Spring naar bijdragen

Als je niet snapt wat antisemitisme is


Aanbevolen berichten

Na verschillende keren dat @fundamenteel het zijn tegen de staat Israël als antisemitisme bestempelt en heel veel mensen dit doen. Is het toch belangrijk dat je weet wat antisemitisme is. Dat is het zijn tegen Joden en het judaisme. Het zijn tegen de staat Israel is eerder politiek of antizionisme maar geen antisemitisme. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 110
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Israël is geen joodse staat maar een democratie, in Israël zelf zijn meerendeel Israëlieten zelf zwaar antisemitistisch en vechten met de Joden. Je weigert het gewoon te begrijpen. Wat is er nou zo mo

De tweede wereldoorlog is 75 jaar geleden. Daaruit is de de kolen en staalunie ontstaan om door economische samenwerking oorlogen binnen Europa te voorkomen. Dat is extreem goed gelukt. Van daaruit is

Dan zouden veel chassidische joden echter ook antisemieten zijn, omdat zij veelal tegen het huidige Israël zijn. Zij geloven immers dat het legitieme Israël enkel gesticht kan worden door de Messias e

Posted Images

Ik had het eerst over anti semitisme in Nederland en de steun aan Palestijnse terroristen.

Dat jii niets van de tweestatenoplossing begreep werd snel duidelijk. Je zei ook dat Israël geen tweestatenoplossing wou terwijl die optie al decennia op tafel ligt. De Jodenhaat en het niet erkennen van Israël zit in de weg. Ook erkennen ze maar beter snel dat Jeruzalem DE hoofdstad van Israël is.

Verder steek ik hier mijn tijd niet meer in. De walgelijke anti semieten zijn bekend, daarmee richt ik mijn vizier niet naar jou. 2 ander mogen zich zeer aangesproken voelen.

QED

Quoteren of refereren is zinloos, ik kom niet terug lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik had het eerst over anti semitisme in Nederland en de steun aan Palestijnse terroristen.

Dat jii niets van de tweestatenoplossing begreep werd snel duidelijk. Je zei ook dat Israël geen tweestatenoplossing wou terwijl die optie al decennia op tafel ligt. De Jodenhaat en het niet erkennen van Israël zit in de weg. Ook erkennen ze maar beter snel dat Jeruzalem DE hoofdstad van Israël is.

Verder steek ik hier mijn tijd niet meer in. De walgelijke anti semieten zijn bekend, daarmee richt ik mijn vizier niet naar jou. 2 ander mogen zich zeer aangesproken voelen.

QED

Quoteren of refereren is zinloos, ik kom niet terug lezen.

Israël is geen joodse staat maar een democratie, in Israël zelf zijn meerendeel Israëlieten zelf zwaar antisemitistisch en vechten met de Joden. Je weigert het gewoon te begrijpen. Wat is er nou zo moeilijk aan dat Israeliet niet gelijk jood betekent? Joden hebben nooit expliciet om een tweestaat gevraagd. Dat seculiere israelieten om een tweestaat vroegen of vragen betekent niet dat de Joden hun steunen of er om vragen. Seculieren hebben lak aan het judaisme, en doen alles wat de joden het niet mee eens zijn. Dan kan je niet zeggen dat tegen de seculieren zijn dan antisemitisme is. 

 

Zinloos omdat je ongelijk hebt en je egotje niet wil schaden?

Je toont gewoon hier dat je een amalek bent. Negeren, weglopen van een (de) waarheid. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Fundamenteel:

Je zei ook dat Israël geen tweestatenoplossing wou terwijl die optie al decennia op tafel ligt

Tsja en daarom koloniseert Israël als een gek, bouwen ze muren als wilden en nu met Trump het verstand uit de internationale politiek is verdwenen gaan ze nog annexeren ook.

Maar ja, jij hebt een andere visie. Namelijk dat Israël graag een twee staten oplossing wil wat duidelijk blijkt uit de bereidheid om gekoloniseerde gebieden terug te geven.

bewerkt door Mullog
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei leren_schoen:

Israël is geen joodse staat maar een democratie, in Israël zelf zijn meerendeel Israëlieten zelf zwaar antisemitistisch en vechten met de Joden. Je weigert het gewoon te begrijpen. Wat is er nou zo moeilijk aan dat Israeliet niet gelijk jood betekent? Joden hebben nooit expliciet om een tweestaat gevraagd. Dat seculiere israelieten om een tweestaat vroegen of vragen betekent niet dat de Joden hun steunen of er om vragen. Seculieren hebben lak aan het judaisme, en doen alles wat de joden het niet mee eens zijn. Dan kan je niet zeggen dat tegen de seculieren zijn dan antisemitisme is. 

 

Zinloos omdat je ongelijk hebt en je egotje niet wil schaden?

Je toont gewoon hier dat je een amalek bent. Negeren, weglopen van een (de) waarheid. 

Ik loop niet weg. Ik was overprikkeld maar nu die ubertrol op negeren staat zal het mss beter lukken.

Nu moet ik wel toegeven dat de haat tegen Israël niet meteen anti semitisme is.

Maar dat neemt niet weg dat EU terroristen steunt die Israël aanvallen.

Als we dan zien hoe daarop gereageerd wordt lijkt me dat meer uit anti semitische aard te komen. Als mensen werkelijk alleen maar tegen de staat waren zouden die doden en fraude veel meer ophef veroorzaakt hebben.

Dat een crimineel (floy) meer aandacht krijgt dan een onschuldig tienermeisje zou ook niet mogen.

Wat ik faal te begrijpen is waarom mensen de voorkeur geven aan  collas van de nazi van weleer (palestina) en radicale terrergroepen dan verenigd met Amerika de orde van weleer herstellen.

Dat gaat mijn inziens niet zonder tweestatenoplossing. De enige die weigerden was Palestina en hun antwoord was overgaan tot geweld en terrorisme. Waarom gunnen ze Israël niet gewoon de helft van Jeruzalem? Omdat ze dan geen geld meer krijgen en enkel zichzelf kunnen verwijten als hun land een puinhoop blijft. Ze worden beter van het conflict.

Laten we stoppen dat te voeden.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Fundamenteel:

Dat gaat mijn inziens niet zonder tweestatenoplossing. De enige die weigerden was Palestina en hun antwoord was overgaan tot geweld en terrorisme.

Ik denk ook dat een tweestatenoplossing de enige mogelijkheid is. Als je mijn link gelezen hebt dan heb je daar ook zien staan dat er binnen Israël er een fractie is die tegen die oplossing is en die, met terreur, het hele vredesproces inclusief die oplossing frustreert en saboteert. Bijvoorbeeld door het vermoorden van Yitzak Rabin. Volgens mij zijn er in beide kampen mensen die om voor mij onduidelijke motieven de spiraal van haat en terreur in stand willen houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Mullog:

Ik denk ook dat een tweestatenoplossing de enige mogelijkheid is. Als je mijn link gelezen hebt dan heb je daar ook zien staan dat er binnen Israël er een fractie is die tegen die oplossing is en die, met terreur, het hele vredesproces inclusief die oplossing frustreert en saboteert. Bijvoorbeeld door het vermoorden van Yitzak Rabin. Volgens mij zijn er in beide kampen mensen die om voor mij onduidelijke motieven de spiraal van haat en terreur in stand willen houden.

Voorstanders heb je altijd en tegenstanders ook. Die fractie in Israel had geen invloed die tweestatenoplossing tegen te houden. Maar toen HAMAS een intifada uitriep was de tweestatenoplossing meteen dood verklaard. 

Ik zou graag eens concreet van u geschetst zien hoe “een fractie met terreur” in Israel een tweestatenoplossing tegenhoudt? En dan spreek ik wel over vandaag en niet over 30(?) jaar geleden waar ze Rabin vermoordden he. 

Ik zou het enorm op prijs stellen als we eens als westerse samenleving in het nu leren leven en niet vasthouden aan een verleden waar quasi niemand vandaag nog banden mee heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik zou graag eens concreet van u geschetst zien hoe “een fractie met terreur” in Israel een tweestatenoplossing tegenhoudt? En dan spreek ik wel over vandaag en niet over 30(?) jaar geleden waar ze Rabin vermoordden he

Door de moord op Rabin waarna de Israëlische regering een weg insloeg om meer te koloniseren waarmee er de facto een situatie is ontstaan die de twee staten oplossing op zijn zachtst heel ingewikkeld maakt. Rabin was gematigd en er was nog weinig gekoloniseerd wat nog een mogelijkheid had gegeven.

Als jij dat buiten beschouwing laten, mij best maar je kunt de historie niet uitvlakken. 

bewerkt door Mullog
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Mullog:

Door de moord op Rabin waarna de Israëlische regering een weg insloeg om meer te koloniseren waarmee er de facto een situatie is ontstaan die de twee staten oplossing op zijn zachtst heel ingewikkeld maakt. Rabin was gematigd en er was nog weinig gekoloniseerd wat nog een mogelijkheid had gegeven.

Als jij dat buiten beschouwing laten, mij best maar je kunt de historie niet uitvlakken. 

Maar dat is tientallen jaren geleden? De laatste tweestatenoplossing was toen met Trump he. En Arafat hield Bill Clinton ook aan het lijntje met zulke oplossing.

Ik vind dat we vooral dat niet buiten beschouwen mogen laten. De organisaties in Palestina die beter worden van het conflict ("humanitair" fondsen), willen bewust het conflict lopende houden.

Ook geven ze openlijk toe Israël  nooit te erkennen. Hoe komt ge dan tot vrede ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Fundamenteel:

Maar dat is tientallen jaren geleden? De laatste tweestatenoplossing was toen met Trump he. En Arafat hield Bill Clinton ook aan het lijntje met zulke oplossing.

Ik vind dat we vooral dat niet buiten beschouwen mogen laten. De organisaties in Palestina die beter worden van het conflict ("humanitair" fondsen), willen bewust het conflict lopende houden.

Ook geven ze openlijk toe Israël  nooit te erkennen. Hoe komt ge dan tot vrede ?

De tweede wereldoorlog is 75 jaar geleden. Daaruit is de de kolen en staalunie ontstaan om door economische samenwerking oorlogen binnen Europa te voorkomen. Dat is extreem goed gelukt. Van daaruit is is de huidige EU ontstaan. Je kunt de EU niet alleen beoordelen op hoe het nu is. DIT ALS VOORBEELD OVER DAT JE DE GESCHIEDENIS VAN HOE EEN BEPAALDE SITUATIE IS ONTSTAAN NIET BUITEN BESCHOUWING KUNT LATEN. DUS GA AUB WEER NIET LOPEN ZEIKEN OVER APPELS EN PEREN.

Verder sloegen die plannen van Trump nergens op. Hoe kun je nu met een vredesplan aankomen waarin je de Palestijnen niet betrokken hebt in het gesprek en dat begint met dat de Palestijnen maar een hoop gebied moeten afstaan wat gecompenseerd wordt door ander gebied waarvan niemand weet waar het ligt. Zoiets als we lossen alle politieke problemen op in België door Brussel aan de Walen te geven en we gaan met Nederland in onderhandeling of die misschien bereid zijn Maastricht of Zeeuws Vlaanderen af te staan. Dat raakt toch ook kant noch wal.

Er zijn Palestijnse groeperingen die Israël nooit zullen erkennen en in Israël zijn er groeperingen die nooit zullen accepteren dat er een Palestijnse staat komt. Israelische regeringen zijn lang afhankelijk geweest van kleine orthodoxe partijtjes voor een meerderheid in het parlement. Die hielden veel tegen. Als je dat allemaal negeert dan heb je geen goed beeld over hoe de huidige situatie tot stand is gekomen en wat dat voor invloed heeft op wat wel of niet kan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 24-7-2020 om 11:20 zei leren_schoen:

Na verschillende keren dat @fundamenteel het zijn tegen de staat Israël als antisemitisme bestempelt en heel veel mensen dit doen. Is het toch belangrijk dat je weet wat antisemitisme is. Dat is het zijn tegen Joden en het judaisme. Het zijn tegen de staat Israel is eerder politiek of antizionisme maar geen antisemitisme. 

 

En wat als antizionisme gewoon een nieuw woord is voor antisemitisme (zoals Martin Luther King al zei) en uit dezelfde gevoelens voortkomt? Kan de staat Israël eigenlijk wel iets goed doen voor antizionisten? Of kan dat niet omdat die "rotjoden" er wonen? En ben ik nu een "jodenvriendje" omdat ik deze vraag durf te stellen?

59 minuten geleden zei Mullog:

Er zijn Palestijnse groeperingen die Israël nooit zullen erkennen

Ken jij dan Palestijnse groeperingen die Israël wel zullen erkennen?

 

59 minuten geleden zei Mullog:

en in Israël zijn er groeperingen die nooit zullen accepteren dat er een Palestijnse staat komt

Weet je hoeveel keer die Palestijnse staat al reeds door Israël is aangeboden en door de Palestijnse leiders verworpen? Nee zeker?

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

En wat als antizionisme gewoon een nieuw woord is voor antisemitisme (zoals Martin Luther King al zei) en uit dezelfde gevoelens voortkomt? Kan de staat Israël eigenlijk wel iets goed doen voor antizionisten? Of kan dat niet omdat die "rotjoden" er wonen? En ben ik nu een "jodenvriendje" omdat ik deze vraag durf te stellen?

Dat zijn meer dan vier miljoen Russen, Seculieren en niet joodse die dan absoluut niet religieus of bij het judaisme betrokken zijn die in Israël wonen waarvoor dit antizionisme dan als antisemitisme beschouwen moet worden. Je gebruikt de term rotjoden voor deze groeperingen maar hoe joods zijn ze? Maakt het steunen van Israël of simpelweg er wonen iemand joods?

Zionisme is puur een politieke beweging. Iedereen kan zionist zijn .

En heel veel zijn ook zionist. Maar zionisme was ooit om het judaisme te huisvesten. Nu is iedereen zionist en antijudaist. Dus iedereen steunt een Israëlitische staat maar iedereen haat de inwoners of voor wie het bedoeld was. Leg dan eens uit waarom het nu opeens antisemitisch is hun te haten die joden haten?

Als zionist maar tegelijkertijd steun je het judaisme niet of uiteindelijk afkeuring hebt jegens het judaisme dus de joden kan die vraag goed beantwoorden. 

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Mullog:

De tweede wereldoorlog is 75 jaar geleden. Daaruit is de de kolen en staalunie ontstaan om door economische samenwerking oorlogen binnen Europa te voorkomen. Dat is extreem goed gelukt. Van daaruit is is de huidige EU ontstaan. Je kunt de EU niet alleen beoordelen op hoe het nu is. DIT ALS VOORBEELD OVER DAT JE DE GESCHIEDENIS VAN HOE EEN BEPAALDE SITUATIE IS ONTSTAAN NIET BUITEN BESCHOUWING KUNT LATEN. DUS GA AUB WEER NIET LOPEN ZEIKEN OVER APPELS EN PEREN.

Verder sloegen die plannen van Trump nergens op. Hoe kun je nu met een vredesplan aankomen waarin je de Palestijnen niet betrokken hebt in het gesprek en dat begint met dat de Palestijnen maar een hoop gebied moeten afstaan wat gecompenseerd wordt door ander gebied waarvan niemand weet waar het ligt. Zoiets als we lossen alle politieke problemen op in België door Brussel aan de Walen te geven en we gaan met Nederland in onderhandeling of die misschien bereid zijn Maastricht of Zeeuws Vlaanderen af te staan. Dat raakt toch ook kant noch wal.

Er zijn Palestijnse groeperingen die Israël nooit zullen erkennen en in Israël zijn er groeperingen die nooit zullen accepteren dat er een Palestijnse staat komt. Israelische regeringen zijn lang afhankelijk geweest van kleine orthodoxe partijtjes voor een meerderheid in het parlement. Die hielden veel tegen. Als je dat allemaal negeert dan heb je geen goed beeld over hoe de huidige situatie tot stand is gekomen en wat dat voor invloed heeft op wat wel of niet kan.

Je leeft teveel in het verleden.

Het is de STAAT Israël die wel voor een tweestatenoplossing ging en de STAAT Palestina dat weigerde door een intifada op te roepen en terreur te zaaien.

Wat groepjes daar los van willen is dan irrelevant.

De Palestijnen kregen de helft van Jeruzalem, nu zijn ze wellicht alles kwijt. Ook werd daarvoor de hele Gazastrook terug gegeven, die werd meteen gebruikt terug Israël aan te vallen.

Wat is uw sympathie met barbaren? Wist je dat ze daar de swastika vlag wapperen richting Israël? Dat ze daar heimwee naar hun fuhrer hebbeb?

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

40 minuten geleden zei leren_schoen:

Dat zijn meer dan vier miljoen Russen, Seculieren en niet joodse die dan absoluut niet religieus of bij het judaisme betrokken zijn die in Israël wonen waarvoor dit antizionisme dan als antisemitisme beschouwen moet worden.

??

 

40 minuten geleden zei leren_schoen:

Zionisme is puur een politieke beweging.

Een politieke beweging uit opportunisme of uit noodzaak of overlevingsdrang? Je weet toch wel iets van de geschiedenis?

 

40 minuten geleden zei leren_schoen:

Nu is iedereen zionist en antijudaist. Dus iedereen steunt een Israëlitische staat maar iedereen haat de inwoners of voor wie het bedoeld was

??

 

40 minuten geleden zei leren_schoen:

Leg dan eens uit waarom het nu opeens antisemitisch is hun te haten die joden haten?

??

 

40 minuten geleden zei leren_schoen:

Als zionist maar tegelijkertijd steun je het judaisme niet of uiteindelijk afkeuring hebt jegens het judaisme dus de joden kan die vraag goed beantwoorden. 

??

Het spijt me maar ik snap helemaal niets van wat je probeert te zeggen.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Het spijt me maar ik snap helemaal niets van wat je probeert te zeggen.

Je snapt het niet? Zionisten zijn grotendeels antisemieten en tegen het judaisme(*). Als je tegen zionisme bent betekent niet dat je antisemiet bent omdat zionisme slechts een politieke beweging is en geen religieuze.

Dus mijn vraag was kortom waarom je vindt dat antizionisme ook antisemitisme is?

(*)Zionisten breken (alle) wetgeving van de Thora, willen dat Joden het leger in gaan. Willen dat Joden de Thora niet houden zoals breken van de Sabbat. Kortom Zionisten zijn antisemieten en tegenstrevers van het judaisme.

En welke van de twee steun je dus daadwerkelijk? De zionisten of de joden?

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei leren_schoen:

Zionisten zijn grotendeels antisemieten

Hoe kom je hierbij?

 

5 minuten geleden zei leren_schoen:

Als je tegen zionisme bent betekent niet dat je antisemiet bent omdat zionisme slechts een politieke beweging is en geen religieuze.

Dus Joden mogen geen eigen (piepklein) stukje land?

 

6 minuten geleden zei leren_schoen:

Dus mijn vraag was kortom waarom je vindt dat antizionisme ook antisemitisme is?

Omdat ik denk dat ze in wezen precies hetzelfde zijn. Antizionisme is gewoon een nieuw woord voor antisemitisme. Het gaat hier om verbloemend taalgebruik. Na de Shoa is het niet meer zo netjes om jezelf openlijk als Jodenhater te profileren en dan ga je een ander woord gebruiken dat op hetzelfde neerkomt. Martin Luther King zag dit al zeer duidelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Willempie:

Omdat ik denk dat ze in wezen precies hetzelfde zijn. Antizionisme is gewoon een nieuw woord voor antisemitisme. Het gaat hier om verbloemend taalgebruik. Na de Shoa is het niet meer zo netjes om jezelf openlijk als Jodenhater te profileren en dan ga je een ander woord gebruiken dat op hetzelfde neerkomt. Martin Luther King zag dit al zeer duidelijk.

Ter verduidelijking. Joden willen een joodse theocratie. Zionisten willen een democratisch Israël. En welke steun je?

6 minuten geleden zei Willempie:

Hoe kom je hierbij?

Je kan hoogte nemen van de moeilijkheden tussen de zionisten en de joden in Israël. Ik heb het een klein beetje proberen uit te lichten in mijn vorige bericht.

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:

Omdat ik denk dat ze in wezen precies hetzelfde zijn. Antizionisme is gewoon een nieuw woord voor antisemitisme.

Dan zouden veel chassidische joden echter ook antisemieten zijn, omdat zij veelal tegen het huidige Israël zijn. Zij geloven immers dat het legitieme Israël enkel gesticht kan worden door de Messias en dat tot die tijd de Israëlische grond door geen enkele fatsoenlijke jood betreden zou moeten worden (uitzonderingen daargelaten).

Ik denk dat je prima een afwijkend standpunt kan hebben over het huidige Israël, zonder meteen een antisemiet te zijn. Want antisemitisme gaat over de joden zelf, niet over politieke ontwikkelingen omtrent Israël.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Robert Frans:

Dan zouden veel chassidische joden echter ook antisemieten zijn, omdat zij veelal tegen het huidige Israël zijn. Zij geloven immers dat het legitieme Israël enkel gesticht kan worden door de Messias en dat tot die tijd de Israëlische grond door geen enkele fatsoenlijke jood betreden zou moeten worden (uitzonderingen daargelaten).

Ik denk dat je prima een afwijkend standpunt kan hebben over het huidige Israël, zonder meteen een antisemiet te zijn. Want antisemitisme gaat over de joden zelf, niet over politieke ontwikkelingen omtrent Israël.

Dat klopt. Ik veralgemeniseer. Ik stel dat het woord antizionisme door heel veel Jodenhaters wordt gebruikt om hun werkelijke gevoelens te verbloemen. Maar wat bedoel je met een afwijkend standpunt. Afwijkend van wie of wat?

6 minuten geleden zei leren_schoen:

Maar je geeft geen antwoord op de vraag. 

Ja hoor. Het antwoord is dat Israël al een democratische rechtsstaat is, in grote tegenstelling tot de buurlanden.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Willempie:

Dat klopt. Ik veralgemeniseer. Ik stel dat het woord antizionisme door heel veel Jodenhaters wordt gebruikt om hun werkelijke gevoelens te verbloemen. Maar wat bedoel je met een afwijkend standpunt. Afwijkend van wie of wat?

Ja hoor. Het antwoord is dat Israël al een democratische rechtsstaat is, in grote tegenstelling tot de buurlanden.

En je steunt de democratische rechtsstaat, tegen het judaisme? Of steun je de joden in voorrang tegen de seculiere rechtsstaat? Iaw, een joodse staat of democratische staat? Als je antwoord dan democratisch is, hoe ben je dan uiteindelijk een jodenvriend?

1 uur geleden zei Willempie:

Dus Joden mogen geen eigen (piepklein) stukje land?

Vertel het mij maar. Zo ver geef je aan dat je alleen een democratisch land steunt en geen joodse staat.

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei leren_schoen:

En je steunt de democratische rechtsstaat, tegen het judaisme? Of steun je de joden in voorrang tegen de seculiere rechtsstaat? Iaw, een joodse staat of democratische staat? Als je antwoord dan democratisch is, hoe ben je dan uiteindelijk een jodenvriend?

De democratische rechtsstaat in Israël is niet tegen het judaïsme. Er is vrijheid van godsdienst, gegarandeerd in de grondwet, en dat is een groot goed.

1 uur geleden zei leren_schoen:

Vertel het mij maar. Zo ver geef je aan dat je alleen een democratisch land steunt en geen joodse staat

Ik ben van mening dat Joden al meer dan genoeg hebben geleden en ik gun ze dat piepkleine stukje land dat Israël heet en waar die mensen gewoon zichzelf kunnen zijn, zonder vervolgd te worden. En ik steun hartgrondig hun recht tot zelfverdediging tegen hun vele vijanden. Ze hoeven zich niet zonder slag of stoot te laten afslachten. Die tijd is voorbij.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid