Spring naar bijdragen

"Ik geloof de Bijbel van kaft tot kaft" , is dat zo ?


Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Jezus die het Zwaard kwam brengen is het Woord he Thom. En dat Woord is onze autoriteit de duivel van ons af te weren. 

Extreme christenen komt Europa net te kort. Het is echt tijd dat wij als gelovige mensen terug naar de originele doctrine keren.

Inderdaad; Europa komt extreme christenen tekort.

Waar zijn de extreme christenen die geloven in Jezus Christus en óók de werken doen die Jezus Christus gedaan heeft? (Johannes 14:12)
De werken doen die Jezus Christus gedaan heeft, dát is nou echt extreem christen zijn ofwel ultiem christen zijn.

Als de extreme christenen niet in Europa opstaan, dan wordt Europa vroeg of laat Eurabië.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 625
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Beste Fundamenteel, Waarom reageer je dan in het topic '2e coronagolf op komst' met als ik teksten uit de Bijbel meeneem in mijn denken en dus ook reageren? Dit advies om de Bijbel te herl

Veroordelen is in dit verband juist een heel goede belevenis, niet sarcastisch maar medelevend, 'je zou er mee veroordeeld worden'; het is het noodzakelijk weven van het innerlijk lichtkleed, het Lich

Ik geloof in elk geval in de kaften van mijn Bijbels. Die houden namelijk e.e.a. bij elkaar. Uiteraard dienen we de kaft van het koren te scheiden.

Posted Images

Zojuist zei Ricky Tjin:

Inderdaad; Europa komt extreme christenen tekort.

Waar zijn de extreme christenen die geloven in Jezus Christus en óók de werken doen die Jezus Christus gedaan heeft? (Johannes 14:12)
De werken doen die Jezus Christus gedaan heeft, dát is nou echt extreem christen zijn ofwel ultiem christen zijn.

Inderdaad, extreme christenen zorgen voor de medemensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei thom:

Het is een innerlijk proces Funda, in ons, door Hem.

Moeilijker kan ik het niet maken.. :-) 

En ieder zijn unieke weg maar toch niet met invloeden die uit een polytheisme komen? Dan is dat niet christelijk. Punt amen en uit. En dat is ons bevolen te doen “STA DAN”

Dat betekent ook “niet veranderen”. In HEM blijven en in Hem alleen.

1 minuut geleden zei Bastiaan73:

Wannabe predikanten/leraren die elkaar het evangelie verkondigen en proberen uit te leggen.

Vermakelijk; dat wel.

Volgens mij begint uw booze te spreken

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:
3 minuten geleden zei Bastiaan73:

Wannabe predikanten/leraren die elkaar het evangelie verkondigen en proberen uit te leggen.

Vermakelijk; dat wel.

Volgens mij begint uw booze te spreken

Is je hoeveelheid woorden in evenwicht met je hoeveelheid gerelateerde handelingen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Waar zijn de extreme christenen die geloven in Jezus Christus en óók de werken doen die Jezus Christus gedaan heeft? (Johannes 14:12)
De werken doen die Jezus Christus gedaan heeft, dát is nou echt extreem christen zijn ofwel ultiem christen zijn.

Het is dan pas de werkelijke Christen.

En de werken beginnen vanaf het moment van tot geloof komen, het uit God geboren worden.

Wie kan dan over zichzelf zeggen, dat Deze Dezelfde is; het Licht en Leven van de beginne; de eeuwige? Pas als het Woord gebracht wordt.

Tot die tijd is het de ijdelheid die zichzelf verhoogd. ☺️

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bastiaan73:

Is je hoeveelheid woorden in evenwicht met je hoeveelheid gerelateerde handelingen?

Wat ik verzet heb belijd ik niet met mijn mond. Maar mensen die me kennen weten van waar ik kom en voor mij is dat voldoende.

Om op je vorige opmerking terug te komen. Er is maar 1 evangelie, er is niets te vergelijken. Wat gedaan wordt is andere invloeden uit een polytheisme met het christendom mixen. Dan gaat de boodschap verloren en door dat her en der cherrypicking gedoe uit verschillende geloven is Europa geworden wat het vandaag is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Bastiaan73:

Dat worden volle zalen ?

Het valt te betwijfelen of het echt volle zalen worden.

We zitten in de tijd die gekomen is, waarbij de gezonde leer vaak niet wordt verdragen, waarbij velen hun gehoor van de waarheid hebben afgewend en zich gekeerd hebben tot fabels (2 Timotheüs 4:1-4).

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:
8 minuten geleden zei thom:

Het is een innerlijk proces Funda, in ons, door Hem.

Moeilijker kan ik het niet maken.. :-) 

En ieder zijn unieke weg maar toch niet met invloeden die uit een polytheisme komen? Dan is dat niet christelijk. Punt amen en uit. En dat is ons bevolen te doen “STA DAN”

Waarheid is Universeel. Geen afgekapt boekwerk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Ricky Tjin:

Het valt te betwijfelen of het echt volle zalen worden.

We zitten in de tijd die gekomen is, waarbij de gezonde leer vaak niet wordt verdragen, waarbij velen hun gehoor van de waarheid hebben afgewend en zich gekeerd hebben tot fabels (2 Timotheüs 4:1-4).

Liever 2 gelovigen dan 10000 schijngelovigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei thom:

Waarheid is Universeel. Geen afgekapt boekwerk.

Wel dan thom, hoe komen bij tot de Vader met yoga? Of is dat u openstellen tot kundalini? En hoe k an kundalini ons tot de Vader brengen als het ons tot occulte praktijken aanzet? Onze geest openstelt voor krachten waar niemand echt bekend is?

Dit is de Matrix van de duivel he, er kan maar 1 Waarheid zijn, 1 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:
3 minuten geleden zei thom:

Waarheid is Universeel. Geen afgekapt boekwerk.

Wel dan thom, hoe komen bij tot de Vader met yoga? Of is dat u openstellen tot kundalini? En hoe k an kundalini ons tot de Vader brengen als het ons tot occulte praktijken aanzet? Onze geest openstelt voor krachten waar niemand echt bekend is?

Maar draag ik die praktijken dan aan?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei thom:

Maar draag ik die praktijken dan aan?

 

Zendeling het meeste samen met Dolce Vita aka Plume aka Zola. Jij bent nog heel zuiver ervaar ik. Maar ik zie de deur toch op een kier door je in het gnosticisme verdiepen en teksten over Krishna aan te halen. Het testament is de volle autoriteit en God is een jaloerse God. We mogen niet afschrikken van dat woord. Besef dat woorden in die tijd meerdere betekenissen hadden en dat daarmee simpelweg bedoeld wordt; Hij deelt het testament met geen andere god of praktijk dat zich buiten Zijn autoriteit bevindt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei thom:

Waarheid is Universeel. Geen afgekapt boekwerk.

Er zijn verschillende realiteiten. Waarheid en leugen zijn 2 tegengestelde realiteiten.

De waarheid is voor de mens niet vanzelfsprekend. De waarheid is God's realiteit die de mens heiligt en vrijmaakt (Johannes 17:17 en Johannes 8:31-32).
Als de waarheid voor mensen vanzelfsprekend was, dan zouden de mensen heilig zijn, want de waarheid heiligt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei thom:

Oh, gaan we die kant weer op.

Dag Bas.

Je typte

14 minuten geleden zei thom:

Het is dan pas de werkelijke Christen.

En de werken beginnen vanaf het moment van tot geloof komen, het uit God geboren worden.

Wie kan dan over zichzelf zeggen, dat Deze Dezelfde is; het Licht en Leven van de beginne; de eeuwige? Pas als het Woord gebracht wordt.

Tot die tijd is het de ijdelheid die zichzelf verhoogd. ☺️

Ook jij ontkomt niet aan die 'ijdelheid die zichzelf verhoogt'. Je smiley erachter illustreert dat je heel blij bent met je eigen woorden. Dat is dus ijdelheid. Is geen 'verschrikkelijke zonde' o.i.d. maar je bent meteen op je teentjes getrapt als ik je er mee confronteer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid