TTC 1.564 Geplaatst gisteren om 15:39 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 15:39 1 minuut geleden zei Hopper: De vereenzelviging met de natuurlijke mens is overduidelijk bij je. Ja, dat is mooi om zien, niets mis mee. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst gisteren om 15:42 Rapport Share Geplaatst gisteren om 15:42 2 minuten geleden zei TTC: Ja, dat is mooi om zien, niets mis mee. Wat met pincet ontrafeld wordt, gaat met de bezem de prullenmand in. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst gisteren om 15:44 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 15:44 1 minuut geleden zei Hopper: Wat met pincet ontrafeld wordt, gaat met de bezem de prullenmand in. Hebben die getallen wat kleiner gemaakt, zie je het nu? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst gisteren om 17:12 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 17:12 21 uur geleden zei Tomega: Raketwetenschap zonder boerenlogica, is absurd. Waar directe experimenten onmogelijk of simpelweg nog niet haalbaar zijn, bevordert de theoretische fysica beter begrip door middel van wiskundige redeneringen en gedachte-experimenten. Het meest verrassende misschien, sommige van de belangrijkste resultaten zijn voortgekomen uit pure redeneringen, lang voordat er een instrument was om ze te testen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 323 Geplaatst 22 uur geleden Rapport Share Geplaatst 22 uur geleden 17 uur geleden zei TTC: Op 31-5-2026 om 14:08 zei Hopper: Paulus heeft een visioen gehad en daar valt niet over te twisten. Als denkexperiment is het interessant, het brengt ons tijdelijk in een ander continuüm van waaruit we veel meer kunnen afleiden dan het experiment zelf Ja, namelijk dat Paulus hulp vroeg aan de mensen die hij vervolgde. Dat is een breuk in denken en in doen, met onvermoede uitkomsten doordat ook de vervolgden steun gaven aan wie hen vervolgde, en dus braken met hun denken en doen. Leid daaruit af, om alles mogelijk te houden en nooit te vrezen. Want de uitkomst staat niet vast. En voor wie het horen wil: vrees niet, want de uitkomst staat reeds vast. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 14 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden 7 uur geleden zei Tomega: Ja, namelijk dat Paulus hulp vroeg aan de mensen die hij vervolgde. Dat is een breuk in denken en in doen, met onvermoede uitkomsten doordat ook de vervolgden steun gaven aan wie hen vervolgde, en dus braken met hun denken en doen. Leid daaruit af, om alles mogelijk te houden en nooit te vrezen. Want de uitkomst staat niet vast. En voor wie het horen wil: vrees niet, want de uitkomst staat reeds vast. Er verandert dus niets, hetzelfde tribalisme is vandaag nog steeds van kracht. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 14 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden Op 24-5-2026 om 14:31 zei Hopper: Achteraf zal blijken dat er begin noch einde is. En was er dus ook geen berg om tegen op te zien, noch een molshoop om over te struikelen. Dat droomde je maar.... Een flow zoals bedoeld in de positieve psychologie lijkt me neer te komen op een tijdelijke opschorting van wat er zich in de omgeving afspeelt, als het voor het betrokken zelf scheppen van een zone waarbinnen de aandacht geïntensifieerd gericht wordt op een onderwerp naar keuze. In hoeverre de omgevingsfactoren dat ook toelaten, of welke wegen het navigerende zelf binnen die afgebakende zone bewandeld, is vooraf niet te voorspellen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 323 Geplaatst 8 uur geleden Rapport Share Geplaatst 8 uur geleden 5 uur geleden zei TTC: welke wegen het navigerende zelf binnen die afgebakende zone bewandeld, is vooraf niet te voorspellen Antropologen werken met afbakeningen, die feitelijk een bestemming en een weg blootleggen van de afbakener, eerder dan van het en de afgebakende. De suggestie dat het afgebakende een eigen weg gaat is waarschijnlijk niet meer dan dat, want de weg is niet vrij van duiding en de eigen inzichten en de wil van wat afgebakend is, is niet van primaire relevantie voor het geldende inzicht. Dat in datzelfde veld navigerende zelfies menen een horizon en een bestemming en een weg en een ontwikkeling te kunnen vinden, is waarschijnlijk uiterlijke schijn. Want alle zelforiëntatieve duiding mist een vaste verbinding en principiële schraging met wat buiten is en waardig om als vast fundament te kunnen gelden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 8 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 8 uur geleden Zojuist zei Tomega: Antropologen werken met afbakeningen, die feitelijk een bestemming en een weg blootleggen van de afbakener, eerder dan van het en de afgebakende. De suggestie dat het afgebakende een eigen weg gaat is waarschijnlijk niet meer dan dat, want de weg is niet vrij van duiding en de eigen inzichten en de wil van wat afgebakend is, is niet van primaire relevantie voor het geldende inzicht. Dat in datzelfde veld navigerende zelfies menen een horizon en een bestemming en een weg en een ontwikkeling te kunnen vinden, is waarschijnlijk uiterlijke schijn. Want alle zelforiëntatieve duiding mist een vaste verbinding en principiële schraging met wat buiten is en waardig om als vast fundament te kunnen gelden. Ja, dat zien we binnen het tribalisme ook, zodat elke normale dialoog al bij voorbaat in de kiem gesmoord wordt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden Op 30-5-2026 om 21:01 zei Hopper: Om aan je getallen fetisj tegemoet te komen, 3 x 3 = ? En ? x 3 = ? Het getal 6 schrijven als het product van twee gehele getallen groter dan 1, kan een ingewijde wellicht ook. Stel dat je hetzelfde gevraagd voor bijvoorbeeld het getal 356.519, welk trucje ga je dan gebruiken? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden 9 minuten geleden zei TTC: Het getal 6 schrijven als het product van twee gehele getallen groter dan 1, kan een ingewijde wellicht ook. Stel dat je hetzelfde gevraagd voor bijvoorbeeld het getal 356.519, welk trucje ga je dan gebruiken? Ik tel niet verder dan tot 10. Ik heb dus al mijn vingers nog. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden Zojuist zei Hopper: Ik tel niet verder dan tot 10. Ik heb dus al mijn vingers nog. Dan heb je elf vingers nodig, en jij bent een ingewijde? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden 7 minuten geleden zei TTC: Dan heb je elf vingers nodig, en jij bent een ingewijde? In de getallenwereld ben ik geen ingewijde, getallenleer is bijgeloof. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden 2 minuten geleden zei Hopper: In de getallenwereld ben ik geen ingewijde, getallenleer is bijgeloof. Het is ronduit hilarisch, dat spreekt voor zich. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 51 minuten geleden zei TTC: Het is ronduit hilarisch, dat spreekt voor zich. Toen ik als kind verstoppertje speelde moesten we reeds tot tien tellen. (Wie niet weg is is gezien) Nu ouder en wijzer weet ik dat het Woord des Koninkrijks ook verstoppertje speelt. Tot tien tellen helpt niet.... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) 20 minuten geleden zei Hopper: Toen ik als kind verstoppertje speelde moesten we reeds tot tien tellen. (Wie niet weg is is gezien) Nu ouder en wijzer weet ik dat het Woord des Koninkrijks ook verstoppertje speelt. Tot tien tellen helpt niet.... Het gaat om je vingers en de manier hoe je tot tien telt, je geheime agenda is inmiddels wel helder voor gewone stervelingen. Wij, de naakte apen, alsof er geen boek geschreven zou zijn, doe rustig verder. 5 uur geleden zei Tomega: Antropologen werken met afbakeningen, die feitelijk een bestemming en een weg blootleggen van de afbakener, eerder dan van het en de afgebakende. Sommige dingen doen denken aan een gebroken vaas. Een vaas maken vergt vakmanschap, maar zodra de vaas in scherven uiteenligt, vertelt geen enkele scherf onmiddellijk hoe de volledige vaas eruitzag. De weg terug is vaak moeilijker dan de weg heen. 3 uur geleden bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 55 minuten geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 55 minuten geleden (bewerkt) Op 2-6-2026 om 17:17 zei najjreb86: Bedankt, jij ook Misschien heb je iets aan een vergelijkbaar verhaal zoals hier Paulus aangeprezen wordt. Denk bijvoorbeeld aan Richard Rudd, die, naar zijn zeggen en beleving, tevoorschijn kwam uit een veld van grenzeloos licht, dat drie dagen en drie nachten duurde. 55 minuten geleden bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten