Spring naar bijdragen

Even voorstellen


Aanbevolen berichten

Dag een ieder,

 

Ik ben Adriaan, ik ben van huis uit Christelijk opgevoed. (Nederlands Hervormd) Ben in mijn jeugd flink afgedwaald, niet zozeer dat ik ooit het geloof ben verloren. Maar bem er zeer zeker jaren niet of nauwelijks mee bezig geweest. 

Ben ondertussen wees (vanaf 38 jarige leeftijd) heb 2 kinderen en ben ook gescheiden. Toen de dag aanbrak dat ik vader mocht worden, was het voor mij vanzelfsprekend dat ik mijn kinderen de grondvesten van het Christelijk geloof wil meegeven.

Zoals ik eerder vermeld, ben ik jaren niet of nauwelijks met het geloof bezig geweest. Na het overlijden van mijn moeder voelde ik mijzelf min of meer in de steek gelaten door God. Nu bijna 2 jaar geleden, is mijn vader overleden. Na deze gebeurtenis zoek ik juist mijn toevlucht tot God. Dit heeft bepaalde beweegredenen, maar daar zal ik jullie verder niet mee lastig vallen.

Ik ben hier op het forum om in gesprek te gaan met gelijkgestemden. Te leren over Gods woord en om antwoorden te verkrijgen op vragen/twijfels over onze huidige interpretatie van de heilige schrift.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei A3aan:

Dag een ieder

Hi A3iaan, welkom hiero! 🌻

 

6 uur geleden zei Fundamenteel:

Welkom. Jong geleerd, oud gedaan. Stel dit niet uit tot ze pubers zijn of je vecht tegen een bierkaai, in mijn ervaring.

Haha, joh.. hij is zelf christelijk opgevoed en was er nauwelijks mee bezig geweest. Misschien maak je je eigen rol wel te belangrijk. God roept je,.. of niet. 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Petra.:

Hi A3iaan, welkom hiero! 🌻

 

Haha, joh.. hij is zelf christelijk opgevoed en was er nauwelijks mee bezig geweest. Misschien maak je je eigen rol wel te belangrijk. God roept je,.. of niet. 

 

Het gaat over christelijke normen en waarden meegeven. Dat is wel heel moeilijk in deze tijd. Zeker wanneer er christenen in de war zijn en bijdragen aan deze tijdsgeest. 😛

Je doctrineert ze beter vroeg om ze te behoeden tegen de leugens die vandaag voor waarheid circuleren, of het goede voor het slechte wisselde.

Er is maar 1 waarheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het gaat over christelijke normen en waarden meegeven. Dat is wel heel moeilijk in deze tijd.

Ja, nou en of. God haat echtscheiding. Maleachi 2:16. 

Ondertussen. strandt ong. 1 op de 3 huwelijken. Meestal vanwege een nieuwe liefde/echtbreuk/overspel. 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Petra.:

Ja, nou en of. God haat echtscheiding. Maleachi 2:16. 

Ondertussen. strandt ong. 1 op de 3 huwelijken. Meestal vanwege een nieuwe liefde/echtbreuk/overspel. 

Ben nooit voor de kerk getrouwd. (Niet dat dit verschil maakt voor Gods aangezicht)

Reden van scheiden, was geen van de door jou genoemde redenen.

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei A3aan:

Dag een ieder,

 

Ik ben Adriaan, ik ben van huis uit Christelijk opgevoed. (Nederlands Hervormd) Ben in mijn jeugd flink afgedwaald, niet zozeer dat ik ooit het geloof ben verloren. Maar bem er zeer zeker jaren niet of nauwelijks mee bezig geweest. 

Ben ondertussen wees (vanaf 38 jarige leeftijd) heb 2 kinderen en ben ook gescheiden. Toen de dag aanbrak dat ik vader mocht worden, was het voor mij vanzelfsprekend dat ik mijn kinderen de grondvesten van het Christelijk geloof wil meegeven.

Zoals ik eerder vermeld, ben ik jaren niet of nauwelijks met het geloof bezig geweest. Na het overlijden van mijn moeder voelde ik mijzelf min of meer in de steek gelaten door God. Nu bijna 2 jaar geleden, is mijn vader overleden. Na deze gebeurtenis zoek ik juist mijn toevlucht tot God. Dit heeft bepaalde beweegredenen, maar daar zal ik jullie verder niet mee lastig vallen.

Ik ben hier op het forum om in gesprek te gaan met gelijkgestemden. Te leren over Gods woord en om antwoorden te verkrijgen op vragen/twijfels over onze huidige interpretatie van de heilige schrift.

 

Welkom.  Als ik zo vrij mag zijn wil ik vragen wat je bedoelt met 'onze' huidige interpretatie van de heilige schrift?   Volg je wat anderen je vertellen of volg je je hart?

Overigens ben ik per definitie geen gelijkgestemde in deze materie. Gelijkgestemden zijn/is de geestelijke mens, die worden van niemand onderscheiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

Welkom.  Als ik zo vrij mag zijn wil ik vragen wat je bedoelt met 'onze' huidige interpretatie van de heilige schrift?   Volg je wat anderen je vertellen of volg je je hart?

Overigens ben ik per definitie geen gelijkgestemde in deze materie. Gelijkgestemden zijn/is de geestelijke mens, die worden van niemand onderscheiden.

Mijns inziens zijn we in de loop der jaren steeds verder afgedwaald van de oorspronkelijke beleiding van ons geloof. Heb hier over bijvoorbeeld een topic geopend, waar ik mij afvraag waarom wij als Christenen de sabbat niet vieren.

Er zijn ook zoveel kerkelijke stromingen, met onderling toch ook hele grote verschillen. Zijn we door al die splitsingen etc niet ver voorbij gegaan aan de essentie van geloven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei A3aan:

Mijns inziens zijn we in de loop der jaren steeds verder afgedwaald van de oorspronkelijke beleiding van ons geloof. Heb hier over bijvoorbeeld een topic geopend, waar ik mij afvraag waarom wij als Christenen de sabbat niet vieren.

 

Aan die discussie doe ik niet mee, Matt 12 is duidelijk wat mij betreft.

Citaat

Er zijn ook zoveel kerkelijke stromingen, met onderling toch ook hele grote verschillen. Zijn we door al die splitsingen etc niet ver voorbij gegaan aan de essentie van geloven.

De essentie van het Evangelie is om naar dat Evangelie te leven.   Al die splitsingen en exegese geeft alleen maar aan dat de mens al lang al weer verdwaald is van de oorspronkelijke leer.  De één beweert dat God uit 3 personen bestaat, de ander begrijpt dat er maar één God kan zijn.  Kortom, men interpreteert maar wat raak.  Belangrijker is om de waarheid van het Evangelie te leren kennen.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Petra.:

Ja, nou en of. God haat echtscheiding. Maleachi 2:16. 

Ondertussen. strandt ong. 1 op de 3 huwelijken. Meestal vanwege een nieuwe liefde/echtbreuk/overspel. 

Je mag scheiden bij overspel. En wat als ik de kerk opdrong dat dit geen zonde was en ze onder maatschappelijke druk plaatste overspel te zegenen? Ziet u daarin geen probleem? Zo is dat ook met homoseksualiteit.

1 uur geleden zei A3aan:

Mijns inziens zijn we in de loop der jaren steeds verder afgedwaald van de oorspronkelijke beleiding van ons geloof. Heb hier over bijvoorbeeld een topic geopend, waar ik mij afvraag waarom wij als Christenen de sabbat niet vieren.

Er zijn ook zoveel kerkelijke stromingen, met onderling toch ook hele grote verschillen. Zijn we door al die splitsingen etc niet ver voorbij gegaan aan de essentie van geloven.

Maar is de sabbat vieren dan de goede strijd van het geloof voeren? Ze steriliseren kinderen vandaag... Waar liggen onze prioriteiten?

2 uur geleden zei Hopper:

Welkom.  Als ik zo vrij mag zijn wil ik vragen wat je bedoelt met 'onze' huidige interpretatie van de heilige schrift?   Volg je wat anderen je vertellen of volg je je hart?

Overigens ben ik per definitie geen gelijkgestemde in deze materie. Gelijkgestemden zijn/is de geestelijke mens, die worden van niemand onderscheiden.

Je zou bijna vergeten dat er 1 lichaam en 1 hoofd is. Dat hoofd is niet de Ouroboros die zijn eigen lichaam consumeert om een nieuw lichaam te groeien. Dat hoofd is Christus met de Kerk (iedere gelovige) als lichaam die nooit verteerd zullen worden, maar eeuwig mogen leven.

Volg niet uw hart of verstand, vernieuw uw geest op God zodat uw hart de waarheid kan ontvangen. Wegkijken bij kindermishandeling en seksuele perversiteiten rond hun oren, is van de leugenaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
Op 17-8-2023 om 08:18 zei A3aan:

Ben nooit voor de kerk getrouwd. (Niet dat dit verschil maakt voor Gods aangezicht)

Reden van scheiden, was geen van de door jou genoemde redenen.

 

 

 

Pas op wat je zegt, want je ze bemoeien zich overal mee.

Op 17-8-2023 om 11:13 zei A3aan:

Mijns inziens zijn we in de loop der jaren steeds verder afgedwaald van de oorspronkelijke beleiding van ons geloof. Heb hier over bijvoorbeeld een topic geopend, waar ik mij afvraag waarom wij als Christenen de sabbat niet vieren.

Er zijn ook zoveel kerkelijke stromingen, met onderling toch ook hele grote verschillen. Zijn we door al die splitsingen etc niet ver voorbij gegaan aan de essentie van geloven.

Christenen zijn nu eenmaal zondaren. Christus aannemen is één en in Hem blijven is iets anders. Wel interessant dat je zoekt naar wat de rechte leer is. Daar bemoei ik mij ook mee. Ben al enige tijd actief op het forum en heb al menige dwaling proberen recht te zetten. Ik geloof in sola scriptura en ook dat dwaalleer ontstaat door ongeduld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Barnabas:

Ik geloof in sola scriptura en ook dat dwaalleer ontstaat door ongeduld

Grappig inzicht, om te spreken van ongeduld. Het is als een tegenover van sola fides. Saul die de ark in het leger bracht. Abraham die met Ismaël verder wilde. Het volk dat 40 dagen te lang vond. Het volk dat geen manna meer wilde, maar de beloofde melk en honing. Petrus die een oor afsloeg. Johannes de Doper die vroeg wanneer nu eens dat Koninkrijk begon. Ik ben geneigd met je eens te zijn.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid