Spring naar bijdragen

Onderscheidingsvermogen, is de weg nu smal, lang, breed en/of kort?

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Paulus888:

En dan zou jouw Godsbeeld de schepper van het universum zijn? De enige die niet is verzonnen door mensen, maar de enige echte ultieme?

Wie de waarheid ziet, maakt deze niet, maar onderwerpt zich aan haar als bestaande realiteit, en voorkomt zo dat hij een leugen dient. Ongeacht hoe die zich doet gelden. Jij besluit om leugens te dienen, en zoekt de waarheid niet. Tot dusver ongeacht hoe waarheid zich doet gelden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 4,6k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Spinazie (Spinacia oleracea) is een plant uit de amarantenfamilie (Amaranthaceae). Spinazie is verwant aan onder andere ganzenvoet en melde. Het is een snelgroeiende, eenjarige als bladgroente gebruik

Ik hoop dat je je alleen op dit forum zo uitdrukt, anders voorzie ik een enkeltje GGZ instelling.   Hoewel, ze hebben in de meeste instellingen ook internet. Kunnen Hopper en/of TTC dit bevestigen?

Wat met pincet ontrafeld wordt, gaat met de bezem de prullenmand in.

Posted Images

1 minuut geleden zei Tomega:

Wie de waarheid ziet, maakt deze niet, maar onderwerpt zich aan haar als bestaande realiteit, en voorkomt zo dat hij een leugen dient. Ongeacht hoe die zich doet gelden. Jij besluit om leugens te dienen, en zoekt de waarheid niet. Tot dusver ongeacht hoe waarheid zich doet gelden.

De mensen die in die zes miljoen andere goden geloofden dachten ook dat dat de waarheid was. En dat zij aan dien zich onderwierpen hoe die zich ook liet gelden. Dat ik de waarheid niet zoek is een leugen van jou. Ik denk dat ik meer gezocht heb naar waarheid dan jij. En dan 60% van de christenen die geloven omdat ze zo zijn opgevoed..

Nogmaals, je bent een religek die denkt dat jouw waarheid de enige ultieme en opperste waarheid is. Ook als je daarvoor recht moet praten wat krom is. Zoals die zes miljoen doden onder Gods eigen volk tijdens de holocaust. God heeft geen vinger uitgestoken. Geen engelen gestuurd. Terwijl God in de Bijbel al op kwam voor individuele mensen die in nood zaten (want ja, papier is geduldig)..Als je niet inziet hoe dom je moet praten om dit recht te praten dan helpt geen enkele logica meer.

ik heb medelijden en mededogen met je.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Paulus888:

Terwijl God in de Bijbel al op kwam voor individuele mensen die in nood zaten (want ja, papier is geduldig)..Als je niet inziet hoe dom je moet praten om dit recht te praten dan helpt geen enkele logica meer.

ik heb medelijden en mededogen met je.

De dood van Abel, de eerstgeboren zoon van de mensheid, 400 jaar verzameld onrecht plus de uitroeiing van de autochtone bevolking, de dood van alle eerstgeboren zonen van Egypte, de moord van de kinderen van Bethlehem, de moord van de wegbereider Johannes de Doper. Steeds is daar een golf van strijd en ellende langs het pad van de heiligen. Deze aarde is in handen gegeven van de oversten van deze aarde, en de mens heeft daar geheel vrije macht en stuur, om bijna net zoveel kwaad te doen als de mens kan bedenken. En de geesten van deze wereld zoeken de mensen te beheersen en zij vechten daarvoor met alle mogelijke middelen en macht, en dat doen zij het meest bij de kinderen van God. Wat ergens bizar is omdat elk kind van de mens in principe een kind van God is, en uit eigen hoofde zou moeten bedenken wat goed is en rechtvaardig en vrede brengend. Er is daarom geen noodzaak om de haatdragende geesten ruimte te geven in harten van mensen. En zie dan wie welke ruimte krijgt. De mens geeft die ruimte en vult die ruimte ook zelf, en heft dan de handen klagend omhoog dat een hogere macht niet meer discipline brengt bij de mens. Jouw voorstelling dat alle individuele mensen op deze aarde aardse redding op deze aarde  mogen verwachten, is daarom niet correct. Sterker nog, in jouw reactie betoon je jezelf een vervulde te zijn van de zelfvernietigingsdrang die de mens beheerst. De aarde is een tranendal, omdat de mens dat ervan maakt. Daar is geen hogere macht die de mens belet en weerhoudt van kwaad. Maar daar is wel registratie, verantwoording, en afrekening. Daadwerkelijk en normatief moreel. Wie dat niet gelooft, is wereldvreemd. Want dat vragen alle burgers van elk land bij bestuur en wanbestuur en geweld en vredebreuken. En dat werkt ook individueel, want het eigen geweten is beheerser en oordeler voor de mens zelf.

Mededogen en medelijden wil je geven, wat belemmert je dan toch om dat ook te doen? Moet je nu echt bewijzen hoezeer je slachtoffer en dader bent van hetgeen jou drijft?  Jij richt je op iets in mij waar je geen toegang toe hebt, en dat doe je niet met verstand of wijsheid, maar met vuil en venijn. Ik richt me niet in vuilheid en venijn tegen jou, maar ik spreek in waarheid. Aardig kan ik niet echt zijn, want daar geef je geen ruimte voor. En wat jij en jouw power of the universe onderling hebben, daarin ben ik geen partij. Ik ben partij in de boodschap die via de bijbel ook voor jou beschikbaar is. Die boodschap is hier en nu, dat je geoordeeld wordt naar hoe jij oordeelt. Jij bent zelf je eigen aanklager. En dat is waarom ik je het goede wens, hoewel ik ook zeer goed weet dat omgang met de onverstandigen niet alleen de goede zeden bederft, maar ook leidt tot nog meer verharding en onverstandigheid, dan er al was. Terwijl hoon en spot ook doorwerkt ten nadele van de toehoorders die dat laten gebeuren en verzuimen om het kwaad de rug toe te keren. Want op deze aarde zijn ook de hemelse gewesten waar voortdurend gestreden wordt door de geesten die de mens kunnen vervullen en hem zoeken te beheersen. Daar is de mens zelf partij bij en machthebber en ordebrenger en rechter en uitvoerend bevelhebber en degene die gaat over discipline en zachtmoedigheid en gerichtheid op de vrede onder de mensen. Wie niet rekent met hetgeen boven hem uitgaat, gaat aan zichzelf ten onder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Tomega:

De dood van Abel, de eerstgeboren zoon van de mensheid, 400 jaar verzameld onrecht plus de uitroeiing van de autochtone bevolking, de dood van alle eerstgeboren zonen van Egypte, de moord van de kinderen van Bethlehem, de moord van de wegbereider Johannes de Doper. Steeds is daar een golf van strijd en ellende langs het pad van de heiligen. Deze aarde is in handen gegeven van de oversten van deze aarde, en de mens heeft daar geheel vrije macht en stuur, om bijna net zoveel kwaad te doen als de mens kan bedenken. En de geesten van deze wereld zoeken de mensen te beheersen en zij vechten daarvoor met alle mogelijke middelen en macht, en dat doen zij het meest bij de kinderen van God. Wat ergens bizar is omdat elk kind van de mens in principe een kind van God is, en uit eigen hoofde zou moeten bedenken wat goed is en rechtvaardig en vrede brengend. Er is daarom geen noodzaak om de haatdragende geesten ruimte te geven in harten van mensen. En zie dan wie welke ruimte krijgt. De mens geeft die ruimte en vult die ruimte ook zelf, en heft dan de handen klagend omhoog dat een hogere macht niet meer discipline brengt bij de mens. Jouw voorstelling dat alle individuele mensen op deze aarde aardse redding op deze aarde  mogen verwachten, is daarom niet correct. Sterker nog, in jouw reactie betoon je jezelf een vervulde te zijn van de zelfvernietigingsdrang die de mens beheerst. De aarde is een tranendal, omdat de mens dat ervan maakt. Daar is geen hogere macht die de mens belet en weerhoudt van kwaad. Maar daar is wel registratie, verantwoording, en afrekening. Daadwerkelijk en normatief moreel. Wie dat niet gelooft, is wereldvreemd. Want dat vragen alle burgers van elk land bij bestuur en wanbestuur en geweld en vredebreuken. En dat werkt ook individueel, want het eigen geweten is beheerser en oordeler voor de mens zelf. Mededogen en medelijden wil je geven, wat belemmert je dan toch om dat ook te doen? Moet je nu echt bewijzen hoezeer je slachtoffer en dader bent van hetgeen jou drijft?  Jij richt je op iets in mij waar je geen toegang toe hebt, en dat doe je niet met verstand of wijsheid, maar met vuil en venijn. Ik richt me niet in vuilheid en venijn tegen jou, maar ik spreek in waarheid. Aardig kan ik niet echt zijn, want daar geef je geen ruimte voor. En wat jij en jouw power of the universe onderling hebben, daarin ben ik geen partij. Ik ben partij in de boodschap die via de bijbel ook voor jou beschikbaar is. Die boodschap is hier en nu, dat je geoordeeld wordt naar hoe jij oordeelt. Jij bent zelf je eigen aanklager. En dat is waarom ik je het goede wens, hoewel ik ook zeer goed weet dat omgang met de onverstandigen niet alleen de goede zeden bederft, maar ook leidt tot nog meer verharding en onverstandigheid, dan er al was. Terwijl hoon en spot ook doorwerkt ten nadele van de toehoorders die dat laten gebeuren en verzuimen om het kwaad de rug toe te keren. Want op deze aarde zijn ook de hemelse gewesten waar voortdurend gestreden wordt door de geesten die de mens kunnen vervullen en hem zoeken te beheersen. Daar is de mens zelf partij bij en machthebber en ordebrenger en rechter en uitvoerend bevelhebber en degene die gaat over discipline en zachtmoedigheid en gerichtheid op de vrede onder de mensen. Wie niet rekent met hetgeen boven hem uitgaat, gaat aan zichzelf ten onder.

Kaderen heeft meerdere betekenissen, afhankelijk van de context, maar in het algemeen verwijst het naar het plaatsen van iets binnen een bepaald referentiekader of perspectief. Het betekent dat je een situatie, idee, of vraag in een bepaalde context zet, zodat het begrijpelijker wordt, of dat je het inkadert binnen een systeem van waarden, normen, of kennis.

8 uur geleden zei Paulus888:

De mensen die in die zes miljoen andere goden geloofden dachten ook dat dat de waarheid was. En dat zij aan dien zich onderwierpen hoe die zich ook liet gelden. Dat ik de waarheid niet zoek is een leugen van jou. Ik denk dat ik meer gezocht heb naar waarheid dan jij. En dan 60% van de christenen die geloven omdat ze zo zijn opgevoed.. Nogmaals, je bent een religek die denkt dat jouw waarheid de enige ultieme en opperste waarheid is. Ook als je daarvoor recht moet praten wat krom is. Zoals die zes miljoen doden onder Gods eigen volk tijdens de holocaust. God heeft geen vinger uitgestoken. Geen engelen gestuurd. Terwijl God in de Bijbel al op kwam voor individuele mensen die in nood zaten (want ja, papier is geduldig)..Als je niet inziet hoe dom je moet praten om dit recht te praten dan helpt geen enkele logica meer. ik heb medelijden en mededogen met je.

Normatieve scenario's beginnen met een gewenste toekomstige toestand, bijvoorbeeld een Europa met 50% minder broeikasgasemissies in 2030. Met behulp van een backcastingscenario kan dan een stappenplan gemaakt worden met maatregelen om dat doel te bereiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 29-6-2023 om 20:54 zei Hopper:

Verduistering is het goede of het kwaad nastreven.

Het mooie is dat deze benadering niet vastligt maar een dynamisch proces is. Het kan je helpen om telkens opnieuw beweging en verandering te omarmen zonder jezelf daarin te verliezen. Zo wordt het een anker voor ontwikkeling, net zoals een ademhaling een anker is voor aanwezigheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Paulus888:

Nogmaals, je bent een religek die denkt dat jouw waarheid de enige ultieme en opperste waarheid is.

Het ELM is universeel in die zin dat geen enkel onderwerp uitgesloten wordt, het is immers pas in de volgende fasen van het proces dat die perceptie kan ontstaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 8-1-2025 om 02:28 zei Tomega:

Wie de spiegelhouder niet waardeert vanwege hetgeen wordt gespiegeld, zou misschien meer baat hebben bij een iets andere positie en een wat gerichtere blik.

Ervaar het enigszins als lastig om alles te willen blijven onthouden, nog lastiger wanneer blijkt dat TAS hetzelfde is als MFZ.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-6-2023 om 13:43 zei Hopper:

Voorlopig zijn de enige wormgaten te vinden in een appel. 

Soms denkend dat je over dat rijke aanbod aan ggz-tools pas iets zinnigs kan zeggen wanneer we ze duurzaam integreren, beetje zoals, denk ik, oefening baart kunst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Tomega:

De dood van Abel, de eerstgeboren zoon van de mensheid, 400 jaar verzameld onrecht plus de uitroeiing van de autochtone bevolking, de dood van alle eerstgeboren zonen van Egypte, de moord van de kinderen van Bethlehem, de moord van de wegbereider Johannes de Doper. Steeds is daar een golf van strijd en ellende langs het pad van de heiligen. Deze aarde is in handen gegeven van de oversten van deze aarde, en de mens heeft daar geheel vrije macht en stuur, om bijna net zoveel kwaad te doen als de mens kan bedenken. En de geesten van deze wereld zoeken de mensen te beheersen en zij vechten daarvoor met alle mogelijke middelen en macht, en dat doen zij het meest bij de kinderen van God. Wat ergens bizar is omdat elk kind van de mens in principe een kind van God is, en uit eigen hoofde zou moeten bedenken wat goed is en rechtvaardig en vrede brengend. Er is daarom geen noodzaak om de haatdragende geesten ruimte te geven in harten van mensen. En zie dan wie welke ruimte krijgt. De mens geeft die ruimte en vult die ruimte ook zelf, en heft dan de handen klagend omhoog dat een hogere macht niet meer discipline brengt bij de mens. Jouw voorstelling dat alle individuele mensen op deze aarde aardse redding op deze aarde  mogen verwachten, is daarom niet correct. Sterker nog, in jouw reactie betoon je jezelf een vervulde te zijn van de zelfvernietigingsdrang die de mens beheerst. De aarde is een tranendal, omdat de mens dat ervan maakt. Daar is geen hogere macht die de mens belet en weerhoudt van kwaad. Maar daar is wel registratie, verantwoording, en afrekening. Daadwerkelijk en normatief moreel. Wie dat niet gelooft, is wereldvreemd. Want dat vragen alle burgers van elk land bij bestuur en wanbestuur en geweld en vredebreuken. En dat werkt ook individueel, want het eigen geweten is beheerser en oordeler voor de mens zelf.

🤣

je hebt blijkbaar niet door dat de dood van veel mensen daar zijn gekomen door stamgod Jahweh en zijn trawanten?

De moord op de autochtone bevolking bijvoorbeeld. Op de eerstgeborenen der Egypte bijvoorbeeld. 

Terwijl de Farao (welke is niet bekend) zijn hart verhard werd door dezelfde Jahweh om diens macht te tonen. Daar moesten de eerstgeborenen om sterven. En dan denk jij dat deze Aarde in handenis gegeven van de oversten deze Aarde. 

Men heeft eens berekend hoeveel doden Jahweh op Zijn geweten heeft en hoeveel de satan, bleek Jahweh ruimschoots te winnen.

Over wereldvreemd gesproken, als je denkt dat er registratie is, verantwoording en afrekening. Dat houden kleine mensen zich altijd voor. Zodat ze kunnen denken dat dictators hun loon nog wel zullen krijgen. Nou, meestal op Aarde niet. Zoals Assad met zijn vele auto's terwijl de rest van zijn bevolking weinig tot geen eten heeft.

Mededogen en medelijden wil je geven, wat belemmert je dan toch om dat ook te doen? Moet je nu echt bewijzen hoezeer je slachtoffer en dader bent van hetgeen jou drijft?

volgens mij lees je niet goed, zoals wel vaker. Ik zeg dat ik medelijden en mededogen met je heb. Niet dat ik belemmert word het te hebben. Laatste zin laat ik voor wat het is, want het is weer jouw typische morele superoriteit die je tentoon wil spreiden..

Jij richt je op iets in mij waar je geen toegang toe hebt, en dat doe je niet met verstand of wijsheid, maar met vuil en venijn. Ik richt me niet in vuilheid en venijn tegen jou, maar ik spreek in waarheid.

Hahahahahahaha, wat een waanzin. Je bent gewoon een van de zovele religekkies die denken waarheid in pacht te hebben. En dan doe je alsof ik in vuil en venijn iets doe maar jij doet het uit waarheid.. Man, laat je bekijken door een goede psycholoog. 

Aardig kan ik niet echt zijn, want daar geef je geen ruimte voor. En wat jij en jouw power of the universe onderling hebben, daarin ben ik geen partij. Ik ben partij in de boodschap die via de bijbel ook voor jou beschikbaar is. Die boodschap is hier en nu, dat je geoordeeld wordt naar hoe jij oordeelt. Jij bent zelf je eigen aanklager. En dat is waarom ik je het goede wens, hoewel ik ook zeer goed weet dat omgang met de onverstandigen niet alleen de goede zeden bederft, maar ook leidt tot nog meer verharding en onverstandigheid, dan er al was. Terwijl hoon en spot ook doorwerkt ten nadele van de toehoorders die dat laten gebeuren en verzuimen om het kwaad de rug toe te keren. Want op deze aarde zijn ook de hemelse gewesten waar voortdurend gestreden wordt door de geesten die de mens kunnen vervullen en hem zoeken te beheersen. Daar is de mens zelf partij bij en machthebber en ordebrenger en rechter en uitvoerend bevelhebber en degene die gaat over discipline en zachtmoedigheid en gerichtheid op de vrede onder de mensen. Wie niet rekent met hetgeen boven hem uitgaat, gaat aan zichzelf ten onder.

the power of the universe? 

Jahweh was een stamgodje, meer niet. Welke later tot de supreme power is verklaard. Want ja, mensen geloven natuurlijk liever in the power of the universe dan in een stamgodje. Een beetje geschiedenis lezen en leren en je weet het. De schrijvers van de Bijbel hadden geen weet van het universum zoals wij dat nu weten.

De rest laat ik weer naast me neerleggen. Als atheist en agnost en wetende dat ik maar een klein wezentje ben schud ik dat van mijn brede schouders af..

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei TTC:

Fundamenteel onderzoek is als zeggen dat de zwaartekracht tijdens een volgend wereldconflict niet zal veranderen

Fundamenteel onderzoek leert dat de zwaartekracht slaat op wereldconflict als een varken op een tang. Voor velen brengt dit diepzinnige denkkaders opgevuld met verbanden van aard, verschijning, en ontwikkeling over varkens in relatie tot tangen. En een enkeling ziet gewoon dat heel die voorstelling zowel het varken als de tang geweld aandoet, en laat wereldconflict en zwaartekracht vallen, en ontdekt dat de fundamentele verbinding is gelegen in de ruimte, met een ontgoochelende vraag wat daar nog de waarde is van fundamenteel onderzoek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Tomega:

Fundamenteel onderzoek leert dat de zwaartekracht slaat op wereldconflict als een varken op een tang. Voor velen brengt dit diepzinnige denkkaders opgevuld met verbanden van aard, verschijning, en ontwikkeling over varkens in relatie tot tangen. En een enkeling ziet gewoon dat heel die voorstelling zowel het varken als de tang geweld aandoet, en laat wereldconflict en zwaartekracht vallen, en ontdekt dat de fundamentele verbinding is gelegen in de ruimte, met een ontgoochelende vraag wat daar nog de waarde is van fundamenteel onderzoek.

Missing the point kan ook, zodat tegelijk helder wordt waarom een universele stimulus zowel tijdloos als actueel kan zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites