TTC 1.564 Geplaatst gisteren om 05:47 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 05:47 Op 1-7-2023 om 18:49 zei Hopper: Je bent blijven hangen in de gesprekjes , vermoed ik zo maar. Geen spekkie voor m'n bekkie zijn de kleine stelling van Fermat, de stelling van Euler, de Chinese reststelling en de wet van de kwadratische reciprociteit. Tenzij je een sankalpa koestert om aan PTSS te willen lijden, dan misschien weer wel. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 17 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 17 uur geleden Op 6-5-2025 om 19:57 zei Tomega: Als de focus komt op logische en sluitende verklaringen, dan valt de wetenschap door de mand als samenraapsel van heel diepzinnige inzichten, dat terecht is gekomen in beheer van hoogstintelligente fantasten en integere goedwillende puzzelaars, die echter op hun beurt door de mand vallen als ze op de proef worden gesteld: hun wettische en geforceerd onderworpen omgang met hun vakgebied is sterker dan hun liefde voor de waarheid in hun eigen vakgebied. Van integere omgang met de eigen discipline komt het daar tot disciplinaire onderwerping. Zelfs de vrije geesten zijn onderworpen. Want de kwestie is ook voor hun: confronteren of conformeren. Het is natuurlijk niet zo scherp, waar het niet scherp clasht, maar in principe is er steeds hetzelfde achterliggend perspectief. M.C. Escher was een meester in het verbeelden van transformatie en visuele logica. Zijn metamorfosereeks is een fascinerende studie in hoe vormen, patronen en betekenissen kunnen verschuiven, vloeiend overgaan, en elkaar zelfs lijken te verzoenen in ogenschijnlijke tegenstellingen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 12 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 12 uur geleden Op 29-6-2023 om 20:54 zei Hopper: Als beginsel dan. Van horen zeggen is dat er na corona veel meer aandacht is gekomen voor ademen op zich. Weet echter niet of dit ook waar is, maar ik blijf het toch maar proberen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 833 Geplaatst 10 uur geleden Rapport Share Geplaatst 10 uur geleden 1 uur geleden zei TTC: Van horen zeggen is dat er na corona veel meer aandacht is gekomen voor ademen op zich. Weet echter niet of dit ook waar is, maar ik blijf het toch maar proberen. Het is mij wel eens opgevallen dat na corona een deel van de mensen is gestopt met ademen. Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar vermoedelijk hebben die mensen geen aandacht meer voor het ademen. Zelf ben ik al dermate geoefend in het ademen na tientallen jaren, dat ik er niet expliciet aandacht aan besteedt. Het gaat gewoon vanzelf! Net zoals ik geen aandacht besteedt aan het kloppen van het hart, gaat ook vanzelf! Waar ik wel aandacht aan besteedt heeft met ademen niks te maken. Dat is aandacht voor de aandacht zelf. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 4 uur geleden zei Hopper: Het is mij wel eens opgevallen dat na corona een deel van de mensen is gestopt met ademen. Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar vermoedelijk hebben die mensen geen aandacht meer voor het ademen. Zelf ben ik al dermate geoefend in het ademen na tientallen jaren, dat ik er niet expliciet aandacht aan besteedt. Het gaat gewoon vanzelf! Net zoals ik geen aandacht besteedt aan het kloppen van het hart, gaat ook vanzelf! Waar ik wel aandacht aan besteedt heeft met ademen niks te maken. Dat is aandacht voor de aandacht zelf. Bizar is, hoe we ook ademen, universele stimuli onveranderlijk blijven, alignment is nog een andere kwestie. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten