TTC 1.570 Geplaatst 5 juli Auteur Rapport Share Geplaatst 5 juli 52 minuten geleden zei Tomega: Thinking is like honey; too much can make things sticky, but just enough makes the world taste nicer. So, I rather don't think it over. Sometimes the smallest things take up the most room in your heart. So, I rather keep the nice things closer. Bespaar me. Drie woorden van jouw poëzie brengt meer diepgang dan deze wereld vatten kan. Getuigenissen legio. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.570 Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden Op 1-7-2023 om 15:29 zei Hopper: Zonder ver te dwalen kun je ook niet thuis komen. Hoe kunnen verschillende kennisvormen elkaar versterken zonder elkaar te reduceren? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 16 Geplaatst 51 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 51 minuten geleden 1 uur geleden zei TTC: Hoe kunnen verschillende kennisvormen elkaar versterken zonder elkaar te reduceren? Dit ben ik tot nu toe alleen tegengekomen in Voorbij de grenzen van de natuurwetenschap van Rudolf Steiner. Hierin spreekt hij over twee kennisvormen: De fenomenologie van Goethe Het zuivere denken zoals besproken in De filosofie van de vrijheid, ook van Rudolf Steiner. Deze zouden bij het natuurwetenschappelijk onderzoek volgens Steiner elkaar moeten versterken zonder elkaar te reduceren. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 34 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 34 minuten geleden 2 uur geleden zei TTC: Hoe kunnen verschillende kennisvormen elkaar versterken zonder elkaar te reduceren? Dat is onmogelijk , want wij kennen slechts ten dele zoals 1 Korinthiërs 13:12 aangeeft. En wat kennen wij dan? Kennisvormen. Maar binnen de liefde des Vaders zal ik kennen, gelijk ook ik gekend ben. Dat is complementair kennen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten