er aan verslaaft zijn maar er niet van af kunnen komen vanwege de stress bij het onthouden er van. Dus wijn drinken is geen doodzonde warop de doodstraf staat (wet van Mozes). Dus grenspaal is dus om een weg te vinden waarbij de wet van Mozes niet overtreden wordt. Dus geen homoseksualiteit maar een andere zonde die toegestaan wordt in de wet van Mozes.

 

bewerkt door Barnabas
typfout
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei GaitJ:

Transgender is geen afwijking en geen ziekte. Genezing is dan ook niet aan de orde. Je bouwt zonder fundament.

Wanneer je het zo bekijkt ben je blind. Maar wanneer Petrus op het water kan lopen dan bewijst God dat er meer mogelijk is dan de natuurwetten doen geloven. God is machtig en bij machte een mens uit stof te maken (Adam) en hem een levensadem in te blazen. Wanneer Hij dan een mens uit niets kan maken, want in den beginne was er nog geen aarde of hemel dat stof opleverde voor de mens, dan kan hij ook een transgender tot op het bot genezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Barnabas:

Wanneer je het zo bekijkt ben je blind. 

Nee, als je het zo bekijkt, ben je liefdevol, heb je begrip. 

4 minuten geleden zei Barnabas:

Wanneer Hij dan een mens uit niets kan maken, want in den beginne was er nog geen aarde of hemel dat stof opleverde voor de mens, dan kan hij ook een transgender tot op het bot genezen.

Iemand die niet ziek is hoeft niet genezen te worden.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Barnabas:

Ik denk dat we een statement moeten maken: Transgender kan genezen.

Alle zonde kan vergeven worden, dat is de genade van God en die treedt in werking op voorwaarde dat onze zonden beleden worden. Aan elkaar dan wel aan God in oprechtheid en waarheid. Dat is de reiniging door het bloed van Jezus dat nooit faalt.

De vaderen hebben grenspalen gezet en de schrift geeft aan dat deze niet verplaatst moeten worden. De Vader is de Vader in de hemel en die heeft de wet van Mozes gegeven waarin het een man verboden is om het uiterlijk van een vrouw aan te nemen. een man zal geen vrouweklederen dragen of gemeenschap met een man hebben. Dat is transgender. Wie deze grenzen accepteert is bij de Vader en wordt gezond.

Daarbij moet vermeldt worden dat er zonde is die niet tot de dood leidt. Het gebruiken van wijn is normaal en het drinken van extra wijn is geen doodzonde maar zelfs een advies van God voor hen die in droefenis verkeren. Je zou het kunnen vergelijken met het gebruiken van drugs voor hen die er aan verslaaft zijn maar er niet van af kunnen komen vanwege de stress bij het onthouden er van. Dus wijn drinken is geen doodzonde warop de doodstraf staat (wet van Mozes). Dus grenspaal is dus om een weg te vinden waarbij de wet van Mozes niet overtreden wordt. Dus geen homoseksualiteit maar een andere zonde die toegestaan wordt in de wet van Mozes.

 

Ja 4 op 5 ontgroeit de fase van genderdysforie door niet te bevestigen.

A psychiatrist who has presided over youth gender transition treatments for more than a decade says “four out of five” gender-questioning children eventually accept their bodies if no medical interventions are carried out. https://nypost.com/2023/02/22/four-out-of-five-kids-who-question-their-gender-grow-out-of-it-trans-expert/

 

Maar als mensen dan toch verstandloos met hun biologie willen omgaan, dat is hun vrijheid.  Zolang er geen mannen in de ruimtes van mijn dierbaren komen zie ik geen probleem. Dus de transgender heeft ASAP openbare diensten nodig die zich van de vrouwenwereld (sport, toilet, safe spaces, ..) scheiden. Wij kunnen alleen maar zeggen hoe onnatuurlijk het is en in ons standpunt blijven.

Wie kan nu tegen de uitbreiding van transgenderrechten zijn? Maar ze bij vrouwen plaatsen wekt wel weerstand op door het onrecht. Dus dit moet opgelost worden.

 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja 4 op 5 ontgroeit de fase van genderdysforie door niet te bevestigen. Bevestigen is kindermishandeling dus?

Maar als mensen dan toch verstandloos met hun biologie willen omgaan, dat is hun vrijheid.  Zolang er geen mannen in de ruimtes van mijn dierbaren komen zie ik geen probleem. Dus de transgender heeft ASAP openbare diensten nodig die zich van de vrouwenwereld (sport, toilet, safe spaces, ..) scheiden. Wij kunnen alleen maar zeggen hoe onnatuurlijk het is en in ons standpunt blijven.

Wie kan nu tegen de uitbreiding van transgenderrechten zijn? Maar ze bij vrouwen plaatsen wekt wel weerstand op door het onrecht. Dus dit moet opgelost worden.

 

Als 4 van de 5 erover groeit is dat alleen maar mooi, dat bespaart een moeilijke weg.

Dus genitale verminking en de hele riedel van gebrainwashte volwassenen is niet meer aan de orde ? Dat is idd een stap voorwaarts.

Mooi dat je dan geen probleem meer ziet, dat is dus acceptatie van de transgenders. Opvallend, maar goed.

En in de volgende zin blijkt alweer dat dat toch niet genoeg is. Ze moeten geconfronteerd blijven met jouw gedachten. Dus toch geen acceptatie. Wel weer window dressing.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei GaitJ:

Als 4 van de 5 erover groeit is dat alleen maar mooi, dat bespaart een moeilijke weg.

Dus genitale verminking en de hele riedel van gebrainwashte volwassenen is niet meer aan de orde ? Dat is idd een stap voorwaarts.

Mooi dat je dan geen probleem meer ziet, dat is dus acceptatie van de transgenders. Opvallend, maar goed.

En in de volgende zin blijkt alweer dat dat toch niet genoeg is. Ze moeten geconfronteerd blijven met jouw gedachten. Dus toch geen acceptatie. Wel weer window dressing.

 

Ik hoef ze toch niet te accepteren zodat ze maatschappelijk aanvaard te zijn?

Respect is belangrijker, denk ik dan? En dus is het tijd dat we de vrouwelijkheid beter beschermen door de transgender ervan te scheiden.

Loopt er een transgender over straat, homo hand in hand: dan ben ik neutraal. Komen ze in de vrouwenruimtes van mijn kinderen, dan schenden ze de privacy en intimiteit van mijn dochters.

Transgenders niet bij de vrouw, maar als ANDER gender er naast.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Ik hoef ze toch niet te accepteren zodat ze maatschappelijk aanvaard te zijn?

Respect is belangrijker, denk ik dan? En dus is het tijd dat we de vrouwelijkheid beter beschermen door de transgender ervan te scheiden.

Loopt er een transgender over straat, homo hand in hand: dan ben ik neutraal. Komen ze in de vrouwenruimtes van mijn kinderen, dan schenden ze de privacy en intimiteit van mijn dochters.

Transgenders niet bij de vrouw, maar als ANDER gender er naast.

Over die onderwerpen kun je inderdaad een discussie voeren. Die wordt dan ook gevoerd. Als ander gender er naast, dan zeg je dus niet langer dat er maar 2 genders bestaan. Een ommezwaai.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei GaitJ:

Over die onderwerpen kun je inderdaad een discussie voeren. Die wordt dan ook gevoerd. Als ander gender er naast, dan zeg je dus niet langer dat er maar 2 genders bestaan. Een ommezwaai.

Dat is wat wij al hele tijd proberen doen....

Dus, het is juridisch en maatschappelijk beter meer dan 2 genders te erkennen. Ieder gender zijn toilet, sport en andere diensten zoals die reeds bij man en vrouw gescheiden zijn.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat is wat wij al hele tijd proberen doen....

Dus, het is juridisch en maatschappelijk beter meer dan 2 genders te erkennen. Ieder gender zijn toilet, sport en andere diensten zoals die reeds bij man en vrouw gescheiden zijn.

Tot nu toe was je vooral aan het onderuit halen. Goed te zien dat je het ook anders kan.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelfverloochening is een zwaar kruis...

Dus, het is juridisch en maatschappelijk beter meer dan 2 genders te erkennen. Ieder gender zijn toilet, sport en andere diensten zoals die reeds bij man en vrouw gescheiden zijn.

 

Dit is waar we naartoe kunnen gaan om iedereen tevreden te houden.

2 uur geleden zei Barnabas:

Ik denk dat we een statement moeten maken: Transgender kan genezen.

We kunnen dat blijven proberen , maar het is schaken met duiven.

Zeggen ze dat wij discriminerende taal verkopen en wegkijken bij de whataboutisms waarover ze selectief verontwaardigd zijn. Maar dit is zeer ernstig en ik ervaar dat de grootse roepers die van liefde spreken, haat zien wanneer anderen iets niet aanvaarden/andere mening hebben; totaal aan de ernst voorbij gaan.

En in de slotsom: wie staat hier gediscrimineerd en wordt gestigmatiseerd als men tot dialoog oproept? De vrouw!

Worden de man en de vrouw ook aan cancel culture onderworpen?

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zelfverloochening is een zwaar kruis...

Dus, het is juridisch en maatschappelijk beter meer dan 2 genders te erkennen. Ieder gender zijn toilet, sport en andere diensten zoals die reeds bij man en vrouw gescheiden zijn.

 

Dit is waar we naartoe kunnen gaan om iedereen tevreden te houden.

We kunnen dat blijven proberen , maar het is schaken met duiven.

Zeggen ze dat wij discriminerende taal verkopen en wegkijken bij de whataboutisms waarover ze selectief verontwaardigd zijn. Maar dit is zeer ernstig en ik ervaar dat de grootse roepers die van liefde spreken, haat zien wanneer anderen iets niet aanvaarden/andere mening hebben; totaal aan de ernst voorbij gaan.

En in de slotsom: wie staat hier gediscrimineerd en wordt gestigmatiseerd als men tot dialoog oproept? De vrouw!

Worden de man en de vrouw ook aan cancel culture onderworpen?

Pragmatisch een betere insteek dan je eerde per had. Ik weet niet of iedereen dan tevreden is, want ik ken niet alle meningen.

En vervolgens ga je weer los. Zelfbeheersing is niet je sterkste kant..

De jij bakken vliegen je om de oren, de selectieve verontwaardiging zit bij jou als je wegkijkt bij de verkrachtingen van heterosexuele mannen waar je maar geen afstand van wilt nemen. Je mag rustig een andere mening hebben. Maar wat je doet is je laten leiden door haat. En dat is niet de juiste basis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zeg al 9 pagina's hetzelfde...

Terugkerende thema's ...

Ik heb enkele strijden die me persoonlijk aangaan en ga niet "verontwaardigd" doen om het dan maar gezegd te hebben... Neen ik ben zeer verspreid en actief, en niet enkel hier al oordeelde je van wel...

Laat me het daarop houden en ik wens u nog veel verstand en wijsheid toe.

Ook is er wellicht geen enkel transgender betrokken en is de diepgang bij de heteroseksuele voorstanders ver zoek.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid