TTC 1.560 Geplaatst 23 september 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 september 2024 Op 1-7-2023 om 13:06 zei Hopper: Zolang we ethiek nog aan iets of iemand toeschrijven is het een bedachte ethiek. Bedachte ethiek is geen ethiek. Ethiek is 'uit zichzelf zo'. Zonder waarom, zonder reden, nergens vandaan komend, nergens naar toe gaande. In de zorg- en hulpverlening worden geesteswetenschappen vaak ondergewaardeerd, terwijl juist daar het belang ligt van filosofische reflecties op ethiek, welzijn en de menselijke conditie. Het belang van empathie, narratief begrip en waardenoriëntatie in bijvoorbeeld de geestelijke gezondheidszorg is cruciaal. Het helpt hulpverleners om niet alleen symptomen te behandelen, maar ook om de persoon als geheel te begrijpen binnen zijn/haar culturele en persoonlijke context. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 23 september 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 september 2024 Op 28-6-2023 om 13:55 zei Barnabas: De horizon ligt ver weg en de weg daarheen is niet duidelijk. Van longblaasje tot klimaatdebat kunnen we eens over gelezen hebben, ademen doet ieder voor zich Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 23 september 2024 Rapport Share Geplaatst 23 september 2024 (bewerkt) 7 uur geleden zei TTC: In de zorg- en hulpverlening worden geesteswetenschappen vaak ondergewaardeerd, terwijl juist daar het belang ligt van filosofische reflecties op ethiek, welzijn en de menselijke conditie. Het belang van empathie, narratief begrip en waardenoriëntatie in bijvoorbeeld de geestelijke gezondheidszorg is cruciaal. Het helpt hulpverleners om niet alleen symptomen te behandelen, maar ook om de persoon als geheel te begrijpen binnen zijn/haar culturele en persoonlijke context. Ik ben dan ook een criticus van de geestelijke gezondheidszorg. Ik acht mijn kennis van meer waarde dan die van de gemiddelde psycholoog. En ik heb geen minuut gestudeerd. Maar ik vertel het niemand, want anders denken ze dat ik psychische hulp nodig hebt. En zoals je begrijpt blijf ik uit handen van die geestelijke kwakzalvers. (De enkele goeden niet te na gesproken, want die zijn er ook) 23 september 2024 bewerkt door Hopper Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 23 september 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 september 2024 11 minuten geleden zei Hopper: Ik ben dan ook een criticus van de geestelijke gezondheidszorg. Ik acht mijn kennis van meer waarde dan die van de gemiddelde psycholoog. En ik heb geen minuut gestudeerd. Maar ik vertel het niemand, want anders denken ze dat ik psychische hulp nodig hebt. En zoals je begrijpt blijf ik uit handen van die geestelijke kwakzalvers. (De enkele goeden niet te na gesproken, want die zijn er ook) Ja, die beginnen altijd over non-lineaire katalysatoren en wormgaten, ik begrijp er ook geen jota van. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 511 Geplaatst 23 september 2024 Rapport Share Geplaatst 23 september 2024 17 minuten geleden zei Hopper: Ik ben dan ook een criticus van de geestelijke gezondheidszorg. Ik acht mijn kennis van meer waarde dan die van de gemiddelde psycholoog. En ik heb geen minuut gestudeerd. Maar ik vertel het niemand, want anders denken ze dat ik psychische hulp nodig hebt. En zoals je begrijpt blijf ik uit handen van die geestelijke kwakzalvers. (De enkele goeden niet te na gesproken, want die zijn er ook) Heb je überhaupt wel eens met een psycholoog gesproken? 18 minuten geleden zei Hopper: Maar ik vertel het niemand, want anders denken ze dat ik psychische hulp nodig hebt. Je hebt het nu op een openbaar forum verteld. Paulus888 reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 23 september 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 september 2024 16 minuten geleden zei Monachos: Heb je überhaupt wel eens met een psycholoog gesproken? Leidt soms tot syntheses die niet gezien kunnen worden, omdat het kwakzalvers zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 511 Geplaatst 23 september 2024 Rapport Share Geplaatst 23 september 2024 Een synthesizer is een elektronisch muziekinstrument dat klanken en geluiden kunstmatig (meestal elektronisch) opwekt. Met een synthesizer is het mogelijk het op te wekken geluid vergaand te beïnvloeden, zodat nieuwe, nog niet bestaande klanken gemaakt kunnen worden. De uitvinding van de synthesizer is een belangrijke revolutie geweest in de muziekwereld. De synthesizer is een van de meest veelzijdige instrumenten ter wereld, vanwege het groot aantal mogelijke klankkleuren dat ermee gemaakt kan worden. Muziekgenres als trance, dance, synthpop, electro, elektronische muziek, techno, trap, house etc. zouden zonder de uitvinding van de synthesizer nooit ontstaan zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 23 september 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 september 2024 1 minuut geleden zei Monachos: Een synthesizer is een elektronisch muziekinstrument dat klanken en geluiden kunstmatig (meestal elektronisch) opwekt. Met een synthesizer is het mogelijk het op te wekken geluid vergaand te beïnvloeden, zodat nieuwe, nog niet bestaande klanken gemaakt kunnen worden. De uitvinding van de synthesizer is een belangrijke revolutie geweest in de muziekwereld. De synthesizer is een van de meest veelzijdige instrumenten ter wereld, vanwege het groot aantal mogelijke klankkleuren dat ermee gemaakt kan worden. Muziekgenres als trance, dance, synthpop, electro, elektronische muziek, techno, trap, house etc. zouden zonder de uitvinding van de synthesizer nooit ontstaan zijn. Kunnen we maar beter niet vergeten, anders lukt het niet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 23 september 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 september 2024 1 uur geleden zei Hopper: De enkele goeden niet te na gesproken, want die zijn er ook. Er zijn veel niches, en wellicht is niet iedereen vertrouwd met, om maar iets te zeggen, de tweedeling van Marcuse. Maar dat is op zich geen zaak van psychologen, dat gaat over systeemkennis en anomalieën die haast elk discours in milde overreding quasi onmogelijk maken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 511 Geplaatst 23 september 2024 Rapport Share Geplaatst 23 september 2024 De laatste tijd vind ik de sambasaus van Calvé wel lekker. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 23 september 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 september 2024 3 minuten geleden zei Monachos: De laatste tijd vind ik de sambasaus van Calvé wel lekker. Het valt moeilijk te ontkennen dat het bestaat, zelfs lekker kan gevonden worden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 511 Geplaatst 23 september 2024 Rapport Share Geplaatst 23 september 2024 1 minuut geleden zei TTC: Het valt moeilijk te ontkennen dat het bestaat, zelfs lekker kan gevonden worden. Lekker met stokbrood en Paturain. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 23 september 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 september 2024 16 minuten geleden zei Monachos: Lekker met stokbrood en Paturain. En veel wijn om bij het water te doen, het hoort er allemaal bij. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 511 Geplaatst 23 september 2024 Rapport Share Geplaatst 23 september 2024 Zojuist zei TTC: En veel wijn om bij het water te doen, het hoort er allemaal bij. Prediker zou trots zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 23 september 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 september 2024 22 minuten geleden zei Monachos: Prediker zou trots zijn. Misschien leidt dit proces tot momenten van herkenning en verdieping die onverwacht opduiken, niet zeker echter. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 511 Geplaatst 23 september 2024 Rapport Share Geplaatst 23 september 2024 3 minuten geleden zei TTC: Misschien leidt dit proces tot momenten van herkenning en verdieping die onverwacht opduiken, niet zeker echter. Alleen door degenen die zich niet vastklampen aan wat voor gedachte of Bijbelvers dan ook. Trouwens: een Bijbel die net gedrukt is is ook Bijbelvers. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 23 september 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 september 2024 29 minuten geleden zei Monachos: Alleen door degenen die zich niet vastklampen aan wat voor gedachte of Bijbelvers dan ook. Trouwens: een Bijbel die net gedrukt is is ook Bijbelvers. Ja, zonnewielen bestaan al veel langer, in verschillende vormen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 511 Geplaatst 23 september 2024 Rapport Share Geplaatst 23 september 2024 Zojuist zei TTC: Ja, zonnewielen bestaan al veel langer, in verschillende vormen. Vliegers ook. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 23 september 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 september 2024 Zojuist zei Monachos: Vliegers ook. Het is voor elk wat wils, zelfs gratis. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 511 Geplaatst 23 september 2024 Rapport Share Geplaatst 23 september 2024 18 minuten geleden zei TTC: Het is voor elk wat wils, zelfs gratis. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 23 september 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 september 2024 2 minuten geleden zei Monachos: Herval is wenselijk, anders raken we de bodem kwijt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 511 Geplaatst 23 september 2024 Rapport Share Geplaatst 23 september 2024 (bewerkt) 13 minuten geleden zei TTC: Herval is wenselijk, anders raken we de bodem kwijt. Loslaten is voor sommigen niet weggelegd. Jij bent iemand die zich vastklampt aan ideeën van anderen. 23 september 2024 bewerkt door Monachos Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 23 september 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 september 2024 34 minuten geleden zei Monachos: Loslaten is voor sommigen niet weggelegd. Jij bent iemand die zich vastklampt aan ideeën van anderen. Heb zelfs geen idee wie dat zonnewiel bedacht heeft, en het gaat al eeuwen mee. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 511 Geplaatst 23 september 2024 Rapport Share Geplaatst 23 september 2024 3 minuten geleden zei TTC: Heb zelfs geen idee wie dat zonnewiel bedacht heeft, en het gaat al eeuwen mee. Wat is jouw taak in het leven? Heb je er één? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 23 september 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 september 2024 Zojuist zei Monachos: Wat is jouw taak in het leven? Heb je er één? Hou je van boerenlogica? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten