Tomega 311 Geplaatst 30 juni Rapport Share Geplaatst 30 juni (bewerkt) 18 minuten geleden zei TTC: Ja, dat verhaal van de zoeker is het gezochte, die symboliek vinden we in zowat elke cultuur. Na verloop is het complete verwarring, en amper nog mogelijk om te onderscheiden wat nu precies het goede of het slechte nieuws is, met slingers die doorslagen. Het goede nieuws is, dat de mens elke dag en elk moment en elke ademtocht, opnieuw kan beginnen meer van God in te ademen, en minder van de mens uit te ademen. Dat is zo belachelijk eenvoudig, dat van aanstonds af de adem in de keel stokt. En het is God alleen die de mens in barmhartigheid nog een tijdje herhalingsmomenten geeft om het opnieuw te proberen. Want de mens zelf meent dat zijn eigen adem ook zijn eigenheid is. 30 juni bewerkt door Tomega Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 30 juni Auteur Rapport Share Geplaatst 30 juni 1 minuut geleden zei Tomega: Het goede nieuws is, dat de mens elke dag en elk moment en elke ademtocht, opnieuw kan beginnen meer van God in te ademen, en minder van de mens uit te ademen. Dat is zo belachelijk eenvoudig, dat van aanstonds de adem in de keel stokt. En het is God alleen die de mens in barmhartigheid nog een tijdje herhalingsmomenten geeft om het opnieuw te proberen. Want de mens zelf meent dat zijn eigen adem ook zijn eigenheid is. Ja, dat wordt soms gezien als de poort tussen onszelf en de kosmos, en lang geleden was er zelfs geen zuurstof op aarde. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 311 Geplaatst 30 juni Rapport Share Geplaatst 30 juni 6 minuten geleden zei TTC: Het idee van Alfa en Omega kan dan worden toegepast op de evolutionaire ontwikkeling van menselijke samenlevingen, beschavingen en culturen door de geschiedenis heen. Elk idee door God en natuur geopenbaard, leent zich om door de mens als dood paard te worden opgebaard. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 30 juni Auteur Rapport Share Geplaatst 30 juni 1 minuut geleden zei Tomega: Elk idee door God en natuur geopenbaard, leent zich om door de mens als dood paard te worden opgebaard. Dood paard? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 311 Geplaatst 30 juni Rapport Share Geplaatst 30 juni (bewerkt) 10 minuten geleden zei TTC: Ja, dat wordt soms gezien als de poort tussen onszelf en de kosmos, en lang geleden was er zelfs geen zuurstof op aarde. En de man verdronk in een slokje thee. 8 minuten geleden zei TTC: Dood paard? Evolutionair hoeft de dood geen leven uit of in te sluiten. Niet zinvol om daar met menskracht aan te trekken. 30 juni bewerkt door Tomega Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 30 juni Auteur Rapport Share Geplaatst 30 juni 6 minuten geleden zei Tomega: En de man verdronk in een slokje thee. Zeg dat wel, het is als denken dat de kosmos zich buiten de aarde bevindt, kunnen we ons ernstig in verslikken. 8 minuten geleden zei Tomega: Evolutionair hoeft de dood geen leven uit of in te sluiten. Net zinvol om daar met menskracht aan te trekken. Dubbelzinnig, paard en water. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 30 juni Rapport Share Geplaatst 30 juni 23 minuten geleden zei Tomega: De geestelijke mens is niet vrij en en niet zonder geaardheid, want goed en kwaad onderscheiden zich immers van elkaar. De geestelijke mens existeert buiten het veld van goed en kwaad, de geestelijke mens onderscheidt zich immers van niemand, zoals Paulus ons leert. De geestelijke mens kan dus ook geen geaardheid bezitten. De geestelijke mens heeft niet de geest der wereld, maar de geest ontvangen van God. Waarmee Paulus ons impliciet verteld dat God ook niet-onderscheidend is. Waarmee Paulus ons ook impliciet verteld dat God Zich ook buiten het veld van goed en kwaad Zich bevindt. Logisch, goed en kwaad bevinden zich in de wereld zoals de natuurlijke mens die kent, de natuurlijke mens leeft nog onder de zonde. De natuurlijke mens kent nog de dood en de angst voor de dood. 35 minuten geleden zei TTC: Het proces van negatieve theologie omvat vaak het loslaten of vernietigen van minder diepgaande of oppervlakkige overtuigingen over spiritualiteit, religie of het goddelijke. Dit kan worden gezien als een positieve stap naar een dieper begrip en een meer authentieke spirituele zoektocht. De natuurlijke mens kent alleen de positieve theologie, de natuurlijke mens schept zijn wereldbeeld aan hetgeen hij waarneemt op zintuigelijke wijze. Geestelijk gezien is de natuurlijke mens een spiegelbeeld van 'de wereld' en daarmee onecht en onwaar. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 30 juni Auteur Rapport Share Geplaatst 30 juni 7 minuten geleden zei Hopper: De natuurlijke mens kent alleen de positieve theologie, de natuurlijke mens schept zijn wereldbeeld aan hetgeen hij waarneemt op zintuigelijke wijze. Geestelijk gezien is de natuurlijke mens een spiegelbeeld van 'de wereld' en daarmee onecht en onwaar. Zoals gezegd, als de slinger doorslaat is er geen nuancering meer mogelijk, de verduistering compleet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 311 Geplaatst 30 juni Rapport Share Geplaatst 30 juni (bewerkt) 14 minuten geleden zei Hopper: De geestelijke mens existeert buiten het veld van goed en kwaad, de geestelijke mens onderscheidt zich immers van niemand, zoals Paulus ons leert. Wie gaat dussen, kan licht verzeilen in eclectische verbeeldingslussen. Citaat 1 Corinthiërs 12:10-15 Dewelke wij ook spreken, niet met woorden, die de menselijke wijsheid leert, maar met woorden, die de Heilige Geest leert, geestelijke dingen met geestelijke samenvoegende. Maar de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen, die des Geestes Gods zijn; want zij zijn hem dwaasheid, en hij kan ze niet verstaan, omdat zij geestelijk onderscheiden worden. Doch de geestelijke mens onderscheidt wel alle dingen, maar hij zelf wordt van niemand onderscheiden. De geestelijke mens onderscheidt wel, volgens Paulus. Dus je dus is uitgedusd. 30 juni bewerkt door Tomega Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 30 juni Auteur Rapport Share Geplaatst 30 juni 1 minuut geleden zei Tomega: Wie gaat dussen, kan licht verzeilen in ecleptische verbeeldingslussen. Prachtig, dank je! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 311 Geplaatst 30 juni Rapport Share Geplaatst 30 juni 4 minuten geleden zei TTC: Zoals gezegd, als de slinger doorslaat is er geen nuancering meer mogelijk, de verduistering compleet. Slingers slaan niet door. Dat doen de geesten die de slingers drijven en voortstuwen, en menen daarin te zijn geslaagd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 30 juni Auteur Rapport Share Geplaatst 30 juni 11 minuten geleden zei Tomega: Slingers slaan niet door. Dat doen de geesten die de slingers drijven en voortstuwen, en menen daarin te zijn geslaagd. Aarden kan helpen, maar misschien wordt het dan helemaal een warboel. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 311 Geplaatst 30 juni Rapport Share Geplaatst 30 juni (bewerkt) 39 minuten geleden zei TTC: Aarden kan helpen, maar misschien wordt het dan helemaal een warboel. Om aarden vaten te aarden, heb je meer waarde nodig dan aarde. Die waarde is er wel, maar de vaten worden er niet aardiger van, en blijven even gebroken. Het gaat daarom altijd om de lading, die erin komt en eruit gaat. Dat noem je nooit aarding, want de aarding is in het vat zelf. Maar dat noem je voeding. Maar het zijn weinigen die tot vast voedsel komen, omdat wat het vat vult er eerder uitloopt, dan het vat behappen of opnemen kan. 30 juni bewerkt door Tomega Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 507 Geplaatst 30 juni Rapport Share Geplaatst 30 juni (bewerkt) 51 minuten geleden zei Hopper: De geestelijke mens existeert buiten het veld van goed en kwaad, de geestelijke mens onderscheidt zich immers van niemand, zoals Paulus ons leert. De geestelijke mens kan dus ook geen geaardheid bezitten. De geestelijke mens heeft niet de geest der wereld, maar de geest ontvangen van God. Waarmee Paulus ons impliciet verteld dat God ook niet-onderscheidend is. Waarmee Paulus ons ook impliciet verteld dat God Zich ook buiten het veld van goed en kwaad Zich bevindt. Logisch, goed en kwaad bevinden zich in de wereld zoals de natuurlijke mens die kent, de natuurlijke mens leeft nog onder de zonde. De natuurlijke mens kent nog de dood en de angst voor de dood. Elke keer dat jij het over 'de geestelijke mens' hebt bedoel je eigenlijk alleen jezelf. Dus je typte eigenlijk Hopper existeert buiten het veld van goed en kwaad, Hopper onderscheidt zich immers van niemand, zoals Paulus ons leert. Hopper kan dus ook geen geaardheid bezitten. Hopper heeft niet de geest der wereld, maar de geest ontvangen van God. Waarmee Paulus ons impliciet verteld dat God ook niet-onderscheidend is. Waarmee Paulus ons ook impliciet verteld dat God Zich ook buiten het veld van goed en kwaad Zich bevindt. Logisch, goed en kwaad bevinden zich in de wereld zoals de natuurlijke mens die kent, de natuurlijke mens leeft nog onder de zonde. De natuurlijke mens kent nog de dood en de angst voor de dood. Je blijft maar krampachtig vasthouden aan je verkeerde begrip van 1 Korintiërs 2:15 in het verouderde Nederlands van de Statenvertaling. Je beweert dat Paulus leert dat de geestelijke mens 'zich van niemand onderscheidt' maar dat staat helemaal niet in de Griekse grondtekst. Je laat Paulus dus iets zeggen wat niet klopt. Je spant hem gemakzuchtig voor je karretje, in plaats van te onderzoeken en tot je door te laten dringen wat er nou werkelijk staat. Daarmee onderscheid je je continu van anderen, terwijl je nou juist beweert dat je je van niemand onderscheidt. Dat zou grappig zijn als het niet zo sneu was. Het woord dat in de SV is vertaald met 'onderscheiden' is ἀνακρίνω en dat betekent 'onderzoeken, beoordelen'. http://www.bijbelaantekeningen.nl/files/dict?G00350 NBG51: 15 Maar de geestelijke mens beoordeelt alle dingen, zelf echter wordt hij door niemand beoordeeld. HSV: 15 De geestelijke mens beoordeelt wel alle dingen, zelf echter wordt hij door niemand beoordeeld. WV75: 15 Een geestelijk mens kan alles beoordelen, maar niemand oordeelt over hem. NCV: 15 Maar hij die geestelijk is, beoordeelt inderdaad alle dingen, zelf echter wordt hij door niemand beoordeeld. Concordant Greek Text: Het feit dat meerdere mensen over jou oordelen (proberen duidelijk te maken dat je er naast zit) tonen aan dat je helemaal geen geestelijk mens bent, eerder een arrogant mens. Omdat je deze correctie naast je neerlegt en negeert. Het woord dat daadwerkelijk 'onderscheiden' betekent is διακρίνω: 'schiften, onderscheid maken, voorkeur geven'. http://www.bijbelaantekeningen.nl/files/dict?G01252 Mattheus 16:3 En des morgens: Heden onweder; want de hemel is droevig rood. Gij geveinsden! het aanschijn des hemels weet gij wel te onderscheiden, en kunt gij de tekenen der tijden niet [onderscheiden]? Handelingen 15:9 En heeft geen onderscheid gemaakt tussen ons en hen, gereinigd hebbende hun harten door het geloof. 1 Corinthiers 4:7 Want wie onderscheidt u? En wat hebt gij, dat gij niet hebt ontvangen? En zo gij het ook ontvangen hebt, wat roemt gij, alsof gij het niet ontvangen hadt? 1 Corinthiers 11:29 Want die onwaardiglijk eet en drinkt, die eet en drinkt zichzelven een oordeel, niet onderscheidende het lichaam des Heeren. Jakobus 2:4 Hebt gij dan niet in uzelven een onderscheid gemaakt, en zijt rechters geworden van kwade overleggingen? 30 juni bewerkt door Monachos Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 30 juni Auteur Rapport Share Geplaatst 30 juni 7 minuten geleden zei Tomega: Om aarden vaten te aarden, heb je meer waarde nodig dan aarde. Die waarde is er wel, maar de vaten worden er niet aardiger van, en blijven even gebroken. He gaat daarom altijd om de lading, die erin komt en eruit gaat. Dat noem je nooit aarding, want de aarding is in het vat zelf. Maar dat noem je voeding. Maar het zijn weinigen die tot vast voedsel komen, omdat wat het vat vult er eerder uitloopt, dan het vat behappen of opnemen kan. Er zijn veel manieren om een en ander te omschrijven, net zoals een overvloed aan visualisaties geen helderheid garandeert. 1 minuut geleden zei Monachos: Elke keer dat jij het over 'de geestelijke mens' hebt bedoel je eigenlijk alleen jezelf. Dus je typte eigenlijk Hopper existeert buiten het veld van goed en kwaad, Hopper onderscheidt zich immers van niemand, zoals Paulus ons leert. Hopper kan dus ook geen geaardheid bezitten. Hopper heeft niet de geest der wereld, maar de geest ontvangen van God. Waarmee Paulus ons impliciet verteld dat God ook niet-onderscheidend is. Waarmee Paulus ons ook impliciet verteld dat God Zich ook buiten het veld van goed en kwaad Zich bevindt. Logisch, goed en kwaad bevinden zich in de wereld zoals de natuurlijke mens die kent, de natuurlijke mens leeft nog onder de zonde. De natuurlijke mens kent nog de dood en de angst voor de dood. Je blijft maar krampachtig vasthouden aan je verkeerde begrip van 1 Korintiërs 2:15 in het verouderde Nederlands van de Statenvertaling. Je beweert dat Paulus leert dat de geestelijke mens 'zich van niemand onderscheidt' maar dat staat helemaal niet in de Griekse grondtekst. Je laat Paulus dus iets zeggen wat niet klopt. Je spant hem gemakzuchtig voor je karretje, in plaats van te onderzoeken en tot je door te laten dringen wat er nou werkelijk staat. Daarmee onderscheid je je continu van anderen, terwijl je nou juist beweert dat je je van niemand onderscheidt. Dat zou grappig zijn als het niet zo sneu was. Het woord dat in de SV is vertaald met 'onderscheiden' is ἀνακρίνω en dat betekent 'onderzoeken, beoordelen'. http://www.bijbelaantekeningen.nl/files/dict?G00350 NBG51: 15 Maar de geestelijke mens beoordeelt alle dingen, zelf echter wordt hij door niemand beoordeeld. HSV: 15 De geestelijke mens beoordeelt wel alle dingen, zelf echter wordt hij door niemand beoordeeld. WV75: 15 Een geestelijk mens kan alles beoordelen, maar niemand oordeelt over hem. NCV: 15 Maar hij die geestelijk is, beoordeelt inderdaad alle dingen, zelf echter wordt hij door niemand beoordeeld. Concordant Greek Text: Het feit dat meerdere mensen over jou oordelen (proberen duidelijk te maken dat je er naast zit) tonen aan dat je helemaal geen geestelijk mens bent, eerder een eigenwijs mens. Omdat je deze correctie naast je neerlegt en negeert. Het woord dat daadwerkelijk 'onderscheiden' betekent is διακρίνω: 'schiften, onderscheid maken, voorkeur geven'. http://www.bijbelaantekeningen.nl/files/dict?G01252 Mattheus 16:3 En des morgens: Heden onweder; want de hemel is droevig rood. Gij geveinsden! het aanschijn des hemels weet gij wel te onderscheiden, en kunt gij de tekenen der tijden niet [onderscheiden]? Handelingen 15:9 En heeft geen onderscheid gemaakt tussen ons en hen, gereinigd hebbende hun harten door het geloof. 1 Corinthiers 4:7 Want wie onderscheidt u? En wat hebt gij, dat gij niet hebt ontvangen? En zo gij het ook ontvangen hebt, wat roemt gij, alsof gij het niet ontvangen hadt? 1 Corinthiers 11:29 Want die onwaardiglijk eet en drinkt, die eet en drinkt zichzelven een oordeel, niet onderscheidende het lichaam des Heeren. Jakobus 2:4 Hebt gij dan niet in uzelven een onderscheid gemaakt, en zijt rechters geworden van kwade overleggingen? Ego-transverwarring is een hardnekkige aandoening, waarvan Hopper wellicht zal zeggen dat het niet bestaat. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 311 Geplaatst 30 juni Rapport Share Geplaatst 30 juni 27 minuten geleden zei TTC: Er zijn veel manieren om een en ander te omschrijven, net zoals een overvloed aan visualisaties geen helderheid garandeert. Als dat is wat je bedoelde, dan biedt je inbreng ook je gelijk. De correcte manier is altijd in een rechte lijn van Aarde naar Bron. En onderweg smelt het aardse en overwint het licht. Het aardse leeft. Zonder Aarde geen smelting. Zonder smelting geen ontaarding. Zonder ontaarding geen blijvend leven. Dus zonder visualisaties, is de binaire zaak om het tijdelijke te verruilen voor het blijvende. En dat kan bij en in alles. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 30 juni Auteur Rapport Share Geplaatst 30 juni 7 minuten geleden zei Tomega: Als dat is wat je bedoelde, dan biedt je inbreng ook je gelijk. De correcte manier is altijd in een rechte lijn van Aarde naar Bron. En onderweg smelt het aardse en overwint het licht. Het aardse leeft. Zonder Aarde geen smelting. Zonder smelting geen ontaarding. Zonder ontaarding geen blijvend leven. Dus zonder visualisaties, is de binaire zaak om het tijdelijke te verruilen voor het blijvende. En dat kan bij en in alles. Ja, dat is een vanzelfsprekendheid, er is immers geen scheiding tenzij illusoir. Het betekent niet dat illusie niet bestaat, dat is een andere kwestie. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 30 juni Rapport Share Geplaatst 30 juni (bewerkt) 2 uur geleden zei Tomega: De geestelijke mens onderscheidt wel, volgens Paulus. Dus je dus is uitgedusd. 1 Corinthiërs 12:10-15 Dewelke wij ook spreken, niet met woorden, die de menselijke wijsheid leert, maar met woorden, die de Heilige Geest leert, geestelijke dingen met geestelijke samenvoegende. Maar de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen, die des Geestes Gods zijn; want zij zijn hem dwaasheid, en hij kan ze niet verstaan, omdat zij geestelijk onderscheiden worden. Doch de geestelijke mens onderscheidt wel alle dingen, maar hij zelf wordt van niemand onderscheiden. De geestelijke mens onderscheidt wel alle dingen. D.w.z. De geestelijke mens onderscheidt (bijvoorbeeld) een man van een vrouw, een koe van een hond. Maar de geestelijke mens zelf wordt van niemand onderscheiden. Dat is wat er staat. Het woordje 'zelf' slaat op de geestelijke mens zelf. Het onderscheiden , daarmee wordt het onderscheidingsvermogen bedoeld. (Hetgeen dan weer het topic is). Uit je antwoord maak ik op dat je je eigen geciteerde verzen niet geheel begrijpt. Paulus doelt met 'onderscheidingsvermogen' op een geestelijk vermogen. (En dus niet op de geestelijke mens zelf) De natuurlijke mens heeft ook onderscheidingsvermogen en dat onderscheidingsvermogen is zintuigelijk. De geestelijke mens wordt zo genoemd door Paulus omdat de geestelijke mens ook geestelijk kan onderscheiden. De geestelijke mens is dus 'een andere' dan de natuurlijke mens. Wil de natuurlijke mens richting de geestelijke mens opschuiven, dan dient de natuurlijke mens zijn geestelijke vermogens bij te stellen. 30 juni bewerkt door Hopper Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 30 juni Auteur Rapport Share Geplaatst 30 juni 1 minuut geleden zei Hopper: De geestelijke mens is dus 'een andere' dan de natuurlijke mens. Wil de natuurlijke mens richting de geestelijke mens opschuiven, dan dient de natuurlijke mens zijn geestelijke vermogens bij te stellen. Dat is een beetje wat Levinas stelde, de andere is de zingever voor m'n bestaan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 30 juni Rapport Share Geplaatst 30 juni 1 uur geleden zei TTC: Ego-transverwarring is een hardnekkige aandoening, waarvan Hopper wellicht zal zeggen dat het niet bestaat. Dat zal Hopper zeker zeggen. Het 'zelf' van de geestelijke mens zal nooit verward worden met het 'zelf' van de natuurlijke mens. Daar bestaat intern geen enkele verwarring over. Het ene 'zelf is geestelijk, het andere 'zelf' is natuurlijk. De zoeker (de natuurlijke mens) is niet het gezochte (de geestelijke mens). Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 30 juni Auteur Rapport Share Geplaatst 30 juni Zojuist zei Hopper: Dat zal Hopper zeker zeggen. Het 'zelf' van de geestelijke mens zal nooit verward worden met het 'zelf' van de natuurlijke mens. Daar bestaat intern geen enkele verwarring over. Het ene 'zelf is geestelijk, het andere 'zelf' is natuurlijk. De zoeker (de natuurlijke mens) is niet het gezochte (de geestelijke mens). Zo zie je maar, we zouden zomaar visionair kunnen zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 30 juni Rapport Share Geplaatst 30 juni (bewerkt) 12 minuten geleden zei TTC: Zo zie je maar, we zouden zomaar visionair kunnen zijn. "Visie is als de olifant die het zicht belemmert" , zei Mark Rutte. Ondanks dat ik Mark Rutte niet verdenk van wijsgerigheid, was hij toch even een wijsgeer. Visie is het instrument bij uitstek van de natuurlijke mens, begrepen als toekomstvisie. De geestelijke mens heeft ook visie, maar dan tegenwoordige visie. Dat veranderde de toeschouwer. 30 juni bewerkt door Hopper Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 30 juni Auteur Rapport Share Geplaatst 30 juni 18 minuten geleden zei Hopper: "Visie is als de olifant die het zicht belemmert" , zei Mark Rutte. Ondanks dat ik Mark Rutte niet verdenk van wijsgerigheid, was hij toch even een wijsgeer. Visie is het instrument bij uitstek van de natuurlijke mens, begrepen als toekomstvisie. De geestelijke mens heeft ook visie, maar dan tegenwoordige visie. Dat veranderde de toeschouwer. Wees toch maar voorzichtig, want nog voor je het weet raak je betrokken in een veelvoud aan onontwarbare circumplexen waar je eigenlijk niets mee te maken wou hebben. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 30 juni Rapport Share Geplaatst 30 juni Zojuist zei TTC: Wees toch maar voorzichtig, want nog voor je het weet raak je betrokken in een veelvoud aan onontwarbare circumplexen waar je eigenlijk niets mee te maken wou hebben. Toeschouwen is de meest eenvoudige bezigheid. Dat weet de mens die louter met cognitieve inhoud bezig is niet. Zalig zijn de armen van geest! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 30 juni Auteur Rapport Share Geplaatst 30 juni 1 minuut geleden zei Hopper: Toeschouwen is de meest eenvoudige bezigheid. Dat weet de mens die louter met cognitieve inhoud bezig is niet. Zalig zijn de armen van geest! Het is allemaal om te lachen, aan empathie geen schaarste. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.