Spring naar bijdragen

Wat maakt iemand vrouw, man of andere sekse- en gendertypes ?


Aanbevolen berichten

15 uur geleden zei Barnabas:

Die dienst met die kruisreferenties zijn heel interssant. Ik wil graag weten waar je op doelt, kun je een verwijzing geven?

Het was deze:

Adam betekent gewoon mensheid, maar de eerste Adam was een man, de laatste ook.

15 uur geleden zei TTC:

Zo gaat het nu eenmaal, hetzelfde boek is nochtans voor iedereen beschikbaar in de betere boekhandel. 

En kiezen wij wel of worden wij wat naar de keuzes gekneed?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 451
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Laat ik maar ff beginnen met het verschil tussen sekse en gender, daarvoor bestaat een aardig ezelsbruggetje:  -Sekse zit tussen je benen, gender tussen je oren-.   Onze voorouders ware

https://www.oneworld.nl/lezen/opinie/twee-soorten-mensen-een-westerse-leugen/   "TWEE SOORTEN MENSEN? JE KIJKT IN JE BROEKJE WAT JE BENT, EN DAAR DOE JE HET MEE ‘Er zijn nu eenmaal

Jezelf presenteren te zijn en een ander opleggen te accepteren als zijn, wat tussen je oren zit, is een vorm van geestelijke verkrachting. Want die ander heeft tussen de oren wat anders dan jij

Posted Images

Op 23-7-2023 om 07:48 zei Fundamenteel:

Als er maar 2 soorten mensen (m en v) bestaan, dan is het toch absurd een spectrum aan genders uit te vinden?

Nou en of! ALS... er maar 2 soorten mensen bestaan, dan... zou dat idd. absurd zijn. 

Maar het hele punt is dat er meer dan 2 soorten mensen bestaan. 

 

In een wereld waar alleen zwart/wit bestaat zou het ook absurd zijn om allemaal kleuren te benoemen die er niet zijn. Maar sja.. de wereld is niet zwart/wit.. er bestaan meerdere kleuren, die kunnen we met onze eigen ogen waarnemen en daarom ...bedachten we er een woord voor. 

Evenzo..kunnen we ook met onze eigen ogen waarnemen dat er meerdere soorten mensen dan alleen vrouw/man bestaan. En toen..kwam de mens erachter dat er meer smaken zijn dan simpel en eenvoudig ff tussen de benen kijken.  

 

Want ... hoe noem je.dan..

-Een baby met XX chromosomen, een baarmoeder, eierstokken en een piemel.  ?????

-Een baby met XY chromosomen, links een testikel en rechts een eierstok, met een vagina. ?????? 

 

En dat ....zijn maar twee mogelijke voorbeeldjes die in de praktijk van alledag voorkomen. 

 

 

Citaat

Wat voor diepgang biedt het om meer dan 70 genders uit te vinden op basis van hoe mensen zich voelen?

Ik denk dat je het onderscheid tussen sekse en gender niet snapt. Wat ik hierboven noem gaat om sekse oftewel.. biologie/lijf/natuur/chromosomen/genen/hormonen.  Het verschil met gender is dat het bij gender gaat om iemand die er lijfelijk uitziet als bv een man omdat ie ook een biologisch mannelijk lichaam heeft...maar zich toch meer een vrouw voelt. Maar wat..als je het biologisch niet zo kunt pinpointen ?! (Zie hierboven) 

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Petra.:

Nou en of! ALS... er maar 2 soorten mensen bestaan, dan... zou dat idd. absurd zijn. Maar het hele punt is dat er meer dan 2 soorten mensen bestaan. 

Nog even geduld en het gaat over het solipsisme, willen alvast hopen dat het goed komt. 

7 minuten geleden zei Petra.:

Ik denk dat je het onderscheid tussen sekse en gender niet snapt.

Of je wordt al heel de tijd in de maling genomen, het is een mooie leerschool. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

En kiezen wij wel of worden wij wat naar de keuzes gekneed?

Hoe zit dat met jouzelf dan ?  Heb jij voor autisme gekozen omdat iemand het zo noemde en jij toen dacht.. wat een toffe nieuwe uitvinding. Die kies ik. 

Hoe zou jij het vinden als we gaan stellen dat mensen in het autisme spectrum niet bestaan ? Of dat er geen handicaps bestaan ? Het is absurd om in een maatschappij rekening te houden met doven, blinden of rolstoelen e.d. Eva en Adam hadden dat immers ook niet nodig. God had geen mensen met gebreken geschapen. DUS.... die bestaan helemaal niet. 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Petra.:

Nou en of! ALS... er maar 2 soorten mensen bestaan, dan... zou dat idd. absurd zijn. 

Maar het hele punt is dat er meer dan 2 soorten mensen bestaan. 

 

In een wereld waar alleen zwart/wit bestaat zou het ook absurd zijn om allemaal kleuren te benoemen die er niet zijn. Maar sja.. de wereld is niet zwart/wit.. er bestaan meerdere kleuren, die kunnen we met onze eigen ogen waarnemen en daarom ...bedachten we er een woord voor. 

Evenzo..kunnen we ook met onze eigen ogen waarnemen dat er meerdere soorten mensen dan alleen vrouw/man bestaan. En toen..kwam de mens erachter dat er meer smaken zijn dan simpel en eenvoudig ff tussen de benen kijken.  

 

Want ... hoe noem je.dan..

-Een baby met XX chromosomen, een baarmoeder, eierstokken en een piemel.  ?????

-Een baby met XY chromosomen, links een testikel en rechts een eierstok, met een vagina. ?????? 

 

En dat ....zijn maar twee mogelijke voorbeeldjes die in de praktijk van alledag voorkomen. 

 

 

Ik denk dat je het onderscheid tussen sekse en gender niet snapt. Wat ik hierboven noem gaat om sekse oftewel.. biologie/lijf/natuur/chromosomen/genen/hormonen.  Het verschil met gender is dat het bij gender gaat om iemand die er lijfelijk uitziet als bv een man omdat ie ook een biologisch mannelijk lichaam heeft...maar zich toch meer een vrouw voelt. Maar wat..als je het biologisch niet zo kunt pinpointen ?! (Zie hierboven) 

 

 

Wees nu eens eerlijk? Hoe complex gaat het wettelijke kader worden als we meer dan 2 soorten mensen onderverdelen in een juridisch kader? Want in een diverse samenleving zijn er ook mensen die geen kleedkamers willen delen met mannen die zich als vrouw identificeren. Hoe los je dit op? Of wat met vrouwenrechten die nu mannen priveleges geven? Waarom zijn er dan nog aparte vrouwenrechten überhaupt nodig?

We noemen zulke baby tweeslachtig, het is geen derde nieuwe geslacht he. Het is een combinatie van beide en noemen dat een afwijking. Als zulke baby besluit als man, vrouw of allebei door het leven te gaan is diens vrije keuze. Maar we weten allebei dat die minderheden het debat niet domineren. Het behoeft ook geen extra aandacht omdat je net zo pestgedrag en haat in de hand werkt. Laat dat in de privesfeer binnne  die familie en betrek er geen hele school of zelfs samenleving bij. Het is als pro deathers die mensen met het syndroom van down voor hun kar spannen om 99% van de andere abortussen te rechtvaardigen. Wat zeer mensonvriendelijk naartoe mensen met dat syndroom is btw.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Waarom zijn er dan nog aparte vrouwenrechten überhaupt nodig?

Omdat er vooralsnog ongelijkheden bestaan, bij genderneutraliteit zou dat niet van toepassing zijn. Een goede manier om daar onduidelijkheid over te scheppen of onderhouden, is door contexten met elkaar te gaan mengen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Wees nu eens eerlijk? Hoe complex gaat het wettelijke kader worden als we meer dan 2 soorten mensen onderverdelen in een juridisch kader? Want in een diverse samenleving zijn er ook mensen die geen kleedkamers willen delen met mannen die zich als vrouw identificeren. Hoe los je dit op? Of wat met vrouwenrechten die nu mannen priveleges geven? Waarom zijn er dan nog aparte vrouwenrechten überhaupt nodig?

Eerlijk zijn is.... beginnen met alles te benoemen wat we daadwerkelijk waarnemen! 

En vervolgens... bekijken hoe we daarmee omgaan. 

Dat is wat anders als....we weten niet zo goed wat we ermee moeten aanvangen... dus doen we net of het niet bestaat. 

 

Eva en Adam hadden bruine ogen. Mensen die blauwe of groene ogen hebben ...  bestaan niet. (I)😂

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Petra.:

Hoe zit dat met jouzelf dan ? 

Hoe zou jij het vinden als we gaan stellen dat mensen in het autisme spectrum niet bestaan ? Of dat er geen handicaps bestaan ? Het is absurd om in een maatschappij rekening te houden met doven, blinden of rolstoelen e.d. Eva en Adam hadden dat immers ook niet nodig. God had geen mensen met gebreken geschapen. DUS.... die bestaan helemaal niet. 

 

Ik heb niet echt andermans mening nodig om mezelf te definiëren of identificeren. Hoeveel mensen niet zeiden dat er iets mis met mij was. En als ik dan de diagnose kreeg kwamen andere mensen zeuren dat ik de symptomen fake. Wat zouden mij andere mensen kunnen schelen als ik degene ben die het moet dragen en ermee moet leven? Andere mensen zeggen en denken wat ze willen, ik laat er geen slaap of eten voor.

Ik ga ook niet actief op zoek naar autisten die nog geen diagnose kregen om deze voor mijn kar te spannen en extra aandacht, priveleges of rechten te winnen. Stel u voor als een hele samenleving zich moet aanpassen op 1% autisten? Logisch dat dit dan meer haat dan liefde in de hand werkt he.

Maar ik ben zeker naar keuzes gekneed in mijn jongere jaren. Ook ik was beïnvloedbaar strevende om goed te zijn of te voldoen. Maar het is nooit goed genoeg en mensen veranderen sneller van mening dan van garderobe.  Het is beter uw eigen te vormen op iets hoger dat nooit verandert.

2 minuten geleden zei Petra.:

Eerlijk zijn is.... beginnen met alles te benoemen wat we daadwerkelijk waarnemen! 

En vervolgens... bekijken hoe we daarmee omgaan. 

Dat is wat anders als....we weten niet zo goed wat we ermee moeten aanvangen... dus doen we net of het niet bestaat. 

 

Eva en Adam hadden bruine ogen. Mensen die blauwe of groene ogen hebben ...  bestaan niet. (I)😂

 

Eerlijk: kan de verlaagde mannelijkheid in de huidige mensheid te maken hebben met decennialange hormonale verstoring in onze genetica?

24 minuten geleden zei TTC:

In een boekhandel mag je zelf kiezen welk boek je koopt, het aanbod divers. 

En niemand die u stigmatiseert omdat ge boek x niet leuk vindt en aan y wilt vasthouden. Zo is dat ook met lgbqt, diversiteit betekent dat er ook mensen niet in meelopen.

9 minuten geleden zei TTC:

Omdat er vooralsnog ongelijkheden bestaan, bij genderneutraliteit zou dat niet van toepassing zijn. Een goede manier om daar onduidelijkheid over te scheppen of onderhouden, is door contexten met elkaar te gaan mengen. 

Het is door die ongelijkheden dat er net vrouwenrechten kwamen. Mannenrechten bestaan niet eens.

Maar als nu transgenders in de topsport komen, wat blijft er dan nog van het privelege voor vrouwen over daar?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

En niemand die u stigmatiseert omdat ge boek x niet leuk vindt en aan y wilt vasthouden. Zo is dat ook met lgbqt, diversiteit betekent dat er ook mensen niet in meelopen.

Des levens, het is als zeggen dat water meer waard is dan een diamant, krijg je ook niet verkocht. 

12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het is door die ongelijkheden dat er net vrouwenrechten kwamen. Mannenrechten bestaan niet eens. Maar als nu transgenders in de topsport komen, wat blijft er dan nog van het privelege voor vrouwen over daar?

Draai alles om wat er geschreven staat, en je hebt gelijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Des levens, het is als zeggen dat water meer waard is dan een diamant, krijg je ook niet verkocht. 

En wij leven in een wereld dat de laatste druppel water neemt, met miljoenen doden als gevolg, om er diamanten mee te slijpen. (Dat doen ze niet met water, maar je vat mijn punt wel.)

Sad but true.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

En wij leven in een wereld dat de laatste druppel water neemt, met miljoenen doden als gevolg, om er diamanten mee te slijpen. (Dat doen ze niet met water, maar je vat mijn punt wel.) Sad but true.

Bewustwording is een verwarrende kwestie, het komt met een lijst dure woorden die we zonder introspectief onderzoek niet zomaar kunnen begrijpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Des levens, het is als zeggen dat water meer waard is dan een diamant, krijg je ook niet verkocht. 

Draai alles om wat er geschreven staat, en je hebt gelijk. 

Hoezo draai alles om? Welke mannenrechten bestaan er? Wat zijn vrouwenrechten waard als iedereen die zich vrouw voelt er beroep op kan doen en alzo die als vrouw geboren zijn benadeeld? Hoe veilig zijn vrouwen in de gevangenis waar een man die zedenfeiten pleegde mee opgesloten wordt?

Het is toch de pure waanzin voorbij?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Hoezo draai alles om? Welke mannenrechten bestaan er? Wat zijn vrouwenrechten waard als iedereen die zich vrouw voelt er beroep op kan doen en alzo die als vrouw geboren zijn benadeeld? Hoe veilig zijn vrouwen in de gevangenis waar een man die zedenfeiten pleegde mee opgesloten wordt? Het is toch de pure waanzin voorbij?

Zoals ik zei, draai alles om wat er geschreven staat. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ga ook niet actief op zoek naar autisten die nog geen diagnose kregen om deze voor mijn kar te spannen en extra aandacht, priveleges of rechten te winnen. Stel u voor als een hele samenleving zich moet aanpassen op 1% autisten? Logisch dat dit dan meer haat dan liefde in de hand werkt he.

Ik denk niet dat het gaat om aanpassen maar om inpassen. 

Zo is er ook een tijdje flink aandacht geweest voor het ASS spectrum, met veel media aandacht, artikelen, tv programma's e.d. Er zijn verenigingen ontstaan die opkomen voor de belangen van hun leden. En dat allemaal om meer onderzoek te doen, sociaal bekendheid te geven, meer begrip in de samenleving, bestaansruimte voor ASS mensen creëren etc. etc. etc. 

 

Zo ook met het sekse/gender spectrum. Vergelijk het met wat je hier schreef. (zie onder). En bedenk dan... we kunnen wel tegen iedereen roeptoeteren dat ze niet bestaan of maar gewoon normaal moeten doen of whatever... maar sja... dat werkt niet hè !

Op 20-10-2017 om 08:35 zei Fundamenteel:

De samenleving gaat zich niet aanpassen op de autist, maar ik moet mij ook niet langer meer aanpassen op de samenleving. Iedereen heeft hier bestaansrecht, behalve als je ASS hebt natuurlijk. Dan moet je maar "normaal" doen. Iedereen mag hier lekker zichzelf blijven, behalve de autist. Die moet zichzelf veranderen om conform te zijn met de culturele verwachtingen. Ik spuw op cultuur :)

 

Conformeer u maar met de culturele verwachtingen... is nou net waar iedereen die niet in het geijkte plaatje past tegenaan loopt. 

Waar het om gaat is dat die culturele verwachting aanpassing behoeft, zodat alle mensen er inpassen. 

 

53 minuten geleden zei Fundamenteel:

Eerlijk: kan de verlaagde mannelijkheid in de huidige mensheid te maken hebben met decennialange hormonale verstoring in onze genetica?

😄 Ik ga er een topic voor maken. 😘

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Je zei: draai alles om en je hebt gelijk. Ik visualuseer me dan graag jouw tekst op basis van 1 of enkele voorbeelden. Ik ga er niet aan voorbij, ik vraag net meer nuance.

Lees het dan nog eens, misschien lukt het deze keer wel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Petra.:

Ik denk niet dat het gaat om aanpassen maar om inpassen. 

Zo is er ook een tijdje flink aandacht geweest voor het ASS spectrum, met veel media aandacht, artikelen, tv programma's e.d. Er zijn verenigingen ontstaan die opkomen voor de belangen van hun leden. En dat allemaal om meer onderzoek te doen, sociaal bekendheid te geven, meer begrip in de samenleving, bestaansruimte voor ASS mensen creëren etc. etc. etc. 

 

Zo ook met het sekse/gender spectrum. Vergelijk het met wat je hier schreef. (zie onder). En bedenk dan... we kunnen wel tegen iedereen roeptoeteren dat ze niet bestaan of maar gewoon normaal moeten doen of whatever... maar sja... dat werkt niet hè !

 

Conformeer u maar met de culturele verwachtingen... is nou net waar iedereen die niet in het geijkte plaatje past tegenaan loopt. 

Waar het om gaat is dat die culturele verwachting aanpassing behoeft, zodat alle mensen er inpassen. 

 

1. Ik heb nooit gezegd dat die mensen niet bestaan. Ik zei dat er maar 2 genders zijn. En ja er zijn afwijkingen tussen, maar het veroorzaakt geen nieuw gender. Laat staan een spectrum aan gender. Het gender spectrum is een social construct dat 0,0 met de natuurlijke orde te maken heeft.

Als jij tweeslachtig was, zou jij daar de aandacht van de hele school op willen? Of is het beter dat iedereen leert rekenen, lezen, schrijven, de wereldkaart kan lezen etc? Seksualiteit is niet door een staat, overheid of school in te lepelen. Seksuele opvoeding gaat over hoe je zwangerschap en soa voorkomt. Niet hoe je dragqueens anaal of oraal kan bevredigen zoals we al in Amerika waarnemen..

Je kan toch niet ontkennen dat de scepter helemaal naar de andere kant waaide en we hier mensenrechten afbreken om een nieuwe mens te vormen. Of denkt u dat die eugenetica geen doel op zich dient om tot een ander genotype te komen? Dat is geen natuurlijke evolutie maar artificiële, door de mens geïnduceerd.

 

Zojuist zei TTC:

Lees het dan nog eens, misschien lukt het deze keer wel. 

Ik heb toch een beetje hulp nodig als simpele geest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het gender spectrum is een social construct dat 0,0 met de natuurlijke orde te maken heeft.

Sja op die manier..... 

Op 20-10-2017 om 08:35 zei Fundamenteel:

De samenleving gaat zich niet aanpassen op de autist, maar ik moet mij ook niet langer meer aanpassen op de samenleving. Iedereen heeft hier bestaansrecht, behalve als je ASS hebt natuurlijk. Dan moet je maar "normaal" doen. Iedereen mag hier lekker zichzelf blijven, behalve de autist. Die moet zichzelf veranderen om conform te zijn met de culturele verwachtingen. Ik spuw op cultuur :)

Het ASS spectrum is een social construct dat 0,0 met de natuurlijke orde te maken heeft.

Doe gewoon normaal ! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei TTC:

Doe niet zo flauw, je begrijpt maar het maar al te goed. 

Ah neen, want als ik mijn stellingen zou omdraaien, verloochen ik alles waarin ik geloof en heilig van overtuigd ben. Een geloof is niet zo makkelijk te veranderen dan een mening en de doctrine en geest van een geloof valt al helemaal niet te veranderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ah neen, want als ik mijn stellingen zou omdraaien, verloochen ik alles waarin ik geloof en heilig van overtuigd ben. Een geloof is niet zo makkelijk te veranderen dan een mening en de doctrine en geest van een geloof valt al helemaal niet te veranderen.

Als we van A naar B gaan en je begint alles onderweg stuk te slaan, of hierin vastgeroest raakt, zien we nooit B. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid