Spring naar bijdragen

Bang voor China


Aanbevolen berichten

Moeten we bang zijn voor China of moet China bang zijn voor ons? China is een opkomende mogendheid, onlangs was er bericht dat China samenwerkt met andere econimische landen en een tegen wicht vormt tegen de G7 de westerse grootmachten die hun normen en waarden aan andere landen willen opdringen.
Moeten we bang zijn voor China? Zojuist kwam mij ter ore van een evangeliemedewerker die China bereisd heeft en op mijn vraag ten aanzien van het aantal chrisenen in China vertelde dat er minstens 800.000 christenen moeten zijn, mogelijk zelfs 1 miljoen. Met zoveel christenen in het land zouden we ons juist gezegend moeten weten door de invloed van China.
De Nederlandse moraal is aan het verwateren en steeds meer problemen stapelen zich op. In de gouden eeuw was er een gezond denken in het land waardoor men elkaar steunde en solide samenwerking een feit werd waardoor Nederland de eigen broek op kon houden. Maar de chriselijke moraal is losgelaten, emancipatie, vrije sex, echtscheidingen en verwaarloosde kinderen zijn de vruchten van het huiideige denken. Een handjevol christenen is niet in staat een gezonde maatschappij in stand te houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Barnabas:

 Zojuist kwam mij ter ore van een evangeliemedewerker die China bereisd heeft en op mijn vraag ten aanzien van het aantal chrisenen in China vertelde dat er minstens 800.000 christenen moeten zijn, mogelijk zelfs 1 miljoen. Met zoveel christenen in het land zouden we ons juist gezegend moeten weten door de invloed van China.
 

China is een land met 1.412.164.992 inwoners en dan zullen dat handjevol christenen er toe doen?  1% van de bevolking is 14 miljoen mensen.  Het aantal christenen in China is zo minimaal dat ik niet eens zin heb om het uit te rekenen.

Daarnaast is China een afschuwelijk land dat de moslim minderheid in kampen opsluit om te 'heropvoeden'.  Christenen hebben nog geluk dat ze met zo weinig zijn, kennelijk zijn ze de moeite niet waard om te 'heropvoeden'.

Dat jij dat land als gidsland ziet zegt dan ook alles over jezelf.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Hopper:

China is een land met 1.412.164.992 inwoners en dan zullen dat handjevol christenen er toe doen?  1% van de bevolking is 14 miljoen mensen.  Het aantal christenen in China is zo minimaal dat ik niet eens zin heb om het uit te rekenen.

Daarnaast is China een afschuwelijk land dat de moslim minderheid in kampen opsluit om te 'heropvoeden'.  Christenen hebben nog geluk dat ze met zo weinig zijn, kennelijk zijn ze de moeite niet waard om te 'heropvoeden'.

Dat jij dat land als gidsland ziet zegt dan ook alles over jezelf.

Met dat getal heb je inderdaad gelijk. Maar beste Hopper, je beschuldigd mij nu maar waarom? Weet jij niet dat de moraal van Christus een hoge moraal is en dat de Nederlanders in de tijd dat de Romeinen in het land kwamen er beroerd aan toe waren en dat het juist de Romeinenn waren die een goede invloed hadden op de cultuur en de ontwikkeling. Dat was omdat de Romeinen geleerd hadden naast elkaar te staan en elkaar niet tegen de haren in te strijken. Zij werden groot vanwege de moraal die zij hadden. Zo helpen christenen elkaar ook. Lees de bijbel en zie wat hen voorgeschreven wordt. 

Het feit dat er weinig christenen zijn maakt dat er geen samenhang in de samenleving is en het is voor hen ook gevaarlijker want zij die een andere moraal aanhangen en het land leeg willen zuigen moeten staan niet toe dat er een betere moraal gepredikt wordt. Zolang men zich als slaaf voor de rijken laat gebruiken is het ok maar wee wanneer men invloed krijgt door prediking of eerlijke handel waardoor de rijken hun winst zien vergaan en moeten delen met anderen. Dan is een handjevol christenen niet genoeg. Want het zijn de christenen die naastenliefde prediken en zij zijn de gidsen die het goede brengen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Barnabas:

Moeten we bang zijn voor China of moet China bang zijn voor ons? China is een opkomende mogendheid, onlangs was er bericht dat China samenwerkt met andere econimische landen en een tegen wicht vormt tegen de G7 de westerse grootmachten die hun normen en waarden aan andere landen willen opdringen.
Moeten we bang zijn voor China? Zojuist kwam mij ter ore van een evangeliemedewerker die China bereisd heeft en op mijn vraag ten aanzien van het aantal chrisenen in China vertelde dat er minstens 800.000 christenen moeten zijn, mogelijk zelfs 1 miljoen. Met zoveel christenen in het land zouden we ons juist gezegend moeten weten door de invloed van China.
De Nederlandse moraal is aan het verwateren en steeds meer problemen stapelen zich op. In de gouden eeuw was er een gezond denken in het land waardoor men elkaar steunde en solide samenwerking een feit werd waardoor Nederland de eigen broek op kon houden. Maar de chriselijke moraal is losgelaten, emancipatie, vrije sex, echtscheidingen en verwaarloosde kinderen zijn de vruchten van het huiideige denken. Een handjevol christenen is niet in staat een gezonde maatschappij in stand te houden.

Het aantal christenen in China wordt geschat op ergens tussen de 25 en 40 miljoen. Het land telt na de Verenigde Staten het grootste aantal protestantse christenen. Ik heb ooit ergens gelezen dat Chinese zakenmensen bij voorkeur zaken doen met christelijke ondernemers omdat die als betrouwbaar worden beschouwd. 

China krijgt ongemerkt steeds meer invloed in onze wereld, vooral in de V.S. maar ook in Europa. Veel grote bedrijven zijn al in Chinese handen zonder dat daar ruchtbaarheid aan wordt gegeven. In Afrika zijn ze de meeste landen zo'n beetje aan het koloniseren, zonder daarbij de fouten te maken die de westerse landen daar hebben gemaakt. In Kaapstad hebben ze zelfs een eigen politiekorps om hun belangen aldaar te beschermen, bestaande uit Chinese politieagenten. Tot nu toe doen ze buiten China geen kwaad. Ik denk ook niet dat we reden hebben om bang voor China bang te zijn, en zeker al niet in Europa. Wel is China binnenlands bezig een totaal controlesysteem over haar burgers uit te vouwen, compleet met een puntenkredietsysteem voor gehoorzame burgers. Hoe gehoorzamer je bent hoe meer punten en voorrechten je krijgt. De straffen voor ongehoorzaamheid zijn niet mis. Het grootste gevaar bestaat volgens mij uit onze eigen politici die daar jaloers naar kijken en het hier ook graag zouden willen invoeren.        

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Barnabas:

Moeten we bang zijn voor China of moet China bang zijn voor ons? China is een opkomende mogendheid, onlangs was er bericht dat China samenwerkt met andere econimische landen en een tegen wicht vormt tegen de G7 de westerse grootmachten die hun normen en waarden aan andere landen willen opdringen.
Moeten we bang zijn voor China? Zojuist kwam mij ter ore van een evangeliemedewerker die China bereisd heeft en op mijn vraag ten aanzien van het aantal chrisenen in China vertelde dat er minstens 800.000 christenen moeten zijn, mogelijk zelfs 1 miljoen. Met zoveel christenen in het land zouden we ons juist gezegend moeten weten door de invloed van China.
De Nederlandse moraal is aan het verwateren en steeds meer problemen stapelen zich op. In de gouden eeuw was er een gezond denken in het land waardoor men elkaar steunde en solide samenwerking een feit werd waardoor Nederland de eigen broek op kon houden. Maar de chriselijke moraal is losgelaten, emancipatie, vrije sex, echtscheidingen en verwaarloosde kinderen zijn de vruchten van het huiideige denken. Een handjevol christenen is niet in staat een gezonde maatschappij in stand te houden.

In de gouden eeuw was de christelijke moraal echt niks beter. De kerk kwam met alles weg. Verrijking op allerlei manieren, onrechtvaardigheid, seksueel misbruik, etc. 

Ik denk wel dat Nederland bezig is zichzelf uit te hollen. Als ik zo naar het nieuws kijk geven we meer uit dan er binnenkomt. Dat gaat ooit mis. 

12 minuten geleden zei Willempie:

Het aantal christenen in China wordt geschat op ergens tussen de 25 en 40 miljoen. Het land telt na de Verenigde Staten het grootste aantal protestantse christenen. Ik heb ooit ergens gelezen dat Chinese zakenmensen bij voorkeur zaken doen met christelijke ondernemers omdat die als betrouwbaar worden beschouwd. 

China krijgt ongemerkt steeds meer invloed in onze wereld, vooral in de V.S. maar ook in Europa. Veel grote bedrijven zijn al in Chinese handen zonder dat daar ruchtbaarheid aan wordt gegeven. In Afrika zijn ze de meeste landen zo'n beetje aan het koloniseren, zonder daarbij de fouten te maken die de westerse landen daar hebben gemaakt. In Kaapstad hebben ze zelfs een eigen politiekorps om hun belangen aldaar te beschermen, bestaande uit Chinese politieagenten. Tot nu toe doen ze buiten China geen kwaad. Ik denk ook niet dat we reden hebben om bang voor China bang te zijn, en zeker al niet in Europa. Wel is China binnenlands bezig een totaal controlesysteem over haar burgers uit te vouwen, compleet met een puntenkredietsysteem voor gehoorzame burgers. Hoe gehoorzamer je bent hoe meer punten en voorrechten je krijgt. De straffen voor ongehoorzaamheid zijn niet mis. Het grootste gevaar bestaat volgens mij uit onze eigen politici die daar jaloers naar kijken en het hier ook graag zouden willen invoeren.        

De invloed van China in Afrika en de Balkan is echt enorm. China heeft complete industrietakken en havens in handen. Daarbovenop leent China geld aan die landen voor infrastructuur etc maar stelt als voorwaarde dat China de klus mag uitvoeren. Dus China heeft daar een flinke vinger in de pap. 

Tegelijkertijd moet me wel van het hart dat China één van de weinige landen is die Afrika helpt opbouwen. 

Dus tja, voor wat hoort wat? 

bewerkt door Hermanos2
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Barnabas:

Met dat getal heb je inderdaad gelijk. Maar beste Hopper, je beschuldigd mij nu maar waarom? Weet jij niet dat de moraal van Christus een hoge moraal is en dat de Nederlanders in de tijd dat de Romeinen in het land kwamen er beroerd aan toe waren en dat het juist de Romeinenn waren die een goede invloed hadden op de cultuur en de ontwikkeling. Dat was omdat de Romeinen geleerd hadden naast elkaar te staan en elkaar niet tegen de haren in te strijken. Zij werden groot vanwege de moraal die zij hadden. Zo helpen christenen elkaar ook. Lees de bijbel en zie wat hen voorgeschreven wordt. 

Jezus had een hoge moraal, christenen hebben doorgaans een moraal van niks.  In de gouden eeuw brachten de christenen slavernij, kolonialisme, moordpartijen (J Pzn Coen) en uitbuiting met zich mee.  De gouden eeuw waar jij zo hoog van opgeef, was zeer onchristelijk.

De Romeinen hanteerden het zwaard (lees Matt 26:52) en waren daarmee ook zeer onchristelijk.  Ze onderwierpen volkeren , maar waren zo slim om ze in het Romeinse Rijk op te nemen.  Terzijde: het katholicisme hanteerde hetzelfde model.  Daarom zijn veel katholieken in Latijns Amerika nauwelijks christelijk te noemen.

Citaat

Het feit dat er weinig christenen zijn maakt dat er geen samenhang in de samenleving is en het is voor hen ook gevaarlijker want zij die een andere moraal aanhangen en het land leeg willen zuigen moeten staan niet toe dat er een betere moraal gepredikt wordt. Zolang men zich als slaaf voor de rijken laat gebruiken is het ok maar wee wanneer men invloed krijgt door prediking of eerlijke handel waardoor de rijken hun winst zien vergaan en moeten delen met anderen. Dan is een handjevol christenen niet genoeg. Want het zijn de christenen die naastenliefde prediken en zij zijn de gidsen die het goede brengen. 

Christenen prediken naastenliefde, maar in de praktijk doen ze wat anders.   Zie de patriarch van Moskou, die met zijn kerk de zegen geeft aan staatsterreur.  (Die heeft Matt 26:52 dus ook al niet gelezen).  Russische christenen vernielen zelfs godsgebouwen...

Doe mij dan maar de seculiere samenleving die Nederland is.  Iedere inwoner kan en mag zijn geloof zo beleven en belijden als hij wil.  Het christendom als religie is onmiskenbaar op zijn retour in Europa, dat staat geheel buiten kijf.  Maar onthou dat Gods Koninkrijk een eeuwig Koninkrijk is.

 

“Ga binnen door de nauwe poort, want wijd is de poort en breed is de weg die naar het verderf leidt, en velen zijn er die daardoor naar binnen gaan; maar de poort is nauw en de weg is smal die naar het leven leidt, en weinigen zijn er die hem vinden.” (Mattheus 7:13-14.)

Van al die miljoenen christenen zijn er maar weinigen die de nauwe poort naar het Koninkrijk Gods vinden.   Ik hecht dus totaal geen waarde aan hoeveelheden christenen waar dan ook ter wereld.  De geliefden in Gods Koninkrijk herkennen elkander, want zij onderscheiden zich niet van elkander.  Daadwerkelijke leerlingen van Jezus gaan door de nauwe poort en hoeveel dat er zijn?  Dat valt simpelweg niet te weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Hermanos2:

Tegelijkertijd moet me wel van het hart dat China één van de weinige landen is die Afrika helpt opbouwen. 

Dus tja, voor wat hoort wat? 

Het gaat ze natuurlijk om de belangrijke grondstoffen. Maar inderdaad, waar China mijnen exploiteert zorgt ze goed voor de lokale bevolking. Ze doen dat heel slim. Ook kopen ze uiteraard de machtshebbers om maar dat is al van alle tijden. Ik denk dat het een goede zaak voor Afrika is dat de westerse multinationals langzaam maar zeker worden verdrongen door Chinese staatsbedrijven. Want sinds de afschaffing van de koloniën, ten tijde waarvan ze aan Europese wetgeving gehouden waren (met uitzondering van Belgisch Kongo dat privébezit was van de Belgische koning), hebben die hun kans schoon gezien om het plunderen van de Afrikaanse rijkdommen te hervatten, zonder rekening te houden met de bevolking.     

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Willempie:

Het gaat ze natuurlijk om de belangrijke grondstoffen. Maar inderdaad, waar China mijnen exploiteert zorgt ze goed voor de lokale bevolking. Ze doen dat heel slim. Ook kopen ze uiteraard de machtshebbers om maar dat is al van alle tijden. Ik denk dat het een goede zaak voor Afrika is dat de westerse multinationals langzaam maar zeker worden verdrongen door Chinese staatsbedrijven. Want sinds de afschaffing van de koloniën, ten tijde waarvan ze aan Europese wetgeving gehouden waren (met uitzondering van Belgisch Kongo dat privébezit was van de Belgische koning), hebben die hun kans schoon gezien om het plunderen van de Afrikaanse rijkdommen te hervatten, zonder rekening te houden met de bevolking.     

Ja, zo zie ik het ook. Het westen zal niet blij worden van de toenemende invloed van China in Afrika. Maar het westen heeft diezelfde kansen onbenut gelaten. Dus nu niet klagen. China is heel slim bezig. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Hermanos2:

Ja, zo zie ik het ook. Het westen zal niet blij worden van de toenemende invloed van China in Afrika. Maar het westen heeft diezelfde kansen onbenut gelaten. Dus nu niet klagen. China is heel slim bezig. 

Zelfs de meeste oorlogen in Afrika zijn in wezen proxy oorlogen tussen Anglo-Amerikaanse (waartoe ook Shell behoort) en Franse en Belgische mijnbedrijven. Om een voorbeeld te geven: Zaïre, het voormalige Belgisch Kongo, bestuurd door Sese Seko Mubutu, een marionet van de Belgische mijn- en oliegiganten en dankzij hun omkoopgeld één van de rijkste mensen op aarde, werd in 1997 veroverd door een zekere Joseph Kabila, waar niemand nog ooit van had gehoord en die ineens zomaar uit het niets de beschikking bleek te hebben over een heel leger, compleet met tanks en pantservoertuigen, Maar achteraf bleek die gefinancierd te zijn door de AMF (American Mineral Federation) en die kreeg dan ook de mijnrechten in de veroverde gebieden. De Belgische belangen werden dus vervangen door de Amerikaanse. En zo ging en gaat dat in Afrika. Alle slachtoffers worden op de koop toegenomen. Geld is veel belangrijker dan mensenlevens. Ik ben op een oliebasis geweest in Angola. Alles was door rebellen verwoest, behalve alle gebouwen en de zendmast van Elf. Vreemd hè? Daar probeerde Elf Chevron dus te verdringen. Er woedt dus in feite gewoon een oorlog tussen olie- en mijnmaatschappijen, ten koste van de lokale bevolking. Houd dat maar in gedachten bij wat er nu in Niger gebeurt. Maar overal waar China de macht overneemt is dat een zegen voor de mensen.  

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Hermanos2:

In de gouden eeuw was de christelijke moraal echt niks beter. De kerk kwam met alles weg. Verrijking op allerlei manieren, onrechtvaardigheid, seksueel misbruik, etc. 

Ik denk wel dat Nederland bezig is zichzelf uit te hollen. Als ik zo naar het nieuws kijk geven we meer uit dan er binnenkomt. Dat gaat ooit mis. 

De grootste rijdom in Nederland werd niet overzees verdiend enneit door uitbuiting maar door hard werkende mensen die normae handel dreven met de buurlanden. De VOC en oostindische compangnie zijn paradepaardjes van de geschiedenis, de handel met omliggende landen leverde veel meer op maar is niet zo spraakmakend. Daarbij waren de omliggende landen zelf ook christelijk en handel drijven tussen christenen onderling is veel makkelijker dan met volkeren die onderworpen moeten worden. Daarbij is een schip over de oceaan sturen veel duurder dan een vrachtschip of karrevracht naar dichtbij. Daar komt de winst vandaan.

Israël heeft ook een gouden tijd beleeft. Salomo was koning over Israël en bedreef veel handel met de omgeving. In tegenstelling tot Nederland bleef Israël (als enige land op de wereld voor zover de algemene geschiedenis bekend maakt) binnen zijn eigen landsgrenzen. Waneer Nederland de schrift ten volle serieus had genomen hadden zij allen missionarissen en vredelievende handelslieden er op uitgestuurt. Mensen die de buitenlandse cultuur in acht namen. 

Dat er fouten gemaakt werden die de bijbelse norm overschreden is ene feit. Maar in verhouding moeten de bijbelse normen in de gouden eeuw veel nadrukkelijker nageleefd zijn dan heden. In de huidige cultuur wordt Nederland vergeleken met een ontwikkelingsland. Je moet de huidige tijd en de gouden eeuw vergelijken in het kader van de beschikking over de toenmalige technische mogelijkheden en de omvang van de bevolking, vergeet ook niet de oorlogen die Nederland in die tijd te verduren had van Spanje, een kolonisator in Nederland. Al dat in acht nemend heb je een sterk land nodig om in dat alles toch voorspoedig te zijn. De Heere God geeft die voorspoed zoals @Willempie zegt dat Chinese zakenlieden graag zaken doen met christelijke partners omdat deze betrouwbaarder zijn. Dus al die kritiek dat de christenen door onderdrukking en misstanden rijk zijn geworden zijn onlogische verzinsels. Opgeblazen negatieve verhalen om de huidige norm overeind te houden. Wanneer wij in onze toestand een oorlog moesten voeren en buitenlandse gebieden moesten cotroleren dan zouden wij daartoe niet in staat zijn. Dus waren wij toen sterker en dat was omdat en beter en eerlijker met elkaar omgegaan werd.

Wel bekend is het lied "Amazing Grace". Dit lied is het verhaal van de werkelijkheid. Een onchristelijk zeekapitijn die zich verrijkte aan de slavenhandel en zo beroert van zichzelf werd dat hij zich bekeerd heeft tot het christendom. Er waren wel misstanden maar in verhouding minder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Hopper:

Jezus had een hoge moraal, christenen hebben doorgaans een moraal van niks.  In de gouden eeuw brachten de christenen slavernij, kolonialisme, moordpartijen (J Pzn Coen) en uitbuiting met zich mee.  De gouden eeuw waar jij zo hoog van opgeef, was zeer onchristelijk.

Dat zie je helemaal verkeerd. Je trapt in de antichristelijke propaganda. Kijk naar Rusland. Het land heeft een slechte moraal, de regering rooft en steelt. De rijken bestelen de armen. Kijk naar onze economie, we moeten de Groningers in kapotte huizen laten wonen terwijl zij recht hebben op energieheffing van de Nederlander die gas verbruikt en wie is bereid het te betalen? Niemand, want iedereen wijst naar de overheid en de overheid kan het niet volbrengen omdat de kiezer politicie kiet die hun eigen portemonne goed doen of anderzins het landsbelang naast zich neer leggen. De onchristelijke Nederlanders maken er een pijnhoop van en geven de overheid de schuld.

Dat de christelijke moraal beter is en een degelijke samenwerking brengt waardoor politicie in staat zijn op kundige wijze een staat op te bouwen blijkt uit de gouden eeuw. Hoe kan een staat die zichzelf uitholt en handelt zoals jij beweert succesvol zijn?

 

4 uur geleden zei Hermanos2:

Ja, zo zie ik het ook. Het westen zal niet blij worden van de toenemende invloed van China in Afrika. Maar het westen heeft diezelfde kansen onbenut gelaten. Dus nu niet klagen. China is heel slim bezig. 

Dat vind ik een goede opmerking. Nederland voorop wijst graag op misstanden in het buitenland maar zij falen in het nemen van hun eigen verantwoordelijkheid. Wanneer wij een gezonde werkzame moraal zouden hebben gehad dan zouden wij krachtig geweest zijn en op fatsoenlijke wijze onze eigen bezittingen behouden hebben. Alwaar nu China voorop loopt. We hebben het land verkocht en eten nu de wrange vruchten. Klagen over ons eigen optreden en niet naar China wijzen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat in China de overheid doet, wordt hier in het westen door grote multinationals gedaan. Privacyschendingen, grootschalige censuur, slechte werkomstandigheden voor lageloonarbeiders, het produceren van kwantiteit ten koste van kwaliteit, massale, constante propaganda voor materialisme in de vorm van reclames en advertenties en zelfs een lichte vorm van sociaal krediet in de vorm van likes, beoordelende algoritmes en canceling op de machtige social media. En die multinationals doen dat om louter commerciele redenen. Ondertussen wordt het straatbeeld en het internet steeds gelijkvormiger, met overal dezelfde winkels en horeca, dezelfde designs voor websites en dezelfde woonwijken. Net als in totalitaire landen eigenlijk.

Het is fascinerend om de gelijkenissen te zien. Reis terug naar de jaren tachtig, omschrijf daar hoe onder meer het internet nu precies zich manifesteert in het dagelijks leven en men zal zich te pletter schrikken en menen dat de wereld een totalitaire dystopie zal worden. Toch zijn we het nu min of meer gewend, omdat het zo geleidelijk ging. Terwijl we ondertussen China erom veroordelen, louter omdat het daar voornamelijk de overheid is die dat allemaal doet. Blijkbaar vertrouwen we de vrije markt meer dan de overheid en vinden we haar per definitie edeler, terwijl daar eigenlijk niet echt aanleiding toe is.

China heeft een machtige overheid, die Chineze bedrijven vrij stevig in de hand houdt en niet toestaat dat zij meer macht en invloed verwerven dan de overheid zelf. Als China bijvoorbeeld vindt dat jongeren teveel gamen, dan vaardigt ze probleemloos wetgeving uit die het gamen beperkt en hebben bedrijven zich daarnaar te schikken. En als China klimaatneutraler wil worden, dan verhuist ze probleemloos een heel dorp om daar in no time megagrote zonneparken neer te kunnen zetten. Ze is het levende bewijs dat je met een staatsgeleide economie, met niet teveel en niet te weinig vrije markt, toch een succesvolle, slagvaardige samenleving en economie kan opbouwen.

Dat alles heeft nogal een prijs inderdaad, vooral als het om mensenrechten gaat. De wil van president Xi is wet, harmonie en eenheid worden er als maatgevend beschouwd en als je als bevolkingsgroep niet voldoende meebeweegt met de overheid en haar staatsideaal, dan kun je serieus vervolgd tot zo goed als uitgeroeid worden. Oeigoeren, queers, christenen, Tibetanen, Falun Gong-volgelingen, mensen die het openlijk niet eens zijn met de overheid; vele gemeenschappen hebben behoorlijk te leiden onder China's ijzeren greep. Daar waar ze de vervolgingen niet ontkent, aanvaardt zij ze als een acceptabele prijs voor de opbloei van haar economie en stabiliteit van haar land. Net zoals wij de vele schandalen en mensenrechtenschendingen van onze multinationals aanvaarden als een acceptabele prijs voor onze welvaart en leefwijze, ook al ontkennen wij dat liever natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Barnabas:

Dat zie je helemaal verkeerd. Je trapt in de antichristelijke propaganda. Kijk naar Rusland. Het land heeft een slechte moraal, de regering rooft en steelt. De rijken bestelen de armen. Kijk naar onze economie, we moeten de Groningers in kapotte huizen laten wonen terwijl zij recht hebben op energieheffing van de Nederlander die gas verbruikt en wie is bereid het te betalen? Niemand, want iedereen wijst naar de overheid en de overheid kan het niet volbrengen omdat de kiezer politicie kiet die hun eigen portemonne goed doen of anderzins het landsbelang naast zich neer leggen. De onchristelijke Nederlanders maken er een pijnhoop van en geven de overheid de schuld.

Dat de christelijke moraal beter is en een degelijke samenwerking brengt waardoor politicie in staat zijn op kundige wijze een staat op te bouwen blijkt uit de gouden eeuw. Hoe kan een staat die zichzelf uitholt en handelt zoals jij beweert succesvol zijn?

In een democratie als het onze kiezen het volk de politici en daarmee de regering.   Goed dat je 'Groningen' aan haalt, want wat is er gebeurd?  Er is door de overheid voor honderden miljarden verdient aan het aardgas.  Een overheid waarvan het CDA en haar voorlopers in de jaren 60-70-80 steevast het leeuwendeel voor haar rekening nam.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Aardgasbaten#:~:text=De gaswinning had de Nederlandse,hoeveelheid gas die wordt gewonnen.

Citaat

 De gaswinning had de Nederlandse overheid tot 2018 al 417 miljard euro (omgerekend naar prijsniveau 2018) opgeleverd.

Meer dan 400 miljard is er verdiend, Barnabas en waar is dat geld gebleven?   Mede onder leiding van christenen is dat geld verkwanselt.  En nu zitten we (bijna) zonder gas en met miljoenen (miljarden?) schade aan de Groningse huizen.   Dit is wanbeleid van de grootste orde!  De christelijke moraal (en ook de socialistische moraal) heeft gefaald.

Je kent ongetwijfeld de  gelijkenis van de wijze en de dwaze maagden.  Als de wijze maagden aan het bewind waren geweest dan was die 417 miljard in een fonds gestopt om er ook warm bij te zitten voor als het gas op is.  (Vergelijk met Noorwegen). Dan hadden we meer dan genoeg geld gehad om de Groningers te compenseren.   Dan hadden we geld gehad om alternatieve manieren van verwarmen te ontwikkelen of we hadden dat al ontwikkeld.

Nee, Barnabas.  Jezus had het bij het rechte eind met deze gelijkenis.  Maar onze christelijke regeerders luisterden niet naar Jezus, zij waren de dwaze maagden.....dus breek me de mond niet open over de christelijke moraal.    Dat iemand christen is wil helemaal niet zeggen dat het ook een volgeling van Jezus is, integendeel zelfs.

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei Hopper:

In een democratie als het onze kiezen het volk de politici en daarmee de regering.   Goed dat je 'Groningen' aan haalt, want wat is er gebeurd?  Er is door de overheid voor honderden miljarden verdient aan het aardgas.  Een overheid waarvan het CDA en haar voorlopers in de jaren 60-70-80 steevast het leeuwendeel voor haar rekening nam.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Aardgasbaten#:~:text=De gaswinning had de Nederlandse,hoeveelheid gas die wordt gewonnen.

Aardsgas word overal gewonnen. Het probleem zit hem niet in het begin van de aardgaswinning maar aan het te ver doorzetten er van.

 

 

bewerkt door Barnabas
Link naar bericht
Deel via andere websites
56 minuten geleden zei Hopper:

Je kent ongetwijfeld de  gelijkenis van de wijze en de dwaze maagden.  Als de wijze maagden aan het bewind waren geweest dan was die 417 miljard in een fonds gestopt om er ook warm bij te zitten voor als het gas op is.  (Vergelijk met Noorwegen). Dan hadden we meer dan genoeg geld gehad om de Groningers te compenseren.   Dan hadden we geld gehad om alternatieve manieren van verwarmen te ontwikkelen of we hadden dat al ontwikkeld.

Nee, Barnabas.  Jezus had het bij het rechte eind met deze gelijkenis.  Maar onze christelijke regeerders luisterden niet naar Jezus, zij waren de dwaze maagden.....dus breek me de mond niet open over de christelijke moraal.    Dat iemand christen is wil helemaal niet zeggen dat het ook een volgeling van Jezus is, integendeel zelfs.

Het lijkt me niet dat die gelijkenis over aardgas gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Willempie:

Het lijkt me niet dat die gelijkenis over aardgas gaat.

Het probleem zit hem in de haat. daardoor gaan mensen oneerlijk oordelen en verzinnen excuusjes om degene die zij aan wilen vallen vals te beschuldigen. In het boek van Esther wordt daarover gesproken. Haman heeft eenprobleem met Mordechai maar hij richt zich tegen het hele volk. Hij neemt als excuus dat de Joden hun eigen wetten volgen zoals men christenen er van beschuldigd hun eigen moraal er op na te houden en daar aan vast te houden. dat is het probleem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hopper:

Dat iemand christen is wil helemaal niet zeggen dat het ook een volgeling van Jezus is, integendeel zelfs.

Dat is wel een antwoord dat op het CDA betrekking heeft. Maar wanneer je stelt "integendeel zelfs", stel je je algemeen tegen christenen op en maak je geen onderscheid naar het individuele gedrag van mensen. Want allen over één kam scheren is haat zaaien. Wanneer je een beschuldging uit tegen christenen in het algemeen beschuldig je iedereen inclusief mij en medechristenen van mij die bij mij bekend zijn en waarvan ik hun goede handelen zie en waartegen jij geen beschuldiing in kunt brengen. Want jij baseert je op de bijbel. Je spreekt over de weg van de waarheid (ander topic), dus onderzoek de bijbel in zijn geheel en begin bij het eerste en tweede gebod waarin opgedragen woirdt je naaste lief te hebben. Toon dan aan wat er volgens jou niet juist is.

bewerkt door Barnabas
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Barnabas:

Dat is wel een antwoord dat op het CDA betrekking heeft. Maar wanneer je stelt "integendeel zelfs", stel je je algemeen tegen christenen op en maak je geen onderscheid naar het individuele gedrag van mensen. Want allen over één kam scheren is haat zaaien. Wanneer je een beschuldging uit tegen christenen in het algemeen beschuldig je iedereen inclusief mij en medechristenen van mij die bij mij bekend zijn en waarvan ik hun goede handelen zie en waartegen jij geen beschuldiing in kunt brengen. Want jij baseert je op de bijbel. Je spreekt over de weg van de waarheid (ander topic), dus onderzoek de bijbel in zijn geheel en begin bij het eerste en tweede gebod waarin opgedragen woirdt je naaste lief te hebben. Toon dan aan wat er volgens jou niet juist is.

Ik heb al aangetoond dat christenen (CDA'ers) niet per definitie betere bestuurders zijn.  Ik scheer daarmee christenen niet over één kam, maar specifiek christenen die in het verleden in politiek opzicht hebben gefaald.  (CDA'ers dus.)

Jouw stelling is dat christenen wel betere bestuurders zijn.   Ik zie daar in de wereld in het geheel niks van terug.

Daarnaast is over één kam scheren geen haat zaaien.  Mijn opinie is dat de meeste christelijke bestuurders geen haar beter zijn dan niet-christelijke bestuurders.   Een christelijke bestuurder zou het algemeen belang voor ogen moeten hebben -indachtig de leer van Jezus- , in werkelijkheid is dat maar zelden het geval.  In Nederland komt de CU  een beetje in de buurt van de leer van Jezus, maar SGP en CDA totaal niet.

Dus ja, er zijn wel degelijk goede christelijke bestuurders, maar door de bank genomen is het niet beter dan niet-christelijke bestuurders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Hopper:

Ik heb al aangetoond dat christenen (CDA'ers) niet per definitie betere bestuurders zijn.  Ik scheer daarmee christenen niet over één kam, maar specifiek christenen die in het verleden in politiek opzicht hebben gefaald.  (CDA'ers dus.)

Jouw stelling is dat christenen wel betere bestuurders zijn.   Ik zie daar in de wereld in het geheel niks van terug.

Daarnaast is over één kam scheren geen haat zaaien.  Mijn opinie is dat de meeste christelijke bestuurders geen haar beter zijn dan niet-christelijke bestuurders.   Een christelijke bestuurder zou het algemeen belang voor ogen moeten hebben -indachtig de leer van Jezus- , in werkelijkheid is dat maar zelden het geval.  In Nederland komt de CU  een beetje in de buurt van de leer van Jezus, maar SGP en CDA totaal niet.

Dus ja, er zijn wel degelijk goede christelijke bestuurders, maar door de bank genomen is het niet beter dan niet-christelijke bestuurders.

Wat is je antwoord op het feit dat gaswinning pas schadelijk wordt aan het eind en dat de meeste bestuurders aan het eind niet-christenen waren. Dat is mijn antwoord en zolang je daar geen redelijke respons op geeft kan ik je uitleg slechts als halve waarheid beschouwen want dat is het hele plaatje. Ik kan je uitleg dus niet waarderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Voorbereid op wat?

Dat kun je als mens niet weten.   Ik gebruikte de gelijkenis in politieke zin en daar is het gebruik gemakkelijker.   In spirituele zin is de kwestie niet zo gemakkelijk te bevatten.  Dat is gelegen in het feit dat ik in spirituele zin de toekomst niet kan weten.   Maar om er toch enigszins aan te beantwoorden: de dwaze maagden leven er maar wat op los, de wijze maagden bereiden zich voor op het Koninkrijk Gods.

1 uur geleden zei Barnabas:

Wat is je antwoord op het feit dat gaswinning pas schadelijk wordt aan het eind en dat de meeste bestuurders aan het eind niet-christenen waren. Dat is mijn antwoord en zolang je daar geen redelijke respons op geeft kan ik je uitleg slechts als halve waarheid beschouwen want dat is het hele plaatje. Ik kan je uitleg dus niet waarderen.

Dit is een ondeugdelijke redenatie van jouw zijde.  Vanaf de eerste kuub gas uit het Groninger veld had de overheid spaarzaam om moeten gaan met de geldelijke opbrengsten.  Dat was dus ergens in de jaren 60-70 toen de confessionele partijen nog volop aan de macht waren.

Je kunt natuurlijk het meetpunt bij het aantreden van Paars 1 leggen en stellen dat die niet-christelijke coalitie had moeten stoppen met de gaswinning, maar dat is geen juiste redenatie.   Zowel christelijke als niet-christelijke coalities hebben wanbeleid gevoerd op dit punt.   Waaruit blijkt dat je met christelijke bestuurders niet perse beter af bent.  Ergo: het valt de christelijke bestuurders te verwijten dat ze niet goed zijn omgegaan met de door God geschonken bodemschatten.  Niet-christelijke bestuurders kan ik dat niet verwijten, want zij beschouwen het niet als een gift van God.  (We zijn het er hopelijk over eens dat er geen menselijke invloed is op het aanwezig zijn van bodemschatten)

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Hopper:

Dat kun je als mens niet weten.   Ik gebruikte de gelijkenis in politieke zin en daar is het gebruik gemakkelijker.   In spirituele zin is de kwestie niet zo gemakkelijk te bevatten.  Dat is gelegen in het feit dat ik in spirituele zin de toekomst niet kan weten.   Maar om er toch enigszins aan te beantwoorden: de dwaze maagden leven er maar wat op los, de wijze maagden bereiden zich voor op het Koninkrijk Gods.

Dit is een ondeugdelijke redenatie van jouw zijde.  Vanaf de eerste kuub gas uit het Groninger veld had de overheid spaarzaam om moeten gaan met de geldelijke opbrengsten.  Dat was dus ergens in de jaren 60-70 toen de confessionele partijen nog volop aan de macht waren.

Je kunt natuurlijk het meetpunt bij het aantreden van Paars 1 leggen en stellen dat die niet-christelijke coalitie had moeten stoppen met de gaswinning, maar dat is geen juiste redenatie.   Zowel christelijke als niet-christelijke coalities hebben wanbeleid gevoerd op dit punt.   Waaruit blijkt dat je met christelijke bestuurders niet perse beter af bent.  Ergo: het valt de christelijke bestuurders te verwijten dat ze niet goed zijn omgegaan met de door God geschonken bodemschatten.  Niet-christelijke bestuurders kan ik dat niet verwijten, want zij beschouwen het niet als een gift van God.  (We zijn het er hopelijk over eens dat er geen menselijke invloed is op het aanwezig zijn van bodemschatten)

Waarom blijf je christelijke bestuurders zwart maken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid