Spring naar bijdragen

Gezond leven


Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Petra.:

Hi Fundamenteel, 🌸

Dit is niet voor het eerst, volgens mij ben je al langer dan een jaar tegen depressie aan het knokken. Ben jou nou 's bij je huisarts geweest ? 

 

Dat was/is ptsd. Nu is het ldvd. Daar is geen arts tegen opgewassen, alleen tijd...

Volgens mij ga ik als een oude zagevent eindigen :) Maar ik vind troost in gezond eten.

14 uur geleden zei Piebe:

Zo is dat en het lichaam is een tempel en glazen maak je niet schoon met vet maar met een bietje alcohol. ;)

Ik bezondig me maar weer eens aan een blonde Duvel 6,66 procent alcohol. De grootste zonde is de prijs!

Ook vetten zijn nodig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 116
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik heb liever korianderzaden omdat koriander zo naar zeep smaakt. Net mosselen met friet gemaakt, gebombardeerd met tijm, look en selderbladeren. Dat vocht is de soep voor morgen. Een oase aan z

Ik heb vandaag heerlijke spaghetti gemaakt en alle borden waren leeg. Gehakt gekruid met chili, paprikapoeder en een beetje gegrild paprikapoeder. Gele, rode paprika geschild en met ui en champig

Er zijn nogal linken van Corona en betreffende leefwijze, ook onbegrip wat  kan komen doordat je op  een forum geen verbaal contact hebt en je niet door gezichtsuitdrukkingen of houding of beweging ie

50 minuten geleden zei Hopper:

Niets is zoeter dan de rouw of het verdriet.   Zij hebben ons meer te vertellen dan een bibliotheek vol met boeken.

Grief is the price we pay for love - Queen Elisabeth.

Vanaf maandag ga ik eten aan 20 euro per week om 2023 af te sluiten met een dikkere reserve. Het is mogelijk en gezond. Ik doe nu 2 dagen met een steak van 250 gram. Maar dat is dan enkel bij mijn ontbijt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Fundamenteel:

Grief is the price we pay for love - Queen Elisabeth.

Vanaf maandag ga ik eten aan 20 euro per week om 2023 af te sluiten met een dikkere reserve. Het is mogelijk en gezond. Ik doe nu 2 dagen met een steak van 250 gram. Maar dat is dan enkel bij mijn ontbijt.

Bij het jojo-en ben je nu weer beland bij "toch maar weer wel vlees" ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Grief is the price we pay for love - Queen Elisabeth.

Vanaf maandag ga ik eten aan 20 euro per week om 2023 af te sluiten met een dikkere reserve. Het is mogelijk en gezond. Ik doe nu 2 dagen met een steak van 250 gram. Maar dat is dan enkel bij mijn ontbijt.

Vlees is natuurlijk niet perse noodzakelijk, een blikje bruine bonen is ook goedkoper.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Petra.:

Ach gossie toch. Wat doe je jezelf toch weer aan. Sterkte!  🌸

 

Fundamenteel is goed bezig.  Hij ziet zijn eigen zondigheid in en hij betaald de prijs.  Dat is verstandig, de mens dient zijn schulden af te betalen voordat hij sterft.  Dat zuivert het hart.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Bij het jojo-en ben je nu weer beland bij "toch maar weer wel vlees" ? 

Vlees vis en af en toe veggie. Ik heb dat nodig of loop chagrijnig rond. Vegetarisch lukt wel, maar ben dat na een maand kotsbeu...

1 uur geleden zei Hopper:

Vlees is natuurlijk niet perse noodzakelijk, een blikje bruine bonen is ook goedkoper.

Het lichaam vraagt vlees :)

1 uur geleden zei Petra.:

Ach gossie toch. Wat doe je jezelf toch weer aan. Sterkte!  🌸

 

Tjah het leven is sterker dan mijn eigen wil. Ik heb andere mensen niet in mijn macht. Als iemand me beu is en meer nodig heeft kan ik daar niets aan veranderen... Hoe graag ik dat had ook gewillen en hoe hard ik ook geprobeerd heb. Onze liefde blijft en we behouden goede termen, maar als het vuur uitdooft...

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Fundamenteel:
17 uur geleden zei Petra.:

Ach gossie toch. Wat doe je jezelf toch weer aan. Sterkte!  🌸

 

Tjah het leven is sterker dan mijn eigen wil. Ik heb andere mensen niet in mijn macht. Als iemand me beu is en meer nodig heeft kan ik daar niets aan veranderen... Hoe graag ik dat had ook gewillen en hoe hard ik ook geprobeerd heb. Onze liefde blijft en we behouden goede termen, maar als het vuur uitdooft...

Ow, ik dacht uit je schrijfsels te begrijpen dat jij het uitgemaakt had. Maar goed, aandacht verleggen naar goed eten. Ik heb ook vol vegetarisch geprobeerd, maar ben overgestapt naar flexitariër. 😅

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Petra.:

Ow, ik dacht uit je schrijfsels te begrijpen dat jij het uitgemaakt had. Maar goed, aandacht verleggen naar goed eten. Ik heb ook vol vegetarisch geprobeerd, maar ben overgestapt naar flexitariër. 😅

 

Het is aan-uit en dan weer aan en weer uit. Om het concreet te maken: "het is ingewikkeld." We gaan door een zeer moeilijke en lastige periode.

Ik ben weer carnivoor. Meteen steak snijden om bij mijn eitje op volkoren brood met boter te leggen. Maar eerst een sapje van citroen, pompelmoes en verse sinaas.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Fundamenteel:

Elke dag sla mix bij het gewone eten en elke dag soep voor het avondeten.

Nu ga ik eens 18h lang bone broth trekken van ossenstaart, schenkels, ribben en mergpijpen om bij die soepen te doen.

Als ik in 2024 nog een droge huid heb zal ik dus niet weten waaraan dat ligt.

Er zijn meer oorzaken voor een drige huid dan 'geen soep gegeten' 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Fundamenteel:

Elke dag sla mix bij het gewone eten en elke dag soep voor het avondeten.

Ik stel het op prijs dat je onderscheid maakt tussen “sla-mix” en “het gewone eten”….😎

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Muesli met kefir en spirulina...

Zelf muesli samenstellen. Yoghurt met:

zonnebloempitten, pompoenpitten, chiazaad, lijnzaad, walnoten, paranoten en wat aardbeien/bessen.

bewerkt door HJW2
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei HJW2:

Ik stel het op prijs dat je onderscheid maakt tussen “sla-mix” en “het gewone eten”….😎

Zelf muesli samenstellen. Yoghurt met:

zonnebloempitten, pompoenpitten, chiazaad, lijnzaad, walnoten, paranoten en wat aardbeien/bessen.

Yep. Allemaal goed voor de huid. Elke dag een handjevol noten en een koffielepel chia zaadjes. Lijnzaad is ook heel goed. Ik kiem die mee uit met mijn granen om brood van te maken, als ik dan eens brood maak :)

Om van sla een volwaardige maaltijd te maken kan je er wat pasta en ei bijdoen. Maar ik gebruik sla om daar sardientjes (uit blik in eigen nat) onder te draaien. Als ik 1kg vlees eet moet ik daarop 250 gram vette vis eten. Sardienen zijn goedkoop en een goede bron van omega3.

Bestond er al niet zoveel aanbod in boeken schreef ik een Ebook over gezond en budgetkoken. Ik gooi niets weg, zelfs niet de karkassen van dieren. Eens ze tot bone both of bouillon verwerkt zijn natuurlijk wel :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Fundamenteel:

Neen geen alcohol vandaag en komende dagen. Kost ook teveel geld.

Het wordt een sober weekje.

Nou ja, da's ook goed voor het lichaam, af en toe even ontgiften. Ik drink eigenlijk zelden nog alcohol omdat ik er niet (meer) zo goed tegenkan. Ik zit met een aangeboren aandoening die steeds meer mankementen begint te geven aan mijn gestel. Maar af en toe, doe'k 's gek en gooi ik mijn haar los en zo.. 😁 en dan neem ik een heerlijk glaasje wijn.

bewerkt door LynMari
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei LynMari:

Nou ja, da's ook goed voor het lichaam, af en toe even ontgiften. Ik drink eigenlijk zelden nog alcohol omdat ik er niet (meer) zo goed tegenkan. Ik zit met een aangeboren aandoening die steeds meer mankementen begint te geven aan mijn gestel. Maar af en toe, doe'k 's gek en gooi ik mijn haar los en zo.. 😁 en dan neem ik een heerlijk glaasje wijn.

Haha :)

Probleem is dat ik even niet gezond leef. Ik kon wel 4 flessen op (verspreid over dag en avond) en rook nu 2 pakjes per dag. Daarvoor vapete ik met weinig nicotine en lette ik wat meer op mijn gezondheid. Depressie is een trage dood...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid