Spring naar bijdragen

Een eind maken aan valse religie (Openbaring 17:15,16)


Aanbevolen berichten

Zojuist zei TTC:

Welke verklaring ook, er is actie en reactie, en gevolgen, goedschiks, kwaadschiks. Ergo, er niets dat zegt dat het morgen niet WOIII wordt, net zoals z'n volledig tegengestelde op basis van rationale gronden als potentieel mogelijk is, als een dubbeltje op z'n kant. 

Het is gelukkig geen dualisme.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Religies zijn geneigd hun levensbeschouwing  te associëren met activiteiten als bijbellezen, retraite, kerkgang en gezaghebbende geschriften. In reguliere (exoterische) religies wordt over het algemee

Congruent, het is een weg die we bewust of onbewust allemaal doorlopen, en net omwille van de subtiliteit en verschillende groeisnelheden een perfecte voedingsbodem voor conflict, oordeel en veroordel

Ik verwonder mij, dat gij zo haast wijkende van dengene, die u in de genade van Christus geroepen heeft, overgebracht wordt tot een ander Evangelie, zegt Paulus in een van zijn brieven. Zal dit andere

Posted Images

2 minuten geleden zei TTC:

Ik ken niets anders, het is het enige dat ik zie, met inbegrip van het menselijke lijden. Maar dat is subjectief, misschien zie jij iets anders. 

Ik ben de filosoof van het quartalisme. Geen pretje, al haalt het de scherpe kantjes van het dualisme af. Het verklaart meer, de vier hoeken van een vierkant, twee keer twee diametraal, maar ook aanliggende verbindingen. Weet je altijd in een minderheid, maar met twee punten om verbinding mee te maken, die echter zelf diametraal tegenover elkaar staan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Noel2:

Ik ben de filosoof van het quartalisme. Geen pretje, al haalt het de scherpe kantjes van het dualisme af. Het verklaart meer, de vier hoeken van een vierkant, twee keer twee diametraal, maar ook aanliggende verbindingen. Weet je altijd in een minderheid, maar met twee punten om verbinding mee te maken, die echter zelf diametraal tegenover elkaar staan. 

Weet eigenlijk niet goed wat dit te maken heeft met een abstractie waarin aan katalysator verweven zit, kan overigens iedereen bedenken. Maar ik zoek het eens op, het quartalisme, is nieuw voor me. 

6 minuten geleden zei Noel2:

Ik ben de filosoof van het quartalisme. Geen pretje, al haalt het de scherpe kantjes van het dualisme af. Het verklaart meer, de vier hoeken van een vierkant, twee keer twee diametraal, maar ook aanliggende verbindingen. Weet je altijd in een minderheid, maar met twee punten om verbinding mee te maken, die echter zelf diametraal tegenover elkaar staan. 

Zoiets als pentagrammen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@TTC

uit de verslaving aan dualisme komt quartalisme, geen bekende term, het zet het dualisme af tegen de dwarsliggende loodrechte, er ontstaat een kruis.

Denk in viertallen is misschien geen heilzame weg, maar een goede oefening in de mogelijkheden en onmogelijkheden, de mogelijke onmogelijkheden en de onmogelijke mogelijkheden (samen met mogelijke mogelijkheden en onmogelijke onmogelijkheden)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Noel2:

Uit de verslaving aan dualisme komt quartalisme, geen bekende term, het zet het dualisme af tegen de dwarsliggende loodrechte, er ontstaat een kruis. Denk in viertallen is misschien geen heilzame weg, maar een goede oefening in de mogelijkheden en onmogelijkheden, de mogelijke onmogelijkheden en de onmogelijke mogelijkheden (samen met mogelijke mogelijkheden en onmogelijke onmogelijkheden)

Nog gehoord, een kruis zonder cirkel is fallisch, met cirkel betekent dat de verbinding hersteld is, iets geestelijks. Het abstract in het beeld beschouw ik eerder non-lineair, in zekere zin los van vorm. Als een gegeven, toepasbaar op basis van menselijke keuze, of ook niet. Het wonderbaarlijke is dat verschillende mensen er anders naar kijken, alsof een probleem al opgelost is, en tegelijk ook weer niet, heel apart. 

reeks-01.png.8da0fc00aa9e67bd6c615347b2169900.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Noel2:

Binnen een cirkel speelt het zich af. Fijn. De tijd is wel een hele platte cirkel.

Met een punt in wellicht? 

18 minuten geleden zei Noel2:

De tijd is wel een hele platte cirkel.

Dat van die platte schijf was ook weer bijzonder, met een binnenplein met daarrond allemaal bergen die de schijn gaven dat ze dansten, heel bijzonder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Met een punt in wellicht? 

Met uitersten die gewoon een ver punt op een cirkel zijn.

13 minuten geleden zei TTC:

Dat van die platte schijf was ook weer bijzonder, met een binnenplein met daarrond allemaal bergen die de schijn gaven dat ze dansten, heel bijzonder.

Dan ga je naar de noosphere , met gaten in plaats van punten, en randen aan de gaten die elkaar raken in punten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Noel2:

Met uitersten die gewoon een ver punt op een cirkel zijn.

Dacht even aan het prille begin, waarin het punt de allereerste manifestatie voorstelt in een grenzeloze ruimte die door de cirkel gesymboliseerd wordt. Het scheppend vermogen, getallen baren en diens meer, tot het idee dat dialogen op een forum werkelijk zijn, alles kan. 

6 minuten geleden zei Noel2:

Dan ga je naar de noosphere , met gaten in plaats van punten, en randen aan de gaten die elkaar raken in punten.

Gelukkig dat we vooralsnog niet zo goed kunnen volgen, die bergen stonden nog in de weg waarschijnlijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@TTC

Een uitwisseling van beelden. Uiteindelijk 3D geworden, een beetje 4D nog geen 5D.

Om het eenvoudig te houden denken we twee punten tegenover elkaar, dualisme. Om het meer genuanceerd te maken denken we halverwege twee punten loodrecht. Dan voegen we dit in een cirkel, waarin het kruis kan draaien. Vervolgens bekijken we de zijkant van de cirkel, en denken dan bergen aan de randen, waarmee het 3D wordt, dansende bergen misschien 4D. De verticale beweging van de cirkel in overbruggende bogen vormt een bolsfeer. Deze heeft in de voorstelling geen punten maar gaten of openingen naar het binnenste. Nog steeds bekeken van de buitenzijde. Waar de gaten ophouden zijn punten die een grid vormen. 

Excentrische positionaliteit geeft de voorstellingen, maar uiteindelijk moeten we onszelf toch onderdeel van dit alles denken, deel van het grid. Pogend het grid als geheel te denken. Dat kan beter met driehoeken dan vierkanten, of je houdt het bij lijnen.

De lijn als verbinding kunnen we volgen als punt aan de horizon, of toch stijgend of dalend van de zijkant, dan kijk je feitelijk naar de overkant. 

 

bewerkt door Noel2
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Noel2:

Een uitwisseling van beelden. Uiteindelijk 3D geworden, een beetje 4D nog geen 5D. Om het eenvoudig te houden denken we twee punten tegenover elkaar, dualisme. Om het meer genuanceerd te maken denken we halverwege twee punten loodrecht. Dan voegen we dit in een cirkel, waarin het kruis kan draaien. Vervolgens bekijken we de zijkant van de cirkel, en denken dan bergen aan de randen, waarmee het 3D wordt, dansende bergen misschien 4D. De verticale beweging van de cirkel in buigen vormt een bolsfeer. Deze heeft in de voorstelling geen punten maar gaten of openingen naar het binnenste. Nog steeds bekeken van de buitenzijde. Waar de gaten ophouden zijn punten die een grid vormen. Excentrische positionaliteit geeft de voorstellingen, maar uiteindelijk moeten we onszelf toch onderdeel van dit alles denken, deel van het grid. Pogend het grid als geheel te denken. Dat kan beter met driehoeken dan vierkanten, of je houdt het bij lijnen. De lijn als verbinding kunnen we volgen als punt aan de horizon, of toch stijgend of dalend van de zijkant, dan kijk je feitelijk naar de overkant. 

Ik ga een eindje mee, tot die verticale beweging van de cirkel in buigen vormt een bolsfeer, even mistig. We bekijken wel die dansende bergen langs twee kanten tegelijk, als illusoire projecties die enkel maar kunnen bestaan wanneer we ze bedenken, en geloof aan blijven hechten zoals met de oefening in kaart gebracht wil worden. Binnen het 3D-4D-5D-complex neigend naar het 4D-perspectief, aansluitend op het kruis zoals je het voorstelt, kan alle richtingen uit, idealiter 5D. Rest kan ik niet bevatten, maar straks misschien wel, boeiende tijden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Ik ga een eindje mee, tot die verticale beweging van de cirkel in buigen vormt een bolsfeer, even mistig. We bekijken wel die dansende bergen langs twee kanten tegelijk, als illusoire projecties die enkel maar kunnen bestaan wanneer we ze bedenken, en geloof aan blijven hechten zoals met de oefening in kaart gebracht wil worden. Binnen het 3D-4D-5D-complex neigend naar het 4D-perspectief, aansluitend op het kruis zoals je het voorstelt, kan alle richtingen uit, idealiter 5D. Rest kan ik niet bevatten, maar straks misschien wel, boeiende tijden. 

Het doel was om weer thuis te komen, dus boog ik de dansende bergen, van de zijkant bekeken als verticale bewegingen naar de andere kant van de cirkel. zodat het gekromde bewegingen of bogen zijn. Daarmee complementeert de cirkel met de omringende bergen zich als bol. Dansende kromme lijnen versimpelde ik naar een grid en daarmee kwam het beeld weer even tot rust.

5D is waarbij beweging een moment is. Elk moment een grid misschien, ik zie het nog niet, misschien later.

 

Dansende bergen hebben drie fasen, hoog, midden, laag, en met die drietallen kan ik misschien verder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Noel2:

Het doel was om weer thuis te komen, dus boog ik de dansende bergen, van de zijkant bekeken als verticale bewegingen naar de andere kant van de cirkel. zodat het gekromde bewegingen of bogen zijn. Daarmee complementeert de cirkel met de omringende bergen zich als bol. Dansende kromme lijnen versimpelde ik naar een grid en daarmee kwam het beeld weer even tot rust. 5D is waarbij beweging een moment is. Elk moment een grid misschien, ik zie het nog niet, misschien later. Dansende bergen hebben drie fasen, hoog, midden, laag, en met die drietallen kan ik misschien verder.

Grid is een interessant woord, maar je was wiskundige, niet? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-11-2020 om 17:29 zei sjako:

Hoe dat precies zal gaan weten we niet.

Andersom gedacht hebben we eerder al eens gedaan, omdat nog eenvoudiger ongeloofwaardig zou zijn, quasi absurd. En zoals de proef op de som meermaals laat blijken, het verschil tussen nous en diaonoia is dan toch niet zo vanzelfsprekend dan de hoop die het innerlijk kan opwekken. Zie hierin misschien ook waarom we legitiem kunnen spreken over een open geheim, wat vandaag niet is, kan morgen immers wel, omwille van onveranderlijk.

reeks-01.png.8da0fc00aa9e67bd6c615347b2169900.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 10-2-2021 om 12:33 zei Willempie:

Ik hoef daar niet zo diep meer over na te denken. De Bijbel staat boordevol van metaforische bergen en kloven. En in mijn leven heb heb ik  er ook al zat gehad. Zo leer je dat geen berg te hoog is en geen kloof te diep voor diegenen die de hand van hun hemelse Vader vasthouden en volledig op Hem vertrouwen. Dan sleept Hij je overal doorheen. Vraag maar eens aan ervaringsdeskundigen als je mij niet gelooft.

De premisse mag dan wel zijn dat verschillende mensen ook verschillend kunnen reageren op dezelfde universele stimulus, wanneer we echter geen beeld hebben waarin deze universaliteit verweven zit, is de premisse niet meer dan een premisse. En dan nog, wat rest is ervaringskennis, wat eenvoud vermag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Noel2:

Het doel was om weer thuis te komen, dus boog ik de dansende bergen, van de zijkant bekeken als verticale bewegingen naar de andere kant van de cirkel. zodat het gekromde bewegingen of bogen zijn. Daarmee complementeert de cirkel met de omringende bergen zich als bol.

Die plastische essentie biedt voordelen wanneer eenmaal minder vastgeroest, zoveel is wel duidelijk. We hebben die bergen visueel naar de buitenkant van de cirkel, wat eigenlijk inderdaad die bol is, verdreven, om het duister beter te kunnen accentueren. De meeste mensen zien dit echter niet, simpelweg omdat die bergen overal staan en ze gaan continu op en neer, alsof ze een spelletje spelen met ons. Het is een tragiek die amper geloofwaardig is, omdat wij het zijn die dit onderhouden, om het vervolgens te beklagen. Ja, thuis komen, achter die bergen, als heimwee naar de toekomst, hoopvol. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Noel2:

5D is waarbij beweging een moment is. Elk moment een grid misschien, ik zie het nog niet, misschien later.

Het meest beklijvende inzicht dat ze vanuit hun herstelonderzoek konden ventileren, en paradoxaal genoeg net daarom ook het meest hoopvolle, ging over eenvoud en kleine dingen, zelfs in die zin dat ze er niet eens een ggz-expert voor konden vinden, hun harten doormidden, ondraaglijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-11-2020 om 17:14 zei Willempie:

Onbegrijpelijk voor normale mensen. Waarom ga je niet eens proberen je zodanig uit te drukken dat de gemiddelde mens er een touw aan vast kan knopen? Je overschat de lezers hier schromelijk.

Gaandeweg is het enige dat ze steeds beter zijn beginnen begrijpen, is die overweldigende berg aforismen, en dat was het.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei TTC:

Grid is een interessant woord, maar je was wiskundige, niet? 

Smart grid is een term uit de energietransitie, gaat over netwerken. Wiskundige ben ik alleen voor de lol. Leuke YouTube filmpjes zoals 

 

 

 

Ik weet niet of ik kan hopen op kleine dingen. Vooralsnog gaat het ook over verraad aan de mensheid als je de kleine dingen voorrang geeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Noel2:

Smart grid is een term uit de energietransitie, gaat over netwerken. Wiskundige ben ik alleen voor de lol. Leuke YouTube filmpjes zoals 

Alles is energie, lichte en duistere gedachten, het zou dus simpel kunnen zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Noel2:

Ja, zonder verder oordeel.

Lijstjes om het brein te masseren.

  1. biflatie
  2. neutraliteit van geld
  3. geldillusie

Op de achterkant van de speldoos staat dat bronkennis naar ieders vrije wil mag gebruikt worden, en zo geschiedde. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-11-2020 om 17:29 zei sjako:

De hoer van Babylon is inderdaad een afbeelding van valse religie.

Sindsdien zijn ze tevergeefs op zoek gegaan naar iemand die zou kunnen uitleggen wat ze bedacht hadden, maar ze hebben het nooit uitgelegd gekregen door dat wat ze trachtten te zeggen, zodat alles ondanks al hun spitsvondige schema's en innerlijk gekoesterde hoop betekenisloos bleef.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-11-2020 om 17:29 zei sjako:

De hoer van Babylon is inderdaad een afbeelding van valse religie. Valse religie houdt zich o.a. bezig met politiek. Wij geloven dat de VN zich zal gaan keren tegen religie. Hoe dat precies zal gaan weten we niet. In ieder geval komt er steeds meer weerstand tegen o.a. Islam etc.

Als we het verschil tussen nous en dianoia moeten trachten toe te lichten, heeft het weinig zin om er hulpvragen over te stellen. Een aantal E-werkers maakt daarom in eer en geweten visieschetsen in de hoop dat het experten misschien interesseren kan, garantie op succes bestaat echter niet, ondanks alles.

visie.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid