Fundamenteel 1.017 Geplaatst 19 maart Rapport Share Geplaatst 19 maart Op 17-3-2024 om 07:32 zei Dat beloof ik: Misschien kun je wat meer moeite doen en schrijven wat er in Hosea staat dat jou en vandaag doet denken. Dat van God afdwalen met een dure prijs komt. Maar dat terugkeren naar God alles herstelt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tyler 0 Geplaatst 20 oktober Rapport Share Geplaatst 20 oktober Ik weet sinds een tijd dat ik biseksueel ben maar dat valt bij velen niet goed. Want ze vinden je kan toch gewoon een vrouw zoeken. Maar sindskort vind ik een jongen leuk. Maar dat mag dus niet en veel zien het op een jongen vallen als keuze. Ik merk dat ik vaak niet mezelf mag zijn. Thuis en in de kerk en onder christenen dat vind ik jammer. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 20 oktober Rapport Share Geplaatst 20 oktober 11 minuten geleden zei Tyler: Ik weet sinds een tijd dat ik biseksueel ben maar dat valt bij velen niet goed. Want ze vinden je kan toch gewoon een vrouw zoeken. Maar sindskort vind ik een jongen leuk. Maar dat mag dus niet en veel zien het op een jongen vallen als keuze. Ik merk dat ik vaak niet mezelf mag zijn. Thuis en in de kerk en onder christenen dat vind ik jammer. Neem het zekere voor het onzekere en ga voor een vrouw. Een man die het met een andere man aanlegt is een schande voor de mannelijkheid, dat is wat ik ervan vind. Ik kan er met de pet niet bij. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 20 oktober Rapport Share Geplaatst 20 oktober 36 minuten geleden zei Tyler: Ik weet sinds een tijd dat ik biseksueel ben maar dat valt bij velen niet goed. Want ze vinden je kan toch gewoon een vrouw zoeken. Maar sindskort vind ik een jongen leuk. Maar dat mag dus niet en veel zien het op een jongen vallen als keuze. Ik merk dat ik vaak niet mezelf mag zijn. Thuis en in de kerk en onder christenen dat vind ik jammer. Beeld je eens in als ieder mens zichzelf kon zijn.  Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 20 oktober Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2 minuten geleden zei Fundamenteel: Beeld je eens in als ieder mens zichzelf kon zijn. Dan zou ik de kannibaal zo veel als mogelijk ontmoedigen om mij op te peuzelen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 20 oktober Rapport Share Geplaatst 20 oktober 1 minuut geleden zei Figulus: Dan zou ik de kannibaal zo veel als mogelijk ontmoedigen om mij op te peuzelen. Ik lag nog dan nu in mijn hangmat een dikke joint te roken met links een vrouw aan mijn borstkast laten kietelen, eentje aan mijn voeten en eentje die me fruit voedt. En dan zou ik ze niet liefhebben omdat lust veel simpeler is en mijn van mijn functies ontheft. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tyler 0 Geplaatst 20 oktober Rapport Share Geplaatst 20 oktober 6 minuten geleden zei Fundamenteel: Beeld je eens in als ieder mens zichzelf kon zijn.  Is dat fout jezelf (willen/kunnen) zijn? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 20 oktober Rapport Share Geplaatst 20 oktober Zojuist zei Tyler: Is dat fout jezelf (willen/kunnen) zijn? Zijn wij onszelf wel na onze omgeving instinctief na te apen als overlevingsmechanisme. Bekijk spiritueel wat liefde is vergeleken met lust. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 20 oktober Rapport Share Geplaatst 20 oktober 1 minuut geleden zei Fundamenteel: Ik lag nog dan nu in mijn hangmat een dikke joint te roken met links een vrouw aan mijn borstkast laten kietelen, eentje aan mijn voeten en eentje die me fruit voedt. En dan zou ik ze niet liefhebben omdat lust veel simpeler is en mijn van mijn functies ontheft. Nu nog? Het is hier halverwege de herfst, en ik begin er niet aan. Een autist kan ook veel relaties hebben met veel vrouwen, dit in tegenstelling tot het algemene uitgangspunt dat ze moeite hebben met het aangaan van relaties. Echter, is de drijfveer dan vaak niet liefde, maar seks, en is de relatie een heftig, maar kort leven beschoren, om je vervolgens met lege handen te laten staan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 20 oktober Rapport Share Geplaatst 20 oktober 1 minuut geleden zei Figulus: Nu nog? Het is hier halverwege de herfst, en ik begin er niet aan. Een autist kan ook veel relaties hebben met veel vrouwen, dit in tegenstelling tot het algemene uitgangspunt dat ze moeite hebben met het aangaan van relaties. Echter, is de drijfveer dan vaak niet liefde, maar seks, en is de relatie een heftig, maar kort leven beschoren, om je vervolgens met lege handen te laten staan. Zo is dat. De liefde overwint de storm, maar de lust houdt niet eeuwig stand. Sommige koppels gaan dan zelfs heel raar doen, alsof ze iets verloren maar dan net het potentie krijgen om nog inniger te groeien. Ik weet dat de seksuele zondes een dure pijs hebben. Wat is het verschil met lente, zomer, herfst en winter als je met bepaalde gevoelens worstelt? Ik wil het hele jaar door "normaal" zijn, maar ik reageer te onnatuurlijk op mijn omgeving. Mij resten 2 keuzes. Normaal leven of zwart/wit. Ik koos zwart wit maar de verleiding naar roze is altijd daar. Niet omdat ik dat nodig heb, maar omdat ik dan normaler kan functioneren. Het normale leven dwingt me in isolatie om het meeste te vermijden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 20 oktober Rapport Share Geplaatst 20 oktober 1 minuut geleden zei Fundamenteel: Mij resten 2 keuzes. Normaal leven of zwart/wit. Ik koos zwart wit maar de verleiding naar roze is altijd daar. Niet omdat ik dat nodig heb, maar omdat ik dan normaler kan functioneren. Hoewel zwart-wit contrasterende kleuren zijn, is roze dat ten opzichte van die kleuren ook, maar wat subtieler. Roze past goed bij vrouwen, omdat het een lichtere, zachtere tint is die warmte en tederheid brengt in het strakke contrast van zwart-wit. Maar ja, zwart-wit is zo prachtig duidelijk. Roze kan echter ook zo maar de kleur van een hoer worden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 20 oktober Rapport Share Geplaatst 20 oktober (bewerkt) 7 minuten geleden zei Figulus: Hoewel zwart-wit contrasterende kleuren zijn, is roze dat ten opzichte van die kleuren ook, maar wat subtieler. Roze past goed bij vrouwen, omdat het een lichtere, zachtere tint is die warmte en tederheid brengt in het strakke contrast van zwart-wit. Maar ja, zwart-wit is zo prachtig duidelijk. Roze kan echter ook zo maar de kleur van een hoer worden. Zwart wit maakt ideologisch alles wel veel simpeler, maar pragmatisch is dat niet. Binnenkort een begrafenis van iemand waarvan ik weet dat ze Christus verwierp. Dat kan wegen. 20 oktober bewerkt door Fundamenteel Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 20 oktober Rapport Share Geplaatst 20 oktober Zojuist zei Fundamenteel: Zwart wit maakt ideologisch alles wel veel simpeler, maar pragmatisch is dat niet. Binnenkort een begrafenis van iemand waarvan ik weet dat ze Christus verwierp. Dat kan wegen. Laat de doden hun doden begraven man. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 20 oktober Rapport Share Geplaatst 20 oktober 9 uur geleden zei Figulus: Laat de doden hun doden begraven man. Ik ben dood vanbinnen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 20 oktober Rapport Share Geplaatst 20 oktober 11 uur geleden zei Figulus: Neem het zekere voor het onzekere en ga voor een vrouw. Een man die het met een andere man aanlegt is een schande voor de mannelijkheid, dat is wat ik ervan vind. Ik kan er met de pet niet bij. Jij hoeft het ook niet met een man aan te leggen. @Tyler wil dat. Dat moet hij toch zelf weten? 10 uur geleden zei Fundamenteel: Beeld je eens in als ieder mens zichzelf kon zijn.  Dat is niet realistisch, ik denk wel dat je de normale fatsoensnormen in acht moet nemen. Bv: iemand niet dwingen om iets te doen wat hij niet wil. Paulus888 reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 51 Geplaatst 20 oktober Rapport Share Geplaatst 20 oktober 11 uur geleden zei Figulus: Neem het zekere voor het onzekere en ga voor een vrouw. Een man die het met een andere man aanlegt is een schande voor de mannelijkheid, dat is wat ik ervan vind. Ik kan er met de pet niet bij. boeiend wat jij vind... of denk je dat je God bent, of welke heerser dan ook maar? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 20 oktober Rapport Share Geplaatst 20 oktober 10 uur geleden zei Figulus: Dan zou ik de kannibaal zo veel als mogelijk ontmoedigen om mij op te peuzelen. Seksuele geaardheid en eetgewoonten, dat zijn echt verschillende zaken. Het gaat hier nu om het eerste. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 20 oktober Rapport Share Geplaatst 20 oktober 51 minuten geleden zei Dat beloof ik: Dat is niet realistisch, ik denk wel dat je de normale fatsoensnormen in acht moet nemen. Bv: iemand niet dwingen om iets te doen wat hij niet wil. Dat was dan ook mijn punt. Al had ik andere voorbeelden in gedachten. 41 minuten geleden zei Dat beloof ik: Seksuele geaardheid en eetgewoonten, dat zijn echt verschillende zaken. Het gaat hier nu om het eerste. Mensen kunnen van seksuele geaardheid veranderen, net zoals je voor gezonde voeding kunt kiezen. Let wel, ik zeg niet dat mensen dat moeten maar het mogelijk is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 20 oktober Rapport Share Geplaatst 20 oktober 1 uur geleden zei Fundamenteel: Mensen kunnen van seksuele geaardheid veranderen, net zoals je voor gezonde voeding kunt kiezen. Let wel, ik zeg niet dat mensen dat moeten maar het mogelijk is. Al zou dat zo zijn, mensen moeten dat zelf weten. Zolang niemand wordt gedwongen om iets te doen wat hij niet wil. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 20 oktober Rapport Share Geplaatst 20 oktober 8 minuten geleden zei Dat beloof ik: Al zou dat zo zijn, mensen moeten dat zelf weten. Zolang niemand wordt gedwongen om iets te doen wat hij niet wil. Voila. Maar is conversietherapie niet verboden? Waarom kan een christen geen behandeling kiezen die deze conditie kan verhelpen? De dwang komt niet van onze kant, he? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 20 oktober Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2 minuten geleden zei Fundamenteel: Voila. Maar is conversietherapie niet verboden? Waarom kan een christen geen behandeling kiezen die deze conditie kan verhelpen? De dwang komt niet van onze kant, he? Daar gaat nu toch helemaal niet over. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 20 oktober Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2 minuten geleden zei Dat beloof ik: Daar gaat nu toch helemaal niet over. Jawel want je had het over dwang. Christenen mogen geen conservietherapie meer uitvoeren, = dwang. Want een christen is verboden zijn conditie spiritueel te genezen en die het uitvoert is strafbaar. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Petra. 716 Geplaatst 24 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 24 oktober Op 20-10-2024 om 07:03 zei Tyler: Ik weet sinds een tijd dat ik biseksueel ben maar dat valt bij velen niet goed. Want ze vinden je kan toch gewoon een vrouw zoeken. Maar sindskort vind ik een jongen leuk. Maar dat mag dus niet en veel zien het op een jongen vallen als keuze. Ik merk dat ik vaak niet mezelf mag zijn. Thuis en in de kerk en onder christenen dat vind ik jammer. Je mag hartstikke jezelf zijn. Lees deze topicstart eens. Er zijn zat christelijke organisaties die queer positief zijn. Zelfs kerken met homoseksuele predikanten. En vergeet ook deze niet:  Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 25 oktober Rapport Share Geplaatst 25 oktober (bewerkt) 23 uur geleden zei Petra.: Je mag hartstikke jezelf zijn. Lees deze topicstart eens. Er zijn zat christelijke organisaties die queer positief zijn. Zelfs kerken met homoseksuele predikanten. En vergeet ook deze niet:  Het is dan toch tijd dat die gemeenschappen gewoon Baphomet als hoofd van hun kerk aanwijzen, he? Want Christus leert dat wij ons beter als een Eunuch besnijden dan seksueel te zondigen. Zoals vroeger lakeien van het hof Eunuch werden gemaakt om de dames van het hof maagdelijk te houden. Alleen bedoelt Jezus het niet zo letterlijk voor Zijn Koninkrijk natuurlijk. 25 oktober bewerkt door Fundamenteel Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Petra. 716 Geplaatst 25 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 25 oktober 3 minuten geleden zei Fundamenteel: Het is dan toch tijd dat die gemeenschappen gewoon Baphomet als hoofd van hun kerk aanwijzen, he? Want Christus leert dat wij ons beter als een Eunuch besnijden dan seksueel te zondigen. Zoals vroeger lakeien van het hof Eunuch werden gemaakt om de dames van het hof maagdelijk te maken. Alleen bedoelt Jezus het niet zo letterlijk voor Zijn Koninkrijk natuurlijk.  In Matteüs 19:12 zegt Jezus: "Want er zijn eunuchen die uit de moederschoot zo geboren zijn, en er zijn eunuchen die door mensen tot eunuch gemaakt zijn, en er zijn eunuchen die zichzelf tot eunuch gemaakt hebben omwille van het Koninkrijk der hemelen. Wie het kan begrijpen, laat die het begrijpen."  Dat is wat anders dan.. u mag geen seksuele relatie hebben met uw partner.  Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten