Fundamenteel 1.017 Geplaatst 4 maart 2023 Rapport Share Geplaatst 4 maart 2023 Ik heb liever korianderzaden omdat koriander zo naar zeep smaakt. Net mosselen met friet gemaakt, gebombardeerd met tijm, look en selderbladeren. Dat vocht is de soep voor morgen. Een oase aan zink wat het afweersysteem ten goede komt. Is er iets beter dan mosselen, friet en verse mosselsaus? Petra. en Willempie reageerden hierop 2 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 6 maart 2023 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2023 Stoofpotje met overheersend brocoli en zelfgemaakte pasta van spelt. De brocolistam bijhouden om in soep te draaien. Niets verspillen! Hopper reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 6 maart 2023 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2023 1 uur geleden zei Fundamenteel: Stoofpotje met overheersend brocoli en zelfgemaakte pasta van spelt. De brocolistam bijhouden om in soep te draaien. Niets verspillen! Verstandig. Mensen gooien veel te veel weg. Fundamenteel reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Petra. 716 Geplaatst 7 maart 2023 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2023 Op 4-3-2023 om 18:27 zei Fundamenteel: Ik heb liever korianderzaden omdat koriander zo naar zeep smaakt. Net mosselen met friet gemaakt, gebombardeerd met tijm, look en selderbladeren. Dat vocht is de soep voor morgen. Een oase aan zink wat het afweersysteem ten goede komt. Is er iets beter dan mosselen, friet en verse mosselsaus? Klinkt lekker! Wist je dat het een erfelijke genenkwestie is als je koriander naar zeep vindt smaken en vnl. te maken heeft met de geur. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 7 maart 2023 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2023 2 uur geleden zei Petra.: Klinkt lekker! Wist je dat het een erfelijke genenkwestie is als je koriander naar zeep vindt smaken en vnl. te maken heeft met de geur. Ja idd. Ik eet het wel hoor, maar zou het zelden zelf gebruiken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 10 maart 2023 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2023 Zeebaars, forel en goudbrasem. Nu bouillon trekken van hun koppen en graten. It's sooo good. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 11 maart 2023 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2023 Die bouillon is zoooo vettig. Maar goede vetten. Ik eet het met een beetje tegenzin, maar omdat ik niets wil verspillen ga ik hem toch opgebruiken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 17 maart 2023 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2023 Zelf appelazijn maken: Wel nooit overdrijven en maar een paar lepels per dag nemen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 17 maart 2023 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2023 19 uur geleden zei Fundamenteel: Zelf appelazijn maken: Wel nooit overdrijven en maar een paar lepels per dag nemen. Ik heb het gemaakt en ga een beetje van de moeder gebruiken na 6 weken om de 2e pot mee aan te zetten om het fermenteren in te korten. Nu een maand en half wachten. Belgische jonagold en als het seizoen gedaan is golden delicious op Belgische bio grond gekweekt. Food is good. Jehovah-jireh! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 18 maart 2023 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2023 Ook 2 bokalen met citroenen die fermenteren. 1 met zout en 1 met suiker. Als ik die met zout ook goed vind, ga ik die fermenteren met meer kruiden om toe te voegen aan gerechten. Ik ga dus heel wat fermenteren om een rijke voorraad aan te leggen en gezonder te leven. Door groenten en fruit te fermenteren ontwikkelen deze pro biotica en neemt je lichaam de mineralen en vitamines beter op. Aanbevolen hoeveelheid is 1 portie per dag. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 1 april 2023 Rapport Share Geplaatst 1 april 2023 3 dagen voor het einde van de vasten ga ik enkel water drinken. 3 dagen enkel water en dan veel fruit, groenten, noten, vis, kreeft en vlees. Op 17-3-2023 om 03:04 zei Fundamenteel: Zelf appelazijn maken: Wel nooit overdrijven en maar een paar lepels per dag nemen. De film is geen goede methode. Je moet het sap van appels nemen en dat laten gisten tot "wijn". Eens appelwijn moet je wat appelwijnazijn van goede kwaliteit toevoegen. Als er dan een laag bacto bovenaan drijft heb je goede kwaliteitsvolle appelwijnazijn. Neem bio appels. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Barnabas 178 Geplaatst 2 april 2023 Rapport Share Geplaatst 2 april 2023 Ik ken het verhaal van een vrouw in de VS die groenten (mogelijk ook fruit daarbij) tot drankjes vermaalde tot een sapje. Wanneer mensen dat dronken (zo werd bericht) genazen de mensen van allerlei kwalen. Waarschijnlijk waren dat ongezonde eterts die geen vitaminen binnenkregen etc. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 2 april 2023 Rapport Share Geplaatst 2 april 2023 4 uur geleden zei Barnabas: Ik ken het verhaal van een vrouw in de VS die groenten (mogelijk ook fruit daarbij) tot drankjes vermaalde tot een sapje. Wanneer mensen dat dronken (zo werd bericht) genazen de mensen van allerlei kwalen. Waarschijnlijk waren dat ongezonde eterts die geen vitaminen binnenkregen etc. Door te fermenteren krijg je meer vitamines en pro biotica binnen, wat bijdraagt aan een beter immuunsysteem. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 25 augustus 2023 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2023 Kip met wokgroenten en rijst in kurkumawater met kokosmelk gekookt. Curry mangosaus. 5 euro, 4 maaltijden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
antoon 298 Geplaatst 26 augustus 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2023 ik heb een ontdekking gedaan, al lange tijd at ik teveel gezonde dingen dat kan ook funest zijn bv. voor je smalle geldbeurs, nu eet ik minder van fruit en andere gezonde voeding, maar wel bewust kauwend en geloof mij ik geniet net zoveel als voorheen met veel en lang eten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 27 augustus 2023 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2023 Chili met zoveel look dat ik dagen zal stinken... but it's worth it. 😎 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 28 augustus 2023 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2023 Winterkost! Het is het weer daarvoor. Spruiten, erwten, rode ui, gewone ui, brocoli en geglaceerde varkenslapjes met patattenstomp ... Veel rozemarijn! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten