Spring naar bijdragen

Onderscheidingsvermogen, is de weg nu smal, lang, breed en/of kort?

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 4,9k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Spinazie (Spinacia oleracea) is een plant uit de amarantenfamilie (Amaranthaceae). Spinazie is verwant aan onder andere ganzenvoet en melde. Het is een snelgroeiende, eenjarige als bladgroente gebruik

Ik hoop dat je je alleen op dit forum zo uitdrukt, anders voorzie ik een enkeltje GGZ instelling.   Hoewel, ze hebben in de meeste instellingen ook internet. Kunnen Hopper en/of TTC dit bevestigen?

Wat met pincet ontrafeld wordt, gaat met de bezem de prullenmand in.

Posted Images

4 minuten geleden zei TTC:

Het was een systeem waar je maar aan absurd scheefgetrokken logica's hoefde te denken, of je kreeg er prompt een voorbeeld van. 

Is crypto inmiddels niet reëler dan fiatgeld? Want dat geld printen ze maar bij, leningen worden digitaal toegekend, om dan interest in uw nadeel te "genieten". 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Is crypto inmiddels niet reëler dan fiatgeld? Want dat geld printen ze maar bij, leningen worden digitaal toegekend, om dan interest in uw nadeel te "genieten". 

Onwaarschijnlijk, en het is nog herhaalbaar ook, zo wordt het wetenschappelijk verantwoord. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-7-2023 om 15:29 zei Hopper:

Zonder ver te dwalen kun je ook niet thuis komen.

Gegeven het TAS-concept is het een zeer moeilijk proces, vooral we naar toepassingsmogelijkheden in de economie gaan kijken. Op deze manier, zij het in abstract, komen we tot een veelvoud aan scenario's waarvan geen enkele zeker is, maar misschien wel innerlijk de hoop kan gekoesterd worden op een fluweelzachte paradigmashift. In zekere zin kunnen we hierdoor zeggen dat we in strijd zijn met een reeks problemen die reeds opgelost zijn, net zoals een reeks metaforen, die we bizar genoeg quasi dagelijks gebruiken, hun diepere waarachtigheid of oorsprong onthullen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 23-1-2025 om 22:27 zei Figulus:

Geduldig investeren in de natuur levert meer op dan ongeduldig investeren in digitale volatiele kortetermijntrends. Lang leve de schelp in al zijn soorten en maten!

Contiguïteit betekent in het algemeen een rechtstreekse samenhang tussen twee of meer zaken, berustend op een continuüm van tijd en/of ruimte. Het begrip werd voor het eerst beschreven door Aristoteles in diens wetten van associatie, waarin hij o.a. een 'wet van contiguïteit' veronderstelde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei TTC:

Onwaarschijnlijk, en het is nog herhaalbaar ook, zo wordt het wetenschappelijk verantwoord. 

Boter op een laag vuurtje laten sidderen met olijfolie, daarin look en spinazie. Aardappelen pletten met room en boter, een eierdooier, nootmuskaat, zout en peper en daarbij een kabeljauwfiletje. Smakelijk :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Boter op een laag vuurtje laten sidderen met olijfolie, daarin look en spinazie. Aardappelen pletten met room en boter, een eierdooier, nootmuskaat, zout en peper en daarbij een kabeljauwfiletje. Smakelijk :)

Ervaring leert dat je niet per se medicijnman hoeft te zijn om het studiewerk van psychiater Gradus van Florenstein met enige betrokkenheid gelezen te hebben, maar je misschien wel een beetje ongemakkelijk kan voelen wanneer je dat wel gedaan hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-7-2023 om 19:53 zei Tomega:

De kunst is om de stimuli te negeren, en de focus te houden op de bal.

Naargelang diepgang en/of het filosofisch perspectief dat we aannemen zou de hypothese van nul tot nul best wel eens een consistent geheel kunnen vormen, maar het zegt nog niets hoe we er binnen dat spectrum mee omgaan. Kortom, alwaar we het ene als tijdloos kunnen waarderen en daarmee ook niemand uitsluit, is het omwille van een grote variëteit aan diversiteit beslist geen sinecure om er in alle rust en sereniteit een discours over te voeren. In die zin, in alle nuchterheid en neutraliteit, affirmatief in relatie tot de kracht van eenvoud en kleine dingen, mogelijks, ondanks alle hoop, een haast mensonterende kwelling binnen een meer pragmatische setting.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fundamenteel:

In het DSM-5 is nu ook het wachtsyndroom opgenomen, het is abusievelijk denken dat je aan het wachten bent op een antwoord en ondertussen jezelf hopeloos belachelijk maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei TTC:

In het DSM-5 is nu ook het wachtsyndroom opgenomen, het is abusievelijk denken dat je aan het wachten bent op een antwoord en ondertussen jezelf hopeloos belachelijk maken.

In DSM-6 komt zeer waarschijnlijk het refresh-wachtsyndroom aan de orde als subcategorie. Er zijn namelijk steeds meer mensen die hopeloos naar hun computerscherm staren, constant hun pagina verversend in de hoop een antwoord te krijgen, terwijl ze ondertussen hun eigen leven op pauze zetten.

Er komt vast ook een behandelingsprotocol: Digital Detox Exposure Therapy, waarbij men stap voor stap leert om het scherm een paar seconden met rust te laten. Voor gevorderde gevallen misschien zelfs een Refresh-anonieme groep met de mantra: "Ik ben meer dan mijn inbox." 

Beetje oefenen met de inbox sluiten of de telefoon even wegleggen. Eerst misschien een minuutje, daarna vijf minuten, en uiteindelijk urenlang zonder het gevoel te krijgen dat de wereld instort.

En dan ineens beseffen: "Hé, ik kan gewoon bestaan zonder te refreshen, ik voel me ververst!"

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Figulus:

In DSM-6 komt zeer waarschijnlijk het refresh-wachtsyndroom aan de orde als subcategorie. Er zijn namelijk steeds meer mensen die hopeloos naar hun computerscherm staren, constant hun pagina verversend in de hoop een antwoord te krijgen, terwijl ze ondertussen hun eigen leven op pauze zetten. Er komt vast ook een behandelingsprotocol: Digital Detox Exposure Therapy, waarbij men stap voor stap leert om het scherm een paar seconden met rust te laten. Voor gevorderde gevallen misschien zelfs een Refresh-anonieme groep met de mantra: "Ik ben meer dan mijn inbox." Beetje oefenen met de inbox sluiten of de telefoon even wegleggen. Eerst misschien een minuutje, daarna vijf minuten, en uiteindelijk urenlang zonder het gevoel te krijgen dat de wereld instort. En dan ineens beseffen: "Hé, ik kan gewoon bestaan zonder te refreshen, ik voel me ververst!"

Niet zeker hierover, als absurde humor gerelateerd kan worden aan het absurdisme als filosofische stroming, is die attitude dan op zich geen copingstijl?

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei TTC:

Wachten op godot of zoiets. 

Screenshot_20250125_200717.jpg.dcba96b44e78d5c7dcd8e05b59f95c09.jpg

Op Credible hoor je het wanneer je een melding krijgt. Men hoeft dus niet te refreshen hier. Men is hier voor op de tijd. :D Zelfs als je in een ander tablad surft hoor je het. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wachten op godot of zoiets. 

Screenshot_20250125_200717.jpg.dcba96b44e78d5c7dcd8e05b59f95c09.jpg

Op Credible hoor je het wanneer je een melding krijgt. Men hoeft dus niet te refreshen hier. Men is hier voor op de tijd. :D Zelfs als je in een ander tablad surft hoor je het. 

Jongens toch, denk je nu echt dat we blind zijn met wat je probeert te doen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Ga je nu echt dit topic weer bevuilen met je nonsens?

Uw haat verblindt u. Dus ja, ik denk echt dat je blind bent :) Straf he, 3 euro zelfs weten te vermeerderen op een hefboom. 

Op 1 coin beginnen met 3 euro en eind dit jaar is die 3 euro misschien 300 euro geworden. En dat is op ene. Als ik dat allemaal verlies daar, ben ik maar 3 euro verloren. Buy, sell, buy, sell, short, long, short, long. En al wat ik moet invoeren is de marge en dat spel doet de rest. Dit terwijl anderen zich enkel en alleen met haat bezig houden en zichzelf dan nog in de wereld durven herkennen. Ik bid voor je.

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei TTC:

Niet zeker hierover, als absurde humor gerelateerd kan worden aan het absurdisme als filosofische stroming, is die attitude dan op zich geen copingstijl?

Het klinkt absurd, maar eigenlijk legt het iets bloot over hoe we omgaan met technologie, instant bevrediging, en zelfs de angst voor stilte of verveling. Misschien hebben we in het digitale tijdperk een soort existentiële refresh-loop gecreëerd: altijd op zoek naar het volgende antwoord, de volgende update, de volgende bevestiging dat we niet vergeten zijn. Als logische opvolger van dit syndroom hebben we vervolgens het vergeet-me-niet-syndroom. Dat gaat over de onophoudelijke behoefte om herinnerd te worden, gezien te worden, of zelfs digitaal vastgelegd te worden. Dit uit zich in eindeloze selfies, posts met "kijk mij nou"-ondertoon, of paniek als men even geen reacties krijgt. Voor de die-hard gevallen van het vergeet-me-niet-syndroom moet je natuurlijk met de hardcore exposuretherapie komen:

De Digitale Black-out

Sociale Verdwijntruc

De Ego-shredder

Een Schaduwbestaan

De Online Begrafenis

RIP Ik: Hier ligt Ik, geliefd door mijn volgers, vergeten door het algoritme. 🌹

Link naar bericht
Deel via andere websites