Spring naar bijdragen

"Ik geloof de Bijbel van kaft tot kaft" , is dat zo ?


Aanbevolen berichten

26 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ook jij ontkomt niet aan die 'ijdelheid die zichzelf verhoogt'. Je smiley erachter illustreert dat je heel blij bent met je eigen woorden. Dat is dus ijdelheid. Is geen 'verschrikkelijke zonde' o.i.d. maar je bent meteen op je teentjes getrapt als ik je er mee confronteer.

Oh, de smiley weer. :-) 

Gelukkig maar, ik dacht dat je het over wát ik schreef had. Maar alleen het gezichtje is de boosdoener bij Bas.. _O-

13 minuten geleden zei Ricky Tjin:
1 uur geleden zei thom:

ons. Christus in de gelovige;

Christus in ons; De Hoop der Heerlijkheid (Kolossenzen 1:27 KJV).

Zo is dat Ricky.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 625
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Beste Fundamenteel, Waarom reageer je dan in het topic '2e coronagolf op komst' met als ik teksten uit de Bijbel meeneem in mijn denken en dus ook reageren? Dit advies om de Bijbel te herl

Veroordelen is in dit verband juist een heel goede belevenis, niet sarcastisch maar medelevend, 'je zou er mee veroordeeld worden'; het is het noodzakelijk weven van het innerlijk lichtkleed, het Lich

Ik geloof in elk geval in de kaften van mijn Bijbels. Die houden namelijk e.e.a. bij elkaar. Uiteraard dienen we de kaft van het koren te scheiden.

Posted Images

1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Inderdaad; Europa komt extreme christenen tekort.

Waar zijn de extreme christenen die geloven in Jezus Christus en óók de werken doen die Jezus Christus gedaan heeft? (Johannes 14:12)
De werken doen die Jezus Christus gedaan heeft, dát is nou echt extreem christen zijn ofwel ultiem christen zijn.

Als de extreme christenen niet in Europa opstaan, dan wordt Europa vroeg of laat Eurabië.

Stefanus was vol van genade en kracht; hij deed wonderen en grote tekenen onder het volk (Handelingen 6:8). Dát was nou een extreme christen, die behalve geloven in Jezus Christus, ook de werken deed die Christus gedaan heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei thom:

Oh, de smiley weer. :-) 

Gelukkig maar, ik dacht dat je het over wát ik schreef had. Maar alleen het gezichtje is de boosdoener bij Bas.. _O-

Het is geen boosdoener hoor. Het gebruik ervan en c.q. achter je woordkeuze illustreren slechts jouw ijdelheid waarmee jij jezelf verhoogt. That's all.

2 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Stefanus was vol van genade en kracht; hij deed wonderen en grote tekenen onder het volk (Handelingen 6:8). Dát was nou een extreme christen, die behalve geloven in Jezus Christus, ook de werken deed die Christus gedaan heeft.

Wat weerhoudt je om een tweede Stefanus te zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Ricky Tjin:
53 minuten geleden zei thom:

Waarheid is Universeel. Geen afgekapt boekwerk.

Er zijn verschillende realiteiten. Waarheid en leugen zijn 2 tegengestelde realiteiten.

De waarheid is voor de mens niet vanzelfsprekend. De waarheid is God's realiteit die de mens heiligt en vrijmaakt (Johannes 17:17 en Johannes 8:31-32).
Als de waarheid voor mensen vanzelfsprekend was, dan zouden de mensen heilig zijn, want de waarheid heiligt.

Het wordt wel eens voorgesteld als het kruis. Als haaks op elkaar staande krachten of werelden. Dan klieft de Waarheid, als het Licht, als een zwaard door het horizontale; de balk van de dualiteid, de wereld van de tijdelijkheid, het verderf of.. de illusie.
De Waarheid maakt vrij inderdaad, van wat gebonden is aan deze wereld. Het kruis is de mens, waarin de illusie oplost in Waarheid.
Daarom; neem uw kruis op en volg Mij; doe als Ik heb voorgedaan.

2 minuten geleden zei Bastiaan73:

Het is geen boosdoener hoor. Het gebruik ervan en c.q. achter je woordkeuze illustreren slechts jouw ijdelheid waarmee jij jezelf verhoogt. That's all.

Dat is dan in jouw beleving, oké.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei thom:

Oh, de smiley weer. :-) 

Gelukkig maar, ik dacht dat je het over wát ik schreef had. Maar alleen het gezichtje is de boosdoener bij Bas.. _O-

Zo is dat Ricky.

Jezus Christus heeft ons geroepen om in Hem te blijven, gelijk Hij in ons (Johannes 15:5). Het is een samenspel van Christus in ons en wij in Christus; het is onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Dat ik alleen maar wil horen dat ik gelijk hebt, dat is jou oordeel en je eigen interpretatie; 

Nee hoor, dat schreef je zelf:

4 uur geleden zei Ricky Tjin:

Discussmeren met anderen wat verband houdt met onenigheid heeft voor mij minder prioriteit.

Het verschil tussen jou en mij is, dat ik aar de inhoud kijk en jij kijkt of je ergens een bijbeltekst op kan plakken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Thom, geloof jij dat Jezus gekruisigd is, uit de dood is herrezen en Zijn bloed de hele wereld kan redden? Als we tenminste dat bloedoffer erkennen. En geloof me, dat vereist diep geloof en diepe toewijding. Ik begin daar nog maar onlangs de magnitude van te begrijpen. Hoe echt het is en hoe God Zijn wegen daarin heeft openbaart.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Ricky Tjin:

We zitten in de tijd die gekomen is, waarbij de gezonde leer vaak niet wordt verdragen, waarbij velen hun gehoor van de waarheid hebben afgewend en zich gekeerd hebben tot fabels (2 Timotheüs 4:1-4).

Dat roepen christenen al 2000 jaar. Wat er is veranderd met de voorgaande 2000 jaar ?  

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Wacht maar, ik word predikant en dat zeg ik met enige zekerheid.

Om deze reden boog Paulus zijn knieën voor de Vader van onze Heere Jezus Christus, naar Wie elk geslacht in de hemelen en op de aarde genoemd wordt, opdat Hij u geeft, naar de rijkdom van Zijn heerlijkheid, met kracht gesterkt te worden door Zijn Geest in de innerlijke mens, opdat Christus door het geloof in uw hart woont en u in de liefde geworteld en gefundeerd bent, opdat u ten volle zou kunnen begrijpen, met alle heiligen, wat de breedte en lengte en diepte en hoogte is, en u de liefde van Christus zou kennen, die de kennis te boven gaat, opdat u vervuld zou worden tot heel de volheid van God. (Efeze 3:14-19)

God is in staat om oneindig veel meer te doen dan wij bidden of beseffen, overenkomstig Zijn kracaht die in ons werkt. Aan God zij de heerlijkheid in de gemeente, door Christus Jezus, in alle geslachten, tot in alle eeuwigheid. Amen. (Efeze 3:20-21)

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Thom, geloof jij dat Jezus gekruisigd is, uit de dood is herrezen en Zijn bloed de hele wereld kan redden? Als we tenminste dat bloedoffer erkennen. En geloof me, dat vereist diep geloof en diepe toewijding. Ik begin daar nog maar onlangs de magnitude van te begrijpen. Hoe echt het is en hoe God Zijn wegen daarin heeft openbaart.

Het motto van het Rozenkruis vind ik wat dat betreft helder;

 

Uit God worden wij geboren
In Jezus sterven wij
Door de Heilige Geest worden wij wedergeboren

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Ricky Tjin:

Om deze reden boog Paulus zijn knieën voor de Vader van onze Heere Jezus Christus, naar Wie elk geslacht in de hemelen en op de aarde genoemd wordt, opdat Hij u geeft, naar de rijkdom van Zijn heerlijkheid, met kracht gesterkt te worden door Zijn Geest in de innerlijke mens, opdat Christus door het geloof in uw hart woont en u in de liefde geworteld en gefundeerd bent, opdat u ten volle zou kunnen begrijpen, met alle heiligen, wat de breedte en lengte en diepte en hoogte is, en u de liefde van Christus zou kennen, die de kennis te boven gaat, opdat u vervuld zou worden tot heel de volheid van God. (Efeze 3:14-19)

God is in staat om oneindig veel meer te doen dan wij bidden of beseffen, overenkomstig Zijn kracaht die in ons werkt. Aan God zij de heerlijkheid in de gemeente, door Christus Jezus, in alle geslachten, tot in alle eeuwigheid. Amen. (Efeze 3:20-21)

Heb je ook eigen gedachten of zijn die allemaal vervangen door bijbelteksten?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Ricky Tjin:

Om deze reden boog Paulus zijn knieën voor de Vader van onze Heere Jezus Christus, naar Wie elk geslacht in de hemelen en op de aarde genoemd wordt, opdat Hij u geeft, naar de rijkdom van Zijn heerlijkheid, met kracht gesterkt te worden door Zijn Geest in de innerlijke mens, opdat Christus door het geloof in uw hart woont en u in de liefde geworteld en gefundeerd bent, opdat u ten volle zou kunnen begrijpen, met alle heiligen, wat de breedte en lengte en diepte en hoogte is, en u de liefde van Christus zou kennen, die de kennis te boven gaat, opdat u vervuld zou worden tot heel de volheid van God. (Efeze 3:14-19)

God is in staat om oneindig veel meer te doen dan wij bidden of beseffen, overenkomstig Zijn kracaht die in ons werkt. Aan God zij de heerlijkheid in de gemeente, door Christus Jezus, in alle geslachten, tot in alle eeuwigheid. Amen. (Efeze 3:20-21)

Bedankt broeder. Amen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Bastiaan73:

Heb je ook eigen gedachten of zijn die allemaal vervangen door bijbelteksten?

Ik heb hem daar één keer op betrapt.

1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Als de extreme christenen niet in Europa opstaan, dan wordt Europa vroeg of laat Eurabië.

Maar dan blijft het weer bij een losse kreet zonder onderbouwing.
Zou hij misschien het broertje van @Fundamenteel zijn ? 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:
8 minuten geleden zei thom:

Het motto van het Rozenkruis vind ik wat dat betreft helder;

 

Uit God worden wij geboren
In Jezus sterven wij
Door de Heilige Geest worden wij wedergeboren

 

Dus Jezus is dood volgens jou?

Dat schrijft hij niet. Met zo min schrijft hij dat pindakaas rood is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:

Het is een innerlijk proces Funda, in ons, door Hem.

Moeilijker kan ik het niet maken.. :-) 

Ja. Waarheid heeft zijn eigen kracht. Je hoeft er niet de hele tijd op te staan. Als het waar is, is het waar en zullen andere mensen van goede wil het zien. maar ze zullen het niet waarnemen omdat je (= men, iemand) erop stond.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:
5 minuten geleden zei thom:

Het motto van het Rozenkruis vind ik wat dat betreft helder;

Uit God worden wij geboren
In Jezus sterven wij
Door de Heilige Geest worden wij wedergeboren

Dus Jezus is dood volgens jou?

Goh. Ik dacht/geloofde altijd dat 'uit God geboren worden' plaats vind door in de naam van Jezus Christus te geloven, zoals Johannes 1:12-13 beschrijft.

We worden geboren uit onze moeders.

Waar begint het Nieuwe Testament ook al weer?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bastiaan73:

Heb je ook eigen gedachten of zijn die allemaal vervangen door bijbelteksten?

Ik heb ook eigen gedachten. Het woord van God staat centraal in mijn leven en ik streef ernaar om bij elk aspect van mijn leven God's woord als uitgangspunt te hebben. Iedere christen hoort De Heere God, liefhebben met geheel zijn hart en geheel zijn ziel en geheel zijn verstand en geheel zijn kracht. Dit is het eerste gebod. (Markus 12:30)

Deze topic gaat immers over het geloven van de Bijbel van kaft tot kaft; ik lever graag mijn bijdrage. ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Bastiaan73:

Goh. Ik dacht/geloofde altijd dat 'uit God geboren worden' plaats vind door in de naam van Jezus Christus te geloven, zoals Johannes 1:12-13 beschrijft.

 

Het is andersom. Wie uit God geboren wordt, gaat in de naam van Jezus Christus geloven.  Eerder kan een mens dat niet.  Een mens heeft dus niets om op te roemen.

bewerkt door Johanwisdom
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Bastiaan73:

Goh. Ik dacht/geloofde altijd dat 'uit God geboren worden' plaats vind door in de naam van Jezus Christus te geloven, zoals Johannes 1:12-13 beschrijft.

We worden geboren uit onze moeders.

Waar begint het Nieuwe Testament ook al weer?

Kijk Bastiaan, wat baat het ons dat we deze zaken bespreken? Uw mening is al gevormd. 

We worden geboren uit onze moeders maar moeten herboren worden in Hem. Hij is opgestaan uit de dood en zal hen die het offer aanvaarden op de laatste dag uit de dood opwekken. We gaan dood omdat de zonde ons allemaal passeert. Maar Hij was vrij van zonde en is opgewekt uit de dood na 3 dagen. Hij is nu heel levend en onderweg. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Ricky Tjin:

Iedere christen hoort De Heere God, liefhebben met geheel zijn hart en geheel zijn ziel en geheel zijn verstand en geheel zijn kracht. Dit is het eerste gebod. (Markus 12:30)

God liefhebben met m'n verstand is me tot op heden niet gelukt. Maar ik noem mezelf ook geen christen, dat scheelt weer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Johanwisdom:
1 uur geleden zei thom:

Het is een innerlijk proces Funda, in ons, door Hem.

Moeilijker kan ik het niet maken.. :-) 

Ja. Waarheid heeft zijn eigen kracht. Je hoeft er niet de hele tijd op te staan. Als het waar is, is het waar en zullen andere mensen van goede wil het zien. maar ze zullen het niet waarnemen omdat je (= men, iemand) erop stond.

Geest waait als de wind en niemand heeft er vat op.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Johanwisdom:
15 minuten geleden zei Bastiaan73:

Goh. Ik dacht/geloofde altijd dat 'uit God geboren worden' plaats vind door in de naam van Jezus Christus te geloven, zoals Johannes 1:12-13 beschrijft.

Het is andersom. Wie uit God geboren wordt, gaat in de naam van Jezus Christus geloven.  Eerder kan een mens dat niet.  Een mens heeft dus niets om op te roemen.

Je zult toch eerst over Jezus Christus moeten horen voordat je in hem kunt gaan geloven.

M.i. is dat de beeldspraak van Openbaring 3:20. Er wordt geklopt en jij bepaalt of je de deur open doet en de 'kloppende' binnen laat. Daarna is m.i. Johannes 14:23 van toepassing.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid