Tomega 311 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden 2 minuten geleden zei Paulus888: En dan zou jouw Godsbeeld de schepper van het universum zijn? De enige die niet is verzonnen door mensen, maar de enige echte ultieme? Wie de waarheid ziet, maakt deze niet, maar onderwerpt zich aan haar als bestaande realiteit, en voorkomt zo dat hij een leugen dient. Ongeacht hoe die zich doet gelden. Jij besluit om leugens te dienen, en zoekt de waarheid niet. Tot dusver ongeacht hoe waarheid zich doet gelden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 53 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 1 minuut geleden zei Tomega: Wie de waarheid ziet, maakt deze niet, maar onderwerpt zich aan haar als bestaande realiteit, en voorkomt zo dat hij een leugen dient. Ongeacht hoe die zich doet gelden. Jij besluit om leugens te dienen, en zoekt de waarheid niet. Tot dusver ongeacht hoe waarheid zich doet gelden. De mensen die in die zes miljoen andere goden geloofden dachten ook dat dat de waarheid was. En dat zij aan dien zich onderwierpen hoe die zich ook liet gelden. Dat ik de waarheid niet zoek is een leugen van jou. Ik denk dat ik meer gezocht heb naar waarheid dan jij. En dan 60% van de christenen die geloven omdat ze zo zijn opgevoed.. Nogmaals, je bent een religek die denkt dat jouw waarheid de enige ultieme en opperste waarheid is. Ook als je daarvoor recht moet praten wat krom is. Zoals die zes miljoen doden onder Gods eigen volk tijdens de holocaust. God heeft geen vinger uitgestoken. Geen engelen gestuurd. Terwijl God in de Bijbel al op kwam voor individuele mensen die in nood zaten (want ja, papier is geduldig)..Als je niet inziet hoe dom je moet praten om dit recht te praten dan helpt geen enkele logica meer. ik heb medelijden en mededogen met je. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 311 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 3 uur geleden zei Paulus888: Terwijl God in de Bijbel al op kwam voor individuele mensen die in nood zaten (want ja, papier is geduldig)..Als je niet inziet hoe dom je moet praten om dit recht te praten dan helpt geen enkele logica meer. ik heb medelijden en mededogen met je. De dood van Abel, de eerstgeboren zoon van de mensheid, 400 jaar verzameld onrecht plus de uitroeiing van de autochtone bevolking, de dood van alle eerstgeboren zonen van Egypte, de moord van de kinderen van Bethlehem, de moord van de wegbereider Johannes de Doper. Steeds is daar een golf van strijd en ellende langs het pad van de heiligen. Deze aarde is in handen gegeven van de oversten van deze aarde, en de mens heeft daar geheel vrije macht en stuur, om bijna net zoveel kwaad te doen als de mens kan bedenken. En de geesten van deze wereld zoeken de mensen te beheersen en zij vechten daarvoor met alle mogelijke middelen en macht, en dat doen zij het meest bij de kinderen van God. Wat ergens bizar is omdat elk kind van de mens in principe een kind van God is, en uit eigen hoofde zou moeten bedenken wat goed is en rechtvaardig en vrede brengend. Er is daarom geen noodzaak om de haatdragende geesten ruimte te geven in harten van mensen. En zie dan wie welke ruimte krijgt. De mens geeft die ruimte en vult die ruimte ook zelf, en heft dan de handen klagend omhoog dat een hogere macht niet meer discipline brengt bij de mens. Jouw voorstelling dat alle individuele mensen op deze aarde aardse redding op deze aarde mogen verwachten, is daarom niet correct. Sterker nog, in jouw reactie betoon je jezelf een vervulde te zijn van de zelfvernietigingsdrang die de mens beheerst. De aarde is een tranendal, omdat de mens dat ervan maakt. Daar is geen hogere macht die de mens belet en weerhoudt van kwaad. Maar daar is wel registratie, verantwoording, en afrekening. Daadwerkelijk en normatief moreel. Wie dat niet gelooft, is wereldvreemd. Want dat vragen alle burgers van elk land bij bestuur en wanbestuur en geweld en vredebreuken. En dat werkt ook individueel, want het eigen geweten is beheerser en oordeler voor de mens zelf. Mededogen en medelijden wil je geven, wat belemmert je dan toch om dat ook te doen? Moet je nu echt bewijzen hoezeer je slachtoffer en dader bent van hetgeen jou drijft? Jij richt je op iets in mij waar je geen toegang toe hebt, en dat doe je niet met verstand of wijsheid, maar met vuil en venijn. Ik richt me niet in vuilheid en venijn tegen jou, maar ik spreek in waarheid. Aardig kan ik niet echt zijn, want daar geef je geen ruimte voor. En wat jij en jouw power of the universe onderling hebben, daarin ben ik geen partij. Ik ben partij in de boodschap die via de bijbel ook voor jou beschikbaar is. Die boodschap is hier en nu, dat je geoordeeld wordt naar hoe jij oordeelt. Jij bent zelf je eigen aanklager. En dat is waarom ik je het goede wens, hoewel ik ook zeer goed weet dat omgang met de onverstandigen niet alleen de goede zeden bederft, maar ook leidt tot nog meer verharding en onverstandigheid, dan er al was. Terwijl hoon en spot ook doorwerkt ten nadele van de toehoorders die dat laten gebeuren en verzuimen om het kwaad de rug toe te keren. Want op deze aarde zijn ook de hemelse gewesten waar voortdurend gestreden wordt door de geesten die de mens kunnen vervullen en hem zoeken te beheersen. Daar is de mens zelf partij bij en machthebber en ordebrenger en rechter en uitvoerend bevelhebber en degene die gaat over discipline en zachtmoedigheid en gerichtheid op de vrede onder de mensen. Wie niet rekent met hetgeen boven hem uitgaat, gaat aan zichzelf ten onder. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten