TTC 1.560 Geplaatst 10 augustus Auteur Rapport Share Geplaatst 10 augustus Op 27-7-2024 om 12:05 zei Monachos: Het schijnt dat Orson Welles het regelmatig verbaal aan de stok had met James Nietes. Als mens kunnen we maar de pech hebben om oog te hebben voor kleine dingen, en de proef op de som wordt mogelijk gemaakt door het decor te veranderen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 10 augustus Auteur Rapport Share Geplaatst 10 augustus 12 uur geleden zei Hopper: De weg is kort, de weg is lang, maar het onderscheidingsvermogen blijft waar het altijd al was. Geduld koesteren is wachten tot iemand op het idee komt een synthese te maken, zodat het eindeloos kan verder gaan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 10 augustus Auteur Rapport Share Geplaatst 10 augustus Op 28-7-2024 om 18:00 zei Hopper: In de wereld van de dingen is alle ruimte voor iets anders. Reverse engineering, dat vaak wordt gebruikt om de werking van technologie te begrijpen, kan verrassend leiden tot voortschrijdend inzicht. Dit proces onthult vaak onderliggende principes of verborgen patronen die bij de oorspronkelijke creatie misschien over het hoofd zijn gezien of onvolledig begrepen. Door een bestaande structuur of systeem te ontleden, kan men nieuwe ideeën en verbeterde ontwerpen ontwikkelen, wat bijdraagt aan de vooruitgang van kennis en technologie. Het is een fascinerend voorbeeld van hoe leren door ontmanteling kan leiden tot innovatie en nieuwe inzichten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 10 augustus Rapport Share Geplaatst 10 augustus 1 uur geleden zei TTC: Geduld koesteren is wachten tot iemand op het idee komt een synthese te maken, zodat het eindeloos kan verder gaan. Je kunt geen synthese maken als het ontbrekende deel je onbekend is. Bekend zijn met het onbekende is een voorwaarde voor de synthese. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 10 augustus Auteur Rapport Share Geplaatst 10 augustus (bewerkt) 1 minuut geleden zei Hopper: Je kunt geen synthese maken als het ontbrekende deel je onbekend is. Bekend zijn met het onbekende is een voorwaarde voor de synthese. Zodat het eindeloos kan verder gaan, wat op de eerste pagina in alle bedachtzaamheid al gemeld werd. 10 augustus bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 10 augustus Rapport Share Geplaatst 10 augustus 8 minuten geleden zei TTC: Zodat het eindeloos kan verder gaan, wat op de eerste pagina in alle bedachtzaamheid al gemeld werd. Er zit niks anders op dan de Weg te gaan, anders kan het onderscheidingsvermogen zich nooit melden (Je kunt het niet vinden). Het is Gods genade zeggen sommigen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 10 augustus Auteur Rapport Share Geplaatst 10 augustus Zojuist zei Hopper: Er zit niks anders op dan de Weg te gaan, anders kan het onderscheidingsvermogen zich nooit melden (Je kunt het niet vinden). Het is Gods genade zeggen sommigen. Amper geloofwaardig, alsof je God nodig hebt om je veters te strikken? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 10 augustus Rapport Share Geplaatst 10 augustus 1 minuut geleden zei TTC: Amper geloofwaardig, alsof je God nodig hebt om je veters te strikken? Wat anderen geloven, daar hou ik me niet zo mee bezig. Ieder mens heeft zijn privé geloofje. Onderscheidingsvermogen valt buiten ieder geloof. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 10 augustus Auteur Rapport Share Geplaatst 10 augustus (bewerkt) 33 minuten geleden zei Hopper: Wat anderen geloven, daar hou ik me niet zo mee bezig. Ieder mens heeft zijn privé geloofje. Onderscheidingsvermogen valt buiten ieder geloof. Alweer fascinerend maar ook dubbel is de uiterst simplistische representatie in het boek van Filip Raes, met weloverwogen richtlijnen die de kloof tussen wat is en zou kunnen zijn kan vergroten op een manier die mogelijks tot nog meer twijfel kan leiden. En dat kunnen we onmogelijk weten zonder de aandacht die daartoe noodzakelijk is, jammer genoeg veel vaker ook leidend tot een nogal schemerachtig discours waarin verschillende referentiekaders haast continu door elkaar gehaald worden, het simpele in het complexe redelijk onbewust veronachtzamend. 10 augustus bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 10 augustus Auteur Rapport Share Geplaatst 10 augustus Op 3-8-2024 om 19:51 zei Monachos: Fuck off William! Don't interrupt TTC's understandable efforts! Gezandstraald door een niet-aflatende stroom van conflicterende informatie waarin we op zoek mochten gaan naar het innerlijke kind dat zich geen raad weet met systemen waarin dure termen basale logicakwesties buiten het aandachtsveld brengen, niet meer, niet minder. Voor wat de kracht van eenvoud en kleine dingen betreft, voor wat liefde en verbondenheid vermag, pijnlijk, hoopvol, bedachtzaam. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 10 augustus Auteur Rapport Share Geplaatst 10 augustus 7 uur geleden zei Hopper: Onderscheidingsvermogen valt buiten ieder geloof. Veel valt te onderscheiden, het staat hier gepast. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 10 augustus Auteur Rapport Share Geplaatst 10 augustus Op 30-7-2024 om 19:25 zei Hopper: Het is me allemaal wat met dat geheugen. Maar hoe kan je je herinneren wie je nu bent? Door al die techniciteit zouden we per abuis de NTK's nog kunnen vergeten, zodat kinderen van zes kunnen oplossen waar we zelf niet eens aan denken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 10 augustus Rapport Share Geplaatst 10 augustus 5 uur geleden zei TTC: Veel valt te onderscheiden, het staat hier gepast. Het onderscheidingsvermogen onderscheidt de dingen terwijl het zichzelf vrijwaart van denkinhoud. Elke oorzaak bewerkt in zijn effect een gelijkenis met zichzelf. Waarmee het onderscheidingsvermogen dichter bij de Eerste oorzaak staat dan de denkinhoud. Daarmee is tevens bewezen dat God en daarmee het Zijn (Ik Ben die Ik ben) niet gedacht kan worden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 507 Geplaatst 10 augustus Rapport Share Geplaatst 10 augustus 9 minuten geleden zei Hopper: Daarmee is tevens bewezen dat God en daarmee het Zijn (Ik Ben die Ik ben) niet gedacht kan worden. Maar blijkbaar wél getypt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 augustus Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus 7 uur geleden zei Hopper: Het onderscheidingsvermogen onderscheidt de dingen terwijl het zichzelf vrijwaart van denkinhoud. Elke oorzaak bewerkt in zijn effect een gelijkenis met zichzelf. Waarmee het onderscheidingsvermogen dichter bij de Eerste oorzaak staat dan de denkinhoud. Daarmee is tevens bewezen dat God en daarmee het Zijn (Ik Ben die Ik ben) niet gedacht kan worden. In de uitdrukking 'partij A was geen maat voor partij B' wordt meestal geïmpliceerd dat partij A de zwakkere van de twee was. Met andere woorden, partij A zou de verliezer zijn, omdat ze niet op hetzelfde niveau stonden als partij B, die dus sterker of superieur was. 7 uur geleden zei Monachos: Maar blijkbaar wél getypt. Een goede manier om een idee op een zijspoor te zetten, is door het te vermengen met een ander idee. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 augustus Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus 8 uur geleden zei Hopper: Het onderscheidingsvermogen onderscheidt de dingen terwijl het zichzelf vrijwaart van denkinhoud. Het Geheime Boek van Johannes, dat een belangrijk gnostisch geschrift is, biedt een diepgaande uitleg van de pleroma en de verschillende entiteiten en krachten die daarin aanwezig zijn. Het benadrukt de kosmische orde en de relatie tussen de goddelijke en aardse werelden. Op 9-8-2024 om 20:29 zei Hopper: Het ontkennende deel behoort niet tot de hersenen. Gekkenwerk wordt het misschien pas wanneer we de bollenkubus van Hoekveld aanvullen met bollen waarin bollen zitten, wat eenvoud vermag. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 11 augustus Rapport Share Geplaatst 11 augustus 1 uur geleden zei TTC: Een goede manier om een idee op een zijspoor te zetten, is door het te vermengen met een ander idee. En ideeën zijn weer denkinhoud. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 augustus Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus 9 minuten geleden zei Hopper: En ideeën zijn weer denkinhoud. Voor deze week als benchmark Filip Raes genomen om de oefening aan te vatten. Alweer bijzonder hoe een vereenvoudigde visualisatie zoveel meer herbergt dan we bij aanvang quasi onmogelijk kunnen vermoeden. Door de hypergevoeligheid van een aantal kwesties is bedachtzaamheid echter geen achteloos advies, wat subjectief dan weer kan verschillen om zoveel redenen dat het amper mogelijk wordt om er gepaste hulp voor te vinden. Kortom, het goede en het slechte nieuws in een haast pietluttig notendopje, ondanks alle deskundig beschikbare informatie veel vaker ook onbeholpen en machteloos. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 augustus Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus Op 3-8-2024 om 20:35 zei Monachos: Met mij gaat het redelijk goed. Bij jou vraag ik me regelmatig af: wanneer verlost iemand dat zinloze verhaal uit zijn lijden? Je doet maar wat hè? En niemand heeft er wat aan. Mag je af en toe ook van de afdeling af of vinden ze dat geen goed idee? Van die innerlijke gelaagdheid begrijp ik tot dusver enkel vaag en mistig dat het ook tot enige verwarring kan leiden, en hoe dat binnen een therapeutische setting bejegend wordt wellicht ook sterk afhankelijk van de (h)erkenning van die lagen. Dit lijkt me een zeer gevoelig proces, met mogelijks allerhande misvattingen om redenen die pas achteraf als tragisch absurd gepercipieerd kunnen worden. Nee, het is werkelijk geen kattenpis, toch blijven we lachen en hopen op beterschap. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 11 augustus Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2 uur geleden zei TTC: Voor deze week als benchmark Filip Raes genomen om de oefening aan te vatten. Alweer bijzonder hoe een vereenvoudigde visualisatie zoveel meer herbergt dan we bij aanvang quasi onmogelijk kunnen vermoeden. Door de hypergevoeligheid van een aantal kwesties is bedachtzaamheid echter geen achteloos advies, wat subjectief dan weer kan verschillen om zoveel redenen dat het amper mogelijk wordt om er gepaste hulp voor te vinden. Kortom, het goede en het slechte nieuws in een haast pietluttig notendopje, ondanks alle deskundig beschikbare informatie veel vaker ook onbeholpen en machteloos. Levinas noemt het onderscheidingsvermogen "de stilte van de oneindige ruimte" hetgeen schrikwekkend is omdat het aan geen enkele voorstelling voldoet. Maar alleen het levenloze gewaar worden van de gewaarwording kan geestelijk onderscheiden. Doch de levenloze gewaarwording is niet daadwerkelijk levenloos indien het verbonden is met de Vader. Het is alleen ogenschijnlijk zo, waarom het de mens afschrikt. Daarmee staat het zintuigelijk onderscheiden haaks op het geestelijk onderscheiden, want zintuigelijk onderscheiden dat schrikt ons niet af. Daar zijn we mee vertrouwd in onze natuurlijke staat welke geboren is uit een vrouw. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 augustus Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus 26 minuten geleden zei Hopper: Levinas noemt het onderscheidingsvermogen "de stilte van de oneindige ruimte" hetgeen schrikwekkend is omdat het aan geen enkele voorstelling voldoet. Maar alleen het levenloze gewaar worden van de gewaarwording kan geestelijk onderscheiden. Doch de levenloze gewaarwording is niet daadwerkelijk levenloos indien het verbonden is met de Vader. Het is alleen ogenschijnlijk zo, waarom het de mens afschrikt. Daarmee staat het zintuigelijk onderscheiden haaks op het geestelijk onderscheiden, want zintuigelijk onderscheiden dat schrikt ons niet af. Daar zijn we mee vertrouwd in onze natuurlijke staat welke geboren is uit een vrouw. Het element van utopische gespletenheid aangevuld met de irrationaliteit zoals gekend binnen de speltheorie maakt het schijnbaar toch iets minder leeg, vooral voor wie nog altijd geen idee heeft waar dit topic precies over handelt. Maar Hopper weet het wel, met als enig doel alle hoop te ontnemen binnen Gods schepping. Wonderbaarlijk is het, zelfs haast ongeloofwaardig dat zoiets banaals niet eens opgemerkt wordt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 11 augustus Rapport Share Geplaatst 11 augustus 15 minuten geleden zei TTC: Het element van utopische gespletenheid aangevuld met de irrationaliteit zoals gekend binnen de speltheorie maakt het schijnbaar toch iets minder leeg, vooral voor wie nog altijd geen idee heeft waar dit topic precies over handelt. Maar Hopper weet het wel, met als enig doel alle hoop te ontnemen binnen Gods schepping. Wonderbaarlijk is het, zelfs haast ongeloofwaardig dat zoiets banaals niet eens opgemerkt wordt. Volgens Simone Weil kan de verhouding tussen ik en zelf hersteld worden door het ik op te geven. Het zelf blijkt dan synoniem te zijn aan het onderscheidingsvermogen welke in staat is om zich te verstaan met de Heilige Geest. Het is me allemaal wat he? Want ons lichaam is een tempel van de Heilige Geest. De Heilige Geest woont in ons. Volgens Paulus in ieder geval en die zal het wel weten, denk je ook niet? Onze lichamen zijn leden van Christus. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 augustus Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus 39 minuten geleden zei Hopper: Volgens Simone Weil kan de verhouding tussen ik en zelf hersteld worden door het ik op te geven. Het zelf blijkt dan synoniem te zijn aan het onderscheidingsvermogen welke in staat is om zich te verstaan met de Heilige Geest. Het is me allemaal wat he? Want ons lichaam is een tempel van de Heilige Geest. De Heilige Geest woont in ons. Volgens Paulus in ieder geval en die zal het wel weten, denk je ook niet? Onze lichamen zijn leden van Christus. Dat kerken leeglopen is niet zo moeilijk om te begrijpen, zelfs tot twee tellen lukt niet meer. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 507 Geplaatst 11 augustus Rapport Share Geplaatst 11 augustus Volgens absurdisten proberen mensen sinds mensenheugenis de betekenis van het heelal te ontrafelen en logica in haar bestaan te ontdekken, maar is ieder onderzoek ernaar tevergeefs. De wereld is immers irrationeel en niet vatbaar voor menselijke logica. Het onderzoek naar de essentiële (existentiële) vragen van het bestaan leidt traditioneel tot twee mogelijke uitkomsten: de conclusie is dat het leven geen betekenis heeft, of men probeert op een kunstmatige manier (zoals via godsdienst) het vacuüm op te vullen. Mensen die tot dit besef komen staan voor een zware filosofische vraag: „Moeten we het leven serieus nemen, of zouden we net zo goed zelfmoord kunnen plegen?“ Omdat mensen het instinct hebben geen gewelddadige dood te willen, kiest men meestal voor de eerste optie, waaruit volgens absurdisten de drang naar een religieuze levensinvulling is te verklaren. Camus stelt een derde keuzemogelijkheid voor: vrede hebben met het idee dat het leven geen werkelijke betekenis heeft en doorleven. Mensen die voor deze derde optie kiezen zijn volgens Camus absurde helden. In De mythe van Sisyphus beschrijft hij drie voorbeelden van mensen met deze levensinstelling: de Veroveraar, de Toneelspeler en Don Juan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 augustus Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus 5 minuten geleden zei Monachos: Volgens absurdisten proberen mensen sinds mensenheugenis de betekenis van het heelal te ontrafelen en logica in haar bestaan te ontdekken, maar is ieder onderzoek ernaar tevergeefs. De wereld is immers irrationeel en niet vatbaar voor menselijke logica. Het onderzoek naar de essentiële (existentiële) vragen van het bestaan leidt traditioneel tot twee mogelijke uitkomsten: de conclusie is dat het leven geen betekenis heeft, of men probeert op een kunstmatige manier (zoals via godsdienst) het vacuüm op te vullen. Mensen die tot dit besef komen staan voor een zware filosofische vraag: „Moeten we het leven serieus nemen, of zouden we net zo goed zelfmoord kunnen plegen?“ Omdat mensen het instinct hebben geen gewelddadige dood te willen, kiest men meestal voor de eerste optie, waaruit volgens absurdisten de drang naar een religieuze levensinvulling is te verklaren. Camus stelt een derde keuzemogelijkheid voor: vrede hebben met het idee dat het leven geen werkelijke betekenis heeft en doorleven. Mensen die voor deze derde optie kiezen zijn volgens Camus absurde helden. In De mythe van Sisyphus beschrijft hij drie voorbeelden van mensen met deze levensinstelling: de Veroveraar, de Toneelspeler en Don Juan. Stel eens een simpele vraag over alledaagse dingen, en het gaat door het dolle heen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.