Spring naar bijdragen

Advies gevraagd over geloof


Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik ben sinds kort (nu ongeveer 4 maanden geleden) begonnen met mijn zoektocht naar geloof als Christen. Vroeger ben ik naar een katholieke school gegaan, verder niet van huis gelovig opgevoed. 

 

Ik bid nu elke dag, maar vind het nog moeilijk om God in te beelden. Ik kan Jezus me beter voorstellen, die ook god is. Maar ik vraag best vaak naar de Heer dat hij me wilt helpen, of een teken wilt geven dat hij bij me is. Zoals hij in de bijbel verteld, altijd bij iedereen dichtbij te zijn. 

Maar hier krijg ik geen antwoord op, of ik zie het niet. Hoe ga je daar mee om, of hoe ga je verder? Als je het gevoel hebt niet verhoord te worden. Ik ga naar de kerk door de weeks, ik bid en probeer te geloven. Ik geloof in Jezus, en ik vertrouw erop dat God me wilt horen. 

 

Hopelijk kan iemand me tips  geven, ik ben zelf 25 jaar en ben enorm nieuwsgierig naar een leven met God.

bewerkt door Alincane
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Alincane:

Beste mensen,

Ik ben sinds kort (nu ongeveer 4 maanden geleden) begonnen met mijn zoektocht naar geloof als Christen. Vroeger ben ik naar een katholieke school gegaan, verder niet van huis gelovig opgevoed. 

 

Ik bid nu elke dag, maar vind het nog moeilijk om God in te beelden. Ik kan Jezus me beter voorstellen, die ook god is. Maar ik vraag best vaak naar de Heer dat hij me wilt helpen, of een teken wilt geven dat hij bij me is. Zoals hij in de bijbel verteld, altijd bij iedereen dichtbij te zijn. 

Maar hier krijg ik geen antwoord op, of ik zie het niet. Hoe ga je daar mee om, of hoe ga je verder? Als je het gevoel hebt niet verhoord te worden. Ik ga naar de kerk door de weeks, ik bid en probeer te geloven. Ik geloof in Jezus, en ik vertrouw erop dat God me wilt horen. 

 

Hopelijk kan iemand me tips  geven, ik ben zelf 25 jaar en ben enorm nieuwsgierig naar een leven met God.

Hoi Alincane. Heb je al eerder meegeschreven op een/dit forum? Mogelijk willen forummers dit eerst weten alvorens men ingaat op je verzoek. Want ook hier komen soms grapjassen voorbij die uit zijn op sfeer verpesten. 

Afgezien daarvan, wees welkom. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Alincane:

Beste mensen,

Ik ben sinds kort (nu ongeveer 4 maanden geleden) begonnen met mijn zoektocht naar geloof als Christen. Vroeger ben ik naar een katholieke school gegaan, verder niet van huis gelovig opgevoed. 

 

Ik bid nu elke dag, maar vind het nog moeilijk om God in te beelden. Ik kan Jezus me beter voorstellen, die ook god is. Maar ik vraag best vaak naar de Heer dat hij me wilt helpen, of een teken wilt geven dat hij bij me is. Zoals hij in de bijbel verteld, altijd bij iedereen dichtbij te zijn. 

Maar hier krijg ik geen antwoord op, of ik zie het niet. Hoe ga je daar mee om, of hoe ga je verder? Als je het gevoel hebt niet verhoord te worden. Ik ga naar de kerk door de weeks, ik bid en probeer te geloven. Ik geloof in Jezus, en ik vertrouw erop dat God me wilt horen. 

 

Hopelijk kan iemand me tips  geven, ik ben zelf 25 jaar en ben enorm nieuwsgierig naar een leven met God.

Hi Alincane, welkom hier! 

Ik denk dat het gevoel niet verhoord te worden wel goed is. 😉

Grapje hoor, je bedoelt vast dat je je niet gehoord voelt.  Waarom is dat? Kan het zijn dat je teveel verwacht. zoals een donderende Stem die je toespreekt, of dat je Jezus ziet verschijnen? Misschien krijg je wel tekenen maar zie je ze niet omdat je een ander teken wenst ? 

Ik moet denken aan dat mopje... 

Een man zit op een rotspunt in zee, terwijl het vloed wordt. De strandwacht zwemt er naar toe, maar de man zegt “Nee, ik geloof in God, Hij zal me redden”

Het water stijgt verder, en de strandwacht roeit er naar toe met een bootje. maar de man reageert hetzelfde: “Laat maar, God is mijn hulp, Hij zal me redden”

Het water stijgt nog verder, het wordt nu echt heel gevaarlijk. De strandwacht stuurt een helicopter, maar de man reageert “Ga maar terug, ik geloof in God, Hij zal me redden!”

Het water stijgt nog verder en de man verdrinkt. Bij de hemelpoort is hij nog onder de indruk, en zegt tegen Petrus: “hoe kan dat nou, wie gelooft zal gered worden, waarom kwam God niet om me te redden?” Waarop Petrus zegt: “luister eens, we stuurden een zwemmer, een reddingsboei en een helicopter. Het houdt een keer op he”

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-7-2022 om 20:59 zei Alincane:

Beste mensen,

 

 

Ik bid nu elke dag, maar vind het nog moeilijk om God in te beelden.

Hallo Alincane.

 

Niet alle christenen vinden  (vonden) het verstandig om God in te beelden.

https://debezieling.nl/773-2/

 

Citaat

Hij bidt God om God te verlaten. Hij relativeert kerkelijke, religieuze en kloosterlijke leefregels en houdt afstand van ascese en de zucht naar extase en visioenen. Alle nadruk legt hij op het ‘laten’: achterlaten van allerlei Godsbeelden waaraan we gehecht zijn, maar ook je verlaten op God, op het toelaten van God die verborgen is achter God: de verborgen Godheid.

Dit proces van laten gaat ver. Voor Eckhart gaat het niet alleen om een achterlaten van onze Godsbeelden, maar ook om voorbij God te komen zoals Hij zich in tijd en ruimte openbaart. 

  Volgens de bijbel woont God in een ontoegankelijk licht.  Dat valt niet in te beelden.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-7-2022 om 20:59 zei Alincane:

Ik bid nu elke dag, maar vind het nog moeilijk om God in te beelden. Ik kan Jezus me beter voorstellen, die ook god is. Maar ik vraag best vaak naar de Heer dat hij me wilt helpen, of een teken wilt geven dat hij bij me is. Zoals hij in de bijbel verteld, altijd bij iedereen dichtbij te zijn. 

Maar hier krijg ik geen antwoord op, of ik zie het niet. Hoe ga je daar mee om, of hoe ga je verder? Als je het gevoel hebt niet verhoord te worden.

Je hoeft je de God niet in te beelden, Hij is Geest en is vormloos. Jezus Christus die zowel God als mens is, als het beeld van God vertegenwoordigt de hele Godheid. En wat je smeekbede tot God betreft, er zijn heel weinig mensen in de wereld tot wie God rechtstreeks spreekt of ooit gesproken heeft. Naar mijn mening dat komt omdat 'elke mens is een leugenaar' zoals in de psalmen gezegd wordt. Als God rechtstreeks tot je zal spreken of bovennatuurlijke wonderen voor je verrichten, zul je dan Hem absoluut gehoorzamen, zonder Hem teleur te stellen met je overtredingen van Zijn geboden? Ben je in staat voor harde en complete zelfverloochening (verloochening van je ego) omwille van Hem? Ben je in staat het Kruis te dragen, waarover Jezus gesproken heeft? Zo ja, bewijs het aan God en aan jezelf en misschien dan krijg je iets te horen van God persoonlijk. Want God is een verterend vuur die alle zonden en onboetvaardige zondaars verteert.

3285-tsar-slavy.jpg Jezus Christus, de Koning der glorie. "Ik ben het Leven en de Opstanding. Wie in mij gelooft, ook al sterft hij, komt tot leven."

bewerkt door Modestus
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-7-2022 om 20:59 zei Alincane:

Beste mensen,

Ik ben sinds kort (nu ongeveer 4 maanden geleden) begonnen met mijn zoektocht naar geloof als Christen. Vroeger ben ik naar een katholieke school gegaan, verder niet van huis gelovig opgevoed. 

 

Ik bid nu elke dag, maar vind het nog moeilijk om God in te beelden. Ik kan Jezus me beter voorstellen, die ook god is. Maar ik vraag best vaak naar de Heer dat hij me wilt helpen, of een teken wilt geven dat hij bij me is. Zoals hij in de bijbel verteld, altijd bij iedereen dichtbij te zijn. 

Maar hier krijg ik geen antwoord op, of ik zie het niet. Hoe ga je daar mee om, of hoe ga je verder? Als je het gevoel hebt niet verhoord te worden. Ik ga naar de kerk door de weeks, ik bid en probeer te geloven. Ik geloof in Jezus, en ik vertrouw erop dat God me wilt horen. 

 

Hopelijk kan iemand me tips  geven, ik ben zelf 25 jaar en ben enorm nieuwsgierig naar een leven met God.

God is Geest, staat er in de bijbel. Je kan Hem daarom niet zien of voorstellen. Maar Hij werd zichtbaar in Jezus.

Vandaag in de Heilige Geest in ons.

Hij is Liefde in ons, Zijn leiding in ons. Hij is de wijsheid in ons en Zijn Wil in ons aan het werk.

Zonder God kunnen we niets doen. Hij is de levensgeest in ons. En Hij spreekt door Zijn Woord. Dat kan door de bijbel heen, door een boek, door onze gedachten of de woorden van iemand anders.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid