Tomega 324 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 1 uur geleden zei najjreb86: Christenen spannen de wetenschap voor het karretje van hun God. Terwijl hun God heel duidelijk een stam god was, die lekker op de thee kwam bij bepaalde mensen etc. Nee, de wetenschap spant de wetenschap voor het karretje van hun eigen goddelijke status, heersend over kennis en zelfs over hetgeen nog totaal onbegrepen is. Terwijl God heel duidelijk met grote macht en kracht heerst over de batuur en over de mens. De natuur onderwerpt zich aan de wet. Doet de wetenschap dat ook? Nee, dat doet zij niet Daarmee onttrekt de wetenschap zich aan de natuur en is zodiende uit zichzelf een tegenstander van God. Dan kun je wel roepen dat ik niet kan weten wie God is, maar de eenvoudige inhoud is vooreerst dat de wetenschap, als zij goddelijk van intentie wil zijn, zich aan de natuurwetten moet onderwerpen, wat zij niet doet. Zij is tegenstander van haar normatieve zelf. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.569 Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden Zojuist zei Tomega: Nee, de wetenschap spant de wetenschap voor het karretje van hun eigen goddelijke status, heersend over kennis en zelfs over hetgeen nog totaal onbegrepen is. Terwijl God heel duidelijk met grote macht en kracht heerst over de batuur en over de mens. De natuur onderwerpt zich aan de wet. Doet de wetenschap dat ook? Nee, dat doet zij niet Daarmee onttrekt de wetenschap zich aan de natuur en is zodiende uit zichzelf een tegenstander van God. Dan kun je wel roepen dat ik niet kan weten wie God is, maar de eenvoudige inhoud is vooreerst dat de wetenschap, als zij goddelijk van intentie wil zijn, zich aan de natuurwetten moet onderwerpen, wat zij niet doet. Zij is tegenstander van haar normatieve zelf. Onwaarschijnlijk, zie je letterlijk overal slangen die je met huid en haar willen opeten misschien? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 324 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 28 minuten geleden zei TTC: Nee, dat staat in dat boek waar je over begon, in dat stilleven was het gewoon maar een boek. Welk boek? Ben ik niet genoeg aanstoot dat je er boeken bij moef slepen om mij in een kwaad daglicht te stellen? 1 minuut geleden zei TTC: Onwaarschijnlijk, zie je letterlijk overal slangen die je met huid en haar willen opeten misschien? Nee, jij wel? Wat zie je? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.569 Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 1 minuut geleden zei Tomega: Welk boek? Ben ik niet genoeg aanstoot dat je er boeken bij moef slepen om mij in een kwaad daglicht te stellen? Onwaarschijnlijk, je mocht zelf kiezen welk boek, ga je nu weer zeggen dat het niet zo is? Of wil je eens een andere verzameling van drie proberen misschien? Zullen dat maar zo laten, het gaat van kwaad naar erger, de soep de kool niet eens waard. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 324 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 2 uur geleden zei najjreb86: Dat is iets totaal anders. Ten eerste, het is een VERHAAL. En ik heb het over werkelijke dingen. Hoe is wat jij zegt geen verhaal en wat een historische bron brengt wel een verhaal? Hoe wordt een verhaal waardevol of waardeloos? Hoe worden werkelijke dingen een fantasie? Hoe onderscheid jij? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.569 Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden Zojuist zei Tomega: Hoe is wat jij zegt geen verhaal en wat een historische bron brengt wel een verhaal? Hoe wordt een verhaal waardevol of waardeloos? Hoe worden werkelijke dingen een fantasie? Hoe onderscheid jij? Misschien ben je vorige vraag al vergeten, die geheel toevallig altijd verdwijnt? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 324 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) 13 minuten geleden zei TTC: Onwaarschijnlijk, je mocht zelf kiezen welk boek, ga je nu weer zeggen dat het niet zo is? Of wil je eens een andere verzameling van drie proberen misschien? Zullen dat maar zo laten, het gaat van kwaad naar erger, de soep de kool niet eens waard. Lees ff terug wat je schrijft over misleiding en ga dan eens zonder krampachtigheid kijken op een christelijk forum waar een nietszeggend stilleven wordt ingebracht van een appel een hamer en een boek. Had dan een hamer en een sikkel gebracht, dan had je niet te maken gekregen met een enig boek in een veelzeggend bedoeld stilleven. Volgens mij is de oorspronkelijke TTC uitgetreden en ben je nu van een ander gehalte. 11 minuten geleden zei TTC: Misschien ben je vorige vraag al vergeten, die geheel toevallig altijd verdwijnt? Als jou dat boeit moet je de vraag herhalen. Ik luister. Pedant is om te verwachten dat bepaalde vragen zullen blijven hangen, wat ze dus ondertussen gewoon wel doen. 😁 2 uur geleden bewerkt door Tomega Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.569 Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 2 minuten geleden zei Tomega: Lees ff terug wat je schrijft over misleiding en ga dan eens zonder krampachtigheid kijken op een christelijk forum waar een nietszeggend stilleven wordt ingebracht van een appel een hamer en een boek. Had dan een hamer en een sikkel gebracht, dan had je niet te maken gekregen met een enig boek in een veelzeggend bedoeld stilleven. Volgens mij is de oorspronkelijke TTC uitgetreden en ben je nu van een ander gehalte. Wel, zeg het dan, waar zeg je niets over? Kunnen onderhand al voorspellen wat volgt, nog een hoop mist en vaagheden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 324 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden Zojuist zei TTC: Wel, zeg het dan, waar zeg je niets over? Kunnen onderhand al voorspellen wat volgt, nog een hoop mist en vaagheden. Ik zeg niets over iets, en jij hebt er alles van begrepen. Gefeliciteerd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.569 Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 4 minuten geleden zei Tomega: Ik zeg niets over iets, en jij hebt er alles van begrepen. Gefeliciteerd. Zie je, je weet zelfs niet waar je niets over zegt. Althans, je weet het maar al te goed, doe dus rustig verder. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 324 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden Zojuist zei TTC: Zie je, je weet zelfs niet waar je niets over zegt. Althans, je weet het maar al te goed, doe dus rustig verder. Dank je. Als de inhoud niet verder komt dan gedoe over iets waar ik niets over zeg omdat ik simuleer dat ik het niet weet, dan vrees ik dat de vodkafles bijkans leeg is en het glas van venijn halfvol. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.569 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 54 minuten geleden zei Tomega: Dank je. Als de inhoud niet verder komt dan gedoe over iets waar ik niets over zeg omdat ik simuleer dat ik het niet weet, dan vrees ik dat de vodkafles bijkans leeg is en het glas van venijn halfvol. Waarom zou je ook, het zou kunnen indruisen tegen wat je eerder zei. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten