TTC 1.561 Geplaatst 26 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 26 januari 9 uur geleden zei Figulus: Het klinkt absurd, maar eigenlijk legt het iets bloot over hoe we omgaan met technologie, instant bevrediging, en zelfs de angst voor stilte of verveling. Misschien hebben we in het digitale tijdperk een soort existentiële refresh-loop gecreëerd: altijd op zoek naar het volgende antwoord, de volgende update, de volgende bevestiging dat we niet vergeten zijn. Als logische opvolger van dit syndroom hebben we vervolgens het vergeet-me-niet-syndroom. Dat gaat over de onophoudelijke behoefte om herinnerd te worden, gezien te worden, of zelfs digitaal vastgelegd te worden. Dit uit zich in eindeloze selfies, posts met "kijk mij nou"-ondertoon, of paniek als men even geen reacties krijgt. Voor de die-hard gevallen van het vergeet-me-niet-syndroom moet je natuurlijk met de hardcore exposuretherapie komen: De Digitale Black-out Sociale Verdwijntruc De Ego-shredder Een Schaduwbestaan De Online Begrafenis RIP Ik: Hier ligt Ik, geliefd door mijn volgers, vergeten door het algoritme. 🌹 Mooi gezegd, voeg er nog wat statistieken en prognoses aan toe en we kunnen een topic starten. 19 uur geleden zei Fundamenteel: Is crypto inmiddels niet reëler dan fiatgeld? In de Bijbel wordt al in het Oude Testament geschreven over profeten die zich in de woestijn ophielden en een zeer matig leven leidden. Ook het Nieuwe Testament predikt matigheid. Ascese is echter in het christendom nooit een doel op zichzelf, maar altijd een middel om de gehechtheid aan alles wat van God afleidt los te laten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 26 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 26 januari Op 29-6-2023 om 17:29 zei Hopper: Waarheid is een land zonder wegen, zei iemand ooit. Alleen de denkers zoeken de snelste weg. Hulp zoeken is niet alleen een manier om steun te vinden, maar ook om nieuwe invalshoeken te ontdekken. In therapie of andere vormen van hulpverlening worden vaak handvatten geboden om de innerlijke strijd die stigma veroorzaakt, te plaatsen in een bredere context. Dit kan verhelderend zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 26 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 26 januari Op 23-1-2025 om 14:34 zei Fundamenteel: Velen panikeren nu omdat alles in het rood staat. Bijzonder aan stijlfiguren is dat wanneer je aantal door elkaar haalt, je onbewust misschien een nieuwe hebt gecreëerd. Maar wees ook niet te snel om dat te denken, check voor alle veiligheid eerst de reeds bestaande lijst. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 26 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 26 januari Op 28-6-2023 om 14:30 zei Barnabas: Het verstaan van elkaar begint bij het erkennen van de eenvoudige realiteit. Het was echt m'n beste dag niet toen ik suggereerde om van een drama een blijspel te maken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 26 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 26 januari (bewerkt) Op 25-1-2025 om 09:23 zei Fundamenteel: Andermans geloof of ongeloof heeft 0 invloed op mij. Politiek das een ander verhaal, dat kan een mens tot waanzin drijven. Ja, en dit alles proberen te doordringen op een manier dat het ook een vorm van wetenschappelijke legitimiteit verdient, een solitair proces. En dat is dan weer afhankelijk van in welke richting onze zoektocht gaat, met hypergevoeligheden die we niet kunnen bevatten, vaak zelfs niet eens weten dat ze überhaupt bestaan, tot we bereid zijn ze aan een grondiger onderzoek te onderwerpen. 26 januari bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.020 Geplaatst 26 januari Rapport Share Geplaatst 26 januari 3 uur geleden zei TTC: Ja, en dit alles proberen te doordringen op een manier dat het ook een vorm van wetenschappelijke legitimiteit verdient, een solitair proces. En dat is dan weer afhankelijk van in welke richting onze zoektocht gaat, met hypergevoeligheden die we niet kunnen bevatten, vaak zelfs niet eens weten dat ze überhaupt bestaan, tot we bereid zijn ze aan een grondiger onderzoek te onderwerpen. Wat brengt al dat lullen je nu op TTC? Hier bijna 30%. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 136 Geplaatst 26 januari Rapport Share Geplaatst 26 januari 5 uur geleden zei TTC: Het was echt m'n beste dag niet toen ik suggereerde om van een drama een blijspel te maken. Een blijspel is een vorm van drama. Het contrast waar jij naar op zoek bent is waarschijnlijk een tragedie. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 26 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 26 januari 1 uur geleden zei Figulus: Een blijspel is een vorm van drama. Het contrast waar jij naar op zoek bent is waarschijnlijk een tragedie. Geen idee eigenlijk, er bestaan leuker spelletjes dan koude oorlog, denk ik. 1 uur geleden zei Fundamenteel: Wat brengt al dat lullen je nu op TTC? Hier bijna 30%. Dat het door je inbreng steeds transparanter wordt hoe een muur van blindheid ontstaat, en elke helderheid ontneemt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 26 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 26 januari Op 10-7-2023 om 22:23 zei Hopper: In de eeuwigheid speelt tijd geen rol. Nog het liefst twijfel ik aan dat waar ik redelijk zeker van ben, denk ik. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 26 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 26 januari Op 23-1-2025 om 14:34 zei Fundamenteel: Pieken en dallen. Surf the waves. Sociologie lijkt me meer een vak voor mensen die geen angst hebben om overweldigd te worden door een veelvoud aan niet zelden conflicterende modellen, bijpassende datasets en parameters. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 26 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 26 januari Op 22-1-2025 om 11:42 zei Fundamenteel: In alle eerlijkheid, ik begrijp 8 op 10 niet wat ik doe. Maar ik pas een zekere "absurde logica" toe die kan voorspellen naar waar iets beweegt, en lo and behold: dat rendeert lol Morgen derde sessie binnen het NSDR-traject, meer dan hopen dat het m'n pijn mag verlichten kan ik echter niet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.020 Geplaatst 26 januari Rapport Share Geplaatst 26 januari 47 minuten geleden zei TTC: Morgen derde sessie binnen het NSDR-traject, meer dan hopen dat het m'n pijn mag verlichten kan ik echter niet. Drink eens warme melk met echte honing, geen koffie vanavond en dan een lange wandeling. Hete douche/bad en bedje in. Puur natuur. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 26 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 26 januari 21 minuten geleden zei Fundamenteel: Drink eens warme melk met echte honing, geen koffie vanavond en dan een lange wandeling. Hete douche/bad en bedje in. Puur natuur. Dat kunnen we dan weer klasseren, nu de statistieken nog. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 26 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 26 januari Op 11-7-2023 om 14:34 zei Hopper: Het licht schijnt in de duisternis. Et voilà , er is onderscheidingsvermogen. Voor het volgende herstelverhaal ga ik pars pro toto eens proberen, en veinzen dat ik er ook iets van begrijp. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.020 Geplaatst 26 januari Rapport Share Geplaatst 26 januari 1 uur geleden zei TTC: Dat kunnen we dan weer klasseren, nu de statistieken nog. Ja of open u een rekening bij een cryptobroker en slaap nooit meer lol Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.020 Geplaatst 26 januari Rapport Share Geplaatst 26 januari Komaan TTC, nostalgie. Ook gij kunt dat he Het is nuttiger en meer bevredigend dan al die paradinges en andere paradigma's. Begin met 50 euro en maak daar 100 euro van door mij na te apen lol. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 27 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 27 januari 6 uur geleden zei Fundamenteel: Komaan TTC, nostalgie. Ook gij kunt dat he Het is nuttiger en meer bevredigend dan al die paradinges en andere paradigma's. Begin met 50 euro en maak daar 100 euro van door mij na te apen lol. En het blijft maar doorgaan, doelbewust de misleiding. Op 18-1-2025 om 14:32 zei Tomega: Concreet. Paraconsistent is niet multi- of meerconsistent. Synthese is niet afstemming. Intrinsiek of virtueel gelden geen andere wetten dan reëel. Tunnelvisies beschrijven de tunnel of zijn geen tunnelvisie. Beschouw misschien even het ABC-complex, en zie dan hoe inferentie en interferentie tot heel wat misverstand kan leiden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 27 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 27 januari 8 uur geleden zei Fundamenteel: Ja of open u een rekening bij een cryptobroker en slaap nooit meer lol Univerbatie is het verschijnsel dat een bepaalde collocatie verandert in iets dat als een enkel woord wordt beschouwd. Op 4-8-2023 om 11:03 zei Barnabas: Een kaart is een afbeelding van een gebied. Een synecdoche werkt door een deel te noemen terwijl je het geheel bedoelt, of andersom. Het is een manier om via een specifiek element naar iets groters of algemeners te verwijzen, of via het algemene iets specifieks te benadrukken. Omdat het onder de paraplu van metonymie valt, draait het om een logische of fysieke associatie, maar de focus bij synecdoche is specifiek op deel/geheel-relaties. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 27 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 27 januari Op 1-7-2023 om 13:06 zei Hopper: Zonder waarom, zonder reden, nergens vandaan komend, nergens naar toe gaande. Meronomie is een hiërarchische classificatiemethode die systemen, objecten of concepten ordent op basis van deel-geheel-relaties. Het wordt gebruikt in wetenschappelijke disciplines zoals biologie, informatica en systeemtheorie. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.020 Geplaatst 27 januari Rapport Share Geplaatst 27 januari 3 uur geleden zei TTC: En het blijft maar doorgaan, doelbewust de misleiding Geen misleiding, vermenigvuldigen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 27 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 27 januari 2 minuten geleden zei Fundamenteel: Geen misleiding, vermenigvuldigen. Heb je echt geen andere fora om deze nonsens te verkondigen? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.020 Geplaatst 27 januari Rapport Share Geplaatst 27 januari Zojuist zei TTC: Heb je echt geen andere fora om deze nonsens te verkondigen? Ja meer dan 1. Ik wil je maar wijzen dat er nuttigere zaken zijn dan al die onzin die ge hier verkondigt. Goede bedoelingen van oprecht hart zonder verborgen agenda. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 27 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 27 januari 4 minuten geleden zei Fundamenteel: Ja meer dan 1. Ik wil je maar wijzen dat er nuttigere zaken zijn dan al die onzin die ge hier verkondigt. Goede bedoelingen van oprecht hart zonder verborgen agenda. Bij NSDR past wellicht ook een dikke handleiding met dure woorden, maar misschien gaat het sneller door het eens te proberen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.020 Geplaatst 27 januari Rapport Share Geplaatst 27 januari 1 minuut geleden zei TTC: Bij NSDR past wellicht ook een dikke handleiding met dure woorden, maar misschien gaat het sneller door het eens te proberen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 27 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 27 januari 1 minuut geleden zei Fundamenteel: Aan je onwetendheid kan je niets verhelpen, het zijn immers anderen die je geprogrammeerd hebben. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten