Spring naar bijdragen

Onderscheidingsvermogen, is de weg nu smal, lang, breed en/of kort?

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Spinazie (Spinacia oleracea) is een plant uit de amarantenfamilie (Amaranthaceae). Spinazie is verwant aan onder andere ganzenvoet en melde. Het is een snelgroeiende, eenjarige als bladgroente gebruik

Ik hoop dat je je alleen op dit forum zo uitdrukt, anders voorzie ik een enkeltje GGZ instelling.   Hoewel, ze hebben in de meeste instellingen ook internet. Kunnen Hopper en/of TTC dit bevestigen?

Wat met pincet ontrafeld wordt, gaat met de bezem de prullenmand in.

Posted Images

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Maak er een excelleke van ;)

Ockhams scheermes, ook bekend als de wet van de spaarzaamheid, is de stelling dat wanneer er verschillende hypotheses zijn die een verschijnsel in nagenoeg dezelfde mate kunnen verklaren, die hypothese gekozen moet worden die de minste aannames bevat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Ockhams scheermes, ook bekend als de wet van de spaarzaamheid, is de stelling dat wanneer er verschillende hypotheses zijn die een verschijnsel in nagenoeg dezelfde mate kunnen verklaren, die hypothese gekozen moet worden die de minste aannames bevat.

Voor ge een ander onwetend noemt, doe het eens beter eerst. Maar ik vrees ervoor. 

Begin eens met 50 euro en zie waar ze u brengt naast alle theorie in Excellekes. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Voor ge een ander onwetend noemt, doe het eens beter eerst. Maar ik vrees ervoor. Begin eens met 50 euro en zie waar ze u brengt naast alle theorie in Excellekes. 

Het is al een kunst op zich om niet in je vallen te trappen, laat staan dat enige vorm van dialoog tot het potentieel zou behoren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Of blijf het slechtste zien, ook een optie. 

Morfologie is binnen de taalkunde de leer van de woordstructuur en de woordvorming. De morfologie houdt zich bezig met morfemen, de kleinste betekenisdragende eenheden in een woord.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:

Integendeel. Ik laat u zien dat het ook anders kan dan er alleen maar over te lullen en neer te kijken op anderen. Zelfs een kind kan het als die zou opletten en luisteren. 

Ja, binnen het niet-coöperatieve spel met beperktheid aan informatie is het volstrekt normaal, geniet ervan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-1-2025 om 14:32 zei Tomega:

En de filosofie die er toe doet, gaat dus over de wetten haar fundamenten.

Gek genoeg zijn elaboratieprocessen geen verzinsel van de moderne tijd, maar eerder als een continuïteit doorheen dat wat we hier en nu plegen te noemen. In zekere zin zouden we dan misschien ook kunnen zeggen dat de spreekwoordelijke zaadjes van weleer niet anders zijn dan vandaag, maar niet garandeert, in hoeverre deze materie onze interesse al zou kunnen genieten, ook als dusdanig opgepikt worden om, in termen van synchronisatie en harmonisatie, processen van positieve desintegratie te faciliteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 23-1-2025 om 15:25 zei Fundamenteel:

Ik denk dat we op een andere golf(lengte) surfen.

Technisch gezien komen we met de lichamen van Plato uit bij ingenieurs, architecten, wiskundigen, informatici, systeemdenkers, sociologen, logici en nog veel meer disciplines waar ik volkomen leek in ben, derhalve ook des te dankbaar voor al die zorg- en hulpverleners die ons met raad en daad willen bijstaan binnen het kader van bijtijds hartverscheurende herstel- en/of groeiprocessen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 24-1-2025 om 11:25 zei Fundamenteel:

Ik heb geen goede bedoelingen nodig van een bende als dat. Laat staan van een lgbqter zoals Flawless Victory die enkel aandacht door twist zoekt. Ik heb daar 2 woorden voor: FO

Alles is, denk ik, afhankelijk van de reeds belopen weg, logischerwijs. We kunnen getuige worden van een spel waarin bijvoorbeeld economische paradoxen nog amper dialoog toelaten, maar er ook in meegezogen worden zonder hier technisch de vinger op te kunnen leggen. Het neveneffect is een kluwen van halve waarheden, met hierbinnen zoveel schakeringen en strekkingen dat het ook quasi onmogelijk wordt om hierin gegrondvest, hiermee zeggend gefundeerd op universele waarden of onderliggende wetmatigheden, enige helderheid te scheppen. Aan hulpmiddelen ontbreekt het echter niet, ter getuigenis de vele tools die de geesteswetenschappen met dat specifieke doel tot onzer beschikking stelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 23-1-2025 om 22:03 zei Figulus:

Speculeren gaat altijd ten koste van een ander. Duivelswerk met recht, want die mag graag de een tegen de ander uitspelen.

Roepen in de woestijn zou ik het niet zo direct willen noemen, het is daarentegen proberen niet te verdrinken in een moeras.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Hopper:

In de fase dat je in een dalletje zit.

Wat een epanalepsis extra boeiend maakt, is dat het werkt als een soort geheugensteuntje, een ritmisch baken in een tekst. Het is niet zomaar herhaling, maar een bewuste terugkeer, vaak met een subtiele variatie of met nieuwe context die de betekenis van het herhaalde werkwoord verdiept. In dat opzicht werkt het als een soort literaire reprise.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 23-1-2025 om 19:30 zei Fundamenteel:

En zal het je nog meer verbazen dan je denkt.

Misschien is dat ook waar die sprankeltjes hoop zo belangrijk worden. Ze vormen een tegenwicht tegen die overweldigende complexiteit. Het is de kracht van een simpel woord, een gebaar, een erkenning. Dat kleine beetje menselijke warmte kan net genoeg zijn om het vol te houden in een systeem dat vaak voelt alsof het vergeten is waarvoor het bedoeld was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei TTC:

Misschien is dat ook waar die sprankeltjes hoop zo belangrijk worden. Ze vormen een tegenwicht tegen die overweldigende complexiteit. Het is de kracht van een simpel woord, een gebaar, een erkenning. Dat kleine beetje menselijke warmte kan net genoeg zijn om het vol te houden in een systeem dat vaak voelt alsof het vergeten is waarvoor het bedoeld was.

De wereld is hard en de mensen die voor het systeem werken nog harder. Dus grow a pair of balls. :)

Screenshot_20250128_105749.thumb.jpg.cb4a97936b11f385c96c296c0c30693c.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Hopper:

In de fase dat je in een dalletje zit.

Psycholoog Scott Barry Kaufman maakte een uitgebreide studie van het werk en de uitgebreide nalatenschap van Maslow. Abraham werd niet zo oud als zijn bijbelse naamgenoot en overleed op 62 jarige leeftijd aan hartfalen. Hij was op dat moment nog volop bezig met zijn vak en het verder ontwikkelen van het actualisatie model naar transcendentie.

Link naar bericht
Deel via andere websites