TTC 1.560 Geplaatst 9 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 9 oktober 7 uur geleden zei Monachos: Ja want dat gelul van jou wordt toch niemand wijzer van. Voor mij is dit topic inmiddels een vergaarbak geworden van wat men ook maar wil uiten. Zolang er maar onderscheid wordt gemaakt tussen de stelling van Pythagoras en een pita gyros. Ja, over wat gaat het topic eigenlijk, al enig idee? 5 uur geleden zei Hopper: De beleving niet opeisen is ook een mogelijkheid, dan gebeuren de dingen gewoon. Dat is het lege midden. Meer nul dan dat gaat het niet worden. Dan kan het hart zijn mystieke taal spreken tegen de mens. Eenvoud is de sleutel. Ja, er bestaan heel wat cellulaire automaten waar we als mensen maar bitter weinig invloed op hebben, dat is een wonder. 5 uur geleden zei Hopper: Dat is het lege midden. Meer nul dan dat gaat het niet worden. Van nul weten we dat er meerdere interpretaties mogelijk zijn, derhalve ook niet minder. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 9 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 9 oktober 9 uur geleden zei Hopper: Wie zichzelf niet los laat zal nooit die vrede vinden. Mooie plannen zonder financiering zijn als fata morgana's in de geest, projecties vanuit de diepte. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 9 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 9 oktober 11 uur geleden zei Monachos: Ja want dat gelul van jou wordt toch niemand wijzer van. Voor mij is dit topic inmiddels een vergaarbak geworden van wat men ook maar wil uiten. Schets eerst een kader waarbinnen een hulpvraag past, de destructie en ontmoediging volgt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 9 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 9 oktober 14 uur geleden zei Paulus888: Ik heb letterlijk geen woord van je reactie begrepen Naar schatting heeft 3 procent van de Nederlandse bevolking hyperacusis. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 9 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 9 oktober 13 uur geleden zei Hopper: De beleving niet opeisen is ook een mogelijkheid, dan gebeuren de dingen gewoon. Je doet net alsof je mindfulness leuk vindt, bizar. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 9 oktober Rapport Share Geplaatst 9 oktober 1 uur geleden zei TTC: Je doet net alsof je mindfulness leuk vindt, bizar. Mindfulness is flauwekul. Het boeddhisme werkt anders dan Jezus Christus. Ik keur het boeddhisme niet af, Boeddha had vast goede intenties. Maar hij was beperkt in zijn filosofie. Samen met Jezus de innerlijke weg begaan, dat is een optie. Welke ook geen garanties geeft. Want dat is het probleem nou juist, mensen willen altijd maar garanties en doelen hebben om te bereiken. Mindfullness is alleen okay voor degenen die wat stilte in zich willen scheppen. Maar jij bent er in blijven hangen en hebt allerlei merkwaardige filosofie verzonnen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 9 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 9 oktober 3 minuten geleden zei Hopper: Mindfulness is flauwekul. Het boeddhisme werkt anders dan Jezus Christus. Ik keur het boeddhisme niet af, Boeddha had vast goede intenties. Maar hij was beperkt in zijn filosofie. Samen met Jezus de innerlijke weg begaan, dat is een optie. Welke ook geen garanties geeft. Want dat is het probleem nou juist, mensen willen altijd maar garanties en doelen hebben om te bereiken. Mindfullness is alleen okay voor degenen die wat stilte in zich willen scheppen. Maar jij bent er in blijven hangen en hebt allerlei merkwaardige filosofie verzonnen. Het verhoogt in ieder geval de voorspelbaarheidsfactor, dat is het goede nieuws. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 52 Geplaatst 9 oktober Rapport Share Geplaatst 9 oktober 9 minuten geleden zei Hopper: Mindfulness is flauwekul. Het boeddhisme werkt anders dan Jezus Christus. Ik keur het boeddhisme niet af, Boeddha had vast goede intenties. Maar hij was beperkt in zijn filosofie. Samen met Jezus de innerlijke weg begaan, dat is een optie. Welke ook geen garanties geeft. Want dat is het probleem nou juist, mensen willen altijd maar garanties en doelen hebben om te bereiken. Mindfullness is alleen okay voor degenen die wat stilte in zich willen scheppen. Maar jij bent er in blijven hangen en hebt allerlei merkwaardige filosofie verzonnen. ja hoor, blijkbaar acht jij jezelf hoger dan Boeddha.... En Jezus had de enige echte goede filosofie.. Echt sneu hoe jij van openminded naar een religek verworden bent. Binnen een paar jaar. Maar zal de ouderdom wel zijn? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 9 oktober Rapport Share Geplaatst 9 oktober 4 minuten geleden zei Paulus888: ja hoor, blijkbaar acht jij jezelf hoger dan Boeddha.... En Jezus had de enige echte goede filosofie.. Echt sneu hoe jij van openminded naar een religek verworden bent. Binnen een paar jaar. Maar zal de ouderdom wel zijn? Jij noemt het religek, ik noem het vrijheid. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 9 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 9 oktober 6 minuten geleden zei Hopper: Jij noemt het religek, ik noem het vrijheid. Weet je, een rat bijvoorbeeld slaapt 12 uur in 120 perioden met een gemiddelde duur van 6 minuten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 52 Geplaatst 9 oktober Rapport Share Geplaatst 9 oktober 10 minuten geleden zei Hopper: Jij noemt het religek, ik noem het vrijheid. dus hoe minder je van anderen aanneemt en hoe minder leiders je hebt hoe vrijer jij je voelt? ik noem het sektedenken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 9 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 9 oktober 17 minuten geleden zei Paulus888: dus hoe minder je van anderen aanneemt en hoe minder leiders je hebt hoe vrijer jij je voelt? Per uitzondering van die nul, want dat is universeel. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 9 oktober Rapport Share Geplaatst 9 oktober 1 uur geleden zei Paulus888: dus hoe minder je van anderen aanneemt en hoe minder leiders je hebt hoe vrijer jij je voelt? ik noem het sektedenken. Ik behoor tot geen enkele aardse sekte. En het Koninkrijk Gods kan op geen enkele wijze gedacht worden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 9 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 9 oktober (bewerkt) 3 minuten geleden zei Hopper: Ik behoor tot geen enkele aardse sekte. En het Koninkrijk Gods kan op geen enkele wijze gedacht worden. Humor is altijd al belangrijk geweest, net zoals het topic over gewone menselijke dingen zou kunnen gaan. 9 oktober bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 9 oktober Rapport Share Geplaatst 9 oktober 1 uur geleden zei TTC: Humor is altijd al belangrijk geweest, net zoals het topic over gewone menselijke dingen zou kunnen gaan. Het Koninkrijk Gods is dan ook heel erg menselijk, allemaal kinderen van de levende Vader. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 10 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 10 oktober 7 uur geleden zei Hopper: Het Koninkrijk Gods is dan ook heel erg menselijk, allemaal kinderen van de levende Vader. Het is veel wol en weinig garen, en dan ook nog vol knopen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 10 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 10 oktober 16 uur geleden zei Paulus888: Ik noem het sektedenken. Acrylgaren is een kunststof garen, ook een goede vervanging voor wol of katoen wanneer je daar allergisch voor bent. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 10 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 10 oktober (bewerkt) Op 30-9-2024 om 23:37 zei Hopper: Moeilijker gaat het niet worden. Dat wat we vernemen noemen gaat vanzelf, i.t.t. het denkvermogen wat enige inspanning vereist. Een mythe is een woord dat van meet af aan paradoxaal is. Dat blijkt bijvoorbeeld al uit het dagelijks taalgebruik waarin een mythe zowel kan duiden op een eerbiedwaardige wijsheid, iets ultiems en wonderlijks, als op een leugen, een misvatting, een te doorprikken illusie. 10 oktober bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 10 oktober Rapport Share Geplaatst 10 oktober 4 uur geleden zei TTC: Acrylgaren is een kunststof garen, ook een goede vervanging voor wol of katoen wanneer je daar allergisch voor bent. Vandaag een cursus kantklossen? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 10 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 10 oktober 1 uur geleden zei Hopper: Vandaag een cursus kantklossen? We hebben van dat ijsbergmodel gemakshalve een gelijkbenige driehoek gemaakt, mooi passend binnen dat zonnewiel. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 52 Geplaatst 10 oktober Rapport Share Geplaatst 10 oktober 7 uur geleden zei TTC: Acrylgaren is een kunststof garen, ook een goede vervanging voor wol of katoen wanneer je daar allergisch voor bent. tjee, is de GGZ open? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 10 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 10 oktober 10 minuten geleden zei Paulus888: tjee, is de GGZ open? Waar heb je precies last van, er zijn veel mogelijkheden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 52 Geplaatst 10 oktober Rapport Share Geplaatst 10 oktober 1 minuut geleden zei TTC: Waar heb je precies last van, er zijn veel mogelijkheden. ik heb er last van dat je dingen zegt die helemaal niet gaan over wat ik schrijf.. Je lijkt wel een wikipediabot of zo. Hopper reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 10 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 10 oktober Zojuist zei Paulus888: ik heb er last van dat je dingen zegt die helemaal niet gaan over wat ik schrijf.. Je lijkt wel een wikipediabot of zo. Je vraagt of de ggz open is, hebben het eerder al gehad over aandachtsfocus. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 52 Geplaatst 10 oktober Rapport Share Geplaatst 10 oktober Zojuist zei TTC: Je vraagt of de ggz open is, hebben het eerder al gehad over aandachtsfocus. het ging me hier over: Acrylgaren is een kunststof garen, ook een goede vervanging voor wol of katoen wanneer je daar allergisch voor bent. slaat helemaal nergens op. Dit antwoordde jij op een reactie van mij over sektedenken.. Waar slaat dat op? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten