Spring naar bijdragen

Onderscheidingsvermogen, is de weg nu smal, lang, breed en/of kort?

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 5,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Spinazie (Spinacia oleracea) is een plant uit de amarantenfamilie (Amaranthaceae). Spinazie is verwant aan onder andere ganzenvoet en melde. Het is een snelgroeiende, eenjarige als bladgroente gebruik

Ik hoop dat je je alleen op dit forum zo uitdrukt, anders voorzie ik een enkeltje GGZ instelling.   Hoewel, ze hebben in de meeste instellingen ook internet. Kunnen Hopper en/of TTC dit bevestigen?

Wat met pincet ontrafeld wordt, gaat met de bezem de prullenmand in.

Posted Images

20 minuten geleden zei TTC:

De parodie in kaart gebracht, de waardering en interpretatie nog een andere kwestie. 

Poesjes borstelen, nageltjes knippen en dan proberen de tandjes te poetsen.

Die komen altijd aan mijn voeten krabben en gebruiken soms mijn been als klimpaal. Dat is enorm pijnlijk als die nagels niet geknipt zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Poesjes borstelen, nageltjes knippen en dan proberen de tandjes te poetsen. Die komen altijd aan mijn voeten krabben en gebruiken soms mijn been als klimpaal. Dat is enorm pijnlijk als die nagels niet geknipt zijn. 

De schade die een enkeling met pijl en boog kan aanrichten is betrekkelijk mild, met kwantumcomputers waarin misschien geheel onbewust daarvan anomalieën het wereldbeeld bepalen wordt dat een andere kwestie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 23-1-2025 om 22:27 zei Figulus:

De geduldige benadering geeft je de tijd om door fluctuaties heen te kijken en op lange termijn consistent te profiteren van de waardecreatie die in deze markten aanwezig is.

Veel vaker, en dat is ervaringskennis, zijn de subtiele raadgevingen van ggz-experten als zielsfluisteringen waar we als leken zonder opleiding wellicht nooit zomaar zouden toe gekomen zijn, dankbaarheid gepast.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2-7-2023 om 08:52 zei Hopper:

Ik weet niet eens of de katalysator wel onder de motorkap zit.

Een VR-bril zou bij mindfulness een extra dimensie kunnen toevoegen door een visuele en meeslepende ervaring te bieden die het makkelijker maakt om een aangename plek te visualiseren. Voor sommigen kan het zelfs een opstapje zijn om in hun eigen geest die innerlijke rust te vinden. Maar tegelijkertijd roept het een fundamentele vraag op. Als een kunstmatige ervaring dezelfde mentale en emotionele impact kan hebben als een 'echte' ervaring, wat betekent dat dan voor ons begrip van realiteit?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-1-2025 om 09:03 zei Fundamenteel:

Maak er een excelleke van.

Het onderscheid tussen een eeuwig nu en een evolutionair nu kan hierdoor steeds scherper gesteld worden, als iets onveranderlijk binnen een realiteit in beweging. In die zin leveren zorg- en hulpverleners prachtig werk om ons hierbij te helpen, jammer genoeg veel vaker ook ondergewaardeerd zoals een overvloed aan studiewerk met een haast ijzingwekkende accuratesse in kaart weet te brengen. Echter, niet onbelangrijk, ondanks, op de keper beschouwd, redelijk simpel, is het ook geen materie voor aan de ontbijttafel, bedachtzaamheid lijkt aan de orde om niet nog meer misverstanden in het leven te roepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-7-2023 om 18:49 zei Hopper:

Je bent blijven hangen in de gesprekjes , vermoed ik zo maar.

Zo komen we misschien terug tot kunst. Gisteren bedacht ik me nog, wanneer we verschillende perspectieven in hetzelfde beeld verwerken, krijgen we kunstwerken die misschien wel ergens herkenning kunnen geven, maar zonder de bereidheid die verschillende perspectieven ook te leren kennen tegelijk ook onbevattelijk lijken. Kortom, binnen dergelijke processen is het vaak verwarring troef, dit geldt zeker wanneer deze processen een beetje uit de hand lopen zonder er, als in chaos en orde, structuur in te vinden. Wat eenvoud vermag, het zit in kleine dingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Het onderscheid tussen een eeuwig nu en een evolutionair nu kan hierdoor steeds scherper gesteld worden, als iets onveranderlijk binnen een realiteit in beweging. In die zin leveren zorg- en hulpverleners prachtig werk om ons hierbij te helpen, jammer genoeg veel vaker ook ondergewaardeerd zoals een overvloed aan studiewerk met een haast ijzingwekkende accuratesse in kaart weet te brengen. Echter, niet onbelangrijk, ondanks, op de keper beschouwd, redelijk simpel, is het ook geen materie voor aan de ontbijttafel, bedachtzaamheid lijkt aan de orde om niet nog meer misverstanden in het leven te roepen.

Een christen zoekt geen hulp in de ggz maar is vaak zelf de hulpverlener ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Misschien toch beter om ons een statistiek te presenteren, zo blijf je een beetje congruent aan jezelf. 

Screenshot_20250206_084359.thumb.jpg.8eaf6a099542132fb8180a6d2381f77e.jpg

En een bijbelcitaat :

Spreuken 3:9-10:"Eer de HEER met je bezit, met de eerstelingen van al je opbrengst; dan zullen je schuren gevuld worden met overvloed, en je perskuipen zullen overstromen van wijn."

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Screenshot_20250206_084359.thumb.jpg.8eaf6a099542132fb8180a6d2381f77e.jpg

Dank je, zo wordt het makkelijker om beter te begrijpen waarom er geen rekening wordt gehouden met een aantal paradoxen die in het systeem verweven zitten. Top dus, de redelijke afleidbaarheid is niet zozeer een probleem, staat in het studiewerk van de geesteswetenschappen.  

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik overweeg zelfs 10 a 20 Trump tokens te kopen. Eind dit jaar kan dat een serieus rendement betekenen. 

Zojuist zei TTC:

Dank je, zo wordt het makkelijker om beter te begrijpen waarom er geen rekening wordt gehouden met een aantal paradoxen die in het systeem verweven zitten. Top dus, de redelijke afleidbaarheid is niet zozeer een probleem, staat in het studiewerk van de geesteswetenschappen.  

Alsof de geest in hokjes te proppen is. Ieder zijn originele unieke zelven laten zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik overweeg zelfs 10 a 20 Trump tokens te kopen. Eind dit jaar kan dat een serieus rendement betekenen. Alsof de geest in hokjes te proppen is. Ieder zijn originele unieke zelven laten zijn. 

Ja, het is als van een parodie een nachtmerrie maken, en dan zeggen dat je niet weet waar het over gaat. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Amper geloofwaardig, alsof er geen boek geschreven zou zijn, het is wat het is. 

Lol idd het is wat het is. 

Trump is nu ongeveer 18 euro, volgens mij haalt die ooit 50 euro hoor. Dat is dan meer dan 100% rendement he. Bijna 150% pure winst. 

Niet dat ik pro Trump ben, maar het is best dat ge voor winst weinig emotie toont.

Ik ben maar een arme stakker die hoopt dat alles omhoog blijft gaan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Lol idd het is wat het is. Trump is nu ongeveer 18 euro, volgens mij haalt die ooit 50 euro hoor. Dat is dan meer dan 100% rendement he. Bijna 150% pure winst. Niet dat ik pro Trump ben, maar het is best dat ge voor winst weinig emotie toont.Ik ben maar een arme stakker die hoopt dat alles omhoog blijft gaan. 

Niet enkel Bachelard heeft het daarover gehad, dat we als navigerende zelven kunnen betrokken raken in een transformatieproces waarin twijfel een stuwende kracht kan zijn om een en ander helder te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2-7-2023 om 01:48 zei Barnabas:

Je bewijst steeds dat je geen inzicht hebt. Hoelang moet ik jou nog verdragen?

Het verschil tussen iets dat we nog moeten uitvinden en iets dat altijd al onder onze neus lag maar simpelweg over het hoofd werd gezien, is enorm. Dat doet denken aan wat Kuhn zei over paradigmaverschuivingen, nieuwe inzichten zijn vaak niet zozeer echt nieuw, maar eerder een herordening van wat al bekend was, alleen bekeken vanuit een ander perspectief.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-2-2025 om 11:25 zei Hopper:

Het Koninkrijk Gods is allerminst gratis, maar weinigen slagen er in te "zijn als de kinderen". (Niets)   Velen denken het Koninkrijk te kunnen betreden als 'iets'.  Net alsof Jezus het nooit over zelfverloochening heeft gehad.   Als je van het Evangelie alleen overneemt wat je bevalt, dan geloof je meer in  jezelf dan in het Evangelie.

Het ging eigenlijk over iets totaal anders, maar los daarvan.

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Trump is nu ongeveer 18 euro, volgens mij haalt die ooit 50 euro hoor. Dat is dan meer dan 100% rendement he. Bijna 150% pure winst. 

Serendipiteit is dat magische moment waarop iets ineens op z’n plek valt, terwijl je er misschien niet eens bewust naar zocht. Alsof de wereld even een tipje van de sluier oplicht en laat zien wat er altijd al was, maar wat je eerder niet kon, of niet wilde zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-7-2023 om 14:14 zei Barnabas:

Een potentieel niet in praktijk brengen zou jammer zijn.

Het bizarre van dat soort lichamen is dat we ze met het blote oog niet kunnen zien, we kunnen ze echter wel op papier zetten om ze met aandacht te beschouwen en er conclusies uit ventileren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-1-2025 om 09:09 zei Fundamenteel:

Begin eens met 50 euro en zie waar ze u brengt naast alle theorie in Excellekes. 

De schoonheid en finesse van een leerstuk als de tripartite ziel van Plato, ligt alweer begraven onder het puin.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Fundamenteel:

Schietincidenten in ons land. Waarom hebben wij een leger? 

Bombast is een gekunstelde manier van spreken of schrijven, te herkennen aan veel 'grote woorden' terwijl het onderwerp alledaags is. Verder bevat het vaak overdrijvingen en complexe metaforen.

Link naar bericht
Deel via andere websites