TTC 1.560 Geplaatst 30 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 30 oktober 17 minuten geleden zei Hopper: Alles wat verschijnt, verdwijnt ook weer. Dat is een wet. Ja, en als de lucht valt, zijn de mussen dood. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 30 oktober Rapport Share Geplaatst 30 oktober 8 minuten geleden zei TTC: Ja, en als de lucht valt, zijn de mussen dood. Ook luchten verschijnen en verdwijnen, net zoals de mussen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 51 Geplaatst 30 oktober Rapport Share Geplaatst 30 oktober 1 uur geleden zei Hopper: Christus bevrijdt de mens. Waarvan? Van zichzelf.... Onzin, je loopt nog steeds de hele tijd met jezelf te leuren. Als de ozo geestelijke mens. Hoogverheven boven het gewone gepeupel dat in fantasieen gelooft en in hallucinaties.. Je moet niet doen of wij niet door jouw woorden heen kunnen kijken en een grote narcist kunnen gewaarworden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 30 oktober Rapport Share Geplaatst 30 oktober Zojuist zei Paulus888: Onzin, je loopt nog steeds de hele tijd met jezelf te leuren. Als de ozo geestelijke mens. Hoogverheven boven het gewone gepeupel dat in fantasieen gelooft en in hallucinaties.. Je moet niet doen of wij niet door jouw woorden heen kunnen kijken en een grote narcist kunnen gewaarworden. Jij ligt nog onder het oordeel omdat je mij oordeelt. Dus hier trek ik me niks van aan, dat zul je begrijpen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 30 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 30 oktober 5 minuten geleden zei Hopper: Ook luchten verschijnen en verdwijnen, net zoals de mussen. Als we één ademteug van gemiddeld 5 triljard zuurstofatomen zouden willen tellen met een snelheid van één atoom per seconde, zou dat ongeveer 158.440 jaar in beslag nemen! Dit hypothetische scenario benadrukt de onvoorstelbare grootheden die in onze dagelijkse werkelijkheid aanwezig zijn, hoewel ze vaak aan ons zicht onttrokken blijven. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 30 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 30 oktober 27 minuten geleden zei Paulus888: Je moet niet doen of wij niet door jouw woorden heen kunnen kijken en een grote narcist kunnen gewaarworden. Het is nog even wachten op 5 november, dan start een nieuwe workshop. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 30 oktober Rapport Share Geplaatst 30 oktober 32 minuten geleden zei Paulus888: Je moet niet doen of wij niet door jouw woorden heen kunnen kijken en een grote narcist kunnen gewaarworden. Wat is het verschil tussen gewaarwording en waarneming? Gewaarwording is de sensatie (het opmerken van iets). Waarneming is werkelijk begrijpen wat je ziet, hoort, voelt e.d. Je voelt dus de sensatie van een grote narcist, Berjan? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 30 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 30 oktober 15 minuten geleden zei Hopper: Wat is het verschil tussen gewaarwording en waarneming? Gewaarwording is de sensatie (het opmerken van iets). Waarneming is werkelijk begrijpen wat je ziet, hoort, voelt e.d. Je voelt dus de sensatie van een grote narcist, Berjan? Het lijkt een beetje op het verschil tussen observatie en interpretatie, en we kunnen niet interpreteren wat niet geobserveerd wordt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 51 Geplaatst 30 oktober Rapport Share Geplaatst 30 oktober 45 minuten geleden zei Hopper: Wat is het verschil tussen gewaarwording en waarneming? Gewaarwording is de sensatie (het opmerken van iets). Waarneming is werkelijk begrijpen wat je ziet, hoort, voelt e.d. Je voelt dus de sensatie van een grote narcist, Berjan? tegen mij hoef je niet zo te praten hopper, dat weet je inmiddels wel.. ik lees via jouw woorden woorden van een grote narcist die neerkijkt op de gewone mens. Een narcist die meent het Leven te hebben doorgrond en die iedere dag met Jezus koffie drinkt en dus precies weet dat Jezus hem de perfecte mens vind. En veel mensen trappen in die woorden van jou en denken een groot Meester aan het woord te zien. Helaas voor jou trapt de rest er niet in. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 507 Geplaatst 30 oktober Rapport Share Geplaatst 30 oktober 14 minuten geleden zei Paulus888: En veel mensen trappen in die woorden van jou en denken een groot Meester aan het woord te zien. Veel mensen? Wie dan? Ik heb eerder het idee dat dat aantal mensen op Credible en Geloofsgesprek bij elkaar op één hand te tellen is, en dat is nog royaal geschat. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 51 Geplaatst 30 oktober Rapport Share Geplaatst 30 oktober 1 minuut geleden zei Monachos: Veel mensen? Wie dan? Ik heb eerder het idee dat dat aantal mensen op Credible en Geloofsgesprek bij elkaar op één hand te tellen is, en dat is nog royaal geschat. dat weet ik, maar ik dacht "ik hang er geen cijfer aan"... Om Hopper zijn ego niet te verstoren Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 30 oktober Rapport Share Geplaatst 30 oktober 3 uur geleden zei TTC: Het lijkt een beetje op het verschil tussen observatie en interpretatie, en we kunnen niet interpreteren wat niet geobserveerd wordt. Zeker wel, wat we niet kunnen waarnemen kunnen we gewaar worden. Daar hintte ik op bij BerJan, maar die was te druk met oordelen van een ander. Gesteld dat hij überhaupt een idee zou hebben welke kant het uit zou gaan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 31 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 31 oktober 3 uur geleden zei Hopper: Zeker wel, wat we niet kunnen waarnemen kunnen we gewaar worden. Daar hintte ik op bij BerJan, maar die was te druk met oordelen van een ander. Gesteld dat hij überhaupt een idee zou hebben welke kant het uit zou gaan. Ja, het is mogelijk om een topic te openen waarin katalysatoren gedeeld worden, niets zegt dat er ook aandacht voor bestaat. 6 uur geleden zei Monachos: Veel mensen? Wie dan? Ik heb eerder het idee dat dat aantal mensen op Credible en Geloofsgesprek bij elkaar op één hand te tellen is, en dat is nog royaal geschat. Zo gezien wordt de kortste weg vooral een kronkelpad. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 31 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 31 oktober 11 uur geleden zei Paulus888: Dat weet ik, maar ik dacht "ik hang er geen cijfer aan"... Om Hopper zijn ego niet te verstoren Bijzonder is dat wanneer over de legende van een metafoor enigszins wat verwarring en onenigheid ontstaat, dit niet per se afbreuk doet aan de waarachtigheid van de metafoor. In het verlengde blijft de metafoor echter wel in een wolk van vaagheid voortleven, net zoals de twisten daarover onopgehelderd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 31 oktober Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2 uur geleden zei TTC: Over loslaten is heel wat twijfel ontstaan, en nu zitten we in de penarie. De menselijke geest weet alles van bezitten en vastgrijpen. Loslaten is echter veel moeilijker. Wie kan de gedachte loslaten dat hij in het verleden bestaat? De mens is gehecht aan zijn verleden tijd. Daarom is de mens slaaf van zijn eigen denkbeelden, de mens denkt zichzelf als een bevroren beeld uit het verleden wat in de toekomst wenst door te bestaan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 31 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 31 oktober Zojuist zei Hopper: De menselijke geest weet alles van bezitten en vastgrijpen. Loslaten is echter veel moeilijker. Wie kan de gedachte loslaten dat hij in het verleden bestaat? De mens is gehecht aan zijn verleden tijd. Daarom is de mens slaaf van zijn eigen denkbeelden, de mens denkt zichzelf als een bevroren beeld uit het verleden wat in de toekomst wenst door te bestaan. Hoe Bachelard nu precies tot die epistemologische obstakels is gekomen, is me een groot vraagteken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 51 Geplaatst 31 oktober Rapport Share Geplaatst 31 oktober 14 uur geleden zei Hopper: Zeker wel, wat we niet kunnen waarnemen kunnen we gewaar worden. Daar hintte ik op bij BerJan, maar die was te druk met oordelen van een ander. Gesteld dat hij überhaupt een idee zou hebben welke kant het uit zou gaan. ik oordeel dat jij alle mensen veroordeeld.. Maar dat heb je niet door, zo verblind door je narcistische karakter.. Jij hebt enkel problemen als mensen jouw oordelen. Zelf mensen oordelen of veroordelen dat doe jij ook, maar dan mag het blijkbaar. Want enkel de geestelijke mens krijgt geen oordeel, toch Hopper.. driewerf bah voor mensen met zo'n attitude. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 31 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 31 oktober 21 minuten geleden zei Paulus888: ik oordeel dat jij alle mensen veroordeeld.. Maar dat heb je niet door, zo verblind door je narcistische karakter.. Jij hebt enkel problemen als mensen jouw oordelen. Zelf mensen oordelen of veroordelen dat doe jij ook, maar dan mag het blijkbaar. Want enkel de geestelijke mens krijgt geen oordeel, toch Hopper.. driewerf bah voor mensen met zo'n attitude. Misschien is er wat voor te vinden om in simulaties die verschillende spelvormen afzonderlijk te beschouwen, in het andere geval lopen we misschien het risico dat ze eerder onbewust chaotisch gemengd worden waardoor het idee van een fluweelzachte paradigmashift niet meer dan een strikt theoretisch abstract wordt, eerder zonder gevoel. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 31 oktober Rapport Share Geplaatst 31 oktober 16 minuten geleden zei Paulus888: ik oordeel dat jij alle mensen veroordeeld.. Maar dat heb je niet door, zo verblind door je narcistische karakter.. Jij hebt enkel problemen als mensen jouw oordelen. Zelf mensen oordelen of veroordelen dat doe jij ook, maar dan mag het blijkbaar. Want enkel de geestelijke mens krijgt geen oordeel, toch Hopper.. De natuurlijke mens spiegelt zichzelf aan de wereld, daarmee is de natuurlijke mens met een ego aangedaan. Iedere ego is feitelijk een vorm van narcisme. https://nl.wikipedia.org/wiki/Narcissus_(mythologie) Zo kwam Narcissus op een dag aan bij een heilige vijver, waarvan het water kristalhelder was, waar de herders nooit langskwamen met hun kuddes, waar geen berggeit of ander dier zich vertoonde. Zelfs bladeren en takken van de bomen durfden er niet in te vallen. Overal rondom groeide het gras mooier dan elders en de rotsen beschutten het tegen de zonnestralen. Moe van het jagen besloot Narcissus om daar even tot rust te komen en zijn dorst te lessen met het water. Toen hij zich voorover boog zag hij zijn weerspiegeling in het wateroppervlak, maar hij dacht dat het een mooie geest was die in de vijver leefde. Zo bleef hij daar zitten, in bewondering starend naar deze verschijning. Hij werd verliefd op zichzelf. Hij bracht zijn lippen naar het water in een poging om de verschijning te kussen, hij stak zijn armen uit om het beeld te omhelzen. Het beeld vluchtte weg maar kwam terug toen het water weer kalm was en trok opnieuw zijn aandacht. Hij kon zichzelf er niet meer toe brengen om van het water weg te kijken, hij dacht niet meer aan eten en drinken, of aan rust. Hij probeerde ermee te spreken, maar kreeg geen antwoord. Hij begon te huilen maar zijn tranen verstoorden het beeld, waarop hij begon te schreeuwen en vroeg of de verschijning wilde stoppen met hem steeds te verlaten. Zo ging het een hele tijd verder, en Narcissus takelde af. Hij verloor zijn kleur, zijn levenskracht en zijn schoonheid. Echo bleef echter dicht bij hem en bleef zijn verdrietige kreten herhalen. Uiteindelijk kwijnde Narcissus helemaal weg en stierf. Het ego heeft zijn zelfbeeld opgedaan in 'de wereld' en spiegelt zichzelf derhalve aan de wereld. Precies wat we zien bij de natuurlijke mens. Zie op dit forum hoe sommige hetero's homo's oordelen. Zie hoe sommige christenen moslims oordelen. (Enz enz) De mens is zondig geworden door de ik-wereld verhouding. De geestelijke mens is in zichzelf ontsnapt aan dat wat we 'ego' noemen. De geestelijke mens heeft geen ego, daarom onderscheidt de geestelijke mens zich dan ook van niemand. Het heeft geen te onderscheiden 'zelf' meer. Jij begrijpt deze materie duidelijk niet, hetgeen wijst op een gebrek aan zelfkennis en dat je nog aangedaan bent met een ego. Dat maakt het wel hilarisch dat je mij een narcistisch karakter toedicht. Je ziet in de wereld (in mij in dit geval) wat je zelf bent: een narcistisch ego. Waarmee ik wederom vast stel dat je nog onder het oordeel valt. Want met het oordeel waarmee ge oordeelt, zult ge zelf geoordeeld worden..... En wat zegt Jezus? - Heb de wereld niet lief. Logisch, want in 'de wereld' doet het ego zijn spiegelbeeld op. - Wordt weer als de kleine kinderen. Logisch, want kleine kinderen hebben nog geen ego opgedaan in de wereld. - Oordeelt niet en neemt elkander niet de maat. Logisch, want oordelen en de maat nemen doe je in de wereld. Sorry, BerJan. Maar je berichten laten geen enkele indruk bij me achter. Ik hou me vast aan Jezus en niet aan jou. P.S. De mythe van Narcissus is natuurlijk niet voor niks bedacht. Je begrijpt het of je begrijpt het niet. Het ego begrijpt het i.i.g. niet. P.S.2 1 Korinthiërs 13:12 Want wij zien nu door een spiegel in een duistere rede, maar alsdan zullen wij zien aangezicht tot aangezicht; nu ken ik ten dele, maar alsdan zal ik kennen, gelijk ook ik gekend ben. P.S.3. Ik zou Paulus maar wat serieuzer nemen als ik jou was. Die man had zelfkennis, anders kon hij 1 Korinthiërs 13:12 ook niet schrijven en kennis hebben van de geestelijke mens. P.S.4 Het is uiteraard de natuurlijke mens, aangedaan met een ego wat door een spiegel in duistere rede ziet. Het 'zien' van de natuurlijke mens deugt niet. Daarom deugt de natuurlijke mens ook niet. P.S. 5 Jezus zei: Ken wat je voor je ziet en wat voor je verborgen is, zal aan je worden geopenbaard. P.S. 6 Het Koninkrijk is binnen in u en het is in uw zien. Wie zichzelf kennen, die zullen het vinden; wie zichzelf kennen, zullen weten dat zij zonen zijn van de Levende Vader. Maar als u zichzelf niet zult kennen, dan leeft u in armoede en bent u die armoede. Met vriendelijke groet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 31 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 31 oktober 10 minuten geleden zei Hopper: De natuurlijke mens spiegelt zichzelf aan de wereld, daarmee is de natuurlijke mens met een ego aangedaan. Iedere ego is feitelijk een vorm van narcisme. https://nl.wikipedia.org/wiki/Narcissus_(mythologie) Zo kwam Narcissus op een dag aan bij een heilige vijver, waarvan het water kristalhelder was, waar de herders nooit langskwamen met hun kuddes, waar geen berggeit of ander dier zich vertoonde. Zelfs bladeren en takken van de bomen durfden er niet in te vallen. Overal rondom groeide het gras mooier dan elders en de rotsen beschutten het tegen de zonnestralen. Moe van het jagen besloot Narcissus om daar even tot rust te komen en zijn dorst te lessen met het water. Toen hij zich voorover boog zag hij zijn weerspiegeling in het wateroppervlak, maar hij dacht dat het een mooie geest was die in de vijver leefde. Zo bleef hij daar zitten, in bewondering starend naar deze verschijning. Hij werd verliefd op zichzelf. Hij bracht zijn lippen naar het water in een poging om de verschijning te kussen, hij stak zijn armen uit om het beeld te omhelzen. Het beeld vluchtte weg maar kwam terug toen het water weer kalm was en trok opnieuw zijn aandacht. Hij kon zichzelf er niet meer toe brengen om van het water weg te kijken, hij dacht niet meer aan eten en drinken, of aan rust. Hij probeerde ermee te spreken, maar kreeg geen antwoord. Hij begon te huilen maar zijn tranen verstoorden het beeld, waarop hij begon te schreeuwen en vroeg of de verschijning wilde stoppen met hem steeds te verlaten. Zo ging het een hele tijd verder, en Narcissus takelde af. Hij verloor zijn kleur, zijn levenskracht en zijn schoonheid. Echo bleef echter dicht bij hem en bleef zijn verdrietige kreten herhalen. Uiteindelijk kwijnde Narcissus helemaal weg en stierf. Het ego heeft zijn zelfbeeld opgedaan in 'de wereld' en spiegelt zichzelf derhalve aan de wereld. Precies wat we zien bij de natuurlijke mens. Zie op dit forum hoe sommige hetero's homo's oordelen. Zie hoe sommige christenen moslims oordelen. (Enz enz) De mens is zondig geworden door de ik-wereld verhouding. De geestelijke mens is in zichzelf ontsnapt aan dat wat we 'ego' noemen. De geestelijke mens heeft geen ego, daarom onderscheidt de geestelijke mens zich dan ook van niemand. Het heeft geen te onderscheiden 'zelf' meer. Jij begrijpt deze materie duidelijk niet, hetgeen wijst op een gebrek aan zelfkennis en dat je nog aangedaan bent met een ego. Dat maakt het wel hilarisch dat je mij een narcistisch karakter toedicht. Je ziet in de wereld (in mij in dit geval) wat je zelf bent: een narcistisch ego. Waarmee ik wederom vast stel dat je nog onder het oordeel valt. Want met het oordeel waarmee ge oordeelt, zult ge zelf geoordeeld worden..... En wat zegt Jezus? - Heb de wereld niet lief. Logisch, want in 'de wereld' doet het ego zijn spiegelbeeld op. - Wordt weer als de kleine kinderen. Logisch, want kleine kinderen hebben nog geen ego opgedaan in de wereld. - Oordeelt niet en neemt elkander niet de maat. Logisch, want oordelen en de maat nemen doe je in de wereld. Sorry, BerJan. Maar je berichten laten geen enkele indruk bij me achter. Ik hou me vast aan Jezus en niet aan jou. P.S. De mythe van Narcissus is natuurlijk niet voor niks bedacht. Je begrijpt het of je begrijpt het niet. Het ego begrijpt het i.i.g. niet. P.S.2 1 Korinthiërs 13:12 Want wij zien nu door een spiegel in een duistere rede, maar alsdan zullen wij zien aangezicht tot aangezicht; nu ken ik ten dele, maar alsdan zal ik kennen, gelijk ook ik gekend ben. P.S.3. Ik zou Paulus maar wat serieuzer nemen als ik jou was. Die man had zelfkennis, anders kon hij 1 Korinthiërs 13:12 ook niet schrijven en kennis hebben van de geestelijke mens. P.S.4 Het is uiteraard de natuurlijke mens, aangedaan met een ego wat door een spiegel in duistere rede ziet. Het 'zien' van de natuurlijke mens deugt niet. Daarom deugt de natuurlijke mens ook niet. P.S. 5 Jezus zei: Ken wat je voor je ziet en wat voor je verborgen is, zal aan je worden geopenbaard. P.S. 6 Het Koninkrijk is binnen in u en het is in uw zien. Wie zichzelf kennen, die zullen het vinden; wie zichzelf kennen, zullen weten dat zij zonen zijn van de Levende Vader. Maar als u zichzelf niet zult kennen, dan leeft u in armoede en bent u die armoede. Met vriendelijke groet. Kunnen we het even terug over het topic hebben? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 31 oktober Rapport Share Geplaatst 31 oktober 6 minuten geleden zei TTC: Kunnen we het even terug over het topic hebben? Ja hoor, maar nou ging mijn vorige reactie toevallig over het onderscheidingsvermogen. Ik benoemde het alleen anders. Je had dus niet eens in de gaten dat ik on topic was..... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 31 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 31 oktober 3 minuten geleden zei Hopper: Ja hoor, maar nou ging mijn vorige reactie toevallig over het onderscheidingsvermogen. Ik benoemde het alleen anders. Je had dus niet eens in de gaten dat ik on topic was..... Zelfs als het over een banaan zou gaan, zou je geen onderscheid kunnen maken over wat het onderwerp precies is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 51 Geplaatst 31 oktober Rapport Share Geplaatst 31 oktober 23 minuten geleden zei Hopper: De natuurlijke mens spiegelt zichzelf aan de wereld, daarmee is de natuurlijke mens met een ego aangedaan. Iedere ego is feitelijk een vorm van narcisme. https://nl.wikipedia.org/wiki/Narcissus_(mythologie) Zo kwam Narcissus op een dag aan bij een heilige vijver, waarvan het water kristalhelder was, waar de herders nooit langskwamen met hun kuddes, waar geen berggeit of ander dier zich vertoonde. Zelfs bladeren en takken van de bomen durfden er niet in te vallen. Overal rondom groeide het gras mooier dan elders en de rotsen beschutten het tegen de zonnestralen. Moe van het jagen besloot Narcissus om daar even tot rust te komen en zijn dorst te lessen met het water. Toen hij zich voorover boog zag hij zijn weerspiegeling in het wateroppervlak, maar hij dacht dat het een mooie geest was die in de vijver leefde. Zo bleef hij daar zitten, in bewondering starend naar deze verschijning. Hij werd verliefd op zichzelf. Hij bracht zijn lippen naar het water in een poging om de verschijning te kussen, hij stak zijn armen uit om het beeld te omhelzen. Het beeld vluchtte weg maar kwam terug toen het water weer kalm was en trok opnieuw zijn aandacht. Hij kon zichzelf er niet meer toe brengen om van het water weg te kijken, hij dacht niet meer aan eten en drinken, of aan rust. Hij probeerde ermee te spreken, maar kreeg geen antwoord. Hij begon te huilen maar zijn tranen verstoorden het beeld, waarop hij begon te schreeuwen en vroeg of de verschijning wilde stoppen met hem steeds te verlaten. Zo ging het een hele tijd verder, en Narcissus takelde af. Hij verloor zijn kleur, zijn levenskracht en zijn schoonheid. Echo bleef echter dicht bij hem en bleef zijn verdrietige kreten herhalen. Uiteindelijk kwijnde Narcissus helemaal weg en stierf. Het ego heeft zijn zelfbeeld opgedaan in 'de wereld' en spiegelt zichzelf derhalve aan de wereld. Precies wat we zien bij de natuurlijke mens. Zie op dit forum hoe sommige hetero's homo's oordelen. Zie hoe sommige christenen moslims oordelen. (Enz enz) De mens is zondig geworden door de ik-wereld verhouding. De geestelijke mens is in zichzelf ontsnapt aan dat wat we 'ego' noemen. De geestelijke mens heeft geen ego, daarom onderscheidt de geestelijke mens zich dan ook van niemand. Het heeft geen te onderscheiden 'zelf' meer. Jij begrijpt deze materie duidelijk niet, hetgeen wijst op een gebrek aan zelfkennis en dat je nog aangedaan bent met een ego. Dat maakt het wel hilarisch dat je mij een narcistisch karakter toedicht. Je ziet in de wereld (in mij in dit geval) wat je zelf bent: een narcistisch ego. Waarmee ik wederom vast stel dat je nog onder het oordeel valt. Want met het oordeel waarmee ge oordeelt, zult ge zelf geoordeeld worden..... En wat zegt Jezus? - Heb de wereld niet lief. Logisch, want in 'de wereld' doet het ego zijn spiegelbeeld op. - Wordt weer als de kleine kinderen. Logisch, want kleine kinderen hebben nog geen ego opgedaan in de wereld. - Oordeelt niet en neemt elkander niet de maat. Logisch, want oordelen en de maat nemen doe je in de wereld. Sorry, BerJan. Maar je berichten laten geen enkele indruk bij me achter. Ik hou me vast aan Jezus en niet aan jou. P.S. De mythe van Narcissus is natuurlijk niet voor niks bedacht. Je begrijpt het of je begrijpt het niet. Het ego begrijpt het i.i.g. niet. P.S.2 1 Korinthiërs 13:12 Want wij zien nu door een spiegel in een duistere rede, maar alsdan zullen wij zien aangezicht tot aangezicht; nu ken ik ten dele, maar alsdan zal ik kennen, gelijk ook ik gekend ben. P.S.3. Ik zou Paulus maar wat serieuzer nemen als ik jou was. Die man had zelfkennis, anders kon hij 1 Korinthiërs 13:12 ook niet schrijven en kennis hebben van de geestelijke mens. P.S.4 Het is uiteraard de natuurlijke mens, aangedaan met een ego wat door een spiegel in duistere rede ziet. Het 'zien' van de natuurlijke mens deugt niet. Daarom deugt de natuurlijke mens ook niet. P.S. 5 Jezus zei: Ken wat je voor je ziet en wat voor je verborgen is, zal aan je worden geopenbaard. P.S. 6 Het Koninkrijk is binnen in u en het is in uw zien. Wie zichzelf kennen, die zullen het vinden; wie zichzelf kennen, zullen weten dat zij zonen zijn van de Levende Vader. Maar als u zichzelf niet zult kennen, dan leeft u in armoede en bent u die armoede. Met vriendelijke groet. je hoeft mijn gelijk niet te bewijzen hoor met zoveel tekst.. Paulus had het erover dat de gewone mens nu door een spiegel kijkt en op de jongste dag dan komen we achter de hoe en waarom. Je citeert iedere keer maar een deel van de hele tekst en legt op die manier de bijbel uit.. Zo kan iedereen zijn eigen religie bedenken. Citaat 10 Doch wanneer het volmaakte zal gekomen zijn, dan zal hetgeen ten dele is, te niet gedaan worden. Dit hoort nog bij de tekst die jij citeert. En dat is pas op de jongste dag. Zelfs Paulus beweerde niet dat de geestelijke mens NU al alles zou weten. 27 minuten geleden zei Hopper: P.S.4 Het is uiteraard de natuurlijke mens, aangedaan met een ego wat door een spiegel in duistere rede ziet. Het 'zien' van de natuurlijke mens deugt niet. Daarom deugt de natuurlijke mens ook niet. ieder mens is aangedaan met een ego. Je zou het ook persona of masker kunnen noemen. Opgedaan door onze opvoeding, jeugd, met welke mensen je in aanraking bent gekomen etc. Het zijn de domme mensen die denken dat zij geen ego hebben en de rest van de mensheid wel. 18 minuten geleden zei TTC: Kunnen we het even terug over het topic hebben? en dat zeg jij? Degene die van hot naar haard springt en weer terug en vice versa? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 31 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 31 oktober (bewerkt) 21 minuten geleden zei Paulus888: En dat zeg jij? Degene die van hot naar haard springt en weer terug en vice versa? Memetica handelt over verschillende perceptiesferen, onlosmakelijk verbonden waarin een reeks paradoxen kunnen opgemerkt worden die het geheel tot een schijnbaar onontwarbaar kluwen laat verworden. Het begrip horizonversmelting vloeit hier redelijk afleidbaar uit voort, in verschillende studiewerken met accuratesse beschreven, zij het zonder garantie op succes om met een normaal begripsvermogen te bevatten 100+1 verklaarbare redenen. 31 oktober bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 51 Geplaatst 31 oktober Rapport Share Geplaatst 31 oktober 57 minuten geleden zei TTC: Memetica handelt over verschillende perceptiesferen, onlosmakelijk verbonden waarin een reeks paradoxen kunnen opgemerkt worden die het geheel tot een schijnbaar onontwarbaar kluwen laat verworden. Het begrip horizonversmelting vloeit hier redelijk afleidbaar uit voort, in verschillende studiewerken met accuratesse beschreven, zij het zonder garantie op succes om met een normaal begripsvermogen te bevatten 100+1 verklaarbare redenen. en we zijn weer bij loodgieten Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten