Hopper 793 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden 13 minuten geleden zei TTC: Je doet net of je zou niet weten wat een hamer is, of een zaag. Binnen de verschijnselen kunnen we onderscheid maken, een hamer is geen zaag. De geestelijke mens onderscheidt wel alle dingen, zoals een hamer van een zaag, maar hij zelf wordt van niemand onderscheiden. De ene geestelijke mens is identiek aan de andere geestelijke mens. Maar in de egotransverwarring wordt dat niet begrepen. Een blanke is toch geen zwarte? Een homo is toch geen hetero? Ik zie toch zelf dat een blanke geen zwarte is? Identiek of identiteit, dat is de kwestie. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 4 minuten geleden zei Hopper: Binnen de verschijnselen kunnen we onderscheid maken, een hamer is geen zaag. De geestelijke mens onderscheidt wel alle dingen, zoals een hamer van een zaag, maar hij zelf wordt van niemand onderscheiden. De ene geestelijke mens is identiek aan de andere geestelijke mens. Maar in de egotransverwarring wordt dat niet begrepen. Een blanke is toch geen zwarte? Een homo is toch geen hetero? Ik zie toch zelf dat een blanke geen zwarte is? Identiek of identiteit, dat is de kwestie. Schijnbaar ga je er nog steeds vanuit dat een non-lineaire katalysator verdwijnt in de mate dat je er steeds meer woorden aan toevoegt, bijzonder voor wie er aandacht voor heeft. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 793 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 3 minuten geleden zei TTC: Schijnbaar ga je er nog steeds vanuit dat een non-lineaire katalysator verdwijnt in de mate dat je er steeds meer woorden aan toevoegt, bijzonder voor wie er aandacht voor heeft. Alles wat verschijnt, verdwijnt ook weer. Dat is een wet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 17 minuten geleden zei Hopper: Alles wat verschijnt, verdwijnt ook weer. Dat is een wet. Ja, en als de lucht valt, zijn de mussen dood. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 793 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 8 minuten geleden zei TTC: Ja, en als de lucht valt, zijn de mussen dood. Ook luchten verschijnen en verdwijnen, net zoals de mussen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 39 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 1 uur geleden zei Hopper: Christus bevrijdt de mens. Waarvan? Van zichzelf.... Onzin, je loopt nog steeds de hele tijd met jezelf te leuren. Als de ozo geestelijke mens. Hoogverheven boven het gewone gepeupel dat in fantasieen gelooft en in hallucinaties.. Je moet niet doen of wij niet door jouw woorden heen kunnen kijken en een grote narcist kunnen gewaarworden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 793 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden Zojuist zei Paulus888: Onzin, je loopt nog steeds de hele tijd met jezelf te leuren. Als de ozo geestelijke mens. Hoogverheven boven het gewone gepeupel dat in fantasieen gelooft en in hallucinaties.. Je moet niet doen of wij niet door jouw woorden heen kunnen kijken en een grote narcist kunnen gewaarworden. Jij ligt nog onder het oordeel omdat je mij oordeelt. Dus hier trek ik me niks van aan, dat zul je begrijpen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 5 minuten geleden zei Hopper: Ook luchten verschijnen en verdwijnen, net zoals de mussen. Als we één ademteug van gemiddeld 5 triljard zuurstofatomen zouden willen tellen met een snelheid van één atoom per seconde, zou dat ongeveer 158.440 jaar in beslag nemen! Dit hypothetische scenario benadrukt de onvoorstelbare grootheden die in onze dagelijkse werkelijkheid aanwezig zijn, hoewel ze vaak aan ons zicht onttrokken blijven. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden 27 minuten geleden zei Paulus888: Je moet niet doen of wij niet door jouw woorden heen kunnen kijken en een grote narcist kunnen gewaarworden. Het is nog even wachten op 5 november, dan start een nieuwe workshop. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 793 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden 32 minuten geleden zei Paulus888: Je moet niet doen of wij niet door jouw woorden heen kunnen kijken en een grote narcist kunnen gewaarworden. Wat is het verschil tussen gewaarwording en waarneming? Gewaarwording is de sensatie (het opmerken van iets). Waarneming is werkelijk begrijpen wat je ziet, hoort, voelt e.d. Je voelt dus de sensatie van een grote narcist, Berjan? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden 15 minuten geleden zei Hopper: Wat is het verschil tussen gewaarwording en waarneming? Gewaarwording is de sensatie (het opmerken van iets). Waarneming is werkelijk begrijpen wat je ziet, hoort, voelt e.d. Je voelt dus de sensatie van een grote narcist, Berjan? Het lijkt een beetje op het verschil tussen observatie en interpretatie, en we kunnen niet interpreteren wat niet geobserveerd wordt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 39 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden 45 minuten geleden zei Hopper: Wat is het verschil tussen gewaarwording en waarneming? Gewaarwording is de sensatie (het opmerken van iets). Waarneming is werkelijk begrijpen wat je ziet, hoort, voelt e.d. Je voelt dus de sensatie van een grote narcist, Berjan? tegen mij hoef je niet zo te praten hopper, dat weet je inmiddels wel.. ik lees via jouw woorden woorden van een grote narcist die neerkijkt op de gewone mens. Een narcist die meent het Leven te hebben doorgrond en die iedere dag met Jezus koffie drinkt en dus precies weet dat Jezus hem de perfecte mens vind. En veel mensen trappen in die woorden van jou en denken een groot Meester aan het woord te zien. Helaas voor jou trapt de rest er niet in. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 500 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 14 minuten geleden zei Paulus888: En veel mensen trappen in die woorden van jou en denken een groot Meester aan het woord te zien. Veel mensen? Wie dan? Ik heb eerder het idee dat dat aantal mensen op Credible en Geloofsgesprek bij elkaar op één hand te tellen is, en dat is nog royaal geschat. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 39 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 1 minuut geleden zei Monachos: Veel mensen? Wie dan? Ik heb eerder het idee dat dat aantal mensen op Credible en Geloofsgesprek bij elkaar op één hand te tellen is, en dat is nog royaal geschat. dat weet ik, maar ik dacht "ik hang er geen cijfer aan"... Om Hopper zijn ego niet te verstoren Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 793 Geplaatst 48 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 48 minuten geleden 3 uur geleden zei TTC: Het lijkt een beetje op het verschil tussen observatie en interpretatie, en we kunnen niet interpreteren wat niet geobserveerd wordt. Zeker wel, wat we niet kunnen waarnemen kunnen we gewaar worden. Daar hintte ik op bij BerJan, maar die was te druk met oordelen van een ander. Gesteld dat hij überhaupt een idee zou hebben welke kant het uit zou gaan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten