Spring naar bijdragen

Onderscheidingsvermogen, is de weg nu smal, lang, breed en/of kort?

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Figulus:

Een gesproken woord impliceert dat er iets is dat kan spreken. Dat suggereert dat als er vanuit niets iets wordt tevoorschijn geroepen, er noodzakelijkerwijs een iets moet zijn dat dit oproept. In dat geval kan het niets nooit volledig onafhankelijk bestaan, omdat de handeling van het spreken een bron veronderstelt.

Dat iets ben jij dan? Je kan toch spreken? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 4,7k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Spinazie (Spinacia oleracea) is een plant uit de amarantenfamilie (Amaranthaceae). Spinazie is verwant aan onder andere ganzenvoet en melde. Het is een snelgroeiende, eenjarige als bladgroente gebruik

Ik hoop dat je je alleen op dit forum zo uitdrukt, anders voorzie ik een enkeltje GGZ instelling.   Hoewel, ze hebben in de meeste instellingen ook internet. Kunnen Hopper en/of TTC dit bevestigen?

Wat met pincet ontrafeld wordt, gaat met de bezem de prullenmand in.

Posted Images

9 minuten geleden zei Figulus:

Ik ben ook geschapen door dat iets en lijkt op dat iets in niet-fysieke aspecten, zoals het bezit van een rationele geest, een moreel bewustzijn, en het vermogen tot liefde, creativiteit en relaties. Maar ik kan niet ex nihilo creëren.

Maar je kan wel creatief zijn met datgene wat uit het niets geschapen is geweest? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei TTC:

Bij een bewijs door constructie toon je aan dat een bepaald wiskundig object bestaat door daadwerkelijk te laten zien hoe het kan worden gemaakt of gevonden. In plaats van een abstract redenering of indirect bewijs, biedt deze methode concreetheid en praktische waarde

In alle eerlijkheid, ik begrijp 8 op 10 niet wat ik doe. Maar ik pas een zekere "absurde logica" toe die kan voorspellen naar waar iets beweegt, en lo and behold: dat rendeert lol

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Dit is later. We hebben alleen vandaag gegarandeerd. 

Ja, je zou al moeten weten wanneer het begonnen is, anders lopen we het risico het ene met het andere te verwarren. 

13 minuten geleden zei Figulus:

Dat is de opdracht.

Enig doel in gedachte misschien? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-1-2025 om 20:38 zei Paulus888:

Als je niet inziet hoe dom je moet praten om dit recht te praten dan helpt geen enkele logica meer.

Paronomasie hoort thuis in alle taalsferen waar humor, ironie, sarcasme of dubbelzinnigheid aan de orde komen. Het zijn dan ook de kenmerken waardoor de paronomasie wordt versterkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-1-2025 om 06:52 zei Fundamenteel:

We zijn de meeste kennis verloren en ervaren het nu als mystiek. Hoe deden ze het?

Soms denkend dat we des levens die verticale lijn uit het oog kunnen verliezen, zodat kronkelen de normaal wordt.

Op 9-7-2023 om 07:26 zei Hopper:

De geestelijke mens onderscheid zichzelf niet van anderen, maar is uitstekend in staat om in de wereld voor hem de dingen te onderscheiden.  Daar is al uitgebreid over gesproken op dit forum, maar je bent altijd meer met jezelf bezig...

Voor veel van die oefeningen heb je al een opleiding psychologie nodig om beter te kunnen begrijpen wanneer welk ezelsbruggetje van toepassing is, in het andere geval raken we misschien verstrikt in een reeks paradoxen en bijpassende metaforen, wat minder prettig is.

Link naar bericht
Deel via andere websites