Hopper 841 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden 1 minuut geleden zei TTC: Je doet dat, geef ik toe, wel supersnel. Maar nu weten we nog niet wat je allemaal gezien hebt, als geestelijke mens uiteraard. Mahavairocana is het zelf wat het Zelf betreedt en waarin het Zelf het zelf betreedt. Wie het juiste vers er bij plaatst gaat door voor de koelkast. Spoiler: zoek niet bij de synoptische Evangeliën. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.569 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 9 minuten geleden zei Hopper: Mahavairocana is het zelf wat het Zelf betreedt en waarin het Zelf het zelf betreedt. Wie het juiste vers er bij plaatst gaat door voor de koelkast. Spoiler: zoek niet bij de synoptische Evangeliën. Gaat het je een beetje, moeilijke vraag misschien? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 1 minuut geleden zei TTC: Gaat het je een beetje, moeilijke vraag misschien? Wie blijft hangen in het vele mist het Ene, wie blijft hangen in het Ene mist het vele. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.569 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) 13 minuten geleden zei Hopper: Wie blijft hangen in het vele mist het Ene, wie blijft hangen in het Ene mist het vele. Man man, hebben we dat niet al eerder gehoord? Binnen het kader van horizonversmeling is het aantal niches van die orde dat het haast onmogelijk wordt om enige consensus te vinden. Dit geldt met stip wanneer non-lineaire attractoren binnen het speelveld gebracht worden, deze veranderen op zich niet wanneer ze inherent deel uitmaken van wat we legitiem het alledaagse denken kunnen noemen. In vaktermen wordt het met nogal wat dure woorden beschreven, in die zin werken metaforen veel makkelijker omdat ze beter aansluiten bij de menselijke intuïtie, wat normale mensentaal betreft. Maar sowieso, het is allemaal nonsens, het impliceert immers relevante kennis om er überhaupt enig oordeel over te kunnen vellen, niet meer, niet minder. Tja, veel mist, chapeau! 3 uur geleden bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 7 minuten geleden zei TTC: Man man, hebben we dat niet al eerder gehoord? Binnen het kader van horizonversmeling is het aantal niches van die orde dat het haast onmogelijk wordt om enige consensus te vinden. Dit geldt met stip wanneer non-lineaire attractoren binnen het speelveld gebracht worden, deze veranderen op zich niet wanneer ze inherent deel uitmaken van wat we legitiem het alledaagse denken kunnen noemen. In vaktermen wordt het met nogal wat dure woorden beschreven, in die zin werken metaforen veel makkelijker omdat ze beter aansluiten bij de menselijke intuïtie, wat normale mensentaal betreft. Maar sowieso, het is allemaal nonsens, het impliceert immers relevante kennis om er überhaupt enig oordeel over te kunnen vellen, niet meer, niet minder. Tja, veel mist, chapeau! Als het Ene in de spiegel zou zien, wat zou het Ene dan zien? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.569 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden Zojuist zei Hopper: Als het Ene in de spiegel zou zien, wat zou het Ene dan zien? Niets, anders zou je weer vooraan kunnen beginnen. En wat zie je wanneer mensen je iets vertellen, ook niets? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden Zojuist zei TTC: Niets, anders zou je weer vooraan kunnen beginnen. En wat zie je wanneer mensen je iets vertellen, ook niets? Wat als de waarnemer zelf zich niet in de tijd zou bevinden maar wel in de tijd zou waarnemen? Dan zou de waarnemer overal waarnemen en zich toch nergens bevinden. Geinig hé. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.569 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden Zojuist zei Hopper: Wat als de waarnemer zelf zich niet in de tijd zou bevinden maar wel in de tijd zou waarnemen? Dan zou de waarnemer overal waarnemen en zich toch nergens bevinden. Geinig hé. Het is nooit netjes om met je medemens te lachen, maar je maakt het ons wel verdomd moeilijk. Hopper reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden Zojuist zei TTC: Het is nooit netjes om met je medemens te lachen, maar je maakt het ons wel verdomd moeilijk. Het visnet bestaat omwille van de vis, en als de vis gevangen is, dan kun je het net vergeten. De konijnenstrik bestaat omwille van het konijn, en als het konijn gevangen is, dan kun je de strik vergeten. Woorden bestaan vanwege hun betekenis, en als je de betekenis begrepen hebt, dan kun je de woorden vergeten. Waar vind ik iemand die alle woorden is vergeten, zodat ik een woordje met hem kan spreken? (Die heb ik niet van mijzelf, maar gecopy-past) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.569 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden Zojuist zei Hopper: Het visnet bestaat omwille van de vis, en als de vis gevangen is, dan kun je het net vergeten. De konijnenstrik bestaat omwille van het konijn, en als het konijn gevangen is, dan kun je de strik vergeten. Woorden bestaan vanwege hun betekenis, en als je de betekenis begrepen hebt, dan kun je de woorden vergeten. Waar vind ik iemand die alle woorden is vergeten, zodat ik een woordje met hem kan spreken? (Die heb ik niet van mijzelf, maar gecopy-past) Contingentie hebben we nog niet gehad, dat zijn we wellicht per abuis vergeten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 1 minuut geleden zei TTC: Contingentie hebben we nog niet gehad, dat zijn we wellicht per abuis vergeten. Mahāvairocana is niet zomaar een of andere garagist die ergens woont, uiteindelijk. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.569 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden Zojuist zei Hopper: Mahāvairocana is niet zomaar een of andere garagist die ergens woont, uiteindelijk. Kunnen ook braille mengen met de homunculus, geeft mooie schilderijen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden Zojuist zei TTC: Kunnen ook braille mengen met de homunculus, geeft mooie schilderijen. De wijze zegt: "Het hart en de geest spiegelen zich aan elkander". De mafkees zegt: "Ik ben mijn brein". Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.569 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden Zojuist zei Hopper: De wijze zegt: "Het hart en de geest spiegelen zich aan elkander". De mafkees zegt: "Ik ben mijn brein". Het is allemaal wat, het doet gelukkig geen afbreuk aan wat je niet ziet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden Zojuist zei TTC: Het is allemaal wat, het doet gelukkig geen afbreuk aan wat je niet ziet. De dingen die je ziet zijn tijdelijk , dat wat niet gezien wordt is eeuwig. Die heb ik van Paulus. Zij die het weten, spreken niet/ Zij die spreken, weten het niet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.569 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 17 minuten geleden zei Hopper: Als het Ene in de spiegel zou zien, wat zou het Ene dan zien? Alsof je zegt dat de zoeker het gezochte is, dat is wel heel bizar. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.569 Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 47 minuten geleden zei Hopper: Waar vind ik iemand die alle woorden is vergeten, zodat ik een woordje met hem kan spreken? Dat zul je hier niet vinden, mogen we dan verder met de inhoud van dit topic? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 1 uur geleden zei TTC: Alsof je zegt dat de zoeker het gezochte is, dat is wel heel bizar. Hè nee, de zoeker sterft tijdens het zoeken. Algemeen bekend. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 324 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 2 uur geleden zei Hopper: Het visnet bestaat omwille van de vis, en als de vis gevangen is, dan kun je het net vergeten. De konijnenstrik bestaat omwille van het konijn, en als het konijn gevangen is, dan kun je de strik vergeten. Woorden bestaan vanwege hun betekenis, en als je de betekenis begrepen hebt, dan kun je de woorden vergeten. Waar vind ik iemand die alle woorden is vergeten, zodat ik een woordje met hem kan spreken? Het visnet bestaat omwille van de vis, en als de vis gevangen is, dan beheers je blijkbaar het visnet. De konijnenstrik bestaat omwille van het konijn, en als het konijn gevangen is, dan beheers je blijkbaar de strik. Een woord bestaat vanwege zijn betekenis, en als je de betekenis begrepen hebt, dan beheers je blijkbaar de zin van het woord. Waar vind ik iemand die alle woorden beheerst, zodat ik in zijn woorden de zin kan zien? Tragisch is wel dat het net een val en een vangst kan zijn als ik zelf geen zin heb om te sterven. Daarom zin ik op een enkel woord dat mij in net en val en sterven, begeleidt en versterkt en de toekomst doet beërven. Wie Weet Welk Woord? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.569 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 15 minuten geleden zei Hopper: Hè nee, de zoeker sterft tijdens het zoeken. Algemeen bekend. Jongens toch, je propageert advaita en je verkleedt je als Paulus, nu je paard nog terugvinden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 324 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) Op 23-6-2026 om 17:15 zei Hopper: Er is een verticale lijn en er is een horizontale lijn. En die komen samen in het hart van het kruis. Hoeveel symboliek wil een mens nog meer? Dat hoef ik toch niet uit te leggen? Zelfkennis verwerft een mens niet door napraten De tijd is horizontaal en de afstand vertikaal. Want traagheid meet afstand per tijd. Toch is er nooit contact als nooit iets botst. Nooit is er een kruis als er nooit iets in de weg geplaatst wordt. Nooit is er een uitwisseling als er nooit een botsing is. Het hart van het kruis is dus altijd een botsing met een andere orde tot uitwisseling van de essentialia in beide orden. Twee maal een beweging, een botsing, en tweemaal een veranderde beweging. Hoeveel wetenschap wil je nog meer, dan de relativiteitstheorie van God zelf? God bestaat niet, is zeggen dat botsingen niet bestaan. Botsingen bestaan, is zeggen dat God bestaat. Dat is waarom de wereld de botsing als enige vorm van bestaande kracht niet kan en niet wil erkennen. Wat apert onzinnig is. 1 uur geleden bewerkt door Tomega Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.569 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 14 minuten geleden zei Tomega: Daarom zin ik op een enkel woord dat mij in net en val en sterven, begeleidt en versterkt en de toekomst doet beërven. Wie Weet Welk Woord? Wachten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 16 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 16 minuten geleden (bewerkt) 50 minuten geleden zei Tomega: De tijd is horizontaal en de afstand vertikaal. Want traagheid meet afstand per tijd. Toch is er nooit contact als nooit iets botst. Nooit is er een kruis als er nooit iets in de weg geplaatst wordt. Nooit is er een uitwisseling als er nooit een botsing is. Het hart van het kruis is dus altijd een botsing met een andere orde tot uitwisseling van de essentialia in beide orden. Twee maal een beweging, een botsing, en tweemaal een veranderde beweging. Hoeveel wetenschap wil je nog meer, dan de relativiteitstheorie van God zelf? God bestaat niet, is zeggen dat botsingen niet bestaan. Botsingen bestaan, is zeggen dat God bestaat. Dat is waarom de wereld de botsing als enige vorm van bestaande kracht niet kan en niet wil erkennen. Wat apert onzinnig is. De tijd is horizontaal, de eeuwigheid is verticaal, in het hart (het snijpunt van het kruis) ontmoeten zij elkaar. Daarom moeten wij ons kruis dragen en achter Hem aankomen. Want op de plaats van het snijpunt schijnt het licht. Daar 'vonkt' de ziel. Daar is de minnaar bevrijd van zijn afhankelijkheid van de Geliefde. De ontbinding van het eigen ik maakt de liefde des Vaders vrij. Tijd en ruimte moeten doorsneden worden, dat kan alleen met het zwaard uit Mattheüs 10:34-39. De tijd vliedt en Christus staat stil. 15 minuten geleden bewerkt door Hopper Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.