IKBENANDERS 2 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden (bewerkt) 39 minuten geleden zei TTC: Verwentelingen komen meestal voor bij schapen die geruime tijd niet geschoren zijn. Hun rug is dan zo breed dat zij niet zelfstandig weer op kunnen staan. Wanneer een verwenteld schaap niet geholpen wordt, drukken de ingewanden op de longen en de ruggengraat, waardoor het moeite krijgt met ademen en na verloop van tijd zal stikken. Waar je praat over verstikking doet je mededeling mij aan de kruisiging denken. Dit is een associatie die spontaan in mij omkomt. Omdat een van de voorgeboorde spijkergaten voor de handen van Christus niet op de juiste plek was geboord, maar net iets hoger, stond men voor de keuze: of een nieuw gaten boren of een touw om de pols binden en aan de arm trekken om de hand alsnog over het voorgeboorde spijkergat te krijgen. Wegens tijdgebrek koos men voor het laatste. Hierdoor werd de arm van Christus ontwricht en kreeg hij moeite met ademen. De mensenzoon is door verstikking aan het kruis gestorven. 3 uur geleden bewerkt door IKBENANDERS Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 29 minuten geleden zei IKBENANDERS: Waar je praat over verstikking doet je mededeling mij aan de kruisiging denken. Dit is een associatie die spontaan in mij omkomt. Omdat een van de voorgeboorde spijkergaten voor de handen van Christus niet op de juiste plek was geboord, maar net iets hoger, stond men voor de keuze: of een nieuw gaten boren of een touw om de pols binden en aan de arm trekken om de hand alsnog over het voorgeboorde spijkergat te krijgen. Wegens tijdgebrek koos men voor het laatste. Hierdoor werd de arm van Christus ontwricht en kreeg hij moeite met ademen. De mensenzoon is door verstikking aan het kruis gestorven. Ernst Haeckel introduceerde in 1866 het rijk Protista om organismen onder te brengen die niet goed pasten in de traditionele dier- of plantengroep. Hierdoor verdwenen steeds meer organismen uit het plantenrijk. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Op 10-4-2026 om 16:14 zei IKBENANDERS: Ik weet niet of je ooit de techniek van Gendlin hebt geoefend (ik wel), maar waar Gendlin het over heeft is wat hij noemt ‘felt sense’. Het Nederlandse woord dat daar het dichtst bij komt is ‘aanvoelen’: ‘Ik voel aan dat het wel eens afgrond zou kunnen zijn die ik in mijn gevoel-lijf gewaar wordt’ enz. Moest je tussendoor ergens de weg zijn kwijt geraakt, kan je nog altijd een broodje synapomorfie bestellen. Andere optie is het simpel houden, goede moed houden en denken dat het allemaal zo'n vaart wel niet zal lopen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten