Dat beloof ik 990 Geplaatst 5 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2020 Zojuist zei Gaitema: 3 uur geleden zei Dat beloof ik: In ieder geval wel van Abraham. Dat zou ik niet weten. Van verschillende koningen van Israël is het wel bekend inderdaad. Ongelofelijk zeg. Nou sterkte er mee jongen. Ik kan me voorstellen dat voor iemand die inhoud van de Bijbel niet kent, mijn schrijfsels soms erg confronterend kunnen zijn. Dat is niet mijn probleem. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 5 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2020 Zojuist zei Dat beloof ik: Ik kan me voorstellen dat voor iemand die inhoud van de Bijbel niet kent, mijn schrijfsels soms erg confronterend kunnen zijn. Dat is niet mijn probleem. je bent echt een muts, werkelijk Fundamenteel reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Chris Walters 30 Geplaatst 5 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2020 (bewerkt) 18 uur geleden zei Gaitema: Volgens mij gaf God toch uiteindelijk een dier om te offeren Aan wie offerde God dat dier? 5 augustus 2020 bewerkt door Chris Walters Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 5 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2020 48 minuten geleden zei Chris Walters: Aan wie offerde God dat dier? Aan mij Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lord Java 23 Geplaatst 5 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2020 (bewerkt) 1 uur geleden zei Gaitema: Aan mij Ja, daar komt het dan wel op neer hè? Jij bent de godheid die van kaft tot kaft een dier geofferd wil zien worden. Anders zou die God jou een dier geven zodat jij het aan hem kan geven. Beetje onzinnig, vind je niet? Zou God zo’n honger hebben? Hebben ze niks te eten in de hemel? 5 augustus 2020 bewerkt door Lord Java Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 5 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2020 40 minuten geleden zei Lord Java: Ja, daar komt het dan wel op neer hè? Jij bent de godheid die van kaft tot kaft een dier geofferd wil zien worden. Anders zou die God jou een dier geven zodat jij het aan hem kan geven. Beetje onzinnig, vind je niet? Zou God zo’n honger hebben? Hebben ze niks te eten in de hemel? Ik denk dat het gewoon puur voor de lol is Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Chris Walters 30 Geplaatst 5 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2020 46 minuten geleden zei Gaitema: Ik denk dat het gewoon puur voor de lol is Een en ander herinnert jou niet aan Psalm 50 en Hebreeeën 10 (vers 5)? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Johanwisdom 20 Geplaatst 5 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2020 (bewerkt) 55 minuten geleden zei Gaitema: Ik denk dat het gewoon puur voor de lol is Je kunt de bijbel op veel verschillende manieren lezen. Persoonlijk beschouw ik de dierenoffers als symbolisch. De bedoeling is volgens mij dat ieder mens zijn lagere impulsen, zoals reacties uit woede, hebzucht, irritatie, frustratie, en dergelijke dingen, “offert”, dat wil zeggen loslaat, om Christus in zichzelf te doen groeien en zichzelf, het lagere zelf, kleiner te doen worden. Dus het dierlijke in de mens zelf te ontgroeien en te doden. 5 augustus 2020 bewerkt door Johanwisdom thom reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 5 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2020 38 minuten geleden zei Johanwisdom: Persoonlijk beschouw ik de dierenoffers als symbolisch. Ik denk dat die dieren dat anders ervaarden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lord Java 23 Geplaatst 5 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2020 9 minuten geleden zei Bastiaan73: Ik denk dat die dieren dat anders ervaarden. Dát denk ik ook ja. Voorts denk ik dat menig atheist daarin christelijker is dan menig christen. Een mens heeft het recht het bij het verkeerde eind te hebben kwa inzicht maar niet het recht om verkeerd te doen, het lagere driftleven. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 5 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2020 Zoals ik de bijbel las wilt God geen offers maar barmhartigheid. Persoonlijk denk ik ook dat een rituele slacht tot op de letter nog altijd "humaner " is dan hoe ze dat nu kweken en slachten. Die mensen moesten ook eten en er was geen elektrische verdoving he. En die is eigenlijk nog niet geoptimaliseerd. Regelmatig dat varkens in volle bewustzijn de "hele molen" meemaken. Kippen worden quasi allemaal halal geslacht in Europa. Of werden, mss is dat veranderd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Johanwisdom 20 Geplaatst 5 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2020 (bewerkt) 15 minuten geleden zei Fundamenteel: Zoals ik de bijbel las wilt God geen offers maar barmhartigheid. Persoonlijk denk ik ook dat een rituele slacht tot op de letter nog altijd "humaner " is dan hoe ze dat nu kweken en slachten. Die mensen moesten ook eten en er was geen elektrische verdoving he. En die is eigenlijk nog niet geoptimaliseerd. Regelmatig dat varkens in volle bewustzijn de "hele molen" meemaken. Kippen worden quasi allemaal halal geslacht in Europa. Of werden, mss is dat veranderd. Ik denk dat je nu in de war bent met de islam. Slacht-offers in het jodendom mochten niet gegeten worden. Het christendom kent geen slacht-offers. Jezus heeft nooit om andere offers gevraagd dan het offer van het lagere zelf. Overigens ben ik het met je eens dat islamitisch slachten niet per se wreder is dan de wijze waarop dieren in de Westerse cultuur worden geslacht. En slacht-offers worden in de islamitische cultuur ook gewoon gegeten. Slacht-offers moeten in de islam als voedsel worden uitgedeeld aan arme mensen. 5 augustus 2020 bewerkt door Johanwisdom Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 5 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2020 (bewerkt) 7 minuten geleden zei Johanwisdom: Ik denk dat je nu in de war bent met de islam. Slacht-offers in het jodendom mochten niet gegeten worden. Het christendom kent geen slacht-offers. Jezus heeft nooit om andere offers gevraagd dan het offer van het lagere zelf. Overigens ben ik het met je eens dat islamitisch slachten niet per se wreder is dan de wijze waarop dieren in de Westerse cultuur worden geslacht. En slacht-offers worden in de islamitische cultuur ook gewoon gegeten. Slacht-offers moeten in de islam als voedsel worden uitgedeeld aan arme mensen. Alle koosjer geslacht vlees is voor consumptie. Joden slachten ook ritueel en bijna hetzelfde als moslims. Gewoon iets strenger gereguleerd. Een dier heeft in religie rechten. In de democratie niet. 5 augustus 2020 bewerkt door Fundamenteel Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 5 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2020 2 uur geleden zei Johanwisdom: Je kunt de bijbel op veel verschillende manieren lezen. Persoonlijk beschouw ik de dierenoffers als symbolisch. De bedoeling is volgens mij dat ieder mens zijn lagere impulsen, zoals reacties uit woede, hebzucht, irritatie, frustratie, en dergelijke dingen, “offert”, dat wil zeggen loslaat, om Christus in zichzelf te doen groeien en zichzelf, het lagere zelf, kleiner te doen worden. Dus het dierlijke in de mens zelf te ontgroeien en te doden. Dit is ten minste een welwillende reactie. Daar heb ik respect voor. Het was in ieder geval aan het eind van het verhaal wel duidelijk dat God geen mensenoffer verlangt had. De rest van de reacties ga ik niet op in. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten