TTC 1.561 Geplaatst gisteren om 07:59 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 07:59 Op 31-1-2025 om 19:28 zei Monachos: Veel mensen hebben een verstand, sommigen een dichtbijstand. Soms lijkt het dat consistente theorieën misschien wel bestaan maar door onze interpretaties eigenlijk inconsistent gemaakt worden, als een dynamiek die in het leven gebakken zit en als nietige ikjes wellicht wel nooit volledig zullen kunnen doorgronden. Dit leidt tot het idee dat het leven een soort van kunstwerk is, met inbegrip van donderwolken en zonnestraaltjes, goedschiks, kwaadschiks. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst gisteren om 10:19 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 10:19 Op 29-6-2023 om 12:22 zei Hopper: Ik ben het daarmee eens, in dit leven wordt de mens de kans geboden om een geestelijk wezen te worden. Degenen die daar geen trek aan hebben zijn weinig meer dan denkende apen. Begrijpelijk dat velen dat zich niet kunnen herinneren, die serie heeft immers gelopen van 1 oktober 1972 tot en met 1 juni 1974. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst gisteren om 11:39 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 11:39 Op 1-7-2023 om 17:19 zei Hopper: Alleen het 'denken' kan hulpvragen bedenken. De isocolon is zeer nauw verwant met het parallellisme, maar geldt op iets lager niveau dan het zinsniveau. Wanneer parallellisme tot op het ritmische vlak doorgetrokken wordt uit zich dit op prosodisch niveau in een streven naar overeenkomende klanken en/of een gelijk aantal lettergrepen in de corresponderende woordgroepen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 817 Geplaatst gisteren om 11:46 Rapport Share Geplaatst gisteren om 11:46 1 uur geleden zei TTC: Begrijpelijk dat velen dat zich niet kunnen herinneren, die serie heeft immers gelopen van 1 oktober 1972 tot en met 1 juni 1974. Dat was dan zeker op de BRT? Ik weet van niks. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst gisteren om 11:46 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 11:46 Zojuist zei Hopper: Dat was dan zeker op de BRT? Ik weet van niks. Komen veel apen in voor, denk op de NOS. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst gisteren om 14:24 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 14:24 Op 2-7-2023 om 01:48 zei Barnabas: Je bewijst steeds dat je geen inzicht hebt. Hoelang moet ik jou nog verdragen? Een handelstekort treedt op wanneer een land meer goederen en diensten importeert dan het exporteert. Met andere woorden, het land geeft meer geld uit aan het importeren van producten en diensten uit andere landen dan het verdient aan de verkoop van zijn eigen producten en diensten aan andere landen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 518 Geplaatst gisteren om 15:06 Rapport Share Geplaatst gisteren om 15:06 Neusfluiten zijn fluiten van verschillende uitvoeringen die worden bespeeld met ademlucht uit de neus. Deze bespeling komt het meest voor in in Zuidoost-Azië en Oceanië. De blaastechniek is bij alle uitvoeringen van deze fluiten hetzelfde. Het materiaal en de houding van de fluit (dwars of rechtuit) kan verschillen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst gisteren om 16:26 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 16:26 1 uur geleden zei Monachos: Neusfluiten zijn fluiten van verschillende uitvoeringen die worden bespeeld met ademlucht uit de neus. Deze bespeling komt het meest voor in in Zuidoost-Azië en Oceanië. De blaastechniek is bij alle uitvoeringen van deze fluiten hetzelfde. Het materiaal en de houding van de fluit (dwars of rechtuit) kan verschillen. De inquit-formule is een stijlfiguur waarbij een directe rede wordt aangekondigd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 13 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden (bewerkt) Op 1-7-2023 om 17:10 zei Hopper: Dwalen is een vak, thuiskomen is ook een vak. Beiden staan los van elkaar, maar hebben wel een verhouding tot elkaar. Heilige Geometrie is de studie van geometrische patronen en hun symbolische betekenissen, die geworteld zijn in eeuwenoude wijsheden. Ze worden al eeuwenlang gebruikt in de kunst, architectuur en spirituele praktijken om de onderlinge verbondenheid van alle dingen weer te geven. 13 uur geleden bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 8 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 8 uur geleden (bewerkt) Op 1-7-2023 om 17:19 zei Hopper: Alleen het 'denken' kan hulpvragen bedenken. Konden we dat denken maar eens een halt toeroepen, dan zouden de hulpvragen ook verstommen. Voor een individu dat over deze of gene kwestie dieper gaat doordenken kan het enige twijfel opwekken, met in het kielzog een reeks metaforen om er expressie aan te geven. Uiteindelijk niets nieuws onder de zon, zelfs met een haast ijzingwekkende accuratesse beschreven in het studiewerk van de geesteswetenschappen. Bedachtzaamheid is daarom ook geen achteloos advies, het is zo gezien eerder een zaak van empathie, in zekere zin van preventieve signature onder het motto beter voorkomen dan genezen. 8 uur geleden bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 7 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 7 uur geleden Op 14-2-2025 om 12:44 zei Fundamenteel: Iedere cel in mijn lijf vibreert op de frequentie van God en ik ben een magneet van voorspoed. Het filosofenprobleem is een klassiek synchronisatieprobleem in de informatica. Het illustreert hoe concurrerende processen gedeelde bronnen veilig kunnen gebruiken zonder in deadlocks of race conditions te belanden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden Op 2-7-2023 om 05:39 zei Dat beloof ik: Als je denkt dat ik geen inzicht heb, waarom beantwoord je dan niet gewoon de vraag die ik aan je stel? Kan het eerlijk gezegd allemaal niet meer volgen, maar in het Bridgeman-model zit ook een T-model verwerkt. Ik weet echter niet of je de twee afzonderlijk kan beschouwen, of misschien enkel het ene aandacht kan geven zonder weet te hebben van het andere. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 1 minuut geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 minuut geleden Op 25-7-2023 om 13:25 zei Barnabas: Maar wat is de universele stimulus. Het is een beetje onduidelijk waar je op doelt. Kom er pardoes achter dat ik die vereenvoudigde visualisatie wel mooi gepresenteerd kan vinden, maar dat de bijpassende oefeningen toch niet zo simpel zijn dan ik nogal hoogmoedig dacht. En dat doet beslist geen afbreuk aan de inherente doelstelling die ik slechts als positief kan waarderen, het wil misschien wel zeggen dat kwetsbaarheid in relatie tot laagdrempeligheid nogal eens onderschat wil worden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten