TTC 1.561 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst 2 minuten geleden zei Fundamenteel: Vaak zie ik paardenbloemen waarvan ik graag thee zou maken of tincturen, maar de honden pissen daarop. Dus laat ik ze maar staan. Denk dat we al van geluk mogen spreken dat het allemaal past binnen hetzelfde beeld, tegelijk zeggend dat simplificaties ook als stofjes doorheen de lucht kunnen vliegen zonder ze op te merken. Het is als een wonder dat zonder aandacht betekenisloos verblijft, ergens verscholen in de ruis, als impulsen van hoop weggespoeld, tijdloos en gratis, voor wie beschouwen wil. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst Op 27-1-2025 om 09:09 zei Fundamenteel: Voor ge een ander onwetend noemt, doe het eens beter eerst. Maar ik vrees ervoor. Hoewel het enkele weken duurt om één fase te leren en enkele maanden om de volledige reeks te leren, begin je er soepel doorheen te bewegen zodra je het hele proces hebt geleerd. Als je het eenmaal hebt geleerd, is het belangrijk om autogene training minstens één keer per dag te gebruiken, omdat ontspanning en therapeutische voordelen in de loop van de tijd dieper worden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst Op 1-2-2025 om 12:37 zei Hopper: Dan behoor je niet tot de ingewijden. Maar dat heb ik ook nooit gedacht, dus er is geen probleem. Een verklaringsmodel is een theoretisch raamwerk dat patronen, oorzaken en mechanismen blootlegt binnen een breed scala aan fenomenen, met als doel coherentie en voorspelbaarheid te bieden over verschillende contexten heen. Het tracht individuele gevallen te overstijgen door abstracte principes te formuleren die op meerdere situaties toepasbaar zijn, zonder daarbij de complexiteit of nuance volledig te verliezen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.020 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 7 uur geleden zei TTC: Denk dat we al van geluk mogen spreken dat het allemaal past binnen hetzelfde beeld, tegelijk zeggend dat simplificaties ook als stofjes doorheen de lucht kunnen vliegen zonder ze op te merken. Het is als een wonder dat zonder aandacht betekenisloos verblijft, ergens verscholen in de ruis, als impulsen van hoop weggespoeld, tijdloos en gratis, voor wie beschouwen wil. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst 5 minuten geleden zei Fundamenteel: Wetenschappelijke theorievorming is een voorbeeld van intersubjectiviteit. Via een peer review wordt vastgesteld of de door een individuele wetenschapper of een onderzoeksgroep gevolgde onderzoeksmethoden en daaruit getrokken conclusies wetenschappelijk houdbaar zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst Op 26-1-2025 om 20:55 zei Fundamenteel: Ja of open u een rekening bij een cryptobroker en slaap nooit meer lol Het sluit mooi aan bij het Elaboration Likelihood Model, waarin de eerste voorwaarde geldt om überhaupt deze of gene stelling tot onderwerp van (subjectieve) studie te willen maken. Het is in relatie tot sociale dynamieken een bizar gegeven, omdat een en ander, ondanks een onderliggend verifieerbare consistente theorie, tot nog meer versnippering, misverstand en conflict kan leiden. Dit betekent ook dat wanneer het navigerende zelf, hoe goedbedoeld ook, betrokken raakt in deze gebieden, als het ware een speelbal wordt van dat wat binnen dit gebied, zij het veel vaker onbewust door een reeks paradoxen, voor normaal wordt geacht. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst Op 31-1-2025 om 16:42 zei Flawless victory: Anders valt het teveel op dat je weer in een obsessie met geld bent vervallen? In het land der paradoxen helpt een proefschrift over logica je geen meter vooruit, de hoop ijdel. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst Op 1-7-2023 om 17:10 zei Hopper: Dwalen is een vak, thuiskomen is ook een vak. Beiden staan los van elkaar, maar hebben wel een verhouding tot elkaar. Yoga Nidra is een diepgaande ontspanningstechniek die zijn wortels heeft in de yogatraditie en gericht is op systematische bewustzijnsverruiming. Het verschilt van autosuggestie en autogene training doordat het niet primair draait om zelfinstructie of affirmaties, maar eerder om het geleidelijk loslaten van fysieke, mentale en emotionele spanningen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst Op 26-1-2025 om 14:34 zei Figulus: Een blijspel is een vorm van drama. Het contrast waar jij naar op zoek bent is waarschijnlijk een tragedie. In gebieden waar windmolens zichzelf tot helikopters kunnen transformeren, is fluweelzacht een rekbaar begrip. In milde overreding is daarentegen een zaak van pipet en pincet, bedachtzaam. Of het waarom we ggz-experten zo dankbaar mogen zijn om ons, klant en veel vaker nietsvermoedende leek, en dat in hoeverre dat ook lukt binnen deze complexe en vooral hypergevoelige materie, hierbij te helpen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst Op 22-1-2025 om 09:56 zei Figulus: Ik ben ook geschapen door dat iets en lijkt op dat iets in niet-fysieke aspecten, zoals het bezit van een rationele geest, een moreel bewustzijn, en het vermogen tot liefde, creativiteit en relaties. Maar ik kan niet ex nihilo creëren. Binnen deze context betekent omzeilen, zoals bijvoorbeeld Marcuse en vele anderen hebben proberen te zeggen, een tweedeling. Het lost het probleem niet op, er zijn alleen steeds meer verklaringen die de kracht van eenvoud en kleine dingen niet steeds ten goede komen, eerder verduisterend. In het verlengde vinden we veel metaforen die naar dit proces verwijzen, waarvan ik denk dat het een poging is om een aantal hypergevoelige kwesties bedachtzaam onder de aandacht te brengen. En dat impliceert dan weer een risico, omdat metaforen ons intuïtief dan misschien wel herkenning kunnen geven en tot nader onderzoek uitnodigen, zij het aanvankelijk zonder verdieping eigenlijk niet goed wetend wat ons te wachten staat. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst Op 1-7-2023 om 13:06 zei Hopper: Zolang we ethiek nog aan iets of iemand toeschrijven is het een bedachte ethiek. Meer dan these-antithese-synthese zal het vrees ik niet worden, simpelweg omdat alle opties hierin vervat zitten. Ergo, in de geesten van kwetsbare mensen kunnen een aantal zaken al opgelost zijn, niet in praktijk. En zo werkt alles andersom, alsof we buitenspel plaatsen wat reeds geweten is, wachtend op Godot die maar niet verschijnen wil. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst Op 29-1-2025 om 21:55 zei Fundamenteel: Heet baddeke of douche en warme melk met rauwe honing kan wonderen doen. Van pseudotoevalsgeneratoren begrijp ik niets, ik hoop enkel nog de volgende workshop te kunnen halen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst Op 22-1-2025 om 12:32 zei Figulus: Dat is de opdracht. Opmerkelijk is dat je bij het meerpersoons niet-coöperatieve spel met incomplete informatie vaak ook een verschuiving van de grenzen van speltypen ziet. Het spel kent bijvoorbeeld afwisselend coöperatieve elementen en niet-coöperatieve elementen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst gisteren om 04:48 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 04:48 Op 1-7-2023 om 17:19 zei Hopper: Alleen het 'denken' kan hulpvragen bedenken. Konden we dat denken maar eens een halt toeroepen, dan zouden de hulpvragen ook verstommen. De nul is eigenlijk best een fascinerend concept. In veel culturen bestond het niet eens als getal, want waarom zou je iets noteren dat er niet is? We beginnen vaak instinctief bij 1 te tellen, terwijl de 0 eigenlijk een soort fundamenteel startpunt is, de leegte waaruit alles ontstaat Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst gisteren om 05:43 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 05:43 Op 26-1-2025 om 22:01 zei Fundamenteel: Begin met 50 euro en maak daar 100 euro van door mij na te apen. Als twijfel het gevolg is van complex denken en het besef van tegenstrijdigheden, dan zou je kunnen vermoeden dat andere intelligente wezens hier op hun eigen manier ook mee te maken krijgen. Misschien hebben ze wel filosofieën ontwikkeld die ons totaal vreemd zijn, waarin twijfel niet als last wordt gezien, maar als een natuurlijk onderdeel van een vloeiend bestaan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 23 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 23 uur geleden Op 1-7-2023 om 18:49 zei Hopper: Je bent blijven hangen in de gesprekjes , vermoed ik zo maar. Misschien ligt de kunst in het omarmen van dubbelzinnigheid zonder erdoor verlamd te raken, bereid zijn om te herinterpreteren als dat nodig is, maar ook te accepteren dat sommige dingen altijd tussen betekenissen blijven zweven. Dat, of gewoon een goed gevoel voor ironie ontwikkelen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 21 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 21 uur geleden Op 1-7-2023 om 17:42 zei Hopper: 'Dat' wat opmerkt kan alleen naakte apen opmerken. 'Dat' wat jij 'de rest' noemt verschijnt wel, maar verschijnt niet als naakte aap. Maar in elkaar. Verbindende communicatie is de kunst om zo dicht mogelijk langs elkaar heen te praten, dixit ik weet niet meer wie. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 19 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 19 uur geleden Op 27-1-2025 om 08:44 zei Fundamenteel: Geen misleiding, vermenigvuldigen. Soms denkend dat patroonherkenning mogelijk is op verschillende niveaus van een gelaagde werkelijkheid, wat heel soms hyperfocus noodzakelijk maakt maar ons ook in verwarring kan brengen. Of op z'n minst ernstig kan doen twijfelen aan de waarachtigheid van wat, misschien geheel toevallig, ontdekt kan worden. Het woord ont-dekken krijgt hiermee een bijzondere betekenis, omdat dergelijke inzichten er altijd al moeten geweest zijn, ook zonder dat we er aandacht aan besteden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.020 Geplaatst 17 uur geleden Rapport Share Geplaatst 17 uur geleden 2 uur geleden zei TTC: Soms denkend dat patroonherkenning mogelijk is op verschillende niveaus van een gelaagde werkelijkheid, wat heel soms hyperfocus noodzakelijk maakt maar ons ook in verwarring kan brengen. Of op z'n minst ernstig kan doen twijfelen aan de waarachtigheid van wat, misschien geheel toevallig, ontdekt kan worden. Het woord ont-dekken krijgt hiermee een bijzondere betekenis, omdat dergelijke inzichten er altijd al moeten geweest zijn, ook zonder dat we er aandacht aan besteden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 14 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden 2 uur geleden zei Fundamenteel: Op basis van een aantal beginselen kunnen we niet zeggen dat het geen afgeleide is, zelfs die beginselen verdringend. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.020 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 1 uur geleden zei TTC: Op basis van een aantal beginselen kunnen we niet zeggen dat het geen afgeleide is, zelfs die beginselen verdringend. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 12 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 12 uur geleden 47 minuten geleden zei Fundamenteel: Letterlijk alles wordt in het werk gesteld, tot de voorraad strekt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 11 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 11 uur geleden Op 10-7-2023 om 22:23 zei Hopper: In de eeuwigheid speelt tijd geen rol. Soms denkend dat voortschrijdend inzicht in verschillende richtingen kan gaan, mogelijks resulterend in een aantal weetjes die vandaag hetzelfde zijn dan gisteren, en eergisteren, eeuwen geleden, en logischerwijs morgen dan ook. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.020 Geplaatst 10 uur geleden Rapport Share Geplaatst 10 uur geleden 1 uur geleden zei TTC: Letterlijk alles wordt in het werk gesteld, tot de voorraad strekt. Nog efkes en ik pak créatine Het vlees protesteert nog wat. Maar ik ben letterlijk halverwege. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 8 uur geleden zei Fundamenteel: Nog efkes en ik pak créatine Het vlees protesteert nog wat. Maar ik ben letterlijk halverwege. Het woord 'meta' komt oorspronkelijk uit het Grieks en betekent 'achter', 'na' of 'beyond'. In moderne toepassingen wordt het vaak gebruikt om te verwijzen naar iets dat zelfverwijzend is, op een hoger niveau, of abstract is. Op 9-7-2023 om 07:26 zei Hopper: De geestelijke mens onderscheid zichzelf niet van anderen, maar is uitstekend in staat om in de wereld voor hem de dingen te onderscheiden. Daar is al uitgebreid over gesproken op dit forum, maar je bent altijd meer met jezelf bezig... Een toegangscontrolematrix is een enkel digitaal bestand dat wordt weergegeven door een tabel met kolommen die objecten aanduiden en rijen die individuele toegangsprofielen tot deze objecten aanduiden. De tabel vat samen wie toegang heeft tot elk object en het toegangsniveau. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten