TTC 1.560 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst 8 uur geleden zei Fundamenteel: Geen algoritmes meer ik krijg daar allemaal films te zien van chosen ones en het verwijderen van mensen in mijn leven. Rare toestanden. Dan zou ik het bij speculeren houden, zonder algoritmen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst 21 uur geleden zei Fundamenteel: Veel boeken, maar ervaring is de beste leermeester. Ik kan al op youtube reclame maken om in cursus bij mij te komen haha. Een syllepsis is een zinsconstructie waarin een woord wordt betrokken op een ander woord in de zin, waar het echter strikt logisch of strikt grammaticaal niet bij zou kunnen passen. Op 15-1-2025 om 17:20 zei Paulus888: de bereking van iemand die ik dan goed ken zegt 8,21 procent! In plaats van het gebruik van discutabele percentages bij de toewijzing van kosten, wordt bij ABC geprobeerd oorzaak en gevolg relaties te benoemen om kosten te verdelen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst Op 6-1-2025 om 15:15 zei Figulus: Ik verzamel geen paradoxen, ik los ze op. En als dat niet lukt dan bestaan ze enkel als blijk van mijn tekortkomingen, en kunnen ze hooguit als schijnbaar worden betiteld. Elk aspect van iedere eigenschap, van elk stukje persoonlijkheid heeft weer een andere laag. En elke laag zit vol met informatie over bijvoorbeeld angsten en verlangens, over ervaringen en wensen, overtuigingen, projecties, ideeën en idealen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst Op 1-7-2023 om 19:13 zei Hopper: Inderdaad, ik heb nul kennis van wat je nu schrijft. Metatron’s Kubus is een prachtig en krachtig symbool dat de orde en harmonie van het universum weerspiegelt. Het roept verwondering op over hoe wiskunde, natuur en spiritualiteit met elkaar verweven zijn in de kern van ons bestaan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst Op 16-1-2025 om 13:33 zei Tomega: Maar wie mist wat hij al wist, die weet ook niet wat hij meet. En een eeuwige kruisherhaling doemt aan de horizon. Die lichamen van Plato gaan me eerlijk gezegd het petje te boven, en kan me ook maar moeilijk voorstellen dat het enige impact heeft op m'n huur wanneer ik er überhaupt wel iets van zou begrijpen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.020 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 7 uur geleden zei TTC: Dan zou ik het bij speculeren houden, zonder algoritmen. Om nu rendable te zijn, zal ik maanden moeten wachten. Het is wat het is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst 8 uur geleden zei Fundamenteel: Om nu rendable te zijn, zal ik maanden moeten wachten. Het is wat het is. Het zal nog niet het laatste zijn, het kan immers nog hoger. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 136 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 15 uur geleden zei TTC: Elk aspect van iedere eigenschap, van elk stukje persoonlijkheid heeft weer een andere laag. En elke laag zit vol met informatie over bijvoorbeeld angsten en verlangens, over ervaringen en wensen, overtuigingen, projecties, ideeën en idealen. Het is als het pellen van een ui: naarmate je dieper in jezelf kijkt, word je je steeds meer bewust van de worstelingen die je hebt doorgemaakt en de situatie waarin je je bevindt. Het is alsof je de muren van bescherming of afleiding afpelt, alleen om geconfronteerd te worden met wat daaronder schuilgaat: nog meer pijn en onvolmaaktheid. Het is een moeilijk en verdrietig proces waar menselijk gezien geen uitkomst in te vinden is. Eindeloos... onacceptabel. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.020 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden zei TTC: Het zal nog niet het laatste zijn, het kan immers nog hoger. Helaas ben ik greedy geweest. Ik dacht "nog ene trade" en bam het gaat fanatiek naar beneden. Uiteraard komt dat weer omhoog, maar niet de eerste weken. Ik zou dat verlies kunnen realiseren en verder gaan met een andere, maar ik vertik het verlies te lijden :D. Nu een beetje verlies zou geen kwaad kunnen, maar het is 11%. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst gisteren om 04:55 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 04:55 6 uur geleden zei Fundamenteel: Helaas ben ik greedy geweest. Ik dacht "nog ene trade" en bam het gaat fanatiek naar beneden. Uiteraard komt dat weer omhoog, maar niet de eerste weken. Ik zou dat verlies kunnen realiseren en verder gaan met een andere, maar ik vertik het verlies te lijden :D. Nu een beetje verlies zou geen kwaad kunnen, maar het is 11%. De voorloper van een gsm is een lunapark, blijf het maar goed in de gaten houden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst gisteren om 05:27 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 05:27 8 uur geleden zei Figulus: Het is als het pellen van een ui: naarmate je dieper in jezelf kijkt, word je je steeds meer bewust van de worstelingen die je hebt doorgemaakt en de situatie waarin je je bevindt. Het is alsof je de muren van bescherming of afleiding afpelt, alleen om geconfronteerd te worden met wat daaronder schuilgaat: nog meer pijn en onvolmaaktheid. Het is een moeilijk en verdrietig proces waar menselijk gezien geen uitkomst in te vinden is. Eindeloos... onacceptabel. En dan spreken we nog niet over de volgende verkiezingen, kan je nagaan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst gisteren om 06:16 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 06:16 Op 2-7-2023 om 08:52 zei Hopper: Ik kijk nooit onder de motorkap. Hoe concepten zoals monade en dyade zich verhouden tot de lichamen van Plato, is me een compleet raadsel. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst gisteren om 07:46 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 07:46 Op 13-1-2025 om 14:43 zei Paulus888: Hahahahahahaha, wat een waanzin. Je bent gewoon een van de zovele religekkies die denken waarheid in pacht te hebben. En dan doe je alsof ik in vuil en venijn iets doe maar jij doet het uit waarheid.. Man, laat je bekijken door een goede psycholoog. Panarchisme zegt zoveel dan dat we in alle rust en sereniteit kaartenhuisjes kunnen bouwen, met een potentieel aan wereldbeelden waarvan het volstrekt onzeker is dat ze ooit tot wasdom zullen komen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst gisteren om 08:13 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 08:13 Op 13-1-2025 om 00:45 zei Tomega: Mededogen en medelijden wil je geven, wat belemmert je dan toch om dat ook te doen? Ervaring leert dat wanneer je bezwijkt onder een niet-aflatende stroom van modellen, er nog altijd wel een model te vinden is dat het nog compacter maakt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst gisteren om 10:29 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 10:29 Op 28-6-2023 om 14:30 zei Barnabas: Hermeneutiek begint bij het erkennen van eenvoudige woorden en elkaar verstaan doet men in de eerste plaaats door op te bouwen vanaf eenvoudige begrippen. Wanneer men fouten gaat maken daarbij komt men tot verkeerde interpretatie. Het getal nul is werkelijk een filosofisch en mathematisch wonder. Eenvoudig op het eerste gezicht, maar diepgaand en complex als je erin duikt. Het kan ons inderdaad overprikkelen en overweldigen, omdat het zoveel betekenissen en interpretaties in zich draagt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst gisteren om 12:12 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 12:12 Op 3-7-2023 om 12:29 zei Hopper: De mens kan als er zich geen traumatische gebeurtenis voordoet al voorbereiden op traumatische gebeurtenissen. Dan zijn hulpvragen ook overbodig. Daar gaat de gelijkenis van de wijze en de dwaze meisjes over. Als door de jaren heen inmiddels ervaren neuroot probeer ik de rest van m'n tijd op te vullen met zoveel mogelijk informatie waar ik sowieso niets van begrijp, en wanneer de gemoedstoestand het enigszins toelaat vul ik dat graag aan met, in het beste geval ongepast, een vleugje humor. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst gisteren om 16:44 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 16:44 Op 11-1-2025 om 18:36 zei Tomega: Bij een truc is er steeds een vorm van op een gewenst been zetten. Even los van de manier hoe we die tool gebruiken, het zit gesofisticeerd in elkaar. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 136 Geplaatst gisteren om 20:24 Rapport Share Geplaatst gisteren om 20:24 (bewerkt) 9 uur geleden zei TTC: Het getal nul is werkelijk een filosofisch en mathematisch wonder. Eenvoudig op het eerste gezicht, maar diepgaand en complex als je erin duikt. Het kan ons inderdaad overprikkelen en overweldigen, omdat het zoveel betekenissen en interpretaties in zich draagt. Het idee dat iets uit niets ontstaat lijkt logisch onmogelijk, want "niets" heeft geen eigenschappen en geen vermogen om iets voort te brengen. De oplossing van deze paradox ligt m.i. in het gegeven dat het niet niets is dat iets voortbrengt, maar iets dat vanuit het niets iets tevoorschijn roept. Het is niet het niets zelf dat iets voortbrengt, maar er is iets buiten het niets dat in staat is om iets te voorschijn te roepen vanuit het niets. Het niets is niet causaal actief en is niet zelf de oorzaak van het ontstaan van iets. gisteren om 20:26 bewerkt door Figulus Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.020 Geplaatst 23 uur geleden Rapport Share Geplaatst 23 uur geleden 17 uur geleden zei TTC: De voorloper van een gsm is een lunapark, blijf het maar goed in de gaten houden. Verloopt automatisch allemaal Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 17 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 17 uur geleden 5 uur geleden zei Fundamenteel: Verloopt automatisch allemaal Bij een bewijs door constructie toon je aan dat een bepaald wiskundig object bestaat door daadwerkelijk te laten zien hoe het kan worden gemaakt of gevonden. In plaats van een abstract redenering of indirect bewijs, biedt deze methode concreetheid en praktische waarde. 7 uur geleden zei Figulus: Het idee dat iets uit niets ontstaat lijkt logisch onmogelijk, want "niets" heeft geen eigenschappen en geen vermogen om iets voort te brengen. De oplossing van deze paradox ligt m.i. in het gegeven dat het niet niets is dat iets voortbrengt, maar iets dat vanuit het niets iets tevoorschijn roept. Het is niet het niets zelf dat iets voortbrengt, maar er is iets buiten het niets dat in staat is om iets te voorschijn te roepen vanuit het niets. Het niets is niet causaal actief en is niet zelf de oorzaak van het ontstaan van iets. Als je van niets iets maakt, is het niet niets. Hoe zou je dat iets dat buiten het niets ligt willen noemen? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 17 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 17 uur geleden Op 7-7-2023 om 14:49 zei Hopper: Niks mis met nieuwsgierigheid. De nieuwsgierigen zullen echter teleurgesteld worden. Een wiskundig object kan op verschillende manieren worden gedefinieerd, afhankelijk van de context, maar over het algemeen verwijst het naar iets dat kan worden bestudeerd, beschreven of bewerkt binnen het domein van de wiskunde. Het begrip is breed en omvat alles wat wiskundigen kunnen definiëren, manipuleren of analyseren. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden (bewerkt) Op 1-7-2023 om 13:06 zei Hopper: De paradox van de heelheid is dat je de veelheid dient te verlaten. Chunken mag dan misschien wel een tool zijn die zelfs aan nietsvermoedende klanten aangereikt wordt met als doel meer flexibiliteit, zonder gepaste ggz-begeleiding zou ik er toch niet zomaar aan beginnen. Ik weet het, het zijn achteraf verhalen, hou moed. 14 uur geleden bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 136 Geplaatst 14 uur geleden Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden 3 uur geleden zei TTC: Als je van niets iets maakt, is het niet niets. Hoe zou je dat iets dat buiten het niets ligt willen noemen? Nergens heb ik beweerd dat er van niets iets werd gemaakt. Dat wat er is kwam vanuit het niets door het gesproken woord, het iets gehoorzaamde; een daad van absolute oorsprong, onafhankelijk van bestaand zijn of latente potentie. Dat gesproken woord is de externe bron. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden 1 minuut geleden zei Figulus: Nergens heb ik beweerd dat er van niets iets werd gemaakt. Dat wat er is kwam vanuit het niets door het gesproken woord, het iets gehoorzaamde; een daad van absolute oorsprong, onafhankelijk van bestaand zijn of latente potentie. Dat gesproken woord is de externe bron. Het is een premisse, heb niet gezegd dat je dat gezegd hebt. De vraag blijft onbeantwoord, hoe noem je datgene wat uit een niets dat op zich zonder enige kwaliteit verblijft, iets manifest in het leven roept? 10 minuten geleden zei Figulus: Dat gesproken woord is de externe bron. ? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 136 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 49 minuten geleden zei TTC: Het is een premisse, heb niet gezegd dat je dat gezegd hebt. De vraag blijft onbeantwoord, hoe noem je datgene wat uit een niets dat op zich zonder enige kwaliteit verblijft, iets manifest in het leven roept? ? Een gesproken woord impliceert dat er iets is dat kan spreken. Dat suggereert dat als er vanuit niets iets wordt tevoorschijn geroepen, er noodzakelijkerwijs een iets moet zijn dat dit oproept. In dat geval kan het niets nooit volledig onafhankelijk bestaan, omdat de handeling van het spreken een bron veronderstelt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten