Spring naar bijdragen

"Ik geloof de Bijbel van kaft tot kaft" , is dat zo ?


Aanbevolen berichten

26 minuten geleden zei Fundamenteel:
30 minuten geleden zei thom:

Het motto van het Rozenkruis vind ik wat dat betreft helder;

 

Uit God worden wij geboren
In Jezus sterven wij
Door de Heilige Geest worden wij wedergeboren

 

Dus Jezus is dood volgens jou?

1 Kor. 15

25 Want Hij moet als Koning heersen, totdat Hij al de vijanden onder Zijn voeten zal gelegd hebben.

26 De laatste vijand, die te niet gedaan wordt, is de dood.

27 Want Hij heeft alle dingen Zijn voeten onderworpen. Doch wanneer Hij zegt, dat Hem alle dingen onderworpen zijn, zo is het openbaar, dat Hij uitgenomen wordt, Die Hem alle dingen onderworpen heeft.

28 En wanneer Hem alle dingen zullen onderworpen zijn, dan zal ook de Zoon Zelf onderworpen worden Dien, Die Hem alle dingen onderworpen heeft, opdat God zij alles in allen.

53 Want dit verderfelijke moet onverderfelijkheid aandoen, en dit sterfelijke moet onsterfelijkheid aandoen.

54 En wanneer dit verderfelijke zal onverderfelijkheid aangedaan hebben, en dit sterfelijke zal onsterfelijkheid aangedaan hebben, alsdan zal het woord geschieden, dat geschreven is: De dood is verslonden tot overwinning.

55 Dood, waar is uw prikkel? Hel, waar is uw overwinning?

56 De prikkel nu des doods is de zonde; en de kracht der zonde is de wet.

57 Maar Gode zij dank, Die ons de overwinning geeft door onzen Heere Jezus Christus.

58 Zo dan, mijn geliefde broeders! Zijt standvastig, onbewegelijk, altijd overvloedig zijnde in het werk des Heeren, als die weet, dat uw arbeid niet ijdel is in den Heere.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 625
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Beste Fundamenteel, Waarom reageer je dan in het topic '2e coronagolf op komst' met als ik teksten uit de Bijbel meeneem in mijn denken en dus ook reageren? Dit advies om de Bijbel te herl

Veroordelen is in dit verband juist een heel goede belevenis, niet sarcastisch maar medelevend, 'je zou er mee veroordeeld worden'; het is het noodzakelijk weven van het innerlijk lichtkleed, het Lich

Ik geloof in elk geval in de kaften van mijn Bijbels. Die houden namelijk e.e.a. bij elkaar. Uiteraard dienen we de kaft van het koren te scheiden.

Posted Images

5 minuten geleden zei Bastiaan73:

Je zult toch eerst over Jezus Christus moeten horen voordat je in hem kunt gaan geloven.

 

Nee. Zonder eerst uit God geboren te zijn, kan geen mens in de naam van Jezus geloven. Ook al predik je hem nog zo vaak. Alleen datgene in de mens, wat uit God is, is dat wat Hem verstaat. 

bewerkt door Johanwisdom
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Bastiaan73:
24 minuten geleden zei Fundamenteel:
29 minuten geleden zei thom:

Het motto van het Rozenkruis vind ik wat dat betreft helder;

Uit God worden wij geboren
In Jezus sterven wij
Door de Heilige Geest worden wij wedergeboren

Dus Jezus is dood volgens jou?

Goh. Ik dacht/geloofde altijd dat 'uit God geboren worden' plaats vind door in de naam van Jezus Christus te geloven, zoals Johannes 1:12-13 beschrijft.

We worden geboren uit onze moeders.

Waar begint het Nieuwe Testament ook al weer?

Bij mij met Johannes 1.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Johanwisdom:

Nee. Zonder eerst uit God geboren te zijn, kan geen mens in de naam van Jezus geloven. Ook al predik je hem nog zo vaak.

Hoe lees jij dan een vers als Romeinen 10:

17 Zo is dan het geloof uit het horen, en het horen door het woord van Christus.

?

1 minuut geleden zei thom:
20 minuten geleden zei Bastiaan73:

Waar begint het Nieuwe Testament ook al weer?

Bij mij met Johannes 1.

Ik dacht zelf bij de opstanding van Jezus Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Bastiaan73:

Hoe lees jij dan een vers als Romeinen 10:

17 Zo is dan het geloof uit het horen, en het horen door het woord van Christus.

Wat is hetgeen dat hoort? Dat, wat uit God in de mens is, dat hoort Hem. Alleen Hij kan verstaan en worden opgewekt.

bewerkt door Johanwisdom
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei thom:

Bij mij met Johannes 1.

De bijbel is een boek dat we in haar totaliteit dienen te bekijken. We moeten niet enkel 1 gedeelte nemen om daarmee dan bv de kruisdood en de wederopstand in twijfel te trekken.

Ik geloof in God. God is no nonsens. Als Hij zegt “laat er licht water en materie zijn” Dan is dat daar. En als dat de God is die ge dient, dan is niets meer onmogelijk. Maar ge gaat er geen superkrachten door krijgen, integendeel, ge verliest deze wereld maar de volgende is dan wel ook voor u en daar geldt de eeuwigheid. Hier niet want hier is de zonde. Enkel Degene die compleet heilig en vrij van zonde was kan U schoonwassen van de dood.

Het is wat het is.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:
9 minuten geleden zei thom:

Bij mij met Johannes 1.

De bijbel is een boek dat we in haar totaliteit dienen te bekijken. We moeten niet enkel 1 gedeelte nemen om daarmee dan bv de kruisdood en de wederopstand in twijfel te trekken.

Ik geloof in God. God is no nonsens. Als Hij zegt “laat er licht water en materie zijn” Dan is dat daar. En als dat de God is die ge dient, dan is niets meer onmogelijk. Maar ge gaat er geen superkrachten door krijgen, integendeel, ge verliest deze wereld maar de volgende is dan wel ook voor u en daar geldt de eeuwigheid. Hier niet want hier is de zonde. Enkele degene die compleet heilig en vrij van zonde was kan U schoonwassen van de dood.

Het is wat het is.

Dus dat begint bij jou ook met Joh. 1

O, een smiley: ☺️

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei thom:

Waarom?

Daar begint het nieuwe leven; het opstandingsleven. Zie jouw favoriete 1 Kor. 15; vers 20 en 23.

5 minuten geleden zei Johanwisdom:

Wat is hetgeen dat hoort? Dat, wat uit God in de mens is, dat hoort Hem. Alleen Hij kan verstaan en worden opgewekt.

Aha jij en Thom zijn tweelingsbroers!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:
1 minuut geleden zei thom:

Dus dat begint bij jou ook met Joh. 1

Neen ons, dat van iedereen begint in Genesis 1 verse 1

1 In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God.

2 Dit was in den beginne bij God.

3 Alle dingen zijn door Hetzelve gemaakt, en zonder Hetzelve is geen ding gemaakt, dat gemaakt is.

4 In Hetzelve was het Leven, en het Leven was het Licht der mensen.

5 En het Licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft hetzelve niet begrepen.

 

1 minuut geleden zei Bastiaan73:
7 minuten geleden zei thom:

Waarom?

Daar begint het nieuwe leven; het opstandingsleven.

..in een lichaam dat hiervoor klaargemaakt is.

En dat schrijven de teksten die ik geef; het aardse lichaam moet oplossen in het Hemelse lichaam. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei thom:

1 In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God.

2 Dit was in den beginne bij God.

3 Alle dingen zijn door Hetzelve gemaakt, en zonder Hetzelve is geen ding gemaakt, dat gemaakt is.

4 In Hetzelve was het Leven, en het Leven was het Licht der mensen.

5 En het Licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft hetzelve niet begrepen.

 

Ja akkoord. Ik ga die teksten niet betwisten. Alleen herhaalt het maar wat we al wisten. Het gaat daar in de totaliteit meer over dat God’s Woord in het Vlees onder ons komt wonen. Zie verse 14. Dat gaat over Jezus maar de creatie begon al voor Jezus he. Jezus was bij God toen de creatie begon. Daar viel de mensheid en kwam Hij onder ons in het Woord om ons te redden. De dood is in de wereld gekomen maar door Zijn bloed kunnen we gereinigd worden. Hij is het brood en het bloed dat we moeten eten en drinken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik heb hem daar één keer op betrapt.

Maar dan blijft het weer bij een losse kreet zonder onderbouwing.
Zou hij misschien het broertje van @Fundamenteel zijn ? 

Het was me al opgevallen dat jullie een complot aan het vormen waren tegen @Fundamenteel. Ik had reeds het vermoeden dat @Fundamenteel één van de weinige Godvrezende christenen op dit forum is, die open staat voor gezond Bijbels onderwijs. Al maakt hij fouten; ieder mens maakt fouten en kan zich vergissen.

Heel wat van jullie (forumleden) lijken zelf ook op broertjes van elkaar en op zielsverwanten die mensen zoals @Fundamenteel uit hun tent willen lokken. Ik heb al heel wat van jullie discussies geobserveerd.

Het woord van God is het geestelijke zwaard voor de gelovigen (Efeze 6:17). Indien ik me door mensen zoals jou aangevallen voel, met valse getuigenissen en leugens die jullie tegen mij richten, zal ik niet nalaten om het woord van God als mijn geestelijke zwaard te gebruiken.

Breed is de weg die tot het verderf leidt en er zijn velen die deze weg bewandelen. Eng is de poort en smal de weg die ten leven leidt en er zijn weinigen die hem vinden. (Mattheüs 7:13-14)
Het doet er niet toe, als ik op dit forum één van de buitenbeentjes ben, samen met @Fundamenteel. Ik heb heel mijn leven al met afwijzing te maken gehad en ik ervoer het woord van God als bevrijdend en als een bron van bovennatuurlijke vrede.

Voor mij is de Heere God het waard om Zijn woord centraal te stellen in mijn leven. God's woord, dat Zijn mond uitgaat, zal niet ledig tot Hem wederkeren; maar zal het hetgeen doen dat God behaagt en het zal voorspoedig zijn in hetgeen waartoe God het zendt. (Jesaja 55:11).

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Het gaat daar in de totaliteit meer over dat God’s Woord in het Vlees onder ons komt wonen. Zie verse 14. Dat gaat over Jezus maar de creatie begon al voor Jezus he. Jezus was bij God toen de creatie begon.

Maar.. wij waren daarbij, als de Zijnen, als het Leven zelf, als het Licht.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei thom:
7 minuten geleden zei Bastiaan73:
13 minuten geleden zei thom:

Waarom?

Daar begint het nieuwe leven; het opstandingsleven.

..in een lichaam dat hiervoor klaargemaakt is.

En dat schrijven de teksten die ik geef; het aardse lichaam moet oplossen in het Hemelse lichaam. 

Het aardse lichaam zal vergaan

50 Dit spreek ik evenwel uit, broeders: vlees en bloed kunnen het Koninkrijk Gods niet beerven en het vergankelijke beerft de onvergankelijkheid niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bastiaan73:

Het aardse lichaam zal vergaan

50 Dit spreek ik evenwel uit, broeders: vlees en bloed kunnen het Koninkrijk Gods niet beerven en het vergankelijke beerft de onvergankelijkheid niet.

Precies.. als stof tot stof.

Maar niet wanneer het lichaam en de geest overgegeven wordt aan Hem, in ons. Dat is Rom. 8, dat is Joh. 17 en 1 Kor. 15.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Het was me al opgevallen dat jullie een complot aan het vormen waren tegen @Fundamenteel.

Wie zijn 'jullie' en vanwaar deze microcomplottheorie?

3 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Wat fijn dat je aangeeft, dat je jezelf geen christen noemt.

Hoe vaak staat het woord 'christen' ook al weer in de Bijbel?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Ricky Tjin:

Het Rozenkruis (Rosicrucians) is occult.

En de herboren christenen zijn plots onsterfelijk geworden denk je? Neen die worden opgewekt uit dood. Uw vlees gaat dood op aarde, wie herboren is in Hem tijdens dat aards bestaan zal de 2e dood niet kennen.

1 minuut geleden zei Johanwisdom:

  Christus is ook occult. Verborgen. Jij  bent ook occult, als je gelovig bent. Ons leven is immers verborgen in Christus.

Uit welke bijbelcitaat kunt U paragraferen dat Christus occult was? De enige manier waarop Hij mensen genas was door de Vader te raadplegen. Mirakels deed Hij allemaal in naam van Zijn Vader. Jezus is de tussenpersoon, Jezus is de enige weg en al wat we nodig hebben. Waarom mensen er dingen bij begonnen betrekken die er niets mee te maken heeft is niet bevorderlijk voor mensen die oprecht naar onze God zoeken. Dat zaait verwarring.

Ze zouden dat niet mogen linken aan christendom en al zeker niet aan de Heere Jezus Christus. Uh uh

 

9 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Het Rozenkruis (Rosicrucians) is occult.

Sorry ik dacht dat ik daarnet Thom citeerde ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Fundamenteel:

Hij is het brood en het bloed dat we moeten eten en drinken.

 

15 minuten geleden zei Fundamenteel:
20 minuten geleden zei thom:

Maar.. wij waren daarbij, als de Zijnen, als het Leven zelf, als het Licht.

  

De volgelingen van Jezus waren toen bij Hem ja, uw punt? ;)

Dat wij veranderen moeten in Hem, (in het occulte inderdaad) om Thuis te komen bij de Vader.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid