Spring naar bijdragen

Onderscheidingsvermogen, is de weg nu smal, lang, breed en/of kort?


Aanbevolen berichten

Op 1-7-2023 om 13:06 zei Hopper:

Zolang we ethiek nog aan iets of iemand toeschrijven is het een bedachte ethiek.

De crux van het voorbeeld is dat de beoordeling van een hypothese altijd moet geschieden in concurrentie met andere hypothesen die (ook) zodanig zijn ingericht dat de waarschijnlijkheid van de waarnemingen bepaald kan worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik hoop dat je je alleen op dit forum zo uitdrukt, anders voorzie ik een enkeltje GGZ instelling.   Hoewel, ze hebben in de meeste instellingen ook internet. Kunnen Hopper en/of TTC dit bevestigen?

Spinazie (Spinacia oleracea) is een plant uit de amarantenfamilie (Amaranthaceae). Spinazie is verwant aan onder andere ganzenvoet en melde. Het is een snelgroeiende, eenjarige als bladgroente gebruik

Wat met pincet ontrafeld wordt, gaat met de bezem de prullenmand in.

Posted Images

Op 5-7-2024 om 19:13 zei Figulus:

Oke, ik heb geen zin in afleidingsmanoeuvres. Ga maar ergens anders moeilijk doen.

Sommige critici beweren dat het meme-concept te simplistisch is om de complexiteit van culturele evolutie adequaat te verklaren. De mate waarin memetica empirisch onderbouwd kan worden, is onderwerp van debat. Sommige wetenschappers vinden het immers ook lastig om de theorie van memes te testen en te verifiëren met empirisch bewijs.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-7-2023 om 18:49 zei Hopper:

Je bent blijven hangen in de gesprekjes , vermoed ik zo maar.

Het voordeel van een circulair diagram is dat er geen opties worden uitgesloten, en fascinerend om er steeds meer te vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 5-7-2024 om 23:59 zei Tomega:

Dat heb ik gemist. Welke bron is dat?

De ‘ijsberg’ in het ijsbergmodel is een metafoor die het idee illustreert dat wat we boven het wateroppervlak zien slechts een klein deel is van het volledige plaatje. Eind jaren 70 gebruikte antropoloog Edward T. Hall deze metafoor om cultuur te beschrijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-7-2024 om 23:45 zei Monachos:

Cool! En welke functie heb jij bij die organisatie?

Een mogelijke toepassing van het meerlaags perceptron is classificatie, dat wil zeggen het onderverdelen van bepaalde zaken in een aantal categorieën, gebaseerd op kenmerken of eigenschappen van deze zaak.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6-7-2024 om 13:46 zei Tomega:

De kunst is dus om op weg te gaan, dwars door de berg heen, in hoop en verwachting dat de spelt steeds overal kan prikken. Dan ben je voorbereid en waakzaam, en boezemt de speldenprik geen angst in. En als je dan de berg nergens ziet, weet je dat je er middenin zit. Want stond je er buiten, dan had je hem niet gemist.

Soms denkend dat die onzekerheid gevoed wordt door er nu net wel aandacht aan te besteden, anders dan afleiding zoeken in, gegeven een specifiek deelaspect binnen het geheel, allerhande irrelevanties.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-7-2023 om 18:49 zei Hopper:

Je bent blijven hangen in de gesprekjes , vermoed ik zo maar.

In de wereld van statistiek kennen we véél verschillende verdelingen voor gegevens. Ongetwijfeld één van de bekendste verdelingen is de normaalverdeling of normale verdeling. De normaal verdeling wordt ook wel de klokcurve en Gauss-kromme genoemd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-7-2023 om 15:29 zei Hopper:

Zonder ver te dwalen kun je ook niet thuis komen.

Door OCR neemt een pagina met tekst nog maar een paar kilobyte aan geheugenopslag in. Bovendien is hij daarna weer bewerkbaar in een tekstverwerker. Belangrijk is ook dat de tekst nu doorzoekbaar kan worden gemaakt, bijvoorbeeld in een digitale bibliotheek of in een zoekmachine.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 5-7-2024 om 23:33 zei Figulus:

Zou je wat concreter willen zijn in je opmerkingen? Wat is je probleem met mijn stelling?

Voor experten zijn al die modellen niet meer dan hapklare brokken die door jarenlange opleiding kristalhelder zijn, voor leken is het dat allerminst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2-7-2023 om 08:52 zei Hopper:

Ik kijk nooit onder de motorkap.  Zaken waar ik geen verstand van heb, daar bemoei ik me niet mee.  Ik weet niet eens of de katalysator wel onder de motorkap zit.

Dat leerstuk van die ijsberg heb ik zoals eigen aan mezelf weer hopeloos onderschat, maar we blijven hoe dan ook lachen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-7-2023 om 07:26 zei Hopper:

De geestelijke mens onderscheid zichzelf niet van anderen, maar is uitstekend in staat om in de wereld voor hem de dingen te onderscheiden.  Daar is al uitgebreid over gesproken op dit forum, maar je bent altijd meer met jezelf bezig...

Ik weet het niet, het zou immers ook TMS kunnen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 5-7-2024 om 23:29 zei Tomega:

Als ik in plaats van hier daar had gezegd was het duidelijker geweest?

Aan de oppervlakte hoeven we geen diepgang te verwachten, daar gaat de strijd alsof niets anders bestaat onverminderd verder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 7-7-2024 om 08:55 zei Tomega:

Wat voor de een abstracter is, kan voor de ander concreter zijn. De een komt verder van huis, en de ander thuis. Dat is geen probleem, als je maar een probleem hebt.

Therapie begint met begrijpende en verhelderende gesprekken voeren. Maar dat kan verder gaan, het afdalen in verwarrende en duistere gevoelens en gedachten. Daar komen we angsten tegen, opgekropte woede en verdriet, grillige wensen, grondeloze stemmingen en gekmakende gedachten. Sommigen dalen niet af in die wereld met een therapeut als begeleider - ze zijn er al in gegleden, gevallen, gestort, verstrikt geraakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Therapie begint met begrijpende en verhelderende gesprekken voeren. Maar dat kan verder gaan, het afdalen in verwarrende en duistere gevoelens en gedachten. Daar komen we angsten tegen, opgekropte woede en verdriet, grillige wensen, grondeloze stemmingen en gekmakende gedachten. Sommigen dalen niet af in die wereld met een therapeut als begeleider - ze zijn er al in gegleden, gevallen, gestort, verstrikt geraakt.

https://www.uitgeverijschatkist.nl/stemmen_uit_de_schaduw.php

Discussiëren middels een link zou je op jou manier kunnen proberen te ontwijken. Maar het blijft lullen zonder inhoud.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Figulus:

Discussiëren middels een link zou je op jou manier kunnen proberen te ontwijken. Maar het blijft lullen zonder inhoud.

Moest het onderscheidingsvermogen binnen het spectrum van dit topic even alert zijn, het zou een wonder kunnen genoemd worden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei TTC:

Moest het onderscheidingsvermogen binnen het spectrum van dit topic even alert zijn, het zou een wonder kunnen genoemd worden. 

Het onderscheidingsvermogen binnen het spectrum van religieuze discussies is van onschatbare waarde. Lukt het wat om waarheid van onwaarheid te scheiden? Of ontbreekt er nog het een en ander?

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Figulus:

Het onderscheidingsvermogen binnen het spectrum van religieuze discussies is van onschatbare waarde. Lukt het wat om waarheid van onwaarheid te scheiden? Of ontbreekt er nog het een en ander?

Tja, het pragmatische waarheidsconcept zijn we al lang vergeten, anders gezegd er volledig in verstrikt geraakt omdat enig onderscheidingsvermogen ontbreekt. Had je nog iets? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei TTC:

Tja, het pragmatische waarheidsconcept zijn we al lang vergeten, anders gezegd er volledig in verstrikt geraakt omdat enig onderscheidingsvermogen ontbreekt. Had je nog iets? 

Dat komt er nou van als waarheid niets meer is dan dat wat op enig moment het beste uit komt. Dan kan waarheid het volgende moment zomaar weer wat anders zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Figulus:

Dat komt er nou van als waarheid niets meer is dan dat wat op enig moment het beste uit komt. Dan kan waarheid het volgende moment zomaar weer wat anders zijn.

We houden het amper nog voor mogelijk, hierbij veronderstellend dat we al weten waar het precies over gaat. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
11 uur geleden zei Figulus:

Het onderscheidingsvermogen binnen het spectrum van religieuze discussies is van onschatbare waarde.

Als mindfulness en aanverwante therapievormen noodzaak wordt om er enigszins tegen bestand te zijn of worden, is er misschien ook een traumatisch traject aan vooraf gegaan.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 28-6-2023 om 14:30 zei Barnabas:

Het verstaan van elkaar begint bij het erkennen van de eenvoudige realiteit.

Heel misschien dat we stigma beter kunnen leren begrijpen als inherent verbonden aan de worsteling die het navigerende zelf doormaakt binnen het samenspel tussen inferentie en interferentie, veel vaker leidend tot een nogal schemerachtig discours dat slechts met gerichte aandacht en de nodige bereidheid tot introspectie ontrafeld kan worden. Dat net hierdoor een nogal gapende kloof kan ontstaan tussen abstractie en de alledaagsheid der dingen is daarom ook niet zo onbegrijpelijk, zij het schijnbaar onoverbrugbaar door een reeks paradoxen die zowat elk discours in milde overreding ondermijnen. In het verlengde een overvloed aan metaforen en aforismen die ons intuïtief dan misschien wel enige (h)erkenning kunnen geven, de technische aspecten liggen echter ver buiten de beïnvloedingssfeer van de nietige ikjes die we, ondanks alle hoop en dankbaarheid in het getormenteerde hart, ook maar zijn. Finaal zijn het ook niet meer dan random reflecties, voor wat de kracht van eenvoud en kleine dingen vermag, in verschrikking en verbijstering, in verbazing en verwondering, vreedzaam van signature, onbeholpen, van harte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Bekeerling14:

Jouw antwoord gaat nergens over. Is de GGZ een patiënt kwijt?

Het gaat om de ordening van verschillende niveaus, zodat niet alles gekaapt wordt door het vigerende linguistisch determinisme dat elke vorm van nuchterheid ondermijnt.  Ben je gaan lopen misschien? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid