Figulus 151 Geplaatst gisteren om 09:15 Rapport Share Geplaatst gisteren om 09:15 2 uur geleden zei TTC: Pathologische twijfel is een extreme, dwangmatige vorm van twijfel die destructief is, leidt tot onvermogen om te beslissen en vaak verband houdt met OCS, waarbij men eindeloos redeneert om zekerheid te vinden, maar daardoor juist dieper in de cirkel van twijfel terechtkomt. Ja, en daar is de topicstarter een sprekend voorbeeld van. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst gisteren om 09:21 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 09:21 4 minuten geleden zei Figulus: Ja, en daar is de topicstarter een sprekend voorbeeld van. Ben al vergeten waar het topic over gaat, zo simpel is het. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 22 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 22 uur geleden Op 2-1-2026 om 10:58 zei Figulus: Dan is een broodje kaas ook niet per definitie een broodje kaas, maar kan ook kaas met brood zijn. Een broodje kaas bestaat dus eigenlijk niet. Een broodje kaas is geen fysiek feit, maar een relationele uitspraak. Het kan een een broodje kaas worden — afhankelijk van focus, intentie en gebruik. Keep it simple… maar niet simpeler dan dit. Sommige termen zijn geen metaforen uit gemakszucht, maar pogingen om een subjectieve ervaring te benoemen waarvoor niet altijd alledaagse taal volstaat. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 151 Geplaatst 20 uur geleden Rapport Share Geplaatst 20 uur geleden 1 uur geleden zei TTC: Sommige termen zijn geen metaforen uit gemakszucht, maar pogingen om een subjectieve ervaring te benoemen waarvoor niet altijd alledaagse taal volstaat. Ik heb er kaas aan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 20 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 20 uur geleden 26 minuten geleden zei Figulus: Ik heb er kaas aan. Het doet er niet toe, het past wel. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 151 Geplaatst 19 uur geleden Rapport Share Geplaatst 19 uur geleden 22 minuten geleden zei TTC: Het doet er niet toe, het past wel. Daar heb ik geen kaas van gegeten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 16 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 16 uur geleden 2 uur geleden zei Figulus: Daar heb ik geen kaas van gegeten. Hoeft ook niet, het is de logica van het innerlijke kind. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 16 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 16 uur geleden Op 1-7-2023 om 15:29 zei Hopper: Zonder ver te dwalen kun je ook niet thuis komen. Doosschildpadden zijn schildpadden die zich geheel in hun schild kunnen terugtrekken, zonder dat de kop, staart en poten zichtbaar zijn. Er zijn twee geslachten die doosschildpadden worden genoemd, maar ze behoren tot verschillende families en komen voor in andere delen van de wereld. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 151 Geplaatst 16 uur geleden Rapport Share Geplaatst 16 uur geleden 31 minuten geleden zei TTC: Hoeft ook niet, het is de logica van het innerlijke kind. Dat is kaas voor jou. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 15 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 15 uur geleden 48 minuten geleden zei Figulus: Dat is kaas voor jou. Ja, in zones waar fuzzy logica de norm is, hoef je dan niet te zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 151 Geplaatst 15 uur geleden Rapport Share Geplaatst 15 uur geleden 6 minuten geleden zei TTC: Ja, in zones waar fuzzy logica de norm is, hoef je dan niet te zijn. Je verkoopt kaas. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 15 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 15 uur geleden 3 minuten geleden zei Figulus: Je verkoopt kaas. Ja, en Hamlet is wellicht een wraaktragedie? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 151 Geplaatst 15 uur geleden Rapport Share Geplaatst 15 uur geleden 17 minuten geleden zei TTC: Ja, en Hamlet is wellicht een wraaktragedie? Dat is heel goed mogelijk, het eindigt met een bloedige ontknoping. Je vraagteken verraad dat je er maar weinig kaas van hebt gegeten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 14 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden 11 minuten geleden zei Figulus: Dat is heel goed mogelijk, het eindigt met een bloedige ontknoping. Je vraagteken verraad dat je er maar weinig kaas van hebt gegeten. Kaas is een roman van Willem Elsschot. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 151 Geplaatst 14 uur geleden Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden 7 minuten geleden zei TTC: Kaas is een roman van Willem Elsschot. Ja, de kaas met hompen snijden is zelden een goed idee. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 14 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden 1 minuut geleden zei Figulus: Ja, de kaas met hompen snijden is zelden een goed idee. Hoe gaat het verder met Nietzsche? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 151 Geplaatst 14 uur geleden Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden 4 minuten geleden zei TTC: Hoe gaat het verder met Nietzsche? Geen idee, ik vermoed dat hij zich inmiddels wel een paar keer heeft omgedraaid in zijn graf. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 10 uur geleden zei Figulus: Geen idee, ik vermoed dat hij zich inmiddels wel een paar keer heeft omgedraaid in zijn graf. Het was maar om te lachen begrijp ik, niets is vreemd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden Op 2-1-2026 om 10:58 zei Figulus: Keep it simple… maar niet simpeler dan dit. Analyse-verlamming beschrijft een individueel of groepsproces waarbij overanalyse of overdenken van een situatie de voortgang of besluitvorming kan verlammen, wat betekent dat er binnen een normale tijd geen oplossing of handelwijze wordt gekozen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 151 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 2 uur geleden zei TTC: Het was maar om te lachen begrijp ik, niets is vreemd. Als iedereen zich consequent nietzscheaans zou uitleven, krijgen we slechts zeer zeldzame Übermenschen. De meest gedisciplineerden, intelligentsten en hardsten winnen; de rest volgt alsnog, maar overheerst op zijn eigen niveau wat hij overheersen kan. Ook volgen is een strategie. Dan heeft niemand het recht zich als slachtoffer te beklagen en iedereen wordt dader. Niemand kan zeggen: “Wat doe je mij aan?” — slechts: “Wat laat ik toe?” Daar is geen ruimte voor lachen, slechts voor uitlachen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 1 minuut geleden zei Figulus: Als iedereen zich consequent nietzscheaans zou uitleven, krijgen we slechts zeer zeldzame Übermenschen. De meest gedisciplineerden, intelligentsten en hardsten winnen; de rest volgt alsnog, maar overheerst op zijn eigen niveau wat hij overheersen kan. Ook volgen is een strategie. Dan heeft niemand het recht zich als slachtoffer te beklagen en iedereen wordt dader. Niemand kan zeggen: “Wat doe je mij aan?” — slechts: “Wat laat ik toe?” Daar is geen ruimte voor lachen, slechts voor uitlachen. Het lijkt alsof je een nieuwe Holocaust suggereert, alsof er geen boeken geschreven zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 151 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 3 minuten geleden zei TTC: Het lijkt alsof je een nieuwe Holocaust suggereert, alsof er geen boeken geschreven zijn. Dit is geen suggestie van een Holocaust, maar een analyse van een moreel kader waarin slachtofferschap geen beroep meer is. De Holocaust wordt steeds vaker gerelativeerd door delen van links en door de islam, die per definitie reactionair en autoritair functioneert, vergelijkbaar met extreemrechts. Dezen zijn wat mij betreft de nieuwe Holocaust aan het framen en veroorzaken zodoende een nieuwe Holocaust, gelet op het oprukkende antisemitisme wat dit in de hand werkt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 1 minuut geleden zei Figulus: Dit is geen suggestie van een Holocaust, maar een analyse van een moreel kader waarin slachtofferschap geen beroep meer is. De Holocaust wordt steeds vaker gerelativeerd door delen van links en door de islam, die per definitie reactionair en autoritair functioneert, vergelijkbaar met extreemrechts. Dezen zijn wat mij betreft de nieuwe Holocaust aan het framen en veroorzaken zodoende een nieuwe Holocaust, gelet op het oprukkende antisemitisme wat dit in de hand werkt. Het kan niet op, het lijkt zowaar op wat Schopenhauer zei, de wereld een hel. Nergens een glimp van hoop, destructie ten top. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 151 Geplaatst 59 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 59 minuten geleden Zojuist zei TTC: Het kan niet op, het lijkt zowaar op wat Schopenhauer zei, de wereld een hel. Nergens een glimp van hoop, destructie ten top. Nou, die kant gaat het wel op, ondanks dat iedereen het anders wil doen voorkomen. Maar dan nog kunnen we enkel spreken van een voorportaal. Het echte werk komt na de dood. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 41 minuten geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 41 minuten geleden 15 minuten geleden zei Figulus: Nou, die kant gaat het wel op, ondanks dat iedereen het anders wil doen voorkomen. Maar dan nog kunnen we enkel spreken van een voorportaal. Het echte werk komt na de dood. Van fuzzy logica binnen speltheoretische abstracties naar vagevuur, alsof het allemaal niets betekent. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten