Spring naar bijdragen

Onderscheidingsvermogen, is de weg nu smal, lang, breed en/of kort?


Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Paulus888:

Jezus bestaat ook al 2000 jaar niet meer. Dus waarom neem je diens woorden wel serieus en probeer je andere religies te kakken te zetten?

Jij beweert dat de Waarheid in de Bijbel staat. Dat is slechts jouw opinie. Anderen vinden waarheid in de Koran, of de Veda's of in de boeken van Pythagoras.. Ik heb een paar boeken gelezen over Pythagoras en kan er dus meer over praten dan jij die niet eens wist dat die man een stelling had. Maar jij hebt jouw mening al klaar. Want de Bijbel, daar staat de Waarheid in en nergens anders.

Toen ik jou jaren geleden leerde kennen stond je nog open voor andere "Meesters" maar nu ben je steeds meer op de orthodoxe gelovige gaan lijken. Erg jammer..Vooral dat je dit zelf niet door lijkt te hebben. En andere mensen oordeelt tot ze een ons wegen.

 

Ik sta nog steeds open voor andere "Meesters", doch er heeft sedert de tijd die jij noemt wel enige uitsortering plaats gevonden.   Aan valsemunters van de waarheid heb ik geen behoefte, dat maakt de spoeling wel dunner.   Ook buiten de Bijbel is waarheid te vinden, maar de waarheid is niet erg in trek op dit forum.  Zoals je zelf kunt vaststellen kun je beter een topic openen over seks, dat trekt volk!  En anders proberen we het maar met een ander werelds onderwerp. 

P.S.  Ik ben juist een niet-gelovige.   Overgave aan God kan alleen in de praktijk geschieden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,6k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik hoop dat je je alleen op dit forum zo uitdrukt, anders voorzie ik een enkeltje GGZ instelling.   Hoewel, ze hebben in de meeste instellingen ook internet. Kunnen Hopper en/of TTC dit bevestigen?

Spinazie (Spinacia oleracea) is een plant uit de amarantenfamilie (Amaranthaceae). Spinazie is verwant aan onder andere ganzenvoet en melde. Het is een snelgroeiende, eenjarige als bladgroente gebruik

Het is genieten om elk topic te verstoren om zodoende inhoudelijke aspecten te kunnen verdonkeremanen, het is nooit anders geweest. 

Posted Images

Zojuist zei Hopper:

Ik sta nog steeds open voor andere "Meesters", doch er heeft sedert de tijd die jij noemt wel enige uitsortering plaats gevonden.   Aan valsemunters van de waarheid heb ik geen behoefte, dat maakt de spoeling wel dunner.   Ook buiten de Bijbel is waarheid te vinden, maar de waarheid is niet erg in trek op dit forum.  Zoals je zelf kunt vaststellen kun je beter een topic openen over seks, dat trekt volk!  En anders proberen we het maar met een ander werelds onderwerp. P.S.  Ik ben juist een niet-gelovige.   Overgave aan God kan alleen in de praktijk geschieden. 

Inmiddels weten we ook dat voor het acroniem VUCA een aanvullend acroniem bestaat, toevallig ook VUCA. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei TTC:

Zalig, alsof naakte apen geen zintuigen zouden kunnen hebben, en het was er al van voor er geschriften waren. 

Het is de natuurlijke mens die 'de dingen' zintuigelijk verstaat.  De geestelijke mens verstaat 'de dingen' geestelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Hopper:

Het is de natuurlijke mens die 'de dingen' zintuigelijk verstaat.  De geestelijke mens verstaat 'de dingen' geestelijk.

Naar hun inherente aard kunnen anomalieën gedetecteerd worden, alleen de geestelijke mens begrijpt daar geen jota van. Voor een directe getuigenis hoeven we echter niet ver te zoeken, dat is een voordeel. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Hopper:

Aan valsemunters van de waarheid heb ik geen behoefte, dat maakt de spoeling wel dunner.

Een ster is voor een willekeurige waarnemer op Aarde als lichtbron vrijwel een puntbron, uitgezonderd de zon omdat ze in onze waarneming veel groter lijkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei TTC:

Een ster is voor een willekeurige waarnemer op Aarde als lichtbron vrijwel een puntbron, uitgezonderd de zon omdat ze in onze waarneming veel groter lijkt.

Jezus zei: Ken wat je voor je ziet en wat voor je verborgen is, zal aan je worden geopenbaard. 

Jezus zei niet: Vergelijk de verschillende waargenomen objecten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hopper:

Jezus zei: Ken wat je voor je ziet en wat voor je verborgen is, zal aan je worden geopenbaard. Jezus zei niet: Vergelijk de verschillende waargenomen objecten.

Als geestelijk zijn betekent de kunst om jezelf continu tegen te spreken, ben je, geef ik toe, goed bezig. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Als geestelijk zijn betekent de kunst om jezelf continu tegen te spreken, ben je, geef ik toe, goed bezig. 

Het discursieve denken kan niet omgaan met tegenstellingen, daarom begrijpt het discursieve denken de uitspraak van Jezus niet.   Het discursieve denken van degene die zich TTC noemt is waargenomen objecten met elkaar aan het vergelijken, dit discursieve denken van TTC is gebaseerd op zintuigelijke waarneming.  Helder.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hopper:

Het discursieve denken kan niet omgaan met tegenstellingen, daarom begrijpt het discursieve denken de uitspraak van Jezus niet.   Het discursieve denken van degene die zich TTC noemt is waargenomen objecten met elkaar aan het vergelijken, dit discursieve denken van TTC is gebaseerd op zintuigelijke waarneming.  Helder.

Ja, dat is duidelijk dat je geen idee hebt waar het topic over handelt, je weet zelfs te ontkennen wat er gewoon is. Maak dat een keertje mee, moet je een geestelijke voor geworden zijn, pardoes.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Ja, dat is duidelijk dat je geen idee hebt waar het topic over handelt, je weet zelfs te ontkennen wat er gewoon is. Maak dat een keertje mee, moet je een geestelijke voor geworden zijn, pardoes.  

Als je alleen het zintuigelijk onderscheidingsvermogen kent wordt on topic gaan lastig.  Ik heb vele pogingen ondernomen, maar het kwartje wilde maar niet vallen.   Geeft niet, we blijven schrijven.   Dat kun je zintuigelijk waarnemen en onderscheiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hopper:

Als je alleen het zintuigelijk onderscheidingsvermogen kent wordt on topic gaan lastig.  Ik heb vele pogingen ondernomen, maar het kwartje wilde maar niet vallen.   Geeft niet, we blijven schrijven.   Dat kun je zintuigelijk waarnemen en onderscheiden.

Hilarisch, kunnen er niet omheen, en dan zeggen dat het simpel is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Hopper:

Het bekende vraagstuk: er valt een boom in het bos, maar niemand neemt het waar.  Is de boom dan gevallen?

Dat bekende vraagstuk luidt anders:

"Als een boom in een bos omvalt en er is niemand in de buurt om het te horen, maakt het dan geluid?" is een bekend filosofisch raadsel dat vraagt of waarneming van invloed is op de werkelijkheid.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Als_een_boom_in_een_bos_omvalt_...

Het eenvoudige antwoord is uiteraard dat het vallen van de boom gewoon geluid maakt, ook als er geen mens aanwezig is om het te horen. De natuur maakt geluiden, ook als er geen mensen zouden zijn. Solipsisten denken waarschijnlijk van niet.

bewerkt door Monachos
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hopper:

Ik sta nog steeds open voor andere "Meesters", doch er heeft sedert de tijd die jij noemt wel enige uitsortering plaats gevonden.   Aan valsemunters van de waarheid heb ik geen behoefte, dat maakt de spoeling wel dunner.   Ook buiten de Bijbel is waarheid te vinden, maar de waarheid is niet erg in trek op dit forum.  Zoals je zelf kunt vaststellen kun je beter een topic openen over seks, dat trekt volk!  En anders proberen we het maar met een ander werelds onderwerp. 

P.S.  Ik ben juist een niet-gelovige.   Overgave aan God kan alleen in de praktijk geschieden. 

je weet alles al, en daarom weet je ook of Meesters onzin zeggen of niet... 

En daarom ben je een gelovige, hoe lang en breed je ook volhoudt een niet-gelovige te zijn. Maar nogmaals, je ziet je eigen minpunten niet en de minpunten van anderen verzin je gewoon. 

Mensen die alles zeker weten nodig ik nooit uit voor mijn feestjes. Mensen die alles weten kunnen niks relativeren.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid