TTC 1.564 Geplaatst 9 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 9 uur geleden 11 uur geleden zei Hopper: Hoe kan het nou dat je niet bestaat als je contact kunt maken met je lijf? Straks ga je ons nog blaasjes wijsmaken dat je je eigen lijf kunt waarnemen? Gevoelens krijgen vorm, leer ik hier net. Het heeft alleen wat tijd nodig. Het is net zoiets als een appeltaart bakken. Dat doe je ook in een vorm en het heeft tijd nodig. Misschien kan je dat beter eens aan Ratatosk vragen, dan kunnen we verder met het topic. 8 uur geleden zei IKBENANDERS: Over datgene waar een mens geen kennis/ervaring van heeft, noch deze wil verwerven, kan men maar beter zwijgen, denk ik dan. Dat is zacht gezegd, alternatief is niet zien waar een topic precies over handelt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 6 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden (bewerkt) Op 4-5-2026 om 07:35 zei Fundamenteel: Ik merk wakker worden met +40% op. Spip is een kortere variant van het woord 'spirou', dat in het dialect van Charleroi eekhoorn betekent. Hiervan vertrekkend heb je volgens mij toch een rijke fantasie nodig om tot Ratatosk te komen, maar het zijn beiden wel eekhoorns. Enig correlaat vermoeden met dat kortverhalenboek van Tellegen, gaat volgens mij een brug te ver. 6 uur geleden bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 840 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 16 uur geleden zei IKBENANDERS: Over datgene waar een mens geen kennis/ervaring van heeft, noch deze wil verwerven, kan men maar beter zwijgen, denk ik dan. Ja, dat vind ik ook. Alleen zij die vanuit kennis/ervaring spreken mogen verkondigen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 5 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 4 minuten geleden zei Hopper: Ja, dat vind ik ook. Alleen zij die vanuit kennis/ervaring spreken mogen verkondigen. Gelukkig zijn we het daar dan in elk geval wel over eens. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 840 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 2 minuten geleden zei IKBENANDERS: Gelukkig zijn we het daar dan in elk geval wel over eens. Maar dat is dan ook het enige waar we het over eens zijn. God is rechtvaardig, iedereen krijgt wat hem toe komt. Ik ben tevreden, jij ook? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 5 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 2 minuten geleden zei Hopper: Maar dat is dan ook het enige waar we het over eens zijn. God is rechtvaardig, iedereen krijgt wat hem toe komt. Ik ben tevreden, jij ook? Zeker. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 840 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Zojuist zei IKBENANDERS: Zeker. Zie je wel? Dat is nou de werking van karma. Jij gaat fijn reïncarneren en ik ben tevreden met niets. En voor mij is de dag dat ik sterf einde verhaal voor degene die in het vlees is en zich 'ik' noemt. We zijn allebei tevreden met de uitkomst, ondanks dat die verschillend is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 5 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 2 minuten geleden zei Hopper: Zie je wel? Dat is nou de werking van karma. Jij gaat fijn reïncarneren en ik ben tevreden met niets. En voor mij is de dag dat ik sterf einde verhaal voor degene die in het vlees is en zich 'ik' noemt. We zijn allebei tevreden met de uitkomst, ondanks dat die verschillend is. En dus is een waarheid pas een waarheid als het tegendeel ook waar is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 43 minuten geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 43 minuten geleden 15 minuten geleden zei IKBENANDERS: En dus is een waarheid pas een waarheid als het tegendeel ook waar is. Dat is paraconsistente logica, anders dan niet-monotone logica. Maar dat gaat over simpele dingen, des mensen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 5 Geplaatst 40 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 40 minuten geleden 2 minuten geleden zei TTC: Dat is paraconsistente logica, anders dan niet-monotone logica. Maar dat gaat over simpele dingen, des mensen. Je kunt het ook zo zien: het is samenvouwend: én-én. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 40 minuten geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 40 minuten geleden 22 minuten geleden zei Hopper: Zie je wel? Dat is nou de werking van karma. Jij gaat fijn reïncarneren en ik ben tevreden met niets. En voor mij is de dag dat ik sterf einde verhaal voor degene die in het vlees is en zich 'ik' noemt. We zijn allebei tevreden met de uitkomst, ondanks dat die verschillend is. Stoort het je dat wij als gewone stervelingen ook bestaan? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 5 Geplaatst 39 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 39 minuten geleden Zojuist zei TTC: Stoort het je dat wij als gewone stervelingen ook bestaan? Das juist een verrijking … Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 39 minuten geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 39 minuten geleden Zojuist zei IKBENANDERS: Je kunt het ook zo zien: het is samenvouwend: én-én. Totaal geen idee, het is contextafhankelijk. Zojuist zei IKBENANDERS: Das juist een verrijking … Net over de haag is het weer anders, maar dat is een voetnoot. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 840 Geplaatst 32 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 32 minuten geleden 27 minuten geleden zei IKBENANDERS: En dus is een waarheid pas een waarheid als het tegendeel ook waar is. Nee, dat is niet het geval. De waarheid is enkelvoudig en staat op zichzelf. Het heeft de onwaarheid tegenover zich. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 31 minuten geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 31 minuten geleden Zojuist zei Hopper: Nee, dat is niet het geval. De waarheid is enkelvoudig en staat op zichzelf. Het heeft de onwaarheid tegenover zich. Welke van de zeven is het nu, de achtste? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 840 Geplaatst 30 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 30 minuten geleden (bewerkt) 9 minuten geleden zei TTC: Stoort het je dat wij als gewone stervelingen ook bestaan? In het geheel niet, stervelingen heten niet voor niets stervelingen. In de Eeuwigheid doen zij niet mee , ze sterven immers...... 30 minuten geleden bewerkt door Hopper Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 5 Geplaatst 28 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 28 minuten geleden 2 minuten geleden zei Hopper: Nee, dat is niet het geval. De waarheid is enkelvoudig en staat op zichzelf. Het heeft de onwaarheid tegenover zich. De mens is mooi én lelijk (goed én slecht …), een tafel kan oud zijn én mooi … Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 28 minuten geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 28 minuten geleden 1 minuut geleden zei Hopper: In het geheel niet, stervelingen heten niet voor niets stervelingen. In de Eeuwigheid doen zij niet mee , ze sterven immers...... Zullen de vierde dan eens proberen, dat is makkelijker om die andere te begrijpen. Het antwoord laat voor zich spreken, zo herkennen we Ratatosk in actie. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 840 Geplaatst 22 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 22 minuten geleden 5 minuten geleden zei IKBENANDERS: De mens is mooi én lelijk (goed én slecht …), een tafel kan oud zijn én mooi … We hadden het over de waarheid en nu begin je opeens over de mens. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 5 Geplaatst 20 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 20 minuten geleden 1 minuut geleden zei Hopper: We hadden het over de waarheid en nu begin je opeens over de mens. Zie je de overeenkomst echt niet? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 19 minuten geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 19 minuten geleden 1 minuut geleden zei Hopper: We hadden het over de waarheid en nu begin je opeens over de mens. Vreemd gedoe is het, en het ging aanvankelijk over een broodje kaas, niet meer, niet minder. Zojuist zei IKBENANDERS: Zie je de overeenkomst echt niet? Het had ook veel simpeler kunnen geweest zijn, succes toch. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 840 Geplaatst 17 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 17 minuten geleden 1 minuut geleden zei IKBENANDERS: Zie je de overeenkomst echt niet? Nee, de waarheid die u zal bevrijden (Johannes 8:32) is enkelvoudig. Niet goed, niet slecht. Maar de waarheid voegt zich niet samen met het reïncarnatie geloof. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 5 Geplaatst 10 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 10 minuten geleden 1 minuut geleden zei Hopper: Nee, de waarheid die u zal bevrijden (Johannes 8:32) is enkelvoudig. Niet goed, niet slecht. Maar de waarheid voegt zich niet samen met het reïncarnatie geloof. Stel, je ziet in een antiekwinkel een oude én mooie tafel. Deze tafel is in dat geval oud (een waarheid die dan op het zijnde van deze tafel van toepassing is) én mooi (ook een waarheid die van toepassing is op het zijnde van deze tafel). Een kwestie van én-én-denken dus. M.a.w. het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 840 Geplaatst 6 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 6 minuten geleden 3 minuten geleden zei IKBENANDERS: Stel, je ziet in een antiekwinkel een oude én mooie tafel. Deze tafel is in dat geval oud (een waarheid die dan op het zijnde van deze tafel van toepassing is) én mooi (ook een waarheid die van toepassing is op het zijnde van deze tafel). Een kwestie van én-én-denken dus. M.a.w. het één hoeft het ander niet uit te sluiten. De waarheid kan niet gedacht worden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten