TTC 1.564 Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 21 minuten geleden zei Tomega: Een paradigmashift zou iemand anders kunnen ervaren als een hebben verzonnen. Want het eerste heeft afgedaan en een geest van het nieuwe past de puzzelstukjes in elkaar. Dat is daarom niet het kenmerkende aspect dat bijzondere aandacht verdient. Maar het kenmerkende aspect dat bijzondere aandacht verdient, is de nuchtere logische samenhang die de paradigmashift eerder identificeert met een inzicht of een ontdekking in een reeds zeer geordende en logische en nuchtere omgeving. Dat is als in een wereld van kwantummechanica plotseling ontdekken welke fundamentele misser de kwantummechanica maakt. In zo'n omgeving hoef je niets zelf te verzinnen, en dat kan ook helemaal niet. Want de nieuwe uitkomsten worden wetmatig gedicteerd. Paulus is geen verzinner en geen charismatische sekteleider, maar hij is een dienaar, zelf ook onderworpen aan de wet, en roept mensen op tot verstandigheid, nuchterheid, waakzaamheid, en principiële wetmatigheden. De rijkdom van het christelijke geloof, dat een sekte is van het jodendom, is dat de machteloze onderwerping aan wetmatigheden als basis van de natuur en de schepping, wordt doorbroken en omgezet in een vrijheid om los te komen van natuur en ellende en zelfs de dood, om in dat perspectief vervolgens te laten zien hoe die vrijheid de mens zodanig dicht bij God kan brengen, dat de mens in vol besef en in nuchtere waakzame verstandigheid, vrijwillig kiest voor de orde en de moraal en de wetmatigheden van de natuur en de schepping. Want dat is hoe God het ook had georganiseerd in het paradijs, toen alles goed was. De gemiddelde christen, in zijn natuurlijke staat rustend in de vrijheid in het vlees, is dat station van vrijwillige onderwerping van het vlees aan het geestelijke reeds lang gepasseerd, en rust in het vlees op het geschenk van Christus' genade. Totaal vergetende dat Christus een weg wijst naar het kruis en de kruisweg tot afstandneming van vlees en natuur en eigenwilligheden. In welke geestelijke rijkdom sommige anderen als per ongeluk wel geraken, omdat zij ergens beseffen dat dit leven vraagt om onderwerping van het vlees tot hooghouden van geestelijke waarden van moraal. Welke laatste categorie kansloos wordt, in land en cultuur en omgeving waar die moraal totaal verloren is gegaan, zodat zelfs de Geest van God er niets meer kan uitrichten en het Woord in vervulling gaat dat God zijn gelaat afwendt. Dus eigenlijk gewoon wat in een goed handboek staat, maar dan in mensentaal? 2 uur geleden zei Hopper: Dat begrijp ik, jij bent immers nog "anders". Het is de natuurlijke mens eigen om "anders" te willen zijn. Galaten 6:3 zegt mij dat de auteur zelfkennis had. Dat hij er kennis van had dat het denken an sich een belasting kan zijn voor de mens. En als antwoord op je vraag: dat het niet verstandig is om God te verzinnen met dat denkvermogen. Jij bent ook Paulus, want je bent ook niets zoals je eerder zei. Heb je God dan weggetoverd? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 324 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) 25 minuten geleden zei TTC: Dus eigenlijk gewoon wat in een goed handboek staat, maar dan in mensentaal? Correct, als een goed handboek van een technisch mechanisch apparaat, zoals een astronomisch uurwerk. 25 minuten geleden zei TTC: Jij bent ook Paulus, want je bent ook niets zoals je eerder zei. Heb je God dan weggetoverd? Waar zeg ik dat? God is Geest, dus wat jij als mens krijgt van God is mens en is natuur en is geest. Maar God is naast Geest ook wetmatig en zuiver en zodanig duurzaam dat Zijn woord altijd geldig blijft. Dus is Hij in zekere zin zo je wilt weggetoverd. Correcter is natuurlijjk dat Hij nooit weg is geweest van Zijn goede werken en gewoon in aanwezigheid is in Zijn wezen, die Geest is. Om flauwigheden te voorkomen bouwde Hij geen huis of tempel in het paradijs, maar bracht Hij in de mens zelf een geestelijk deel in van Zijn wezen, die Geest is. De mens is dus zelf in wezen een kind van God, ook zonder tempels en hemelkennende en hemelafschermende voormannen. En in dat kindschap wordt de mens uitgenodigd en eigenlijk geestelijk verleid om dat mooie dat als schaduw in alles verscholen is, te omarmen als méér waardevol dan dat tijdelijke deel dat zichtbaar straks tot stof terugkeert. Ellende, verlossing en dankbaarheid zijn onderdelen van bewustwording van een geestelijke werkelijkheid die past in het hier en het nu. En op dat punt scheiden de geesten zich. 2 uur geleden bewerkt door Tomega Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 1 minuut geleden zei Tomega: Correct, als een goed handboek van een technisch mechanisch apparaat, zoals een astronomisch uurwerk. Beetje als een handboek encriptie voor dummies, zodat relevante basiskennis geen taboe is. 2 minuten geleden zei Tomega: Correct, als een goed handboek van een technisch mechanisch apparaat, zoals een astronomisch uurwerk. Waar zeg ik dat? God is Geest, dus wat jij als mens krijgt van God is mens en is natuur en is geest. Maar God is naast Geest ook wetmatig en zuiver en zodanig duurzaam dat woord altijd geldig blijft. Dus is Hij in zekere zin zo je wilt weggetoverd. Correcter is natuurlijjk dat Hij nooit weg is geweest van Zijn goede werken en gewoon in aanwezigheid is 8n Zijn wezen, due Geest is. Om flauwigheden te voorkomen bouwde Hij geen huis of tempel in het paradijs, maar bracht Hij in de mens zelf een geestelijk deel in van Zijn wezen, die Geest is. De mens is dus zelf in wezen een kind van God, ook zonder tempels en hemelkennende en hemelafschermende voormannen. En in dat kindschap wordt de mens uitgenodigd en eigenlijk geestelijk verleid om dat mooie dat als schaduw in alles verscholen is, te omarmen als méér waardevol dan dat tijdelijke deel dat zichtbaar straks tot stof terugkeert. Ellende, verlossing en dankbaarheid zijn onderdelen vsn bewustwording van een geestelijke werkelijkheid die past in het hier en het nu. En op dat punt scheiden de geesten zich. Was een reactie op wat Hopper zei, tegelijk Paulus. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 5 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 13 uur geleden zei Hopper: Je bent het zowaar met Paulus eens. (Galaten 6:3) Want als iemand denkt iets te zijn, terwijl hij niets is, bedriegt hij zichzelf. De mens denkt alleen maar wat te zijn, in werkelijkheid is hij niks/niets. Alleen maar hoogmoed brengt dat denken voort. We komen er wel, BerJan. Voor de komende eeuwwisseling ben je bekeerd. Echt, jouw logica en begrijpend lezen is abominabel slecht.. Ik heb dit al eens geschreven, dat je Galaten 6:1 en 2 en 4 tot de rest er ook bij moet nemen. Cherry picken maakt zelfs vna Jezus nog een ketter. Dit gaat erom dat je mensen pas de maat kan nemen en kan corrigeren als je zelf "goed" bent. Want als je zelf ook slecht bent, dan bedrieg je jezelf als je anderen de maat neemt. Jij denkt ook steeds van alles. Te doen alsof datgene wat jij verzonnen hebt niet uit je denken voorkomt is juist hoogmoed. Daarom zeg ik ook steeds "De weg is smal, en enkel Hopper loopt op de weg. De berm is breed en daar loopt de rest op". Jij doet me erg denken aan een mopje over de Vrijgegemaakten, die dachten ook dat enkel de vrijgemaakten in de nieuwe Hemel/Aarde kwamen. De rest was verdoemd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 324 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) 15 minuten geleden zei TTC: Beetje als een handboek encriptie voor dummies, zodat relevante basiskennis geen taboe is. Nee, integendeel. Een handboek van een astronomisch uurwerk vraagt toewijding zuiverheid en vaardigheden waar je je een leven lang in kunt blijven verbeteren. Voor dummies is de domheid van horen, weten, en dan wat anders doen en volgen. De bijbel is geen brief van God aan de wereld. Dat is een misvatting. Jij bent zelf een brief van God. Wees daarom je vader waardig en let op wat je schrijft. Maar dan, idd, de basis is vrij toegankelijk en vraagt geen voorkennis of voorafgaande studie. Maar wel dat principiële zicht dat deze wereld méér is dan de ellende die zij brengt. 2 uur geleden bewerkt door Tomega Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 5 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 7 uur geleden zei TTC: Uiteraard weet je dat niet, je bent alsmaar bezig met zaken van meer dan 2000 jaar geleden. Misschien lid van de Verenigingskerk, Moon dacht ook het universum te zijn. En? Ik haal geen oude koeien van bijna drie jaar naar voren. Dat doen enkel bots. Dus Sjako, doe je werk en kijk of je TTC als bot kan betrappen. Tevens reageer je vaak onbegrijpelijk op dingen, zoals iedereen die daadwerkelijk leest wat de ander zegt (en dat zijn er hier maar weinigen) kan zien. Totaal offtopic. Vandaar dat dit topic al 355 pagina's voortemmert zonder kans op afsluiting. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 3 minuten geleden zei najjreb86: Echt, jouw logica en begrijpend lezen is abominabel slecht.. Ik heb dit al eens geschreven, dat je Galaten 6:1 en 2 en 4 tot de rest er ook bij moet nemen. Cherry picken maakt zelfs vna Jezus nog een ketter. Dit gaat erom dat je mensen pas de maat kan nemen en kan corrigeren als je zelf "goed" bent. Want als je zelf ook slecht bent, dan bedrieg je jezelf als je anderen de maat neemt. Jij denkt ook steeds van alles. Te doen alsof datgene wat jij verzonnen hebt niet uit je denken voorkomt is juist hoogmoed. Daarom zeg ik ook steeds "De weg is smal, en enkel Hopper loopt op de weg. De berm is breed en daar loopt de rest op". Jij doet me erg denken aan een mopje over de Vrijgegemaakten, die dachten ook dat enkel de vrijgemaakten in de nieuwe Hemel/Aarde kwamen. De rest was verdoemd. "Zalig zijn de armen van geest, want hun is het Koninkrijk der hemelen" is een uitspraak van Christus uit de Bergrede. Dat betekent dat je niet zoveel waarde moet hechten aan je gedachten. Leeg van zelf is leeg van gedachten. 35 minuten geleden zei TTC: Jij bent ook Paulus, want je bent ook niets zoals je eerder zei. Heb je God dan weggetoverd? Pas in het niets kende ik mijzelf, daar wilde ik niets, daar begeerde ik niets. Er was alleen waarheid. Jouw religie is ietsisme, de mijne nietsisme. Daarmee hebben we een radicaal verschillende religie. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 324 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 4 minuten geleden zei najjreb86: Jij doet me erg denken aan een mopje over de Vrijgegemaakten, die dachten ook dat enkel de vrijgemaakten in de nieuwe Hemel/Aarde kwamen. De rest was verdoemd Zij hadden gelijk, want ze hebben in retrospectief zichzelf opgeheven, hun waarheid oogegeven, en de hemel ontsloten voor alle zondaren die gratis de hemel in willen. De verdoeming slaat dan, in hun eigen voormalige zienswijze, nu op henzelf. Ieder mens oordeelt of veroordeelt zichzelf. Het beginsel van ellende is de erkenning dat het geestelijke in deze wereld zelfs voor jou te hoog gegrepen is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 5 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 5 minuten geleden zei Hopper: "Zalig zijn de armen van geest, want hun is het Koninkrijk der hemelen" is een uitspraak van Christus uit de Bergrede. Dat betekent dat je niet zoveel waarde moet hechten aan je gedachten. Leeg van zelf is leeg van gedachten. Pas in het niets kende ik mijzelf, daar wilde ik niets, daar begeerde ik niets. Er was alleen waarheid. Jouw religie is ietsisme, de mijne nietsisme. Daarmee hebben we een radicaal verschillende religie. Aan de ene kant doe je dus alsof je arm bent van geest, en aan de andere kant meen je dat "er alleen waarheid was".. Niet vergeten waarheid als Waarheid te typen? Want hoogmoedige mensen maken vaak onderscheid tussen waarheid en Waarheid. Er is geen mens vrij van gedachten. Dat is een fantasie. Moet je maar eens mediteren, kun je zien hoeveel gedachten je onverwacht nog hebt. Citaat Broeders, indien ook een mens vervallen ware door enige misdaad, gij, die geestelijk zijt, brengt den zodanige te recht met den geest der zachtmoedigheid; ziende op uzelven, opdat ook gij niet verzocht wordt. 2 Draagt elkanders lasten, en vervult alzo de wet van Christus. 3 Want zo iemand meent iets te zijn, daar hij niets is, die bedriegt zichzelven in zijn gemoed. Dit is waar het om gaat in Galaten 6:3.. Niet "als je meent iets te zijn, terwijl je niets bent".. Het gaat om dat je om de juiste reden iemand terecht wijst en op het juiste pad brengt.. En als je zelf ook slecht bent, terwijl je doet alsof je goed bent of geestelijk, dan bedrieg je jezelf. Als de blinde de lamme begeleidt vallen ze beiden in de put. Maar nogmaals, jouw logica is zo opzichtig en dom eigenlijk. Als jij naar de WC gaat dan heb je daar waarschijnlijk ook een Bijbeltekst bij. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 11 minuten geleden zei Hopper: Pas in het niets kende ik mijzelf, daar wilde ik niets, daar begeerde ik niets. Er was alleen waarheid. Jouw religie is ietsisme, de mijne nietsisme. Daarmee hebben we een radicaal verschillende religie. Ja, en daarom moet alles kapot, het is een simpele religie die je aanhangt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 324 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 7 minuten geleden zei najjreb86: En? Ik haal geen oude koeien van bijna drie jaar naar voren. Dat doen enkel bots. Dus Sjako, doe je werk en kijk of je TTC als bot kan betrappen. Tevens reageer je vaak onbegrijpelijk op dingen, zoals iedereen die daadwerkelijk leest wat de ander zegt (en dat zijn er hier maar weinigen) kan zien. Totaal offtopic. Vandaar dat dit topic al 355 pagina's voortemmert zonder kans op afsluiting. De projectontwikkelaar komt aan op het strand en vraagt de strandwachter de al jaren luierende meute te verwijderen, die duidelijk geen bijdrage brengt aan nut en waardigheid van het strand. Zegt de strandwachter met een lach, kom liggen en geniet ook van de dag! En zo niet, wat brengt jou hier, zo ver buiten jouw eigen vertier? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 5 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 6 minuten geleden zei Tomega: Zij hadden gelijk, want ze hebben in retrospectief zichzelf opgeheven, hun waarheid oogegeven, en de hemel ontsloten voor alle zondaren die gratis de hemel in willen. De verdoeming slaat dan, in hun eigen voormalige zienswijze, nu op henzelf. Ieder mens oordeelt of veroordeelt zichzelf. Het beginsel van ellende is de erkenning dat het geestelijke in deze wereld zelfs voor jou te hoog gegrepen is. Je zet allemaal woordjes in een bepaalde volgorde. Chapeau daarvoor. Maar nu nog begrijpelijke tekst ervan maken, dat een simpele ziel dit ook snapt. En wat bedoel je met hun voormalige zienswijze? Zijn ze opgeheven? Gisteren was ik aan het werk bij mijn voormalige kerk, en ik zag inderdaad een bordje maar dan zonder "vrijgemaakt". Ik dacht toen al dat of ze het waren vergeten erbij te zetten, of ze waren een fusie aangegaan. En nu lees ik net dat ze sinds 2023 al zijn samengegaan met een andere kerk. Je bent nooit te oud om te leren. Leve het brein dat dit mogelijk maakt! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 14 minuten geleden zei najjreb86: Vandaar dat dit topic al 355 pagina's voortemmert zonder kans op afsluiting. Kunnen ons gelukkig prijzen dat je bij de start begonnen bent, heb je Gadamer nu al eens gelezen? Gewoon eens lezen, we verwachten niet dat je er iets van begrijpt, dat zou onheus zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 5 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 1 minuut geleden zei TTC: Kunnen ons gelukkig prijzen dat je bij de start begonnen bent, heb je Gadamer nu al eens gelezen? Gewoon eens lezen, we verwachten niet dat je er iets van begrijpt, dat zou onheus zijn. Wie is "we"? Alle stemmetjes in je hoofd? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Zojuist zei najjreb86: Wie is "we"? Alle stemmetjes in je hoofd? Je kan snel lezen, chapeau! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 5 minuten geleden zei TTC: Ja, en daarom moet alles kapot, het is een simpele religie die je aanhangt. Alleen dingen , dieren, planten en mensen kunnen kapot. De liefde van de Vader is eeuwig. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 5 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Zojuist zei Hopper: Alleen dingen , dieren, planten en mensen kunnen kapot. De liefde van de Vader is eeuwig. De liefde van de Vader is fantasie. En fantasie kan ook kapot. Kijk maar naar het geloof in Sinterklaas. Als je wat ouder word en volwassen dan gaat het vanzelf kapot. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Zojuist zei Hopper: Alleen dingen , dieren, planten en mensen kunnen kapot. De liefde van de Vader is eeuwig. Ja, in dingen zit geen geest. Nog even en je betrekt er de homunculus bij, kunnen we weer een eindje verder. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 7 minuten geleden zei najjreb86: Aan de ene kant doe je dus alsof je arm bent van geest, en aan de andere kant meen je dat "er alleen waarheid was".. Niet vergeten waarheid als Waarheid te typen? Want hoogmoedige mensen maken vaak onderscheid tussen waarheid en Waarheid. Er is geen mens vrij van gedachten. Dat is een fantasie. Moet je maar eens mediteren, kun je zien hoeveel gedachten je onverwacht nog hebt. Arm zijn van geest is heel eenvoudig. De kennende kant van bewustzijn is altijd gericht op de wereld. Gewoon mee stoppen om je over te geven aan de versplintering van de wereld. Dan vallen de gedachten ook weg. En ook alle oordelen over hoogmoedige mensen...... En dat heeft niks met meditatie van doen, maar met een meditatieve wijze van leven. 2 minuten geleden zei najjreb86: De liefde van de Vader is fantasie. Voor degenen die de wereld liefhebben is de liefde van de Vader fantasie. Je hebt de wereld dus nog lief. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 5 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Zojuist zei Hopper: Arm zijn van geest is heel eenvoudig. De kennende kant van bewustzijn is altijd gericht op de wereld. Gewoon mee stoppen om je over te geven aan de versplintering van de wereld. Dan vallen de gedachten ook weg. En ook alle oordelen over hoogmoedige mensen...... En dat heeft niks met meditatie van doen, maar met een meditatieve wijze van leven. Kerel, als jij honger hebt heb je gedachten. Als je op een forum iets zit te typen heb je gedachten. Als je fantaseert over de Liefde van de Vader heb je gedachten. Mensen die dit ontkennen zijn mijn energie feitelijk niet waard, vooral op een warme dag als vandaag. En je bent zelf een hoogmoedig mens, geen wonder dat je hoopt dat alle oordelen over hoogmoedige mensen wegvallen. "ik denk niet, en dan komt er enkel Waarheid". Man zelfs Trump zou denken als hij jou ziet schrijven "kom kerel, niet te arrogant". Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 15 minuten geleden zei Hopper: En dat heeft niks met meditatie van doen, maar met een meditatieve wijze van leven. Naar schatting zouden het er ongeveer 60.000 zijn, het zegt nog niets over de inhoud. 22 minuten geleden zei Hopper: Voor degenen die de wereld liefhebben is de liefde van de Vader fantasie. Je hebt de wereld dus nog lief. Guust Flater is een ludiek alternatief om ingewijden beter te kunnen begrijpen, bezin eer je begint. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 19 minuten geleden zei najjreb86: Kerel, als jij honger hebt heb je gedachten. Als je op een forum iets zit te typen heb je gedachten. Als je fantaseert over de Liefde van de Vader heb je gedachten. Mensen die dit ontkennen zijn mijn energie feitelijk niet waard, vooral op een warme dag als vandaag. En je bent zelf een hoogmoedig mens, geen wonder dat je hoopt dat alle oordelen over hoogmoedige mensen wegvallen. "ik denk niet, en dan komt er enkel Waarheid". Man zelfs Trump zou denken als hij jou ziet schrijven "kom kerel, niet te arrogant". Je schrijft het zelf al: je kent de geest zonder gedachten niet. En als iemand anders die geest wel kent dan noem je hem hoogmoedig, arrogant en dergelijke kwalificaties. Dat is het ego welke een andere ego oordeelt. Niks bijzonders je bent met veel lotgenoten. En ieder ego wat oordeelt zal met zijn eigen oordeel geoordeeld worden. God is absolute rechtvaardigheid. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 57 minuten geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 57 minuten geleden 24 minuten geleden zei Hopper: Je schrijft het zelf al: je kent de geest zonder gedachten niet. En als iemand anders die geest wel kent dan noem je hem hoogmoedig, arrogant en dergelijke kwalificaties. Dat is het ego welke een andere ego oordeelt. Niks bijzonders je bent met veel lotgenoten. En ieder ego wat oordeelt zal met zijn eigen oordeel geoordeeld worden. God is absolute rechtvaardigheid. Je doet net alsof mensen die mediteren dat niet zouden weten, ze maken er alleen geen karikatuur van. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 8 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 8 minuten geleden 48 minuten geleden zei TTC: Je doet net alsof mensen die mediteren dat niet zouden weten, ze maken er alleen geen karikatuur van. Ik weet niet of zij dat weten. TTC weet het i.i.g. niet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten