Tomega 311 Geplaatst gisteren om 17:36 Rapport Share Geplaatst gisteren om 17:36 (bewerkt) 1 uur geleden zei TTC: Ja, dat is wat Herbert Simon ook al bedacht heeft, in een eilandmodel ben je vrij om te simuleren naar keuze. Naargelang het perspectief lijkt het ene tegenover het andere dan misschien op een goocheltruc, terwijl het misschien maar gewoon de toepassing is van beschikbare middelen. Maar dat is theorie, niet wat er in de alledaagse, om welke reden dan ook, werkelijkheid gebeurt Bij een truc is er steeds een vorm van op een gewenst been zetten. Daarom blijft relevant om niet alle theorie gezag te geven en ook om binnen elke theorie te eisen dat er voldoende onderbouwing en een sluitende verklaring is. Doe je dat niet, en ga je het ene theoretische met het andere vergelijkend relativeren of wegpoetsen, dan doe je niet alleen een klassieke wetenschappelijke methode geweld aan, maar ook je geloofwaardigheid. 25 minuten geleden zei TTC: Hegels dialectiek laat ons zien hoe we over verandering kunnen nadenken, maar het vertelt ons niet wat die verandering precies zal inhouden, of hoe die in praktijk moet worden gebracht. Het is een kader dat om voortdurende interpretatie vraagt, precies omdat elke situatie uniek is Dergelijk hokus pokus rondom klassieke waarden, leidt in mijn optiek slechts tot een samenhang die self-floating en self-fullfilling is, met als resultaat een breidelwerk van allerlei uiteindelijk als persoonlijk te kwalificeren inzichten en verbeeldingen van het moment. gisteren om 17:58 bewerkt door Tomega Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst gisteren om 17:59 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 17:59 (bewerkt) 47 minuten geleden zei Tomega: Bij een truc is er steeds een vorm van op een gewenst been zetten. Daarom blijft relevant om niet alle theorie gezag te geven en ook om binnen elke theorie te eisen dat er voldoende onderbouwing en een sluitende verklaring is. Doe je dat niet, en ga je het ene theoretische met het andere vergelijkend relativeren of wegpoetsen, dan doe je niet alleen een klassieke wetenschappelijke methode geweld aan, maar ook je geloofwaardigheid. Ja, als we eerst de helft buitenspel zetten en dan terug in herinnering, dat lijkt op een goocheltruc. Andersom, de goocheltruc is dus de helft buitenspel zetten, en dan op zoek gaan naar een goocheltruc. Welke versie vind je, in alle rust en sereniteit beschouwend, relevant? 47 minuten geleden zei Tomega: Dergelijk hocestcorpus rondom klassieke waarden, leidt in mijn optiek slechts tot een samenhang die self-floating en self-fullfilling is, met als resultaat een breidelwerk van allerlei uiteindelijk als persoonlijk te kwalificeren inzichten en verbeeldingen van het moment. Als je het nog niet verwarrend genoeg vindt, kunnen we misschien een topic over de langste of kortste weg overwegen. gisteren om 18:24 bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 53 Geplaatst 22 uur geleden Rapport Share Geplaatst 22 uur geleden 12 uur geleden zei Tomega: Voor dat het Koninkrijk Gods een koninkrijk werd, was er de heilsstaat van God onder de wet van Mozes. Die heilsstaat richtte zich niet op iets innerlijks, maar op het bewuste en rechtvaardige. Een oog om een oog was geen hardheid op schending, maar zachtheid op de drang naar vergeldingshaat. Die staat was God genoeg. En daarvóór was er de heilsstaat van het paradijs, en daarin was bewustheid en rechtvaardigheid vervat in vrijheid met kaders van beproeving. En de vraag die dan voorligt, is of het ontbreken van enig recht en rechtvaardigheid en systemen van orde ook een rechtvaardige basis biedt om geen geloof meer te hebben in de normen die niet meer gedragen en nageleefd worden. Is niet het Koninkrijk juist méér geordend, en is niet juist het naleven en belichamen van deze normen door een enkeling alleen, méér bewijs dat er geestelijk een orde en een leger en een onzichtbare macht is, dan waar op aarde muren en systemen en gemeenschappen zijn gevormd in maakbaarheid en beheersbaarheid? Hoe zit dat met Elia die alleen overbleef in 1Koningen 19:18 en wilde sterven in het besef dat niet alleen het volk maar ook hijzelf geen knip voor zijn neus waard was? Christus te volgen zou genoeg moeten zijn, en het besef dat licht haar waarde verliest, als het wordt geplaatst midden in het licht, maar dat het baanbrekend en onderscheidend wordt waar geen ander licht aanwezig is. Daar is het dat zelfs oud en fout licht meer onderscheid brengt, dan geen licht en duisternis. Want ten diepste is licht geen licht omdat het licht wordt verlicht, maar licht is licht omdat iets van licht van binnen iets brandbaars heeft geraakt en doen ontbranden. En dat nieuwe licht heeft geen licht nodig en geen brandbaar materiaal om te branden. Want de branding komt van binnenuit. Maar, dat licht en die branding kan wel worden gestild en gedoofd of in een doosje worden weggestopt. Het Koninkrijk der hemelen is genoeg, dat is geheel correct. Maar de kenmerken daarvan en de structuren daarvan en de vruchten daarvan, bieden evenzovele aanknopingspunten tot uitingen van normen van waarheid, van gerechtigheid, van orde en zuiverheid, en van een duisternis met lichtpunten, die bij tijd en wijle tot bomen des levens worden. Nooit is ooit een aards koninkrijk bestendigd. Niet in het paradijs en niet onder Salomo en niet onder Petrus. Toch is dat koninkrijk wel op deze aarde actief en heeft het vele burgers. Hangburgers geven soms een vertekend beeld van een luchtkasteel omgeven door modder en bewoond door modderaars. En vangburgers geven aan het luchtkasteel aangrijpingspunten van vastheid en orde en systemen van zijn en bevinden, die bij hoogtijdagen van het heil, soms een spiegel op aarde geven van recht en gerechtigheid en daadwerkelijke vrede op aarde. Dat is nooit omdat die burgers elkaar hebben gevonden en vastgehouden. Integendeel. Maar dat is waar de normen en waarden in zoveel harten zijn geland en ontbrand, dat er grootste gemene delers ontstaan. Niet in de tijd van Elia. Daar was de hoop vergaan en het leven verloren. Maar wat krijgt dan Elia te horen? Er zijn 7.000 die de knie niet hebben gebogen voor de kwade geesten van de tijd. Je zus, hoe krijg je het uit je vingers... De heilstaat van God, en dan wijzen op de tijden van het OT.. Tevens is jullie kijk op licht en duisternis gelukkig niet van waarde. Want zowel in het OT als het NT kan ik geen licht ontwaren. Om op Elia terug te komen: Net in het hoofdstukje ervoor had Elia nog een wedstrijdje ver pissen gehouden met de priesters van Baal. Die "won" Elia op glansrijke wijze en wat deed men toen? Alle priesters van de Baal vermoorden. En dan een hoofdstukje verder gaan huilen dat je alleen op de Wereld bent.. Terwijl de Baal priesters juist enorm konden worden gewonnen voor de God van Elia. Fanatisme kon je hen immers niet verwijten.. Tevens denk ik dat Elia vs Baal heeft laten zien dat wie de echte God ook is, het eerder Baal is dan de God van Elia. Aangezien een God van het universum zich niet laat verleiden tot een wedstrijdje ver pissen. Die heeft belangrijker dingen te doen.. 5 uur geleden zei Tomega: Bij een truc is er steeds een vorm van op een gewenst been zetten. Daarom blijft relevant om niet alle theorie gezag te geven en ook om binnen elke theorie te eisen dat er voldoende onderbouwing en een sluitende verklaring is. Doe je dat niet, en ga je het ene theoretische met het andere vergelijkend relativeren of wegpoetsen, dan doe je niet alleen een klassieke wetenschappelijke methode geweld aan, maar ook je geloofwaardigheid. Dergelijk hokus pokus rondom klassieke waarden, leidt in mijn optiek slechts tot een samenhang die self-floating en self-fullfilling is, met als resultaat een breidelwerk van allerlei uiteindelijk als persoonlijk te kwalificeren inzichten en verbeeldingen van het moment. Je leest TTC niet goed. Anders zou je niet meer op die persoon reageren, aangezien dat een soort wiki bot is en niet een echt mens achter een scherm. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 311 Geplaatst 22 uur geleden Rapport Share Geplaatst 22 uur geleden 6 uur geleden zei TTC: Naargelang het perspectief lijkt het ene tegenover het andere dan misschien op een goocheltruc, terwijl het misschien maar gewoon de toepassing is van beschikbare middelen. Als je uitgaat van synchronisatie en samenwerking en ontdekken hoe gewone beschikbare middelen van toepassing kunnen zijn, kom je terecht in processen die verandering inhouden en bewerken, waarbij het morele doel van een bepaalde gewenste of logische of systeeminherente verandering verloren gaat, als dat al gewenst of gezicht zou worden. Onze tijd staat bol van dergelijke processen, en de leer dat dat iets positiefs kan brengen is volgens mij al gelogenstraft. Een dergelijke theorie of filosofie brengt ellende en de maatschappij gaat eraan kapot. Beter zou zijn om in de kern te onderzoeken wat niet subjectief of alfatheoretisch is, maar wat juist hard en stabiel is gebleven, en zich door de eeuwen heen heeft bewezen als tijdloos. Waar de kern wordt bevestigd en hoog gehouden, daar groeit stabiliteit en worden veranderingen steeds meer een ballast die de vooruitgang in de weg staat. Processtimuletende systemen en theorieën worden middelen van verwatering, verwarring, en machtsverschuivingen. Dat klinkt misschien raar in een tijd die zichzelf ziet als de rijkdom van veranderingen, maar in het grotere geheel zal blijken, dat het wel zo werkt. Merk je zelf ook niet dat dat gepraat over hoe dingen werken, totaal nutteloos is sls je het niet koppelt aan iets concreets? Maak je het concreet, dan kunnen trucs en waarheden worden benoemd, en bij theoeriën of inzichten kan verbeelding worden onderscheiden van de realiteit. Of althans kun je het er over hebben. Nu gaat het nergens over. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 53 Geplaatst 22 uur geleden Rapport Share Geplaatst 22 uur geleden 9 minuten geleden zei Tomega: Als je uitgaat van synchronisatie en samenwerking en ontdekken hoe gewone beschikbare middelen van toepassing kunnen zijn, kom je terecht in processen die verandering inhouden en bewerken, waarbij het morele doel van een bepaalde gewenste of logische of systeeminherente verandering verloren gaat, als dat al gewenst of gezicht zou worden. Onze tijd staat bol van dergelijke processen, en de leer dat dat iets positiefs kan brengen is volgens mij al gelogenstraft. Een dergelijke theorie of filosofie brengt ellende en de maatschappij gaat eraan kapot. Beter zou zijn om in de kern te onderzoeken wat niet subjectief of alfatheoretisch is, maar wat juist hard en stabiel is gebleven, en zich door de eeuwen heen heeft bewezen als tijdloos. Waar de kern wordt bevestigd en hoog gehouden, daar groeit stabiliteit en worden veranderingen steeds meer een ballast die de vooruitgang in de weg staat. Processtimuletende systemen en theorieën worden middelen van verwatering, verwarring, en machtsverschuivingen. Dat klinkt misschien raar in een tijd die zichzelf ziet als de rijkdom van veranderingen, maar in het grotere geheel zal blijken, dat het wel zo werkt. Merk je zelf ook niet dat dat gepraat over hoe dingen werken, totaal nutteloos is sls je het niet koppelt aan iets concreets? Maak je het concreet, dan kunnen trucs en waarheden worden benoemd, en bij theoeriën of inzichten kan verbeelding worden onderscheiden van de realiteit. Of althans kun je het er over hebben. Nu gaat het nergens over. jouw praten gaat ook nergens over.. je doet alsof het nu zo slecht is en je doet alsof de tijd van het OT zo goed en perfect was. Qua Israel dan. De rest van de mensheid was natuurlijk enorm slecht maar Israel geleidt door God was goed.. Dan snap je er geen jota van, en dat probeer je te verbloemen door bloemrijke taal te gebruiken.. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 311 Geplaatst 22 uur geleden Rapport Share Geplaatst 22 uur geleden 14 minuten geleden zei Paulus888: hoe krijg je het uit je vingers... De heilstaat van God, en dan wijzen op de tijden van het OT.. Je bewijst met je reactie hoezeer de mens niet meer is dan een product van de geesten van een bepaalde tijd, als hij voeling met zijn ankers of zijn christelijk geloof heeft verloren. Ik ga je niet tegenspreken, omdat je eigen tegenstand meer zegt dan iemand je kan aanwrijven. 24 minuten geleden zei Paulus888: Tevens denk ik dat Elia vs Baal heeft laten zien dat wie de echte God ook is, het eerder Baal is dan de God van Elia. Aangezien een God van het universum zich niet laat verleiden tot een wedstrijdje ver pissen. Die heeft belangrijker dingen te doen Ik ken de god Baäl niet en een universum god die zich niet laat verleiden tot persoonlijk te ingrijpen bij kleine mensjes klinkt te afstandelijk, dat jij namens hem iets zou kunnen vinden van het beleid en ingrijpen van de God van Israël, die ook de God is van de mensheid claimt ook groter te zijn dan jouw power of the universe. Dat het hier gaat over een wedstrijdje ver pissen, komt toch echt van jouzelf en wel flink naast het potje. 1 Koningen 18:21. Toen naderde Elía tot het ganse volk, en zeide: Hoe lang hinkt gij op twee gedachten? Zo de HEERE God is, volgt Hem na, en zo het Baäl is, volgt hem na! Maar het volk antwoordde hem niet een woord. 33 minuten geleden zei Paulus888: een soort wiki bot en niet een echt mens achter een scherm. Sympathieker en menselijker dan jouw reactie. 12 minuten geleden zei Paulus888: je doet alsof het nu zo slecht is en je doet alsof de tijd van het OT zo goed en perfect was. Qua Israel dan. De rest van de mensheid was natuurlijk enorm slecht maar Israel geleidt door God was goed.. Dan snap je er geen jota van, en dat probeer je te verbloemen door bloemrijke taal te gebruiken. Vind je dat nou een erg zinvolle bijdrage? Pas als-dan formuleringen liever toe op iets wat jezelf aangaat. Nu bezorg je jezelf een stijlfiguur plus redelijke onzinnigheid, waar de tekst erover gaat dat Israël onder Achab alle profeten van God aan het uitmoorden was, terwijl ik schreef over de heilsstaat van Mozes. Dat gaat over de staatsinrichting en de wet, niet over de ongehoorzaamheid daaraan. Ik zou wensen dat jij wat meer verbloemde waar je hart kennelijk zo mee vervuld is. Wel fijn wat je zegt over mijn bloemrijk taalgebruik; dank daarvoor! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 53 Geplaatst 21 uur geleden Rapport Share Geplaatst 21 uur geleden 4 minuten geleden zei Tomega: Je bewijst met je reactie hoezeer de mens niet meer is dan een product van de geesten van een bepaalde tijd, als hij voeling met zijn ankers of zijn christelijk geloof heeft verloren. Ik ga je niet tegenspreken, omdat je eigen tegenstand meer zegt dan iemand je kan aanwrijven. ik weet niet waar je het over hebt. Maar goed, dat heb ik wel vaker bij gelovigen. Die hebben een brabbeltaaltje die de mijne niet meer is.. Trouwens, als de mens niet meer is dan een product van de geesten van een bepaalde tijd dan zijn ook de Israelieten slechts een product van de geesten van die tijd. En dan heb ik liever de product van de geesten van deze tijd, dan die van de Israelitische tijd. 6 minuten geleden zei Tomega: Ik ken de god Baäl niet en een universum god die zich niet laat verleiden tot persoonlijk te ingrijpen bij kleine mensjes klinkt te afstandelijk, dat jij namens hem iets zou kunnen vinden van het beleid en ingrijpen van de God van Israël, die ook de God is van de mensheid claimt ook groter te zijn dan jouw power of the universe. Dat het hier gaat over een wedstrijdje ver pissen, komt toch echt van jouzelf en wel flink naast het potje. Volgens mij weet je niet hoe groot het universum is als je dit denkt.. De mens is maar een klein wezentje op deze Aarde. Zelfs al zou de Aarde er alleen zijn dan nog zou een echte God zich niet inlaten met de mensjes alleen. En vooral niet met een wedstrijdje ver pissen tussen twee sekten die beweren "mijn God is de grootste!".. Ik vraag me trouwens af wat Elia zou zeggen ten tijde van de Holocaust. Toen mensen baden tot de Joodse God en die niet leek te luisteren. "Misschien is hij even op vakantie!" "Misschien is Hij even naar de WC"... Echt, mensen die na de holocaust nog durven beweren dat de Joodse/Israelische/Christelijke God bestaat praten het niet aanwezig zijn goed. Terwijl in het OT God dus wel ingreep bij een wedstrijdje ver pissen. Echt, dan begrijp je het niet en ga je het helaas ook nooit begrijpen. De God van Israel is niet de God vna de mensheid. Want 99% van de mensheid laat die God links of rechts liggen. In China had nog niemand van Het gehoord. Of in India. Maar wel in een klein plekje als Israel. 10 minuten geleden zei Tomega: 1 Koningen 18:21. Toen naderde Elía tot het ganse volk, en zeide: Hoe lang hinkt gij op twee gedachten? Zo de HEERE God is, volgt Hem na, en zo het Baäl is, volgt hem na! Maar het volk antwoordde hem niet een woord. Wat wil je hiermee zeggen? Een profeet die beweert dat zijn God de enige echte is. What else is new? 11 minuten geleden zei Tomega: Sympathieker en menselijker dan jouw reactie. Sympathieker misschien wel, menselijker niet.. Je kan een heel epistel schrijven en dan reageert die TTC op iets totaal anders. Enkel mensen die ECHT lezen wat de ander zegt hebben dit door. De mensen voor wie dit forum een eenrichtingsverkeer is hebben dit niet door en blijven reageren op TTC. Zoals Hopper. En blijkbaar jij ook. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 311 Geplaatst 21 uur geleden Rapport Share Geplaatst 21 uur geleden 24 minuten geleden zei Paulus888: je doet alsof het nu zo slecht is Ja zeker, dat doe ik, maar dat is niet iets van mij maar van de feitelijkheid van nu. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 311 Geplaatst 21 uur geleden Rapport Share Geplaatst 21 uur geleden (bewerkt) 38 minuten geleden zei Paulus888: Ik vraag me trouwens af wat Elia zou zeggen ten tijde van de Holocaust. Toen mensen baden tot de Joodse God en die niet leek te luisteren. "Misschien is hij even op vakantie!" "Misschien is Hij even naar de WC"... Echt, mensen die na de holocaust nog durven beweren dat de Joodse/Israelische/Christelijke God bestaat praten het niet aanwezig zijn goed. Terwijl in het OT God dus wel ingreep bij een wedstrijdje ver pissen. Echt, dan begrijp je het niet en ga je het helaas ook nooit begrijpen De joden werden als volk als geheel als beesten gescheiden van de mensen en als schapen afgevoerd naar slachthuizen in Oost-Europa onder omstandigheden waar de honden geen brood van lusten van hun naam en identiteit werden beroofd en bijeen gedreven in schuren waarin 800 man in drie lagen boven elkaar in hokken lagen tot ze in een paar weken of maanden van ellende stierven, en zich nog gelukkig prijsden dat ze niet gelijk vergast en verbrand waren bij aankomst. Deze joden waren allemaal Europeanen in een christelijke omgeving. Zij kenden allemaal het verhaal van Jezus Christus die aan het kruis was gehangen als hun koning en messias, en waarover eens was geprofeteerd dat hij als een schaap ter slachting werd geleid. Al die miljoenen joden zijn letterlijk de lijdensweg gegaan die over Christus was geprofeteerd en uiteindelijk op al die joden van toepassing geworden. Hoe zou je daar NIET iets in zien van een grotere orde en strijd dan tussen een paar mensen en zelfs landen of groepen van landen?? Hoe zou je niet als Europeaan, de dreiging voelen die uitgaat van het gegeven dat wat de joden is overkomen een schaduw brengt van wat na hen in de christenvolken zal gebeuren?? Wat is het nut van de joden? Dit, dat het woord van God aan hun is toevertrouwd. Romeinen 3. Zie je niet de schaduw en de overeenkomst en de dreiging? Nee jij ziet dat niet, omdat je woorden hier getuigen van een andere en kwalijker gezindheid, die jou lijnrecht plaatst tegenover de schepper van het universum, waar jij denkt dat jij onbetekenend bent, maar over Wie ik je hier betuig, dat je Hem tekort doet door Hem zo groot te denken, dat jij voor hem te klein bent. En dat je deze constructie in je denken hebt, zou je te denken moeten geven. 21 uur geleden bewerkt door Tomega Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 311 Geplaatst 21 uur geleden Rapport Share Geplaatst 21 uur geleden 40 minuten geleden zei Paulus888: Enkel mensen die ECHT lezen wat de ander zegt hebben dit door. De mensen voor wie dit forum een eenrichtingsverkeer is hebben dit niet door en blijven reageren op TTC. Zoals Hopper. En blijkbaar jij ook Konijnrijk Holland is het land waar het denken niet verder komt dan een op zijn best integere emotie en het doen niet meer oplevert dan gegraven holen in de eigen dijken en het blijven hollen tot alles en iedereen uitgehold is. Voel je je er thuis? Hoe kun je met boterletters oordelen over anderen als je niet eens leest wat je zelf schrijft? En wat je zegt kan niemand lezen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 17 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 17 uur geleden 3 uur geleden zei Paulus888: Je kan een heel epistel schrijven en dan reageert die TTC op iets totaal anders. Enkel mensen die ECHT lezen wat de ander zegt hebben dit door. De mensen voor wie dit forum een eenrichtingsverkeer is hebben dit niet door en blijven reageren op TTC. Zoals Hopper. En blijkbaar jij ook. Zalig, je hebt ook al aandacht gehad voor epistemologische obstakels, merk ik. 3 uur geleden zei Tomega: Konijnrijk Holland is het land waar het denken niet verder komt dan een op zijn best integere emotie en het doen niet meer oplevert dan gegraven holen in de eigen dijken en het blijven hollen tot alles en iedereen uitgehold is. Voel je je er thuis? Hoe kun je met boterletters oordelen over anderen als je niet eens leest wat je zelf schrijft? En wat je zegt kan niemand lezen. Als interludium misschien niet onbelangrijk om ook even kennis te willen nemen van enerzijds, waarin het probleem van synchronisatie wordt opgemerkt, het filosofenprobleem in de informatica, anderzijds de wet van de uitgesloten derden. Of simpel is het moeilijkst, het is immers onmogelijk om te kiezen uit opties die we in de eerste plaats niet kennen, in de tweede plaats degelijke elaboratie vergt om er überhaupt enig oordeel over te kunnen vellen. Kortom, enig denkwerk quasi een must. 3 uur geleden zei Tomega: Hoe zou je daar NIET iets in zien van een grotere orde en strijd dan tussen een paar mensen en zelfs landen of groepen van landen?? Of je nu per se een opleiding als schoenmaker nodigt hebt om te weten wat veters zijn, betwijfel ik. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 17 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 17 uur geleden 4 uur geleden zei Paulus888: Enkel mensen die ECHT lezen wat de ander zegt hebben dit door. Iemand kan bijvoorbeeld een rinkelende telefoon horen, maar het signaal niet als verzoek tot communicatie herkennen. Anderzijds kan hij wel reageren op een telefoonsignaal, maar de telefoon niet herkennen als het toestel dat hij daarvoor moet gebruiken. Op 6-1-2025 om 15:15 zei Figulus: Ik verzamel geen paradoxen, ik los ze op. Hegel's dialectiek functioneert als een universeel schema voor verandering, maar het zegt niets over de specifieke inhoud van een these, de aard van de antithese, of de kwaliteit van de synthese. Dit maakt het krachtig als abstract denkkader, maar beperkt in het direct verklaren van een actuele situatie zonder verdere invulling. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 133 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden (bewerkt) 8 uur geleden zei Tomega: Konijnrijk Holland is het land waar het denken niet verder komt dan een op zijn best integere emotie en het doen niet meer oplevert dan gegraven holen in de eigen dijken en het blijven hollen tot alles en iedereen uitgehold is. Voel je je er thuis? Hoe kun je met boterletters oordelen over anderen als je niet eens leest wat je zelf schrijft? En wat je zegt kan niemand lezen. Het is het 'hollen' zonder bestemming dat ons uitholt: hollen als een kip zonder kop, eindigend als struisvogels met hun kop in hun hol. 13 uur geleden bewerkt door Figulus Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 12 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 12 uur geleden (bewerkt) 43 minuten geleden zei Figulus: Het is het 'hollen' zonder bestemming dat ons uitholt: hollen als een kip zonder kop, eindigend als struisvogels met hun kop in hun hol. Een caleidoscoop aan stromingen en meningen ontvouwt zich spontaan in de mate we bereid zijn onszelf beter te leren kennen, als een schilderij waarvan we de diepte niet kunnen peilen en tegelijk de fundamenten ontzien. 12 uur geleden bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 11 uur geleden 10 uur geleden zei Paulus888: What else is new? Theorieën kunnen een brug slaan tussen persoonlijke beleving en een breder begrip van de wereld. Ze bieden taal voor wat anders onzegbaar blijft en tools om de chaos te structureren. Maar zodra ze in schema’s of benchmarks worden gegoten, schuilt het gevaar van vereenvoudiging. Wat niet direct in het schema past, lijkt onbelangrijk, wat leidt tot vervorming of zelfs uitsluiting van andere perspectieven. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 311 Geplaatst 8 uur geleden Rapport Share Geplaatst 8 uur geleden (bewerkt) 9 uur geleden zei TTC: Als interludium misschien niet onbelangrijk om ook even kennis te willen nemen van enerzijds, waarin het probleem van synchronisatie wordt opgemerkt, het filosofenprobleem in de informatica, anderzijds de wet van de uitgesloten derden. Of simpel is het moeilijkst, het is immers onmogelijk om te kiezen uit opties die we in de eerste plaats niet kennen, in de tweede plaats degelijke elaboratie vergt om er überhaupt enig oordeel over te kunnen vellen. Kortom, enig denkwerk quasi een must Als we het Kripke model willen ontgaan en met beide benen in de klassiek logica willen staan, dan zoeken we aansluiting bij Aristoteles' gedachten over tertium non datur en non contractie, wat mooie klassiek aandoende begrippen zijn om te verbloemen dat ze wezenlijk hetzelfde zeggen als de boer die stevig in de klei zegt te staan en zich geen knollen voor citroenen laat verkopen en altijd beducht is voor boerenbedrog, en het is tevens wezenlijk hetzelfde als de verlichting van rede en verstand door de heilige Geest, zoals Johannes 1 vermeldt, die zelf ook aan banden wordt gelegd door nuchterheid en waakzaamheid zoals Paulus leert, en het voortdurend toetsen aan de Schrift, die immers door die schrift zelf wordt voorgesteld als door de heilige Geest geinspireerd en op schrift gesteld, en derhalve als het woord uit de mond van God heel concreet maakt wat de heilige Geest tot de gemeente zegt. De aansluiting als genoemd brengt een voorzichtige afwerende houding tegenover paraconsistente logica en intuïtionistische logica, wat weer verbloemende begrippen zijn voor gedachtenscheten en hersenspinsels die met grote denkkracht en soms erg heldere verbeeldingen, een brug slaan tussen fantasie, wensdenken, en procesbegeleidende constructies enerzijds en klassieke of boerenlogica anderzijds. Synthese, synchronisatie, en filosofenshit zijn daarom besmette en vervuilde begrippen, als ze al als geheel niet zijn te disclassificeren. Dat wil niet zeggen dat die termen en terreinen geen betekenisvolle bijdrage leveren aan delen van een klassieke problematiek, maar wel dat die termen en terreinen grote vervuilende en verbabeloniserende en verdoezelende effecten bewerken door de kern van problematiek ofwel te incorporeren in de oplossing, ofwel heel het menselijk zijn en denken te incorporeren in de oplossing, met als logisch gevolg dat zijn en verbeelden en bedachte redeneringen vervloeien en zich als kanker vermengt met klassieke waarden en principes en deze geheel overwoekeren. Genezing is mogelijk, maar alleen met juist een procestechnische oplossing, die in zichzelf weer classificeert als juist die foute en besmette non-klassieke denksystemen. Zelfs als we hier de qubits bewijzen geen computer te zijn, maar een vergroot toepassingsbereik door de ontdekking van een altijd al bekende maar onbegrepen natuurwet van God, en dat de huidige zo hooggeroemde wetenschap drijft op juist die moderne incorrecte denksystemen, dan bereiken we wel een schok, maar geen effect van omdenken. En daarom is eigenlijk alleen het joodse en christelijke geloof geschikt om uit de misère te ontsnappen. Geestelijk sterven, opnieuw geboren worden, en dan terug uitsluitend klassiek te denken en doen. Want God is klassiek en de klassieke werken zijn vruchten van het goede, en wat goed is, is uit God. Dat is een onderwerp op zich, maar is samen te vatten in de kern dat de natuur ons God leert en dat het paradijs wel een norm kende, en een vader van de mens, maar geen godsdienst. En zo kom ik op jouw woorden en zeg je dat het filosofenprobleem een truc is, dat synchronisatie zonder onderscheid wol en linnen verbreideld tot één werkstuk van onreinheid en onheiligheid, en dat de wet van de ingesloten derde leert dat de verbeelding als ingesloten derde ook de allerhardste waarheid verkankerd en verpest. De derde in de wet van de uitgesloten derde, dat is God zelf, die de wet heeft gemaakt en deze beschermt met zijnskenmerken. Daar kun je anders en alles over denken, maar intrinsiek veranderen kun je het niet. Althans niet in de klassieke theorie. De klassieke theorie brengt ons terug in de tijd, van A naar B, waar we onderscheiden dat er aan de tijd ten onrechte geen ruimte is gegeven. Of wij elkaar dan nog wat te zeggen hebben is de vraag, maar je verdient dat je weet hoe het wat mij betreft ermee staat. Dat wat mij betreft de natuur ook mijn inbreng steunt, daar ben ik niet nodig, de natuur bewijst zichzelf. Dat wat mij betreft God de Maker van hemel en aarde en Vader van de eerste en de tweede Adam, dit alles bewerkt, daar ben ik niet nodig, want God overtuigt zielen en gewetens op andere en betere wijzen dan zo. 8 uur geleden bewerkt door Tomega Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 53 Geplaatst 8 uur geleden Rapport Share Geplaatst 8 uur geleden 13 uur geleden zei Tomega: Ja zeker, dat doe ik, maar dat is niet iets van mij maar van de feitelijkheid van nu. natuurlijk man, jouw mening is niet jouw mening maar het is de enige echte waarheid... Ik hoop dat reincarnatie bestaat en jij in een volgend leven in de tijd van Israel kan leven. Kijken of je het dan nog steeds zoveel beter vind dan onze huidige tijd.. 12 uur geleden zei Tomega: De joden werden als volk als geheel als beesten gescheiden van de mensen en als schapen afgevoerd naar slachthuizen in Oost-Europa onder omstandigheden waar de honden geen brood van lusten van hun naam en identiteit werden beroofd en bijeen gedreven in schuren waarin 800 man in drie lagen boven elkaar in hokken lagen tot ze in een paar weken of maanden van ellende stierven, en zich nog gelukkig prijsden dat ze niet gelijk vergast en verbrand waren bij aankomst. ja en? Wat wil je hiermee zeggen? Elia lachte priesters uit vanwege het feit dat hun god een brandstapel niet in brand zet.. Terwijl zijn eigen God niks doet bij het verschrikkelijke dat Zijn eigen volk werd aangedaan.. Als er iets bewijs is van het niet bestaan van die God dan is het inderdaad die Holocaust wel. Want op papier treedt de Joodse God zelfs op bij individueel lijden.. Maar in de praktijk handelt die God helemaal niet. Ik kan ook een God verzinnen en dan op papier zetten hoe erg die God optreedt. 12 uur geleden zei Tomega: Deze joden waren allemaal Europeanen in een christelijke omgeving. Zij kenden allemaal het verhaal van Jezus Christus die aan het kruis was gehangen als hun koning en messias, en waarover eens was geprofeteerd dat hij als een schaap ter slachting werd geleid. Al die miljoenen joden zijn letterlijk de lijdensweg gegaan die over Christus was geprofeteerd en uiteindelijk op al die joden van toepassing geworden. Er was niet geprofeteerd over Jezus dat hij als schaap ter slachting werd geleid. Het werd geprofeteerd over Joden. En het gebeurde al tijdens het opschrijven van die profetieen. Dus het waren ook niet eens profetieen. 12 uur geleden zei Tomega: Hoe zou je daar NIET iets in zien van een grotere orde en strijd dan tussen een paar mensen en zelfs landen of groepen van landen?? Ik zie het als puur menselijk.. En zoals ik hierboven schreef, het was geprofeteerd in een tijd dat het al gebeurde. Dus goedkope profetie. In een tijd dat volkeren elkaar kapot maakten. De Joden waren geen uitzondering daarop. 12 uur geleden zei Tomega: Hoe zou je niet als Europeaan, de dreiging voelen die uitgaat van het gegeven dat wat de joden is overkomen een schaduw brengt van wat na hen in de christenvolken zal gebeuren?? Wat is het nut van de joden? Dit, dat het woord van God aan hun is toevertrouwd. Romeinen 3. Zie je niet de schaduw en de overeenkomst en de dreiging? Nee jij ziet dat niet, omdat je woorden hier getuigen van een andere en kwalijker gezindheid, die jou lijnrecht plaatst tegenover de schepper van het universum, waar jij denkt dat jij onbetekenend bent, maar over Wie ik je hier betuig, dat je Hem tekort doet door Hem zo groot te denken, dat jij voor hem te klein bent. En dat je deze constructie in je denken hebt, zou je te denken moeten geven. Hahah, de Joodse God als schepper van het universum 🤡 Volgens mij is wat de Joden is aangedaan vooral aangedaan door "christenvolken". Dus hoezo is het een schaduw over wat er in die volken zal gebeuren? I dont get it. 12 uur geleden zei Tomega: Konijnrijk Holland is het land waar het denken niet verder komt dan een op zijn best integere emotie en het doen niet meer oplevert dan gegraven holen in de eigen dijken en het blijven hollen tot alles en iedereen uitgehold is. Voel je je er thuis? Hoe kun je met boterletters oordelen over anderen als je niet eens leest wat je zelf schrijft? En wat je zegt kan niemand lezen. ik lees wat ik schrijf. Ik vraag me af of jij het wel doet.. Wat bedoel je in vredesnaam met "hollen tot alles en iedereen uitgehold is"? Het gaat in NL veel en veel beter dan in menig ander land en in andere tijden. Beetje geschiedenisboeken lezen en het zal eens tot je doordringen.. Wat er nu in NL gebeurt is ook beter dan wat er gebeurt als jouw God hier de baas word (volgens Openbaring althans). Hier mag je tenminste verschillende meningen hebben. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 6 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden (bewerkt) 2 uur geleden zei Tomega: Als we het Kripke model willen ontgaan en met beide benen in de klassiek logica willen staan, dan zoeken we aansluiting bij Aristoteles' gedachten over tertium non datur en non contractie, wat mooie klassiek aandoende begrippen zijn om te verbloemen dat ze wezenlijk hetzelfde zeggen als de boer die stevig in de klei zegt te staan en zich geen knollen voor citroenen laat verkopen en altijd beducht is voor boerenbedrog, en het is tevens wezenlijk hetzelfde als de verlichting van rede en verstand door de heilige Geest, zoals Johannes 1 vermeldt, die zelf ook aan banden wordt gelegd door nuchterheid en waakzaamheid zoals Paulus leert, en het voortdurend toetsen aan de Schrift, die immers door die schrift zelf wordt voorgesteld als door de heilige Geest geinspireerd en op schrift gesteld, en derhalve als het woord uit de mond van God heel concreet maakt wat de heilige Geest tot de gemeente zegt. De aansluiting als genoemd brengt een voorzichtige afwerende houding tegenover paraconsistente logica en intuïtionistische logica, wat weer verbloemende begrippen zijn voor gedachtenscheten en hersenspinsels die met grote denkkracht en soms erg heldere verbeeldingen, een brug slaan tussen fantasie, wensdenken, en procesbegeleidende constructies enerzijds en klassieke of boerenlogica anderzijds. Synthese, synchronisatie, en filosofenshit zijn daarom besmette en vervuilde begrippen, als ze al als geheel niet zijn te disclassificeren. Dat wil niet zeggen dat die termen en terreinen geen betekenisvolle bijdrage leveren aan delen van een klassieke problematiek, maar wel dat die termen en terreinen grote vervuilende en verbabeloniserende en verdoezelende effecten bewerken door de kern van problematiek ofwel te incorporeren in de oplossing, ofwel heel het menselijk zijn en denken te incorporeren in de oplossing, met als logisch gevolg dat zijn en verbeelden en bedachte redeneringen vervloeien en zich als kanker vermengt met klassieke waarden en principes en deze geheel overwoekeren. Genezing is mogelijk, maar alleen met juist een procestechnische oplossing, die in zichzelf weer classificeert als juist die foute en besmette non-klassieke denksystemen. Zelfs als we hier de qubits bewijzen geen computer te zijn, maar een vergroot toepassingsbereik door de ontdekking van een altijd al bekende maar onbegrepen natuurwet van God, en dat de huidige zo hooggeroemde wetenschap drijft op juist die moderne incorrecte denksystemen, dan bereiken we wel een schok, maar geen effect van omdenken. En daarom is eigenlijk alleen het joodse en christelijke geloof geschikt om uit de misère te ontsnappen. Geestelijk sterven, opnieuw geboren worden, en dan terug uitsluitend klassiek te denken en doen. Want God is klassiek en de klassieke werken zijn vruchten van het goede, en wat goed is, is uit God. Dat is een onderwerp op zich, maar is samen te vatten in de kern dat de natuur ons God leert en dat het paradijs wel een norm kende, en een vader van de mens, maar geen godsdienst. En zo kom ik op jouw woorden en zeg je dat het filosofenprobleem een truc is, dat synchronisatie zonder onderscheid wol en linnen verbreideld tot één werkstuk van onreinheid en onheiligheid, en dat de wet van de ingesloten derde leert dat de verbeelding als ingesloten derde ook de allerhardste waarheid verkankerd en verpest. De derde in de wet van de uitgesloten derde, dat is God zelf, die de wet heeft gemaakt en deze beschermt met zijnskenmerken. Daar kun je anders en alles over denken, maar intrinsiek veranderen kun je het niet. Althans niet in de klassieke theorie. De klassieke theorie brengt ons terug in de tijd, van A naar B, waar we onderscheiden dat er aan de tijd ten onrechte geen ruimte is gegeven. Of wij elkaar dan nog wat te zeggen hebben is de vraag, maar je verdient dat je weet hoe het wat mij betreft ermee staat. Dat wat mij betreft de natuur ook mijn inbreng steunt, daar ben ik niet nodig, de natuur bewijst zichzelf. Dat wat mij betreft God de Maker van hemel en aarde en Vader van de eerste en de tweede Adam, dit alles bewerkt, daar ben ik niet nodig, want God overtuigt zielen en gewetens op andere en betere wijzen dan zo. De ene analyse kan nog mooier zijn dan de andere, niets garandeert horizonversmelting. 2 uur geleden zei Paulus888: natuurlijk man, jouw mening is niet jouw mening maar het is de enige echte waarheid... Ik hoop dat reincarnatie bestaat en jij in een volgend leven in de tijd van Israel kan leven. Kijken of je het dan nog steeds zoveel beter vind dan onze huidige tijd.. ja en? Wat wil je hiermee zeggen? Elia lachte priesters uit vanwege het feit dat hun god een brandstapel niet in brand zet.. Terwijl zijn eigen God niks doet bij het verschrikkelijke dat Zijn eigen volk werd aangedaan.. Als er iets bewijs is van het niet bestaan van die God dan is het inderdaad die Holocaust wel. Want op papier treedt de Joodse God zelfs op bij individueel lijden.. Maar in de praktijk handelt die God helemaal niet. Ik kan ook een God verzinnen en dan op papier zetten hoe erg die God optreedt. Er was niet geprofeteerd over Jezus dat hij als schaap ter slachting werd geleid. Het werd geprofeteerd over Joden. En het gebeurde al tijdens het opschrijven van die profetieen. Dus het waren ook niet eens profetieen. Ik zie het als puur menselijk.. En zoals ik hierboven schreef, het was geprofeteerd in een tijd dat het al gebeurde. Dus goedkope profetie. In een tijd dat volkeren elkaar kapot maakten. De Joden waren geen uitzondering daarop. Hahah, de Joodse God als schepper van het universum 🤡 Volgens mij is wat de Joden is aangedaan vooral aangedaan door "christenvolken". Dus hoezo is het een schaduw over wat er in die volken zal gebeuren? I dont get it. ik lees wat ik schrijf. Ik vraag me af of jij het wel doet.. Wat bedoel je in vredesnaam met "hollen tot alles en iedereen uitgehold is"? Het gaat in NL veel en veel beter dan in menig ander land en in andere tijden. Beetje geschiedenisboeken lezen en het zal eens tot je doordringen..Wat er nu in NL gebeurt is ook beter dan wat er gebeurt als jouw God hier de baas word (volgens Openbaring althans). Hier mag je tenminste verschillende meningen hebben. Wat een gezever. 6 uur geleden bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 311 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden (bewerkt) 4 uur geleden zei Paulus888: natuurlijk man, jouw mening is niet jouw mening maar het is de enige echte waarheid... Ik hoop dat reincarnatie bestaat en jij in een volgend leven in de tijd van Israel kan leven. Kijken of je het dan nog steeds zoveel beter vind dan onze huidige tijd Wees liever voorzichtig. De geest waarmee je spreekt is meer dan jij bent. Het koningschap en de tijd vsn Israël is eeuwig. 4 uur geleden zei Paulus888: Elia lachte priesters uit vanwege het feit dat hun god een brandstapel niet in brand zet.. Terwijl zijn eigen God niks doet bij het verschrikkelijke dat Zijn eigen volk werd aangedaan.. Als er iets bewijs is van het niet bestaan van die God dan is het inderdaad die Holocaust wel. Want op papier treedt de Joodse God zelfs op bij individueel lijden.. Maar in de praktijk handelt die God helemaal niet. Ik kan ook een God verzinnen en dan op papier zetten hoe erg die God optreedt. In je hoon en spot geef je ruimte aan een geest die dieper kijkt dan jij ziet. Christus die de vrede verkondigde is vreselijk leed aangedaan. Christenen uit de joden en uit de heidenen volgden hem op een zekere lijdensweg. De joden die Christus verwierpen maar God bleven dienen, hadden een profetie die hun was aangezegd, ook al verwierpen zij de vervulling daarvan. En zoals een levend Woord betaamt, kregen zij een nieuwe vervulling met een messias in de toekomst en in die toekomst waren er 6 miljoen messiaanse verschijningen die om het heil van de mensheid een lijdensweg gingen zonder verzet en zonder schuld en onder een wereldlijke wet die hen gelijk stelde met de ergste moordenaars en veroordeelde tot de ergste straf. Dat zijn 6 miljoen getuigen van de straf die de christelijke volkeren verdienden en wordt gewenteld op de getuigen van de Waarheid van God. Jawel Christus' lijden was genoeg. Maar dit geprofeteerde onmetelijke lijden geeft wel een daadwerkelijke tussenplaatsing onder de christenen en een meer letterlijke vervulling van de kruisweg die aan de christenen geestelijk was voorgesteld. Welke weg in principe oud-testamentisch is en voor de christenen een voorafschaduwing en vermaning geeft hoe het meer geestelijk gezien ook hun zal vergaan. Dus ook waar directe schuld wordt ontgaan, blijft de dreiging als voorafschaduwing bestaan. Waarbij relevant is voor de christenen dat het geestelijke reëler is en harder wordt bestraft, omdat zij immers worden verondersteld dichter te zijn genaderd tot de heilige stad Jeruzalem, dan de joden. 4 uur geleden zei Paulus888: Ik zie het als puur menselijk.. En zoals ik hierboven schreef, het was geprofeteerd in een tijd dat het al gebeurde. Dus goedkope profetie. In een tijd dat volkeren elkaar kapot maakten. De Joden waren geen uitzondering daarop. Opnieuw mis je wat je leest, en ook wat je schrijft, zodat je niet ziet dat jouw bewijs van Gods niet bestaan, rust op het worden vervuld van een kernprofetie aan de mensheid als geheel. 4 uur geleden zei Paulus888: Hahah, de Joodse God als schepper van het universum 🤡 Volgens mij is wat de Joden is aangedaan vooral aangedaan door "christenvolken". Dus hoezo is het een schaduw over wat er in die volken zal gebeuren? I dont get it. Je beseft niet wat je doet. Als je niet geestelijk beperkt bent en het verhaal van Elia en Elisa gelezen hebt, dan weet je dat je hiermee het ergste op je hoofd doet komen. Althans, volgens de erkend gecommuniceerde boodschap van de God die wordt geëerd als Maker van het universum, door de joden de moslims rn de christenen dezer aarde. En ja, inderdaad, de dood van deze 6 miljoen doden komt over ons en onze kinderen. Was dat al niet duidelijk? Het bijbelboek Esther kan worden gezien als een profetie hoe de strijd om vernietiging van het joodse volk speelt op het wereldtoneel. Het boek Haman geeft de versie waarin de vijand won en nog altijd aan de winnende hand is, en ook geestelijk winst boekt door na het bijeen gelokt hebben van het laatste restant, aan God te bewijzen dat het restant gewelddadig is en onrechtvaardig en bij uitstek ongeschikt om te kwalificeren als Gods kinderen. Het boek is nog niet uit. 4 uur geleden zei Paulus888: Hier mag je tenminste verschillende meningen hebben. Dat je een toonbeeld Hollander bent waar steden als Amsterdam, Utrecht en Tilburg mee vol zitten, is helder. Draak tientand heeft al vaste grond onder haar voeten. 4 uur geleden bewerkt door Tomega Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden 8 minuten geleden zei Tomega: Wees liever voorzichtig. De geest waarmee je spreekt is meer dan jij bent. Het koningschap en de tijd vsn Israël is eeuwig. In je hoon en spot geef je ruimte aan een geest die dieper kijkt dan jij ziet. Christus die de vrede verkondigde is vreselijk leed aangedaan. Christenen uit de joden en uit de heidenen volgden hem op een zekere lijdensweg. De joden die Christus verwierpen maar God bleven dienen, hadden een profetie die hun was aangezegd, ook al verwierpen zij de vervulling daarvan. En zoals een levend Woord betaamt, kregen zij een nieuwe vervulling met een messias in de toekomst en in die toekomst waren er 6 miljoen messiaanse verschijningen die om het heil van de mensheid een lijdensweg gingen zonder verzet en zonder schuld en onder een wereldlijke wet die hen gelijk stelde met de ergste moordenaars en veroordeelde tot de ergste straf. Dat zijn 6 miljoen getuigen van de straf die de christelijke volkeren verdienden en wordt gewenteld op de getuigen van de Waarheid van God. Jawel Christus' lijden was genoeg. Maar dit geprofeteerde onmetelijke lijden geeft wel een daadwerkelijke tussenplaatsing onder de christenen en een meer letterlijke vervulling van de kruisweg die aan de christenen geestelijk was voorgesteld. Welke weg in principe oud-testamentisch is en voor de christenen een voorafschaduwing en vermaning geeft hoe het meer geestelijk gezien ook hun zal vergaan. Dus ook waar directe schuld wordt ontgaan, blijft de dreiging als voorafschaduwing bestaan. Waarbij relevant is voor de christenen dat het geestelijke reëler is en harder wordt bestraft, omdat zij immers worden verondersteld dichter te zijn genaderd tot de heilige stad Jeruzalem, dan de joden. Opnieuw mis je wat je leest, en ook wat je schrijft, zodat je niet ziet dat jouw bewijs van Gods niet bestaan, rust op het worden vervuld van een kernprofetie aan de mensheid als geheel. Je beseft niet wat je doet. Als je niet geestelijk beperkt bent en het verhaal van Elia en Elisa gelezen hebt, dan weet je dat je hiermee het ergste op je hoofd doet komen. Althans, volgens de erkend gecommuniceerde boodschap van de God die wordt geëerd als Maker van het universum, door de joden de moslims rn de christenen dezer aarde. En ja, inderdaad, de dood van deze 6 miljoen doden komt over ons en onze kinderen. Was dat al niet duidelijk? Het bijbelboek Esther kan worden gezien als een profetie hoe de strijd om vernietiging van het joodse volk speelt op het wereldtoneel. Het boek Haman geeft de versie waarin de vijand won en nog altijd aan de winnende hand is, en ook geestelijk winst boekt door na het bijeen gelokt hebben van het laatste restant, aan God te bewijzen dat het restant gewelddadig is en onrechtvaardig en bij uitstek ongeschikt om te kwalificeren als Gods kinderen. Het boek is nog niet uit. Dat je een toonbeeld Hollander bent waar steden als Amsterdam, Utrecht en Tilburg mee vol zitten, is helder. Draak tientand heeft al vaste grond onder haar voeten. De Argonauten kwamen na een lange reis weer in Pagasae aan, vanwaar ze hun reis waren begonnen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 53 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 25 minuten geleden zei Tomega: Wees liever voorzichtig. De geest waarmee je spreekt is meer dan jij bent. Het koningschap en de tijd vsn Israël is eeuwig. Nee hoor, wees jij maar voorzichtig. Koningschap van Allah is eeuwig.. Staat in de Koran DUS is het waar 🤣 Even laten zien hoe domme reactie dit is, met een soort van dreigement welke een rechtschapen atheist van zijn brede schouders laat rollen omdat de rechtschapen atheist niet gelooft in jouw godheid.. Lege dreigementen dus. Tevens heeft Israel sinds 70 nC niet meer bestaan, dus hoezo is het eeuwig? Je kan een staat dezelfde naam geven als Israel maar daarmee bestaat Israel niet ineens eeuwig of zo? 27 minuten geleden zei Tomega: In je hoon en spot geef je ruimte aan een geest die dieper kijkt dan jij ziet. I kweet werkelijk niet wat je hiermee bedoeld... Een beetje vaagheden roepen maakt je niet geloofwaardig of zo. En nogmaals, als er ergens hoon en spot is gedreven dan wel in het OT. Spot en hoon met goden die niet reageren. Die niet reageren op een wedstrijdje ver plassen van twee sekten. Ik ben benieuwd hoe Elia de holocaust zou omschrijven. Alhoewel, de Joodse profeten zagen de erge dingen die Israel overkwam als straf van hun God. Dus zo zullen ze de holocaust ook wel omschrijven. Het kwam in die mensen niet op dat hun God misschien onbestaand was. Maar wij zijn verder geevolueerd en kunnen dit wel vermoeden. 31 minuten geleden zei Tomega: Christus die de vrede verkondigde is vreselijk leed aangedaan. Christenen uit de joden en uit de heidenen volgden hem op een zekere lijdensweg. De joden die Christus verwierpen maar God bleven dienen, hadden een profetie die hun was aangezegd, ook al verwierpen zij de vervulling daarvan. En zoals een levend Woord betaamt, kregen zij een nieuwe vervulling met een messias in de toekomst en in die toekomst waren er 6 miljoen messiaanse verschijningen die om het heil van de mensheid een lijdensweg gingen zonder verzet en zonder schuld en onder een wereldlijke wet die hen gelijk stelde met de ergste moordenaars en veroordeelde tot de ergste straf. Dat zijn 6 miljoen getuigen van de straf die de christelijke volkeren verdienden en wordt gewenteld op de getuigen van de Waarheid van God. Jawel Christus' lijden was genoeg. Maar dit geprofeteerde onmetelijke lijden geeft wel een daadwerkelijke tussenplaatsing onder de christenen en een meer letterlijke vervulling van de kruisweg die aan de christenen geestelijk was voorgesteld. Welke weg in principe oud-testamentisch is en voor de christenen een voorafschaduwing en vermaning geeft hoe het meer geestelijk gezien ook hun zal vergaan. Dus ook waar directe schuld wordt ontgaan, blijft de dreiging als voorafschaduwing bestaan. Waarbij relevant is voor de christenen dat het geestelijke reëler is en harder wordt bestraft, omdat zij immers worden verondersteld dichter te zijn genaderd tot de heilige stad Jeruzalem, dan de joden. Welke bijbel heb jij? Christus kwam helemaal geen vrede verkondigen. Misschien op het laatst. Als alle andersdenkenden uitgeroeid waren dan had je vrede. Maar goed, die heb je menselijk gezien altijd als je andersdenkenden uitroeid. De rest van je "betoog" geeft mij enkel hoofdpijn bij het lezen ervan en dan het proberen te begrijpen.. Man, praat eens gewoon Nederlands.. En zoals ik al eerder schreef: Het waren geen profetieen. Het ging om de lijdende knecht en dat was Israel dat leed ten tijde dat het geschreven was. Dus het is een vrij voorspelbare "profetie"... De holocaust diende geen enkele heilweg. Er zijn mensen die beweren dat door de holocaust de staat Israel gekomen is. Maar die weten niet dat men deze plannen al in 1890 had en dat in 1907 Engeland al beloofde dat de staat Israel er zou komen. Dat de Joden een lijdensweg gingen zonder verzet is trouwens ook een mythe. Vooral in Belgie, Frankrijk en op de Balkan gingen de Joden met verzet ten onder. 36 minuten geleden zei Tomega: Opnieuw mis je wat je leest, en ook wat je schrijft, zodat je niet ziet dat jouw bewijs van Gods niet bestaan, rust op het worden vervuld van een kernprofetie aan de mensheid als geheel. Ach,natuurlijk. Het feit dat God zijn eigen volk gerust met zes miljoen liet vermoorden is het uitkomen van een profetie aan de mensheid als geheel... Zou je dit ook zeggen als er zes miljoen Arabieren vermoord werden? Dat het geen bewijs is voor het niet bestaan van Allah, maar een vervulling van een profetie? Man man, bekeer je van de weg die domheid en ontwetendheid heet! 38 minuten geleden zei Tomega: Je beseft niet wat je doet. Als je niet geestelijk beperkt bent en het verhaal van Elia en Elisa gelezen hebt, dan weet je dat je hiermee het ergste op je hoofd doet komen. Althans, volgens de erkend gecommuniceerde boodschap van de God die wordt geëerd als Maker van het universum, door de joden de moslims rn de christenen dezer aarde. Het enige wat jij kan doen is loze dreigementen uiten. En mij dan een geestelijk beperktheid toewensen.. Dat de Joden, de Christenen en de Moslims jouw God als schepper van het Universum eren doet voor mij niet ter zake. ZAelfs al roept 99% van de mensheid hetzelfde dan kunnen ze nog onwetend zijn. Wat mij stoort is dat christenen het niet luisteren of reageren van andere goden wel als bewijs van het niet bestaan van die goden erkennen. Maar het niet luisteren en niet reageren van hun eigen God doen ze af als profetie.. Ken je het verhaal van Bonifatius? Citaat Bonifatius merkte dat een Germaanse stam een enorm grote eik vereerde. Hij vond dat het afgelopen moest zijn met dat heidense gebruik. Bonifatius pakte een bijl en hakte de boom om. De Germanen waren woedend en dachten dat Bonifatius door de bliksem gestraft zou worden. Maar dat gebeurde niet. Na een paar slagen van de bijl begon de boom te schudden en viel op de grond. Toen de Germanen dat zagen, bekeerden zij zich tot het christendom. Van het hout van de boom bouwde Bonifatius een kerkje. In 754 werd bisschop Bonifatius bij Dokkum vermoord. Dus een grote heilige christen ziet in het niet bestraft worden met bliksem een feit dat die god niet zou bestaan. Maar Hitler werd niet bestraft toen hij zes miljoen Joden vermoordde en niemand ziet daarin het niet bestaan van jullie God? Echt, gooi maar in mijn pet. Waardoor kunnen jullie wel bekeerd worden tot atheisme/agnosticisme? Overal weten jullie gelovigen wel krom recht te praten. Maar goed, jullie hebben een goed voorbeeld in de Thora/OT. Aangezien men daar dacht dat als de andere landen Israel overliepen dat het een straf van hun God was. 47 minuten geleden zei Tomega: En ja, inderdaad, de dood van deze 6 miljoen doden komt over ons en onze kinderen. Was dat al niet duidelijk? Het bijbelboek Esther kan worden gezien als een profetie hoe de strijd om vernietiging van het joodse volk speelt op het wereldtoneel. Het boek Haman geeft de versie waarin de vijand won en nog altijd aan de winnende hand is, en ook geestelijk winst boekt door na het bijeen gelokt hebben van het laatste restant, aan God te bewijzen dat het restant gewelddadig is en onrechtvaardig en bij uitstek ongeschikt om te kwalificeren als Gods kinderen. Het boek is nog niet uit Waarom komt de dood van zes miljoen over ons en onze kinderen? Ken je het OT niet of zo? Zelfs daarin stelt jouw God al dat een zoon niet gestraft word voor de daad van de vader. En ik heb persoonlijk niks met die zes miljoen doden te maken aangezien ik nog niet leefde. Mijn ouders leefden niet eens. En mijn ouders ouders hebben onderduikers gehad. De rest kan me geen bal schelen. Ik vind het OT "wc-eend adviseert wc-eend" gehalte hebben. Ik vind Joden niet bijzonder op het wereldtoneel. Zowel in positief als in negatief opzicht. 50 minuten geleden zei Tomega: Dat je een toonbeeld Hollander bent waar steden als Amsterdam, Utrecht en Tilburg mee vol zitten, is helder. Draak tientand heeft al vaste grond onder haar voeten. Ik kom uit Drenthe, en woon nu in Zeeland. Dus ik ben geen toonbeeld Hollander. Wel Nederlander. Problemen mee? 44 minuten geleden zei TTC: De Argonauten kwamen na een lange reis weer in Pagasae aan, vanwaar ze hun reis waren begonnen. de schapen komen over de dam, ik herhaal, de schapen komen over de dam Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 21 minuten geleden zei Paulus888: Nee hoor, wees jij maar voorzichtig. Koningschap van Allah is eeuwig.. Staat in de Koran DUS is het waar 🤣 Even laten zien hoe domme reactie dit is, met een soort van dreigement welke een rechtschapen atheist van zijn brede schouders laat rollen omdat de rechtschapen atheist niet gelooft in jouw godheid.. Lege dreigementen dus. Tevens heeft Israel sinds 70 nC niet meer bestaan, dus hoezo is het eeuwig? Je kan een staat dezelfde naam geven als Israel maar daarmee bestaat Israel niet ineens eeuwig of zo? I kweet werkelijk niet wat je hiermee bedoeld... Een beetje vaagheden roepen maakt je niet geloofwaardig of zo. En nogmaals, als er ergens hoon en spot is gedreven dan wel in het OT. Spot en hoon met goden die niet reageren. Die niet reageren op een wedstrijdje ver plassen van twee sekten. Ik ben benieuwd hoe Elia de holocaust zou omschrijven. Alhoewel, de Joodse profeten zagen de erge dingen die Israel overkwam als straf van hun God. Dus zo zullen ze de holocaust ook wel omschrijven. Het kwam in die mensen niet op dat hun God misschien onbestaand was. Maar wij zijn verder geevolueerd en kunnen dit wel vermoeden. Welke bijbel heb jij? Christus kwam helemaal geen vrede verkondigen. Misschien op het laatst. Als alle andersdenkenden uitgeroeid waren dan had je vrede. Maar goed, die heb je menselijk gezien altijd als je andersdenkenden uitroeid. De rest van je "betoog" geeft mij enkel hoofdpijn bij het lezen ervan en dan het proberen te begrijpen.. Man, praat eens gewoon Nederlands.. En zoals ik al eerder schreef: Het waren geen profetieen. Het ging om de lijdende knecht en dat was Israel dat leed ten tijde dat het geschreven was. Dus het is een vrij voorspelbare "profetie"...De holocaust diende geen enkele heilweg. Er zijn mensen die beweren dat door de holocaust de staat Israel gekomen is. Maar die weten niet dat men deze plannen al in 1890 had en dat in 1907 Engeland al beloofde dat de staat Israel er zou komen. Dat de Joden een lijdensweg gingen zonder verzet is trouwens ook een mythe. Vooral in Belgie, Frankrijk en op de Balkan gingen de Joden met verzet ten onder. Ach,natuurlijk. Het feit dat God zijn eigen volk gerust met zes miljoen liet vermoorden is het uitkomen van een profetie aan de mensheid als geheel... Zou je dit ook zeggen als er zes miljoen Arabieren vermoord werden? Dat het geen bewijs is voor het niet bestaan van Allah, maar een vervulling van een profetie? Man man, bekeer je van de weg die domheid en ontwetendheid heet! Het enige wat jij kan doen is loze dreigementen uiten. En mij dan een geestelijk beperktheid toewensen.. Dat de Joden, de Christenen en de Moslims jouw God als schepper van het Universum eren doet voor mij niet ter zake. ZAelfs al roept 99% van de mensheid hetzelfde dan kunnen ze nog onwetend zijn. Wat mij stoort is dat christenen het niet luisteren of reageren van andere goden wel als bewijs van het niet bestaan van die goden erkennen. Maar het niet luisteren en niet reageren van hun eigen God doen ze af als profetie.. Ken je het verhaal van Bonifatius? Dus een grote heilige christen ziet in het niet bestraft worden met bliksem een feit dat die god niet zou bestaan. Maar Hitler werd niet bestraft toen hij zes miljoen Joden vermoordde en niemand ziet daarin het niet bestaan van jullie God? Echt, gooi maar in mijn pet. Waardoor kunnen jullie wel bekeerd worden tot atheisme/agnosticisme? Overal weten jullie gelovigen wel krom recht te praten. Maar goed, jullie hebben een goed voorbeeld in de Thora/OT. Aangezien men daar dacht dat als de andere landen Israel overliepen dat het een straf van hun God was. Waarom komt de dood van zes miljoen over ons en onze kinderen? Ken je het OT niet of zo? Zelfs daarin stelt jouw God al dat een zoon niet gestraft word voor de daad van de vader. En ik heb persoonlijk niks met die zes miljoen doden te maken aangezien ik nog niet leefde. Mijn ouders leefden niet eens. En mijn ouders ouders hebben onderduikers gehad. De rest kan me geen bal schelen. Ik vind het OT "wc-eend adviseert wc-eend" gehalte hebben. Ik vind Joden niet bijzonder op het wereldtoneel. Zowel in positief als in negatief opzicht. Ik kom uit Drenthe, en woon nu in Zeeland. Dus ik ben geen toonbeeld Hollander. Wel Nederlander. Problemen mee? de schapen komen over de dam, ik herhaal, de schapen komen over de dam Het was ons in ieder geval wel duidelijk dat hij er geen kaas van gegeten had, en bleef met z'n bollen zitten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 311 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 19 minuten geleden zei Paulus888: Nee hoor, wees jij maar voorzichtig. Je hebt gelijk. Ik neem mijn woorden terug dat je niet beseft wat je doet. En ik reken ermee dat dat tegelijk geldt voor velen die er net zo in staan als jij. Dat is niet niks. Ik zou niet vreemd opkijken als zelfs de maan haar gelaat afwendt. En dat zegt dan iets over de kleinheid en grootheid van de machten die zich daarbij doen gelden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 13 minuten geleden zei Tomega: Je hebt gelijk. Ik neem mijn woorden terug dat je niet beseft wat je doet. En ik reken ermee dat dat tegelijk geldt voor velen die er net zo in staan als jij. Dat is niet niks. Ik zou niet vreemd opkijken als zelfs de maan haar gelaat afwendt. En dat zegt dan iets over de kleinheid en grootheid van de machten die zich daarbij doen gelden. Argos is niet te verwarren met argus, de argusfazant, argusvis of argusvlinder. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 53 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 11 minuten geleden zei Tomega: Je hebt gelijk. Ik neem mijn woorden terug dat je niet beseft wat je doet. En ik reken ermee dat dat tegelijk geldt voor velen die er net zo in staan als jij. Dat is niet niks. Ik zou niet vreemd opkijken als zelfs de maan haar gelaat afwendt. En dat zegt dan iets over de kleinheid en grootheid van de machten die zich daarbij doen gelden. Oei oei, wat nu dan? Zelfs de maan die haar gelaat afwend? Man, er zijn in de wereld zes miljoen goden verzonnen. En dan zou jouw Godsbeeld de schepper van het universum zijn? De enige die niet is verzonnen door mensen, maar de enige echte ultieme? Weet je waar je mij aan doet denken? Aan een religekkie. En een extremistische nog wel.. De maan die haar gelaat afwend, echt bijbelse taal 😂 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten