Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei TTC:

Binnen een systeem van beperkte rationaliteit, wat je wellicht duivels wil noemen aangezien allerhande opties buitenspel gezet worden. Maar dat zie je niet, dat is het punt van gelovigen. 

Je bent echt onzinnig bezig. Beetje het economische stelsel op gelovige projecteren, dan een zelfgemaakte oefening presenteren. Als een banaan voor een aap hangen en die nooit geven, puur en alleen om de gelovige te irriteren. Dat noem ik bezeten gedrag. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 324
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

moderatie: Ik sluit dit topic. Ik vermoed dat weinigen aan dit topic een touw kunnen vastknopen. TTC, natuurlijk mag je me schrijven als je vindt dat het sluiten van dit topic je onrecht aan

Het is puur een kwestie van logisch redeneren, niet meer dan dat. Wie bereid is zich diepgaander te buigen over het begrip biflatie dat hier als een neutraliserende katalysator geldt, komt snel op het

De vraag stelt zich al lang niet meer of er oplossingen zijn, de vraag stelt zich waarom ze telkens opnieuw naar de zwijgspiraal verdwijnen, zelfs onbewust. De verdachtmakingen gaan vervolgens in alle

2 minuten geleden zei leren_schoen:

Je bent echt onzinnig bezig. Beetje het economische stelsel op gelovige projecteren, dan een zelfgemaakte oefening presenteren. Als een banaan voor een aap hangen en die nooit geven, puur en alleen om de gelovige te irriteren. Dat noem ik bezeten gedrag. 

Het verschil tussen licht en duisternis is dat er helemaal geen geldprobleem is, hebben we net aangetoond middels de oefening. Maar doe rustig verder, nu zijn de gelovigen de bezetenen en de bezetenen de gelovigen, over verwarring gesproken. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Het verschil tussen licht en duisternis is dat er helemaal geen geldprobleem, hebben we net aangetoond middels de oefening. Maar doe rustig verder, nu zijn de gelovigen de bezetenen en de bezetenen de gelovigen, over verwarring gesproken. 

Wat dat betreft als armoedige en thuisloze ben ik met je eens. Maar dit kan je gewoon zo open ter discussie stellen en heb je geen 'denkexperiment' voor nodig. Mijn ergernis is hoe je het presenteert en dit misbruikt om een klootzak te zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei leren_schoen:

Wat dat betreft als armoedige en thuisloze ben ik met je eens. Maar dit kan je gewoon zo open ter discussie stellen en heb je geen 'denkexperiment' voor nodig. Mijn ergernis is hoe je het presenteert en dit misbruikt om een klootzak te zijn. 

Klopt de oefening nu? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Zo zie je maar, en dat noemen ze christendom? Wellicht zijn er veel gradaties, dit is het voor ons niet. 

Je zit hier een fractioneel bankieren tabel te posten als 'denkexperiment'. Jarenlang. Om het over geld verstrekking en schuld te hebben? 

Dat is flauwekul gedrag. En dan ga je zeggen dat noemen ze christendom?

tenor.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei leren_schoen:

Je zit er mee te trollen.

Onwaarschijnlijk.

Zojuist zei leren_schoen:

Je zit hier een fractioneel bankieren tabel te posten als 'denkexperiment'. Jarenlang. Om het over geld verstrekking en schuld te hebben? Dat is flauwekul gedrag. En dan ga je zeggen dat noemen ze christendom?

Je hebt geen flauw benul waar het over gaat, door alles te betrekken binnen een perceptieveld waar het niet eens over gaat. En zo zien we perfect hoe het hedendaagse christendom werkt, mensen vals beschuldigen om ze in het diskrediet te brengen, meer doe je niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Onwaarschijnlijk.

Maar dit is goed.

Je wilt dus zeggen de RKK/het christendom is hier verantwoordelijk voor en heeft alle macht en geld in handen. 

Oké. Dan kun je gewoon zo melden zonder jarenlang een fractioneel bankieren tabelletje te posten 

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei leren_schoen:

Maar dit is goed. Je wilt dus zeggen de RKK is hier verantwoordelijk voor en heeft alle macht en geld in handen. Oké.

Niemand wordt schuldig bevonden, het gaat om wat jij hiervan maakt. Het gaat om de relativiteit der dingen en bewustwording, middels een eenvoudige oefening. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Niemand wordt schuldig bevonden, het gaat om wat jij hiervan maakt. Het gaat om de relativiteit der dingen en bewustwording, middels een eenvoudige oefening. 

Die oefening van je heb daar geen drol mee te maken. Zit je nou obsessief met je tabbeletje te doen, echt irritant 

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Zo zien we het hoe het werkt, het zegt ons enkel hoe diep ernstig de situatie is, meer niet. 

Zoiets heet economie. En je kan de economie gewoon ter discussie stellen. Daar hoef je niet obsessief continu een fractioneel bankieren tabbeletje voor te posten op een theologisch discussieforum.

Dan kan je gewoon een topic aanmaken over geldschepping en schuld als je het over economie wilt hebben.

En dat je het als denkexperiment presenteert is helemaal vreemd. Dan is het logisch dat je niet begrepen wordt.

Stel het bijvoorbeeld als volgt: wat zijn mogelijke alternatieven voor geldschepping en schuld/huidige systeem? En dan moet je een economisch forum opzoeken waar economen zitten.

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei leren_schoen:

Zoiets heet economie. En je kan de economie gewoon ter discussie stellen. Daar hoef je niet obsessief continu een fractioneel bankieren tabbeletje voor te posten op een theologisch discussieforum. Dan kan je gewoon een topic aanmaken over geldschepping en schuld als je het over economie wilt hebben. En dat je het als denkexperiment presenteert is helemaal vreemd. Dan is het logisch dat je niet begrepen wordt. Stel het bijvoorbeeld als volgt: wat zijn mogelijke alternatieven voor geldschepping en schuld/huidige systeem? En dan moet je een economisch forum opzoeken waar economen zitten.

Je hebt werkelijk geen idee waar het over gaat, termen gebruiken die er niets mee te maken hebben en dat enkel om iets te verduisteren. Maar het is goed, de oefening heeft hiermee nog meer waarde voor ware gelovigen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei TTC:

Je hebt werkelijk geen idee waar het over gaat, termen gebruiken die er niets mee te maken hebben en dat enkel om iets te verduisteren. Maar het is goed, de oefening heeft hiermee nog meer waarde voor ware gelovigen. 

Wie zijn de ware gelovige? Alleen TTC met zijn fractionele tabel? 

51 minuten geleden zei TTC:

Je hebt geen flauw benul waar het over gaat

Niemand snapt jou TTC en waar jij het over hebt met je tabel. Misschien ligt het probleem dat je hebt dan bij jezelf. 

1 uur geleden zei TTC:

Schuld aan God dan? 

Man man, zielig.

Wat wil je zeggen, reïncarnatie of vagevuur? Maar in plaats daar van zit je interessant te doen met je fractionele tabel en iedereen met wie je in contact komt zwaar te irriteren met je fractionele bankieren tabel.

Zit je interessant te doen met een fractionele tabel om uit te willen leggen dat (of) we schulden bij G-d hebben? 

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei leren_schoen:

Wie zijn de ware gelovige? Alleen TTC met zijn fractionele tabel? Niemand snapt jou TTC en waar jij het over hebt met je tabel. Misschien ligt het probleem dat je hebt dan bij jezelf. 

De oefening start met Zijn, God, Niets, Leegte ... maar zie maar. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

De oefening start met Zijn, God, Niets, Leegte ... maar zie maar. 

Probeer maar eens gewoon uit te leggen, zonder een fractioneel bankieren tabel. In normale woorden, wat je probeert te zeggen. Dan kunnen we daarna achteraf allemaal concluderen hoe vervelend je zit te doen met je fractioneel bankieren tabel en je 'denkexperiment'.

Ik kan helaas niets anders dan het volgende concluderen. Een e.e.a obsessie met een zelfgemaakte oefening van je die niemand begrijpt waarover je jezelf grootmeester waant en genot ervaart door andere hiermee te irriteren.

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei leren_schoen:

Probeer maar eens gewoon uit te leggen, zonder een fractioneel bankieren tabel. In normale woorden, wat je probeert te zeggen. Dan kunnen we daarna achteraf allemaal concluderen hoe vervelend je zit te doen met je fractioneel bankieren tabel en je 'denkexperiment'.

Onwaarschijnlijk, het gaat gewoon over het gebruik van ons verstand, met inbegrip van een optie die collectief niet meer gebruikt wordt, dat is alles. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Onwaarschijnlijk, het gaat gewoon over het gebruik van ons verstand, met inbegrip van een optie die collectief niet meer gebruikt wordt, dat is alles. 

Ik kan helaas niets anders dan het volgende concluderen. Een e.e.a obsessie met een zelfgemaakte oefening van je die niemand begrijpt waarover je jezelf grootmeester waant en genot ervaart door andere hiermee te irriteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei leren_schoen:

Ik kan helaas niets anders dan het volgende concluderen. Een e.e.a obsessie met een zelfgemaakte oefening van je die niemand begrijpt waarover je jezelf grootmeester waant en genot ervaart door andere hiermee te irriteren.

Doe maar, misschien vind je het gewoon erg dat je ze niet opgelost kreeg, hoef je ons niet voor aan te vallen. Maar de info en oplossing heb je nu, dat zien we als onze morele plicht om met je te delen, zoals christenen dat doen in functie van het algemeen belang. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Doe maar, misschien vind je het gewoon erg dat je ze niet opgelost kreeg, hoef je ons niet voor aan te vallen. Maar de info en oplossing heb je nu, dat zien we als onze morele plicht om met je te delen, zoals christenen dat doen in functie van het algemeen belang. 

Wie zijn TTC en zijn christenen? 

Wie zijn 'we'?

Wie zijn TTC en zijn ware gelovige?

Ik zie niemand hier die je schijnt te begrijpen?

Moet ik nu denken dat TTC 100 man achter zich heeft vanuit zijn stoel?

En moet ik je spelletje meespelen, zodat je enig gevoel van macht hebt ofzo?

Dit alles duidt op psychologische aandoening. Sorry

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei leren_schoen:

Wie zijn TTC en zijn christenen? Wie zijn 'we'? Wie zijn TTC en zijn ware gelovige? Ik zie niemand hier die je schijnt te begrijpen? Moet ik nu denken dat TTC 100 man achter zich heeft vanuit zijn stoel? En moet ik je spelletje meespelen, zodat je enig gevoel van macht hebt ofzo? Dit alles duidt op psychologische aandoening. Sorry

Ja, zie de wereld, als een minderheid iets wel begrijpt dan zal wellicht een meerderheid zeggen dat het niet klopt, het stigma is gratis. En dan zeggen ze dat ze christenen zijn, wie geloof zoiets nog? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Ja, zie de wereld, als een minderheid iets wel begrijpt dan zal wellicht een meerderheid zeggen dat het niet klopt, het stigma is gratis. En dan zeggen ze dat ze christenen zijn, wie geloof zoiets nog? 

De minderheid in deze is alleen TTC natuurlijk? De ware gelovige, achterban, van TTC. Die bestaat niet.

En iedereen moet proberen zijn fractionele bankier tabel oplossen. 

Raar, heel raar.

Succes verder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei leren_schoen:

De minderheid in deze is alleen TTC natuurlijk? De ware gelovige, achterban, van TTC. Die bestaat niet.

Doe maar, het ging om een eenvoudige oefening, dat is alles. 

5 minuten geleden zei leren_schoen:

En iedereen moet proberen zijn fractionele bankier tabel oplossen. 

Alsof het niet anders kan, hoe vals kan je het spelen? De oefening handelt over een vergeten element en de effectieve toepassing daarvan, meer niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid