Monachos 507 Geplaatst 4 oktober Rapport Share Geplaatst 4 oktober 3 minuten geleden zei TTC: Kan je eenvoudig te weten komen door een keertje lateraal te denken, niet verder vertellen tegen Hopper aub. Ehm... Wat is lateraal eigenlijk? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 4 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 4 oktober 25 minuten geleden zei Monachos: Ehm... Wat is lateraal eigenlijk? Kunnen we hier beter niet bespreken, dat zou teveel on topic worden. Enfin, het is misschien al duizend keer gepasseerd, en plots verdwijnt het altijd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 507 Geplaatst 4 oktober Rapport Share Geplaatst 4 oktober Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 4 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 4 oktober 1 minuut geleden zei Monachos: Ja, kunnen we weer vooraan beginnen, en het is altijd hetzelfde. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
savagegte 1 Geplaatst 4 oktober Rapport Share Geplaatst 4 oktober [url=https://sovagg.org/] сова гг обменник[/url] сова гг обменник https://sovagg.org/ Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 5 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 5 oktober 14 uur geleden zei Monachos: Ehm... Wat is lateraal eigenlijk? Het VUCA-model geeft alvast een indicatie, maar dat hebben we eerder al gehad. Op 3-10-2024 om 14:44 zei Hopper: Het zal wel te ingewikkeld voor je zijn, maar het geest-zelf (de geestelijke mens) is non-lineair. De techniek van 5x de waarom vraag stellen geeft diep inzicht in een werkelijke oorzaak van een probleem. Het is een methode waarbij je de ‘waarom’ vraag blijft stellen op de antwoorden die je krijgt. Door deze methode prik je door symptomen heen en kom je vaak tot de conclusie dat het dieperliggende probleem heel anders is dan in eerste instantie lijkt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 5 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 5 oktober Op 3-10-2024 om 14:44 zei Hopper: Geen attractoren te bekennen. Voor deze week is de oefening een ritme van 5 à 7 aan te houden, of in ieder geval daartoe een poging te wagen. Voor volgende week staan individuele metingen op het programma, zodat grafieken niet enkel maar grafieken zijn maar concrete weerspiegelingen van het nut van schijnbaar banale oefeningen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 5 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 5 oktober Op 30-9-2024 om 23:37 zei Hopper: Moeilijker gaat het niet worden. Dankbaar ben ik de nerds die me geholpen hebben om deze week een mijlpaal te trotseren, zelfs al is het, zoals zo vaak, weer even wennen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 5 oktober Rapport Share Geplaatst 5 oktober 58 minuten geleden zei TTC: Dankbaar ben ik de nerds die me geholpen hebben om deze week een mijlpaal te trotseren, zelfs al is het, zoals zo vaak, weer even wennen. Was je laptop ontregeld? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 5 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 5 oktober 1 minuut geleden zei Hopper: Was je laptop ontregeld? De volgende reeks non-lineaire katalysatoren komt op ons af, alweer benieuwd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 5 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 5 oktober Op 28-9-2024 om 12:36 zei Hopper: Ik hou mijn kiezen op elkaar omdat 'de weg' volledig zelf-lerend is. Hier op dit forum kan ik dan weer vrijuit schrijven omdat ik toch niet geloofd wordt. Een antagonist is een stof die zich bindt aan een receptor zonder een biologische respons op te roepen, en daarmee de werking van een agonist dempt of bij verzadiging van de receptor zelfs verhindert. Zoals een agonist een respons veroorzaakt, blokkeert een antagonist die respons. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 5 oktober Rapport Share Geplaatst 5 oktober 1 uur geleden zei TTC: De volgende reeks non-lineaire katalysatoren komt op ons af, alweer benieuwd. Oh ja, de monade bracht de dyade voort, die de getallen baarde. Dan heb je natuurlik een nerd nodig die de getallen ordent op het non-lineaire altaar waar de harde schijf predikt. Ben ik warm? https://www.miriamrasch.nl/filosofie/monade/ Citaat Bij de Pythagoreërs (volgelingen van Pythagoras) was de monade het eerste ding dat ‘was’. De monade bracht de dyade voort, die de getallen baarde. De nummers kregen punten, die de lijnen voortbrachten. Uit lijnen kwamen tweedimensionale entiteiten voort, die lichamen vormden. Uit de lichamen ontstonden de vier elementen aarde, water, vuur en lucht waaruit de rest van de wereld is opgebouwd. De monade was dus een centraal concept in de Pythagorese kosmologie, die er vanuit ging dat de wereld – letterlijk – opgebouwd was uit getallen. Je bent een Pythagoreër! Dat ik dat nooit eerder heb doorgehad. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 5 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 5 oktober 19 minuten geleden zei Hopper: Oh ja, de monade bracht de dyade voort, die de getallen baarde. Dan heb je natuurlik een nerd nodig die de getallen ordent op het non-lineaire altaar waar de harde schijf predikt. Ben ik warm? Waar heb je het over? Wat je lijkt te zeggen is dat je met een hamer verschillende dingen kan, zelfs een spijker in de muur kloppen. 21 minuten geleden zei Hopper: Je bent een Pythagoreër! Dat ik dat nooit eerder heb doorgehad. Wat geestelijken al niet verzinnen is haast onwaarschijnlijk, en stoppen doet het niet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 5 oktober Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2 minuten geleden zei TTC: Waar heb je het over? Wat je lijkt te zeggen is dat je met een hamer verschillende dingen kan, zelfs een spijker in de muur kloppen. Wat geestelijken al niet verzinnen is haast onwaarschijnlijk, en stoppen doet het niet. Ik was altijd maar matig getalenteerd in wiskunde. Zodoende heb ik nooit overwogen om een volgeling van Pythagoras te worden, zelfs de stelling van Pythagoras moet ik eerst googelen. En als ik dat doe dan denk ik: "Ach, laat ook maar". Hoofdrekenen kon ik dan weer wel als de beste. De oude stempel he. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 5 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 5 oktober 8 minuten geleden zei Hopper: Ik was altijd maar matig getalenteerd in wiskunde. Zodoende heb ik nooit overwogen om een volgeling van Pythagoras te worden, zelfs de stelling van Pythagoras moet ik eerst googelen. En als ik dat doe dan denk ik: "Ach, laat ook maar". Hoofdrekenen kon ik dan weer wel als de beste. De oude stempel he. Je hebt geen wiskunde nodig, waar haal je dat nu weer vandaan? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 51 Geplaatst 5 oktober Rapport Share Geplaatst 5 oktober 8 minuten geleden zei Hopper: Ik was altijd maar matig getalenteerd in wiskunde. Zodoende heb ik nooit overwogen om een volgeling van Pythagoras te worden, zelfs de stelling van Pythagoras moet ik eerst googelen. En als ik dat doe dan denk ik: "Ach, laat ook maar". Hoofdrekenen kon ik dan weer wel als de beste. De oude stempel he. de oude stempel zou de stelling van Pietje ook moeten kennen. Maar jij hebt geen tot weinig respect voor andersdenkenden. Dat weten we onderhand wel. De Waarheid is enkel te vinden in de Bijbel, en dan vooral de interpretatie van de Bijbel die jij hebt. Tis alsof ik een heel orthodoxe gelovige hoor. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 5 oktober Rapport Share Geplaatst 5 oktober 4 minuten geleden zei Paulus888: de oude stempel zou de stelling van Pietje ook moeten kennen. Maar jij hebt geen tot weinig respect voor andersdenkenden. Dat weten we onderhand wel. De Waarheid is enkel te vinden in de Bijbel, en dan vooral de interpretatie van de Bijbel die jij hebt. Tis alsof ik een heel orthodoxe gelovige hoor. Pythagoreërs zijn er tegenwoordig niet veel meer, ik moet respect hebben voor een religie die niet meer bestaat? Moet ik ook respect hebben voor de oude Germaanse religies ? Dat de Waarheid in de Bijbel staat, daar kan ik ook niks aan doen, ik heb het Evangelie niet geschreven. En nee, ik heb de Waarheid niet in pacht zoals TTC beweert. Het is volstrekt andersom: de Waarheid heeft mij in pacht. God vraagt volledige overgave aan God. Dan kan de mens in Waarheid leven i.p.v. in de leugen van goed en kwaad. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 5 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2 uur geleden zei Hopper: Pythagoreërs zijn er tegenwoordig niet veel meer, ik moet respect hebben voor een religie die niet meer bestaat? Moet ik ook respect hebben voor de oude Germaanse religies ? Dat de Waarheid in de Bijbel staat, daar kan ik ook niks aan doen, ik heb het Evangelie niet geschreven. En nee, ik heb de Waarheid niet in pacht zoals TTC beweert. Het is volstrekt andersom: de Waarheid heeft mij in pacht. God vraagt volledige overgave aan God. Dan kan de mens in Waarheid leven i.p.v. in de leugen van goed en kwaad. In de prehistorie bestond nog geen Bijbel, dat is per definitie zo. Logischerwijs gaan non-lineaire katalysatoren hieraan vooraf, maar toch blijf je beweren de waarheid in pacht te hebben door de stelling dat ze niet bestaan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 51 Geplaatst 5 oktober Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2 uur geleden zei Hopper: Pythagoreërs zijn er tegenwoordig niet veel meer, ik moet respect hebben voor een religie die niet meer bestaat? Moet ik ook respect hebben voor de oude Germaanse religies ? Dat de Waarheid in de Bijbel staat, daar kan ik ook niks aan doen, ik heb het Evangelie niet geschreven. En nee, ik heb de Waarheid niet in pacht zoals TTC beweert. Het is volstrekt andersom: de Waarheid heeft mij in pacht. God vraagt volledige overgave aan God. Dan kan de mens in Waarheid leven i.p.v. in de leugen van goed en kwaad. Jezus bestaat ook al 2000 jaar niet meer. Dus waarom neem je diens woorden wel serieus en probeer je andere religies te kakken te zetten? Jij beweert dat de Waarheid in de Bijbel staat. Dat is slechts jouw opinie. Anderen vinden waarheid in de Koran, of de Veda's of in de boeken van Pythagoras.. Ik heb een paar boeken gelezen over Pythagoras en kan er dus meer over praten dan jij die niet eens wist dat die man een stelling had. Maar jij hebt jouw mening al klaar. Want de Bijbel, daar staat de Waarheid in en nergens anders. Toen ik jou jaren geleden leerde kennen stond je nog open voor andere "Meesters" maar nu ben je steeds meer op de orthodoxe gelovige gaan lijken. Erg jammer..Vooral dat je dit zelf niet door lijkt te hebben. En andere mensen oordeelt tot ze een ons wegen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 5 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 5 oktober 1 minuut geleden zei Paulus888: Jezus bestaat ook al 2000 jaar niet meer. Dus waarom neem je diens woorden wel serieus en probeer je andere religies te kakken te zetten? Bizar genoeg, inclusief de religie die men beweert te verheerlijken, zo ver gaat het met geestelijken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 5 oktober Rapport Share Geplaatst 5 oktober 1 minuut geleden zei TTC: In de prehistorie bestond nog geen Bijbel, dat is per definitie zo. Logischerwijs gaan non-lineaire katalysatoren hieraan vooraf, maar toch blijf je beweren de waarheid in pacht te hebben door de stelling dat ze niet bestaan. In den beginne was het Woord. Maakt alleen zo'n zinssnede al niet duidelijk dat het Woord er eerder was dan de Bijbel? In den beginne was er ook geen TTC om ons allerlei kermisvermaak aan te smeren. Maar ik bewonder je doorzettingsvermogen om de onschuldige lezer allerlei zaken aan te smeren. Het doet me denken aan de ouderwetse standwerker , die zo vakbekwaam was dat je met een ongewenste kamerplant huiswaarts vertrok.....chapeau! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 5 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 5 oktober 1 minuut geleden zei Hopper: In den beginne was het Woord. Maakt alleen zo'n zinssnede al niet duidelijk dat het Woord er eerder was dan de Bijbel? In den beginne was er ook geen TTC om ons allerlei kermisvermaak aan te smeren. Maar ik bewonder je doorzettingsvermogen om de onschuldige lezer allerlei zaken aan te smeren. Het doet me denken aan de ouderwetse standwerker , die zo vakbekwaam was dat je met een ongewenste kamerplant huiswaarts vertrok.....chapeau! Zalig, alsof naakte apen geen zintuigen zouden kunnen hebben, en het was er al van voor er geschriften waren. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 5 oktober Rapport Share Geplaatst 5 oktober 3 minuten geleden zei Paulus888: Jezus bestaat ook al 2000 jaar niet meer. Dus waarom neem je diens woorden wel serieus en probeer je andere religies te kakken te zetten? Jij beweert dat de Waarheid in de Bijbel staat. Dat is slechts jouw opinie. Anderen vinden waarheid in de Koran, of de Veda's of in de boeken van Pythagoras.. Ik heb een paar boeken gelezen over Pythagoras en kan er dus meer over praten dan jij die niet eens wist dat die man een stelling had. Maar jij hebt jouw mening al klaar. Want de Bijbel, daar staat de Waarheid in en nergens anders. Toen ik jou jaren geleden leerde kennen stond je nog open voor andere "Meesters" maar nu ben je steeds meer op de orthodoxe gelovige gaan lijken. Erg jammer..Vooral dat je dit zelf niet door lijkt te hebben. En andere mensen oordeelt tot ze een ons wegen. Ik sta nog steeds open voor andere "Meesters", doch er heeft sedert de tijd die jij noemt wel enige uitsortering plaats gevonden. Aan valsemunters van de waarheid heb ik geen behoefte, dat maakt de spoeling wel dunner. Ook buiten de Bijbel is waarheid te vinden, maar de waarheid is niet erg in trek op dit forum. Zoals je zelf kunt vaststellen kun je beter een topic openen over seks, dat trekt volk! En anders proberen we het maar met een ander werelds onderwerp. P.S. Ik ben juist een niet-gelovige. Overgave aan God kan alleen in de praktijk geschieden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 5 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 5 oktober Zojuist zei Hopper: Ik sta nog steeds open voor andere "Meesters", doch er heeft sedert de tijd die jij noemt wel enige uitsortering plaats gevonden. Aan valsemunters van de waarheid heb ik geen behoefte, dat maakt de spoeling wel dunner. Ook buiten de Bijbel is waarheid te vinden, maar de waarheid is niet erg in trek op dit forum. Zoals je zelf kunt vaststellen kun je beter een topic openen over seks, dat trekt volk! En anders proberen we het maar met een ander werelds onderwerp. P.S. Ik ben juist een niet-gelovige. Overgave aan God kan alleen in de praktijk geschieden. Inmiddels weten we ook dat voor het acroniem VUCA een aanvullend acroniem bestaat, toevallig ook VUCA. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 5 oktober Rapport Share Geplaatst 5 oktober 13 minuten geleden zei TTC: Zalig, alsof naakte apen geen zintuigen zouden kunnen hebben, en het was er al van voor er geschriften waren. Het is de natuurlijke mens die 'de dingen' zintuigelijk verstaat. De geestelijke mens verstaat 'de dingen' geestelijk. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten